[PRESS] Unia nie pomoże Grecji ?

Data: 2010-01-07 00:22:58
Autor: J_K_K
[PRESS] Unia nie pomoże Grecji ?
http://www.tvn24.pl/12692,1636815,0,1,nikt-nie-pomoze-grecji,wiadomosc.html

I tak mi się skojarzyły nie powykańczane greckie domy - aby unikn±ć podatku ....

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-07 15:43:58
Autor: Valdi
[PRESS] Unia nie pomoże Grecji ?
"J_K_K" news:hi34g5$q9m$1news.interia.pl

http://www.tvn24.pl/12692,1636815,0,1,nikt-nie-pomoze-grecji,wiadomosc.html
I tak mi się skojarzyły nie powykańczane greckie domy - aby unikn±ć
podatku

Czy to sygnał, że na betonie eurosojuza zaczynaj± pojawiać się malutkie
pęknięcia, które w przyszło¶ci doprowadz± do wielkiego boom tego
komunistycznego monolitu? Oby. :)

Data: 2010-01-07 16:29:26
Autor: MarekZ
[PRESS] Unia nie pomoże Grecji ?
Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hi4riv$sqo$1@news.interia.pl...

Czy to sygnał, że na betonie eurosojuza zaczynaj± pojawiać się malutkie
pęknięcia, które w przyszło¶ci doprowadz± do wielkiego boom tego
komunistycznego monolitu? Oby. :)

Eeeeee tam. Dadz± Grecji t± kasę pod stołem. Nie maj± wyj¶cia.

Ciekawsza niż kwestia Grecji jest kwestia Islandii. Ugn± się czy nie.

Data: 2010-01-07 17:40:07
Autor: Valdi
[PRESS] Unia nie pomoże Grecji ?
"MarekZ" news:hi4uj8$u6p$1srv.cyf-kr.edu.pl

Eeeeee tam. Dadz± Grecji t± kasę pod stołem. Nie maj± wyj¶cia.
Ciekawsza niż kwestia Grecji jest kwestia Islandii. Ugn± się czy nie.

Co¶ obiło mi się o uszy, że premier (b±dĽ prezydent) Islandii powiedział, że
kasa dla Brytyjczyków oraz Holendrów będzie zapłacona.

Data: 2010-01-07 22:36:01
Autor: Paweł
[PRESS] Unia nie pomoĹĽe Grecji ?
MarekZ wrote:

Użytkownik "Valdi" <Valdi@valdi.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]

Czy to sygnał, że na betonie eurosojuza zaczynają pojawiać się malutkie
pęknięcia, które w przyszłości doprowadzą do wielkiego boom tego
komunistycznego monolitu? Oby. :)

Eeeeee tam. Dadzą Grecji tą kasę pod stołem. Nie mają wyjścia.

Ciekawsza niĹĽ kwestia Grecji jest kwestia Islandii. UgnÄ… siÄ™ czy nie.

http://blogue.blox.pl/2010/01/Islandia-musi-placic-Koniec-kropka.html

Data: 2010-01-07 22:38:36
Autor: MarekZ
Użytkownik "Paweł" <root@127.0.0.1> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hi5k44$p3l$1@achot.icm.edu.pl...

Ciekawsza niĹĽ kwestia Grecji jest kwestia Islandii. UgnÄ… siÄ™ czy nie.

http://blogue.blox.pl/2010/01/Islandia-musi-placic-Koniec-kropka.html

Niech wyemitujÄ… obligacje 100-letnie. :>

Data: 2010-01-07 23:01:29
Autor: Paweł
MarekZ wrote:

[...]

i kto je kupi? :>

dzis rano podawali, ze gwarancyjne zobowiazania islandii siegaja 5mld$.
patrzac na kurs usd/eur, to jest jakies 3.5mld€ w plecy, dzielac to‎
przez 50k€ gwarantowanego depozytu, to wychodzi, ze jakies 70 tysiecy
klientow mialo depozyty w tym lewym banku.

Data: 2010-01-07 23:22:34
Autor: MarekZ
Użytkownik "Paweł" <root@127.0.0.1> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hi5ljr$r30$1@achot.icm.edu.pl...

Niech wyemitujÄ… obligacje 100-letnie. :>

i kto je kupi? :>

Nie będą chcieli to bez łaski. Moja sympatia jest jednoznacznie po stronie Islandii.

[...]

Te 50k€ to jakiś unijny limit, Islandii on raczej nie powinien obowiązywać, bo przecież nie jest w UE, choć wiadomo, że może to być dyskusyjne, a w artykule do którego dałeś linka, jest wręcz napisane, że powinien obowiązywać.

Zachodzi obawa, że UK i Holandia chcą po prostu wyrwać całą kasę jaką miały w Islandii zdeponowane ich instytucje i obywatele, a które oni już chyba u siebie oddali. Tylko w imię czego Islandia ma finansować ten unijny socjalizm? Co to - nagle odwołujemy istnienie ryzyka wolnorynkowego? Przecież to jest normalnie podbój w białych rękawiczkach, ile oni to mieliby spłacać, 10 lat? Chyba raczej powinni się wypiąć na całą tą UE. Niech sobie UE dochodzi swoich należności bezpośrednio od banków. Wiem, że je znacjonalizowali (zapewne w pewnym stopniu dla dobra własnych obywateli), co chyba było słabym pomysłem, ale przynajmniej powinni to zrobić jakoś tak "z dobrodziejstwem inwentarza".

Gdyby ISL była w strefie euro, całą operację dałoby się przeprowadzić przy użyciu sztuczek księgowych. Ale tak jak jest, to będzie dla tego kraju i jego waluty raczej bolesne. IMO powinni się wypiąć na UE.

Data: 2010-01-08 08:34:24
Autor: mnemotechnik
[PRESS] Unia nie pomoże Grecji ?
My¶lę, że kluczow± kwesti± jest to, że banki islandzkie zbierały depozyty w Holandii i UK za po¶rednictwem oddziałów zarejestrowanych w tych krajach, a więc na terenie EU. Dlatego przynajmniej w odniesieniu do depozytów detalicznych można przyj±ć, że były objęte ochron± gwarancyjn±.
Anglicy raczej bij± się o zwrot niegwarantowanych depozytów, głównie składanych przez lokalne samorz±dy.

Data: 2010-01-08 10:29:12
Autor: Paweł
MarekZ wrote:

[...]

no dokladnie, nie jest w EU, ale sama sie zgodzila na przynaleznosc
do EEA i m.in. wymogi gwarancyjne wynikajace z dyrektywy eurosojuzu.

problem islandii polega na tym, ze ichniejszy rzad najpierw w 2003 roku
pozwolil na prywatyzacje bankow, a potem nadzor IFSA pozwolil na to,
by prywatne banki zaczely sie bawic kreatywnymi instrumentami.
w konsekwencji doprowadzilo do tego, ze ich watpliwej jakosci aktywa
byly blisko 10x wieksze od PKB kraju, a to juz imho zbyt ostra jazda
po krawedzi jak na tak maly kraj, ktory gospodarke ma raczej skromna.
sama relacja kredytow do depozytow (wg. Bank Systemic Risk Report,
FitchRatings, 21 paĹşdziernik 2008.) w islandii sieglala ~4, w usa ~2.6,
w estonii ~2, w polsce/niemczech ~1. to predzej, czy pozniej musialo
sie bolesnie skonczyc. mieszkancy zyli na kreske, banki sie zabawialy,
a teraz przyszedl bolesny czas rozlicznenia.

Co to - nagle odwołujemy istnienie ryzyka wolnorynkowego?
Przecież to jest normalnie podbój w białych rękawiczkach,

ryzko bylo i klienci stracili z pewnoscia duzo wiecej, a domagaja sie
z pewnoscia tylko srodkow gwarantowanych przez dyrektywe, co i tak
nie zmienia faktu, ze dla islandii jest to ogromna gora kasy,
ktorej nie maja.

Data: 2010-01-07 21:27:18
Autor: Marcin Mokrzycki
On Thu, 7 Jan 2010 00:22:58 +0100, J_K_K wrote:

http://www.tvn24.pl/12692,1636815,0,1,nikt-nie-pomoze-grecji,wiadomosc.html

I tak mi się skojarzyły nie powykańczane greckie domy - aby unikn±ć podatku

NTG

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

Data: 2010-01-07 21:45:56
Autor: J_K_K
[PRESS] Unia nie pomoże Grecji ?

Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <mmokrzycki@post.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1m1jh1i1yvb92.lj3w3aqxf7ui.dlg40tude.net...
[...]

Dobrze wiesz, że wcale nie NTG
i szkoda, że jako¶ nie zauważasz postów naprawdę NTG.

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-07 22:06:50
Autor: Marcin Mokrzycki
On Thu, 7 Jan 2010 21:45:56 +0100, J_K_K wrote:

Dobrze wiesz, że wcale nie NTG

Uważam inaczej.

i szkoda, że jako¶ nie zauważasz postów naprawdę NTG.

Widocznie mam dobrego KF-a.

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki