Unia Europejska zakazała używania słów "pani" i "panna"

Data: 2009-08-30 02:37:19
Autor: Antenka
Unia Europejska zakazała używania słów "pani" i "panna"
Unia Europejska zakazała politykom używania zwrotów "panna" i "pani" w
odniesieniu do kobiet, ponieważ brukselscy biurokraci uznali, że słowa
te są seksistowskie i niepoprawne politycznie - informuje "Daily
Mail".

Unijni urzędnicy wydali nowe wytyczne, w których zaproponowali
utworzenie "neutralnie płciowego języka". Wytyczne te zakazują unijnym
politykom używania w stosunku do kobiet słów odnoszących się do ich
stanu cywilnego. Oznacza to więc zakaz używania też takich określeń
jak "Madame" i "Mademoiselle", "Frau i Fraulein" czy "Senora i
Senorita".

Według nowych wytycznych, zamiast używania zakazanych form, politycy
powinni zwracać się do pań po imieniu.

Nowe zasady nie dotyczą tylko polityków, ale także innych zawodów. Np.
zamiast słowa "stewardessa" nakazuje się używać określenia "opiekun
lotu", "kierowniczka" czy "dyrektorka" powinna być nazywana
"managerem", zaś "policjantka" - "funkcjonariuszem policji".

Wytyczne nie dotyczą jednak np. "kelnera" i "kelnerki", co oznacza, że
unijni europosłowie przynajmniej o te określenia nie muszą się
martwić.

Jak powiedział szkocki europoseł Struan Stevenson, nowe wytyczne
określane mianem "politycznej poprawności" to czyste szaleństwo. - To
jest śmieszne - mówi polityk. Jeszcze niedawno mówili nam, jaki
kształt mają mieć banany, a teraz zakazują nam używania słów w naszym
własnym, ojczystym języku - dodaje oburzony.

( WP -Wiadomości)

Nie zgodzę się na to, żeby byle palant mówił mi po imieniu...:-E

Antenka

Data: 2009-08-30 11:38:54
Autor: Imię Nazwisko
Sprawdzam coś - nie warto czytać
Nie mogę wysłać tekstu na listę

Data: 2009-08-30 11:44:12
Autor: awe
Unia Europejska zakazała używania słów "pani" i "panna"
Oni wyraznie sie nudza i maja do tego prawo bedac na takich wysokich pensjach.
awe

Data: 2009-08-30 11:46:16
Autor: Slavinka

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości

Nie zgodzę się na to, żeby byle palant mówił mi po imieniu...:-E

Zazwyczaj używa się do kobiet jej włąsnego imienia lub imienia uniwersalnego
uważanego niesłusznie za obelzywe a dotyczącego krzywizny lub zakrętu
drogowego...

Data: 2009-08-30 05:00:51
Autor: Antenka
Unia Europejska zakazała używania słów "pani " i "panna"
On > Zazwyczaj używa się do kobiet jej włąsnego imienia lub imienia
uniwersalnego
uważanego niesłusznie za obelzywe a dotyczącego krzywizny lub zakrętu
drogowego...

Spoufalanie się i przechodzenie ze wszystkimi po imieniu, niezależnie
na wiek,  ze starszymi od siebie kobietą i mężczyzną -  jest komuszym
zwyczajem i świadczy o braku dobrego wychowania. To kobieta może
zaproponować mężczyźnie przejście po imieniu, lub starsza osoba tej
młodszej. Niedopuszczalne jest, żeby 15-tka wydzierała się do dziadka
siedzącego w parku na ławce: "Ty, Felek przesuń się" albo "Franek
zabieraj stąd swoją dupę, bo nie mam gdzie siedzieć!".

Antenka

Data: 2009-08-30 14:09:03
Autor: Slavinka

[...]

W necie jest zasada jedna - brak wieku...

Data: 2009-08-30 05:30:38
Autor: Antenka
On 30 Sie, 14:09, "Slavinka" <slavi...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_e...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:7d021ee0-48e0-4fbc-a3c8-0da781d70de6d23g2000vbm.googlegroups.com...
> [...]

zabieraj stąd swoją dupę, bo nie mam gdzie siedzieć!".

Antenka

W necie jest zasada jedna - brak wieku...

No tak, w necie to co innego.

Antenka

Data: 2009-08-30 14:55:49
Autor: Krzysiek
Unia Europejska zakazała używania słów " pani" i "panna"
"Slavinka" <slavinka@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:h7dqnh$26k$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]
W necie jest zasada jedna - brak wieku...

"ci, ktorzy chca, znajda drogi, a ci, ktorzy nie chca, znajda powody"

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2009-08-30 07:30:32
Autor: Aron
Unia Europejska zakazała używania słów "pani " i "panna"
w sumie angielskie slowo you to troche co innego niz polskie ty

przynajmniej w niektorych przypadkach

aron

Data: 2009-08-30 18:09:01
Autor: Krzysiek
Unia Europejska zakazała używania słów "pa ni" i "panna"
Hallo,

"Aron" <aron2004@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:883ab199-b1b2-4d2c-b0cc-baaf16066650o36g2000vbl.googlegroups.com...
w sumie angielskie slowo you to troche co innego niz polskie ty

przynajmniej w niektorych przypadkach

aron

oczywiscie, szczegolnie w przypadkach europejskich.
Skoro slimak jest owocem, a drabina zwierzeciem to i bardzo mozliwe,
ze przyjda wytyczne, zeby >you< przekladac na polski jako: uprzejmie
prosze Szanowna Pania...

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2009-08-30 14:52:58
Autor: Krzysiek

"Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:7d021ee0-48e0-4fbc-a3c8-0da781d70de6d23g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

w tym projekcie chodzi chyba o to, zeby do politykow i urzednikow
zwracac sie przez "ty", a nie o wszystkich ze wszystkimi.

W zasadzie... dobry pomysl, nie ma nic zlego w "tykaniu" sluzacych.

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2009-08-30 12:10:01
Autor: Antenka
Unia Europejska zakazała używania słów "pani " i "panna"
On 30 Sie, 14:52, "Krzysiek" <krzysi...@arcor.de> wrote:
Hallo,

"Antenka" <sweet.blue_e...@wp.pl> schrieb im Newsbeitragnews:7d021ee0-48e0-4fbc-a3c8-0da781d70de6d23g2000vbm.googlegroups.com...

> [...]

zwracac sie przez "ty", a nie o wszystkich ze wszystkimi.

W zasadzie... dobry pomysl, nie ma nic zlego w "tykaniu" sluzacych.

krzysi...@arcor.de

Tak to się zwykle zaczyna, aż w końcu ustanowią jakąś kolejną durną
dyrektywę obowiązującą w całym  jewrokołchozie.

Antenka

Data: 2009-09-01 01:19:46
Autor: Krzysiek
Unia Europejska zakazała używania słów "pa ni" i "panna"
Hallo,

"Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:628d66e6-a168-450f-bd2f-7d7ab7816c4933g2000vbe.googlegroups.com...

[...]
Tak to się zwykle zaczyna, aż w końcu ustanowią jakąś kolejną durną
dyrektywę obowiązującą w całym  jewrokołchozie.

Antenka

no wlasnie - psp jest od gadania, a urzednicy w Brukseli od ustanawiania.
I dopoki wiekszosc bedzie zdania, ze tak ma byc, to tak wlasnie jest
i bedzie.

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2009-08-31 23:40:55
Autor: Aron
Unia Europejska zakazała używania słów "pani " i "panna"
To jest w zasadzie tylko przyklepanie tego co od dawna jest w Polsce -
przeciez w Polsce do kobiety mowi sie "pani" niezaleznie od tego czy
jest zamezna czy niezamezna

aron

Data: 2009-08-31 10:37:00
Autor: xcihy

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4a9a7628$0$31344$9b4e6d93newsspool4.arcor-online.net...
[...]

Tykanie bez zgody tykanego jest zawsze chamstwem. Do służących powinno się mówić w trzeciej osobie.
xc

Data: 2009-08-31 23:54:55
Autor: Krzysiek
Unia Europejska zakazała używania słów " pani" i "panna"
Hallo,

"xcihy" <xc(c)c@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:h7g23d$ghr$1news.onet.pl...

[...]
Tykanie bez zgody tykanego jest zawsze chamstwem. Do służących powinno się mówić w trzeciej osobie.
xc

pisze Pan o jakis niewolnikach czy o kim?? Albo o jakis cechach
genetycznych?? Bo bez takich odniesien wszelkie warunkowanie
"bez zgody" jest pozbawione sensu - gdybym powiedzial, np: do
rudych mozna mowic na "ty" to byloby dopiero chamstwo.
Natomiast sluzby nikt nikomu do gardla sila nie wpychal i nie jest moim
problemem martwic sie, dlaczego im akurat takie zajecie odpowiada.
Mi nie odpowiada i dlatego nie jestem sluzacym.
Oczywiscie, zadna praca nie hanbi, ale mowa o pracy, a nie o sluzbie,
bo czy zadna sluzba nie hanbi to juz nie jest takie oczywiste.
I urzednikow wcale nie  musi Pan brac w obrone, bo tu, gdzie mieszkam
to, czym zajmuja sie urzednicy bez owijania w bawelne nazywa sie
wlasnie sluzba, a nie praca i ich wynagrodzenie nazywa sie zoldem.
Z lapanki nikt ich nie bral i, jezeli sie na cos nie zgadzaja, to konsekwencja
ich braku zgody bedzie zajecie sie jakimis szanowanymi zawodami, czy ja
wiem... np: rolnika, przedsiebiorcy, marynarza czy innymi i wtedy kazdy
powie do nich z szacunkiem - Pan, Pani.

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2009-08-31 08:08:16
Autor: jadrys
Antenka pisze:

Nie zgodzę się na to, żeby byle palant mówił mi po imieniu...:-E

Antenka

Skąd u Ciebie ta pogarda dla bliźnich? Czujesz sie od kogoś lepsza? Przecież te  zwroty grzecznościowe to jeden wielki idiotyzm.

Data: 2009-08-31 13:57:29
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Antenka pisze:

> [...]
>   Skąd u Ciebie ta pogarda dla bliźnich? Czujesz sie od kogoś lepsza? Przecież te  zwroty grzecznościowe to jeden wielki idiotyzm.

-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

Panie Jadrys,
(wybacz Pan, że zwracam się do Pana w tak "idiotycznej" formie):
1) Właśnie zwracanie się do nieznajomego per "ty" bądż po imieniu jest dowodem lekceważenia (a może nawet pogardy).
2) A najbardziej idiotyczne jest to co Pan pisze o kapitaliźmie.
K.S.

Data: 2009-08-31 14:22:01
Autor: jadrys
kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
Antenka pisze:

[...]

Przecież prosiłem już kiedyś żebyś nie używał tej idiotycznej formy w stosunku do mnie..
1/Ja osobiście sądzę że zwracanie się do nieznajomego per "pan" wprowadza tylko niepotrzebna sztywność i dystans..
2/ Ja z kolei uważam że to jest mądra i konstruktywna "odezwa" do zaślepionych propagandą..

Data: 2009-08-31 22:39:10
Autor: Hans Kloss
jadrys <CHE@yahoo.com> napisał(a):
Przecież te  zwroty grzecznościowe to jeden wielki idiotyzm.

Cała kultura europejska (a savoir vire jest jej nieodłacznym składnikiem)- ba,
cała nasza cywilizacja to dla czerwonych "jeden wielki idiotyzm". Dlatego
okres łowny na komucha powinien trwać 365 dni w roku....
J-23

Data: 2009-09-01 10:07:37
Autor: jadrys
Hans Kloss pisze:
[...]

Nakichać na taką cywilizację gdzie dzieci nie odbierają rodziców ze szpitala.

Unia Europejska zakazała używania słów "pani" i "panna"