Unia chce zabrać oszczędności Polaków

Data: 2011-10-14 05:24:30
Autor: u2
Unia chce zabrać oszczędności Polaków
... nie tylko Polaków. Unia to typowa komuna, zabiera biednym daje
bogatym :

http://aspektpolski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=4780&Itemid=1

Ekonomiści biją na alarm! Komisja Europejska chce ratować zagrożone
kryzysem zagraniczne banki kosztem... oszczędności Polaków. Proponowane
przepisy umożliwią bowiem obcym bankierom wykorzystanie pieniędzy z
należących do nich polskich banków na uzupełnienie strat poniesionych
w krajach macierzystych.

   Przygotowany przez Komisję Europejską dokument "Unijne ramy
zarządzania w sytuacji kryzysu w sektorze finansowym" pomoże
zagranicznym bankom wyciągać pieniądze ze swoich polskich oddziałów.
KE chce, żeby można było w ramach grupy bankowej swobodnie przerzucać
środki z dobrze prosperującego banku w Polsce do będącego w tarapatach
banku w innym kraju. To oznacza, że gromadzone przez lata oszczędności
Polaków mogą ulotnić się jak kamfora.

   Groźbę tę dostrzega Komisja Nadzoru Finansowego.

   - Pomysły KE są niebezpieczne dla rynków goszczących, takich jak
Europa Środkowo-Wschodnia. Nie powinniśmy płacić za problemy
spowodowane przez kraje, w których nadzór bankowy nie był tak
skuteczny jak w Polsce - stwierdza Stanisław Kluza, szef KNF.

   Zachodnie banki mogą przenieść koszty kryzysu na Polskę

   - To bardzo realne i poważne zagrożenie dla naszych banków, bo
będzie sprzyjało rozprzestrzenianiu się i przenoszeniu kosztów kryzysu
na inne kraje - potwierdza jego obawy Ireneusz Jabłoński, ekspert ds.
bankowości Centrum im. Adama Smitha.

   - Przepływ pieniędzy ma się odbywać na zasadach nierynkowych, czyli
z "pokrzywdzeniem" banku przekazującego swoje środki. Nie ma też
żadnych mechanizmów rekompensowania poniesionych strat dla kraju, z
którego zostały przekazane pieniądze. Dlatego konieczne jest wręcz
wprowadzenie zakazu swobodnego przekazywania pieniędzy w ramach jednej
grupy bankowej w różnych krajach - dodaje.

   Prof. Elżbieta Mączyńska z SGH, szefowa Polskiego Towarzystwa
Ekonomicznego, dostrzega kolejne zagrożenie. - Sytuacja, gdy banki
wiedzą, że mogą liczyć na pomoc banków zależnych, sprzyja prowadzeniu
przez nie ryzykownych posunięć. Jeśli zasadniczo nie zmienią się
regulacje sektora bankowego, to zagrożenie operacjami spekulacyjnymi
będzie narastało - mówi.

   Bruksela nakłania do hazardu moralnego

   - Wprowadzenie tych regulacji byłoby niebezpieczne, bo będzie
sprzyjało rozprzestrzenianiu się kryzysu i przenoszenia jego kosztów
na inne kraje - uważa Ireneusz Jabłoński, ekspert ds. bankowości z
Centrum im. Adama Smitha.

   - Rozwiązanie proponowane przez KE sprzyja tzw. hazardowi
moralnemu, czyli pokusie nadużycia. Bo banki będą ryzykował wiedząc,
że mogą pokryć ewentualne straty - mówi prof. Elżbieta Mączyńska,
szefowa Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.

Data: 2011-10-14 08:56:01
Autor: J-23
On 14 Paź, 14:24, u2 <u...@o2.pl> wrote:
[...]

szybko nalezy zlikwidowac lokaty w bankach niepolskich, i przeniesc je
do Narodowego, albo do PKO BP

Data: 2011-10-14 19:24:45
Autor: u2
W dniu 2011-10-14 17:56, J-23 pisze:
szybko nalezy zlikwidowac lokaty w bankach niepolskich, i przeniesc je
do Narodowego, albo do PKO BP

Głupiś. Tylko SKOK Stefczyka.

Data: 2011-10-14 10:58:00
Autor: J-23
On 14 Paź, 19:24, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-10-14 17:56, J-23 pisze:

> szybko nalezy zlikwidowac lokaty w bankach niepolskich, i przeniesc je
> do Narodowego, albo do PKO BP

Głupiś. Tylko SKOK Stefczyka.

Tia!
poczytaj sobie:
http://www.forum-turystyczne.pl/q/fo_id,81419,,,skok_stefczyka.html
albo
http://grupy-dyskusyjne.money.pl/skok;stefczyka,watek,194771.html
poza tym to nie jest bank

Data: 2011-10-14 20:00:56
Autor: u2
Unia chce zabrać oszczędności Polaków
W dniu 2011-10-14 19:58, J-23 pisze:
Tia!
poczytaj sobie:

To sobie po-czytaj nieuku :)

Data: 2011-10-14 13:41:06
Autor: J-23
On 14 Paź, 20:00, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-10-14 19:58, J-23 pisze:

> Tia!
> poczytaj sobie:

To sobie po-czytaj nieuku :)

Jesli nie wiesz jak to forma gramatyczna to informuje ze to: present
perfect continuous
np. poczytaj mi mamo; poogladaj sobie te np. znaczki; posprawdzaj
przed zamknieciem.... itede.
Rozumiem ze na lekcjach z szopingu bezposredniego takich form
jezykowych sie nie omawia.
Wystarczy - "zycze milego dnia", co w domysle znaczy: pocaluj mnie w
d....
Czygo sobie nie zycze absolutnie!

Data: 2011-10-14 22:43:51
Autor: u2
W dniu 2011-10-14 22:41, J-23 pisze:
To sobie po-czytaj nieuku :)
Jesli nie wiesz jak to forma gramatyczna to informuje ze to: present
perfect continuous

Perfekt ? Te dziady ? :)

Data: 2011-10-14 14:06:18
Autor: J-23
On 14 Paź, 22:43, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> Jesli nie wiesz jak to forma gramatyczna to informuje ze to: present
> perfect continuous

Perfekt ? Te dziady ? :)

aha, chodzi o Body Perfect dziadow, czyli marzy ci sie wyciag z fiuta

Data: 2011-10-14 23:08:40
Autor: u2
W dniu 2011-10-14 23:06, J-23 pisze:
On 14 Paź, 22:43, u2 <u...@o2.pl> wrote:
[...]

To ty jestes pedalem, a nie ja :)

Data: 2011-10-14 14:26:31
Autor: J-23
On 14 Paź, 23:08, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> aha, chodzi o Body Perfect dziadow, czyli marzy ci sie wyciag z fiuta

To ty jestes pedalem, a nie ja :)

rozmarzyles sie dziabasku? ale nic z tego z chamami sie nie zadaje

Data: 2011-10-14 20:02:39
Autor: u2
W dniu 2011-10-14 20:00, u2 pisze:
W dniu 2011-10-14 19:58, J-23 pisze:
Tia!
poczytaj sobie:

To sobie po-czytaj nieuku :)

Moja matula dwa razy brala pozyczki ze skoku i nie narzekala. Co prawda
sie wypisala, bo przy drugiej pozyczce oszukali ja na 20 zeta.

Data: 2011-10-14 14:43:01
Autor: Polok_Prawdziwy
Unia chce zabrać oszczędności Polaków
.. nie tylko Polaków. Unia to typowa komuna, zabiera biednym daje

bogatym :

Acha...!!!

- znacysiem, tak komuna robi...?

To, podług ciebie, jakto w KAPITULIźMIE wyglondo...?

- bierom bogatym ina bidnych dowajom, cyjak CIMNOTO...!?

Data: 2011-10-14 15:41:45
Autor: stevep
Dnia 14-10-2011 o 14:24:30 u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

[...]

Wolnego, to Polacy mają jakieś oszczędności?

--
stevep

Data: 2011-10-14 20:03:41
Autor: zdumiony
W dniu 2011-10-14 14:24, u2 pisze:
kryzysem zagraniczne banki kosztem... oszczędności Polaków. Proponowane
przepisy umożliwią bowiem obcym bankierom wykorzystanie pieniędzy z
należących do nich polskich banków na uzupełnienie strat poniesionych

Czyli zamiast w banku trzymać swoje oszczędności, lepiej nakupić bitcoinów (które obecnie są bardzo tanie)

Unia chce zabrać oszczędności Polaków