Data: 2009-12-14 18:09:08 | |
Autor: Grzegorz Z. | |
Unia Europejska jest pastwem wieckim! | |
Podniosło się oszołomione prawicowe larum w związku z migocącą na
horyzoncie wizją usuwania krzyży z polskich szkolnych ścian. Klub Jagielloński piórem, a raczej klawiaturą, Marka Przychodzenia mówi, że państwo polskie honoruje nie tyle rozdział kościoła od państwa, ile przyjazną koegzystencję. Jako, że nie ma w naszym kraju rozdziału religii (kościół, religia, jeden pies, chodzi wszak obrońcom prawa do wiszenia krzyży o wolność wyznania) od państwa to postuluję – nie pierwszy raz zresztą - w ramach oczywiście przyjaznej koegzystencji, powieszenie pentagramu tuż obok krzyża. A może być i po lewej stronie: będzie kompromis. Inny wielki umysł obrońców wolności, arcybiskup Michalik (choć nie jestem w stu procentach przekonany, że to właśnie on) ostrzega przed totalitaryzmem czyhającym tuż za rogiem gmachów europejskich instytucji. Tak to już jest. Najpierw się zdejmuje krzyże, później ściga się niebieskookich; i tu niedopowiedzenie. Pewnie się ich morduje strzałem w tył głowy (?). Duchowny z otwartą przyłbicą staje na froncie walki o wolność wyrażania poglądów w, nomen omen, duchu alarmistycznej maksymy: „przyszli po czarnych nie reagowałeś, przyszli po żółtych nie reagowałeś, jak przyszli po Ciebie, nie miał kto zareagować”. Nie to, żeby dbał tylko o interes katolicki, za przeproszeniem. Michalik (mam nadzieję, że go nie pomyliłem), jak to hierarcha kościelny wysokiej rangi występuje głównie w imieniu pokrzywdzonych i wykluczonych. Krzyże, to tylko preludium. Lada dzień z klas zaczną znikać niebieskoocy i własnie to spędza sen z powiek duchownemu. Do tego dochodzi ta neutralność światopoglądowa. Zgrana karta. Przecież każde dziecko wie, że coś takiego jak neutralność światopoglądowa państwa nie istnieje. Istnieje sprzężenie państwa z trybami interesów antychrystycznych, proaborcjonistycznych i laickich. Dowodzi temu w swoim wpisie wielki szermierz wolności, który w ramach jej obrony banuje niektórych, którzy mają inne zdanie niż on – FYM. Nie ma neutralności światopoglądowej. Człowiek prawicy nie może spocząć! Musi walczyć. Musi po raz kolejny bajdurzyć o równiach pochyłych, o degradacji społeczeństwa, o koślawieniu wartości i o cywilizacji śmierci. Jeśli nie tymi, to innymi słowy. Bo, jak wie każdy polsko-prawicowiec, neutralność światopoglądowa konstytuuje się wtedy, kiedy na szkolnych ścianach wiszą krzyże. http://ponowoczesny.salon24.pl/140741,neutralnosc-swiatopogladowa-symbolizuja-krzyze-w-szkolach -- "Każdy myślący człowiek jest ateistą" - E.Hemingway |
|
Data: 2009-12-14 18:25:25 | |
Autor: Piotr | |
Unia Europejska jest pastwem wieckim! | |
Dnia Mon, 14 Dec 2009 18:09:08 +0100, Grzegorz Z. napisa(a):
Czowiek prawicy nie moe spocz! Musi walczy. Musi po raz kolejny To jest jaki nowomowny twr, ta "neutralno wiatopogldowa". Twrcy tego okrelenia chc wazeliniarsko wylizga z ycia spoecznego katolickie symbole i retoryk. Czy w miejsce tego powstanie jaka strefa "neutralna wiatopogldowo"? Oczywicie, e nie, bowiem jej twrcy maj bardzo konkretny wiatopogld, ktry bynajmniej neutralny nie jest. I to on bdzie pniej neutralno-wiatopogldow religi. Piotr |
|
Data: 2009-12-14 18:27:09 | |
Autor: Grzegorz Z. | |
Unia Europejska jest pastwem wieckim! | |
Dnia Mon, 14 Dec 2009 18:25:25 +0100, Piotr napisa(a):
Dnia Mon, 14 Dec 2009 18:09:08 +0100, Grzegorz Z. napisa(a): Ale to wasi wymylili! e niby taki "kompromis". -- "Kady mylcy czowiek jest ateist" - E.Hemingway |
|
Data: 2009-12-14 18:32:46 | |
Autor: Piotr | |
Unia Europejska jest pastwem wieckim! | |
Dnia Mon, 14 Dec 2009 18:27:09 +0100, Grzegorz Z. napisa(a):
Ale to wasi wymylili! e niby taki "kompromis". Nasi? To raczej wasi, przebrani za naszych. Wisz zgrzesiu takie Czajkoskie, yciskie, Hejmy i inne. Piotr |
|
Data: 2009-12-14 18:43:32 | |
Autor: Grzegorz Z. | |
Unia Europejska jest pastwem wieckim! | |
Dnia Mon, 14 Dec 2009 18:32:46 +0100, Piotr napisa(a):
Dnia Mon, 14 Dec 2009 18:27:09 +0100, Grzegorz Z. napisa(a): TW "Hejna" by w Komisji Konstytucyjnej? -- "Kady mylcy czowiek jest ateist" - E.Hemingway |
|
Data: 2009-12-14 18:45:56 | |
Autor: konserwator | |
Unia Europejska jest pastwem sowieckim! | |
Uytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:tbn2j9zfs9il$.1jnne4ojatlnp$.dlg40tude.net... Dnia Mon, 14 Dec 2009 18:32:46 +0100, Piotr napisa(a): |
|
Data: 2009-12-14 18:29:00 | |
Autor: HaMMeR | |
Unia Europejska jest państwem świeckim! | |
Grzegorz Z. wrote:
Podniosło się oszołomione prawicowe larum w związku z migocącą na-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Zamiast komentarza do tej blogowej wydzieliny zacytuje samego tworce tejze, czyli Ezekiela: 'Na codzien jestem idiota. Ale pozytecznym.' Cenie ludzi szczerych az do bolu..! H |
|
Data: 2009-12-15 13:30:11 | |
Autor: raff | |
Unia Europejska jest państwem świeckim! | |
Tak, tak, Grzesiu.
Jeden topic i dwa klamstwa. R. |
|
Data: 2009-12-17 00:42:26 | |
Autor: Grzegorz Z. | |
Unia Europejska jest pastwem wieckim! | |
On 15 Gru, 13:30, raff <trytytyt...@autograf.pl> wrote:
Tak, tak, Grzesiu. Kamstwa? Wylicz wic te kamstwa, kamco! Bo podobno nie ma ju Polski, na mocy Traktatu zostaa zlikwidowana i teraz nasz Ojczyzn jest UE |
|
Data: 2009-12-17 12:19:27 | |
Autor: Roger Perejro | |
Unia Europejska jest pastwem wieckim! | |
Uytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:110cdad8-fe62-4b5c-a25d-b0ef0b85482cv30g2000yqm.googlegroups.com... On 15 Gru, 13:30, raff <trytytyt...@autograf.pl> wrote: Tak, tak, Grzesiu. Kamstwa? Wylicz wic te kamstwa, kamco! Bo podobno nie ma ju Polski, na mocy Traktatu zostaa zlikwidowana i teraz nasz Ojczyzn jest UE Nie wyliczy, nie ma szans. Raff to przygup, mnie te napisa, e pisze same kamstwa, tylko nie potrafi podac ani jednego. Jednym sowem - moher. Przemek -- Dorn: Wyleniay wezyr i kiszenie ogrkw to poziom mylenia PiS. |
|