Unibike Everest - ma³y remoncik

Data: 2009-08-07 12:02:13
Autor: Budzik
Unibike Everest - ma³y remoncik
Hej
W moim unibiku Everest powoli dogorywaja tylnie koronki - jazda na najczesciej stosowanych prze³ozeniach czyli 5,6,7 to istna mordega - przy kazdym wiekszym przyspieszeniu przeskoki ³ancucha.
W sumie nie dziwi mnie to - ok 9.000km zrobionych na jednym ³ancuchu.

Co musze wymienic aby by³o ok? Jaki koszt?
Wystarczy kaseta i ³ancuch czy potrzebna bêdzie równiez wymiana przednich zebatek?

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Ciesz± siê w Niu Jorku dzieci, pan Bin Laden do nich leci.
On prezentów ma bez liku, dl ka¿dego po w±gliku."

Data: 2009-08-07 14:28:57
Autor: Bartosz
Unibike Everest - ma³y remoncik

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:07082009.66833004budzik61.poznan.pl...
[...]

Ostatnio mia³em podobny problem - wymieni³em kasetê i ³añcuch. Jest ok.

Data: 2009-08-07 13:17:12
Autor: Budzik
Unibike Everest - ma³y remoncik
Osobnik posiadaj±cy mail bbandula@o2.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

czyli w 100 sie zamkne?
jaki dodatkowy koszt serwisu?

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Tylko jednego w ¿yciu ¿a³ujê: ¿e nie jestem kim¶ innym.

Data: 2009-08-07 16:48:54
Autor: Bartosz
Unibike Everest - ma³y remoncik

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:07082009.06804E8Cbudzik61.poznan.pl...
[...]

U mnie z wysz³o za wszystko 120 z³ - tzn. kaseta + ³añcuch deore

Data: 2009-08-07 16:17:11
Autor: Budzik
[...]

no ale chyba nie moge zalozyc kasety deore jezeli dotychczas mialem acere 7-rzedowa???

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Ka¿dy kiedy¶ osi±gnie najwy¿szy stopieñ niekompetencji
Tylko ¿e politycy go osi±gaj± tu¿ po wyborach"

Data: 2009-08-07 18:56:11
Autor: Bartosz
Unibike Everest - ma³y remoncik

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:07082009.70E2FCBDbudzik61.poznan.pl...
[...]

sorry niedoczyta³em. Znaczy taniej bêdzie:)

Data: 2009-08-07 15:06:26
Autor: ...::QRT::...
Unibike Everest - ma³y remoncik
Dnia Fri, 7 Aug 2009 12:02:13 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

[...]

ciezko powiedzieæ ale prawdopodobnie srednia przednia te¿ do wymiany - 9kkm
to jednak sporo.

--
www.warszawski.info

Data: 2009-08-07 13:47:12
Autor: Budzik
Unibike Everest - ma³y remoncik
U¿ytkownik ...::QRT::... nie.m@m.mejla ...

[...]

dodam tylko ze jednak najwiecej jezdze na duzej (raczej po asfalcie). Mysle ze 65% duza, 30% srednia, 5% ma³a. Jaki bedzie koszt wymiany przednich? Mozna wymienic tylko duza i srednia? --
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"...kobiety tak dalece szanowaæ nale¿y, jak dalece
same siebie szanowaæ umiej±." Wojciech Bogus³awski

Data: 2009-08-07 17:57:17
Autor: The One
[...]

Musisz wymieniæ wszystko. Je¶li tak d³ugo je¼dzi³e¶ na wyci±gniêtym ³añcuchu to na bank przód masz te¿ do wymiany. A jak nie wymienisz to nowy ³añcuch na wyrobionych ko³ach zêbatych poleci raz-dwa.

Polecam seriê Alivio, do tego ³añcuch CN-HG50 i kaseta HG50.
http://www.probikes.pl/index.php?item=462

Suport do tego ma mieæ 118mm i nie daj sobie wcisn±æ d³u¿szego :)

Wg mnie ciê¿ko o lepszy stosunek jako¶ci do ceny je¶li bryka siê tylko amatorsko lub doje¿d¿a do pracy.

Data: 2009-08-07 16:17:12
Autor: Budzik
Unibike Everest - ma³y remoncik
Osobnik posiadaj±cy mail plum@bum.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

czyli korba - 84z³
kaseta HG-50 - 35z³ (moze byc 8-rzedowa????)
³ancuch alivio 32z³.

Nie tak zle. pod warunkiem ze moge to zastosowan z manetkami chyba z serii altus ktore mam.

Suport do tego ma mieæ 118mm i nie daj sobie wcisn±æ d³u¿szego :)

dlaczego?
i dlaczego przewidujesz ze beda probowac mi wcisnac inny rozmiar?

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Tomasz Waszczynski: "Ja siê zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
mo¿na je¶æ w miejscu publicznym ;-)"
DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

Data: 2009-08-07 18:32:11
Autor: The One
Unibike Everest - ma³y remoncik
Polecam seriê Alivio, do tego ³añcuch CN-HG50 i kaseta HG50.
http://www.probikes.pl/index.php?item=462

czyli korba - 84z³
Sam p³aci³em za t± korbê 117z³ (tyle ¿e nie p³aci³em za wysy³kê). Wiêc to i tak bardzo dobra cena.

kaseta HG-50 - 35z³ (moze byc 8-rzedowa????)
Musi :)
Jak chcesz 9 rzêdów to musisz dop³aciæ do Deore. Oczywi¶cie te¿ razem z manetkami.

Nie tak zle. pod warunkiem ze moge to zastosowan z manetkami chyba z serii
altus ktore mam.
Nie mam pewno¶ci ale w±tpiê. Je¶li masz manetki indeksowane na 7 rzêdów to bêdzie Ci jednego brakowaæ.
Musisz siê zdecydowaæ, albo zmieniasz na grupê wy¿ej albo zostajesz przy swojej, niestety :(

Suport do tego ma mieæ 118mm i nie daj sobie wcisn±æ d³u¿szego :)
dlaczego?
i dlaczego przewidujesz ze beda probowac mi wcisnac inny rozmiar?

Bo ja dosta³em 126mm. Na szczê¶cie trafi³em na porz±dnego sprzedawcê i mog³em zwróciæ pomimo ¿e zosta³ zamontowany ju¿ w ramie. Jest o tym kilka w±tków ni¿ej.

Data: 2009-08-07 16:33:14
Autor: Jan Srzednicki
Unibike Everest - mały remoncik
On 2009-08-07, The One wrote:

Nie tak zle. pod warunkiem ze moge to zastosowan z manetkami chyba z serii
altus ktore mam.
Nie mam pewności ale wątpię. Jeśli masz manetki indeksowane na 7 rzędów to będzie Ci jednego brakować.
Musisz się zdecydować, albo zmieniasz na grupę wyżej albo zostajesz przy swojej, niestety :(

I nie zapominaj, że kasety na 8 i 9 rzędów są szersze od 7-rzędowych,
więc nie podpasują na piastę.

Data: 2009-08-07 18:35:33
Autor: The One
Unibike Everest - ma³y remoncik

U¿ytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnh7olqa.t4h.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2009-08-07, The One wrote:

[...]

I nie zapominaj, ¿e kasety na 8 i 9 rzêdów s± szersze od 7-rzêdowych,
wiêc nie podpasuj± na piastê.

Nie¼le. Przynajmniej rama mu zostanie :)

Data: 2009-08-07 17:02:13
Autor: Budzik
[...]

hahaha
widze, ze rzeczywiscie dyskusja posz³a w dziwna strone.
Mam 7 rzedów i na pewno nie bede zmienia³ piasty i manetek tylko po to aby przejsc na 8 czy 9.
:)

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"£atwiej poznaæ ludzko¶æ ni¿ pojedynczego cz³owieka"
Francois La Rochefoucauld

Data: 2009-08-07 20:41:27
Autor: ...::QRT::...
Unibike Everest - mały remoncik
Dnia Fri, 7 Aug 2009 16:33:14 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa³(a):

On 2009-08-07, The One wrote:

[...]

mozna zastosowaæ podk³adkê dystansow±. sam to stosuje i nie widze
problemów.

Data: 2009-08-07 19:31:27
Autor: Jan Srzednicki

On 2009-08-07, The One wrote:

[...]

mozna zastosować podkładkę dystansową. sam to stosuje i nie widze
problemów.

To wytłumacz światu, jak mając piastę 7-rzędową chcesz zastosować
podkładkę dystansową, żeby skompatybilnić ją z kasetą 8/9.

Data: 2009-08-10 11:14:18
Autor: ...::QRT::...
Unibike Everest - mały remoncik
Dnia Fri, 7 Aug 2009 19:31:27 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa³(a):

On 2009-08-07, The One wrote:

[...]

To wyt³umacz ¶wiatu, jak maj±c piastê 7-rzêdow± chcesz zastosowaæ
podk³adkê dystansow±, ¿eby skompatybilniæ j± z kaset± 8/9.

robie odwrotnie :)

--
www.warszawski.info

Data: 2009-08-10 09:31:25
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-10, ...::QRT::... wrote:
Dnia Fri, 7 Aug 2009 19:31:27 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

[...]

To po co mÄ…cisz w wÄ…tku?

Data: 2009-08-10 15:33:45
Autor: ...::QRT::...
Unibike Everest - mały remoncik
Dnia Mon, 10 Aug 2009 09:31:25 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisa³(a):

On 2009-08-10, ...::QRT::... wrote:
[...]

To po co m±cisz w w±tku?

wybacz m± ludzk± omylno¶æ o nieomylny.  --
www.warszawski.info

Data: 2009-08-10 13:37:45
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-08-10, ...::QRT::... wrote:
Dnia Mon, 10 Aug 2009 09:31:25 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

[...]

wybacz mÄ… ludzkÄ… omylność o nieomylny.

Nie nieomylny, wystarczyło czytać wątek od początku. :P

Data: 2009-08-07 17:02:12
Autor: Budzik
[...]

nie chce, nie zalezy mi, nie widze sensu.
I tak, z tego co mam - korzystam prawie tylko z przelozen 4-7.
Czyli wracamy do punktu wyjscia - dla korb, jak rozumiem, nie ma to znaczenia ale na ty³ musze wziac to samo co mia³em dotychczas.

[...]

czyli podane przez ciebie rozwiazania odpadaja - nie bede zmienia³ dodatkowo manetek przeciez.

[...]

No tak, ale w czym 126 sa gorsze?

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Za górami za lasami ¿y³ Bin Laden z Talibami, a¿ pewnego dnia we wtorek gdy
dopisa³ mu humorek zamiast escape wcisn±³ enter i rozjeba³ World Trade Center.

Data: 2009-08-07 20:01:59
Autor: fabian
Budzik wrote:
[...]

Nie pasuj±. Do korby pasuje tylko suport o okre¶lonej d³ugo¶ci (ewentualnie 2 - je¿eli inna linia ³añcucha). Ale mo¿esz kupiæ korbê, która bêdzie pasowa³a do Twojego suportu. Musisz to sprawdziæ. Nowy suport, je¿eli stary jest sprawny to niepotrzebny wydatek.

Fabian.

Data: 2009-08-07 18:47:13
Autor: Budzik
Unibike Everest - ma³y remoncik
Osobnik posiadaj±cy mail fabian@niematakiego.adresu.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

rozumiem ze jak sie nic nie dzieje ,to jest ok, czy mam sie raczej spodziewac ze po 9km bedzie do wymiany? Przypominam - 9km po asfalcie - raczej równej jazdy niz szarpania.

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Mi³osierdzie jest pocz±tkiem okrucieñstwa.
Frank Herbert

Data: 2009-08-08 13:12:42
Autor: fabian
Budzik wrote:
[...]

Ja na Twoim miejscu bym nie wymienia³, szczególnie, ¿e piszesz o spokojnej je¼dzie po asfalcie. Pewnie prze¿yje jeszcze ten nowy napêd. Niestety nie ma pewno¶ci czy siê nie rozsypie, ale nowy te¿ mo¿e siê posypaæ, niestety, jak mi w zesz³ym roku po 1500 km jazdy po mie¶cie, jaki¶ accent bb-50 chyba - niby tani, ale nie najtañszy ;)

Fabian.

Data: 2009-08-07 19:29:09
Autor: JaromirD
Unibike Everest - mały remoncik
Budzik wrote:

Osobnik posiadający mail plum@bum.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

dodam tylko ze jednak najwiecej jezdze na duzej (raczej po asfalcie).
Mysle
ze 65% duza, 30% srednia, 5% mała. Jaki bedzie koszt wymiany
przednich? Mozna wymienic tylko duza i srednia?

Musisz wymienić wszystko. Jeśli tak długo jeździłeś na wyciągniętym
łańcuchu to na bank przód masz też do wymiany. A jak nie wymienisz to
nowy łańcuch na wyrobionych kołach zębatych poleci raz-dwa.

Polecam serię Alivio, do tego łańcuch CN-HG50 i kaseta HG50.
http://www.probikes.pl/index.php?item=462

czyli korba - 84zł
kaseta HG-50 - 35zł (moze byc 8-rzedowa????)
łancuch alivio 32zł.

Ceny raczej nierealne. W rzeczywistości korba kosztuje 110 (kwadrat), 125-130 (octalink), kaseta -już nie pamiętam ile dałem- ale więcej, łańcuch 40-45 zł.
Ale jak już ktoś tutaj napisał, żeby zmienić na Alivio musiałbyś przepleść koło lub kupić nową obręcz.

Nie tak zle. pod warunkiem ze moge to zastosowan z manetkami chyba z serii
altus ktore mam.

Suport do tego ma mieć 118mm i nie daj sobie wcisnąć dłuższego :)

dlaczego?
i dlaczego przewidujesz ze beda probowac mi wcisnac inny rozmiar?

To zależy czy kupisz korby na kwadrat czy octalink. Pierwsze potrzebuję 123 mm a drugie rzeczywiście 118 mm http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_0094A/SI-0094A-001-
ENG_v1_m56577569830667768.PDF

JaromirD

Data: 2009-08-07 18:47:12
Autor: Budzik
Unibike Everest - ma³y remoncik
Osobnik posiadaj±cy mail rydberg@q2.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

To zale¿y czy kupisz korby na kwadrat czy octalink. Pierwsze
potrzebujê 123 mm a drugie rzeczywi¶cie 118 mm

a jaka roznica? w sensie uzytkowym oczywiscie. Do mojego rowerka mozna wlozyc jedne i drugie czy zalezy to od posiadanej ramy?

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Jaki¶ czas temu pisa³em, ¿e przyda³oby siê stworzyæ pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

Data: 2009-08-07 21:51:40
Autor: JaromirD
Unibike Everest - mały remoncik
Budzik wrote:

Osobnik posiadający mail rydberg@q2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

[...]

Różnica w czym lub między czym? W długości? Między kwadratem a octalinkiem? Średnica pakietu jest w obu przypadkach taka sama.

JaromirD

Data: 2009-08-07 22:17:12
Autor: Budzik
[...]

Ró¿nica w czym lub miêdzy czym? W d³ugo¶ci? Miêdzy kwadratem a
octalinkiem? ¦rednica pakietu jest w obu przypadkach taka sama.

miedzy octalinkiem a kwadratem.
Jeden tanszy, drugi drozszy ale czym sie roznia w praktyce?

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Dyplomata potrafi powiedzieæ "id¼ do diab³a" w taki sposób,
¿e w³a¶ciwie cieszysz siê na tê wyprawê.

Data: 2009-08-08 01:07:34
Autor: JaromirD
Budzik wrote:

[...]

octalinkiem? Åšrednica pakietu jest w obu przypadkach taka sama.

miedzy octalinkiem a kwadratem.
Jeden tanszy, drugi drozszy ale czym sie roznia w praktyce?

W teorii mocowanie na octalink jest sztywniejsze, w praktyce nie zdarzyło się chyba jeszcze by ktoś ukręcił korby na kwadrat choć przy kombinacji ciężkiej jazdy, marnych korb i marnego suportu jakieś luzy pewnie mogą powstać. Dodatkowo jeśli będziesz często ściągał i zakładał korby "kwadratowe", to może się wyrobić oś i korby będą wchodzić na nią głębiej. Ale na ile są to znaczące zjawiska - nie wiem. Korby na octalink zawsze wchodzą tak samo głęboko.

Co do możliwości założenia do Twojego roweru korb na kwadrat lub octalink (jest jeszcze ISIS - standard innych producentów niż Shimano ale tego kompletnie nie znam) chyba byłoby to możliwe, ale tutaj musiałby się wypowiedzieć ktoś bardziej doświadczony.

JaromirD

Data: 2009-08-07 20:07:57
Autor: fabian
JaromirD wrote:
Budzik wrote:

[...]

Spójrz na allegro, kaseta CS-HG-50-7 34zl, jakieś korby na kwadrat shimano 64 zl, łańcuchy po paręnaście złotych.
A po co przeplatać koło? CS-HG-50 to jaka grupa? HG-30 na allegro opisują jako altus/acera ...

Fabian.

Data: 2009-08-07 20:42:41
Autor: ...::QRT::...
Unibike Everest - mały remoncik
Dnia Fri, 07 Aug 2009 20:07:57 +0200, fabian napisa³(a):

JaromirD wrote:
Budzik wrote:

[...]

Ceny raczej nierealne. W rzeczywisto¶ci korba kosztuje 110 (kwadrat), 125-130 (octalink), kaseta -ju¿ nie pamiêtam ile da³em- ale wiêcej, ³añcuch 40-45 z³.
Ale jak ju¿ kto¶ tutaj napisa³, ¿eby zmieniæ na Alivio musia³by¶ przeple¶æ ko³o lub kupiæ now± obrêcz.

Spójrz na allegro, kaseta CS-HG-50-7 34zl, jakie¶ korby na kwadrat shimano 64 zl, ³añcuchy po parêna¶cie z³otych.
A po co przeplataæ ko³o? CS-HG-50 to jaka grupa?\

alivio

Data: 2009-08-08 10:14:45
Autor: MadMan
Unibike Everest - ma³y remoncik
Dnia Fri, 7 Aug 2009 13:47:12 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

dodam tylko ze jednak najwiecej jezdze na duzej (raczej po asfalcie).

Na du¿ej jest mniejsze obci±¿enie zêbów - wiêcej ich pracuje po prostu. Wymieñ ³añcuch i kasetê/wolnobieg, jak nie bêdzie dobrze dzia³aæ to
kombinuj z tarczami korby. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-08-08 14:32:13
Autor: Budzik
Unibike Everest - ma³y remoncik
Osobnik posiadaj±cy mail madman15@nie-spamo-wac.wp.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

z tego co tu wyczyta³em, to ze bedzie dobrze dzia³ac, jeszcze o niczym nie swiadczy.
Bo co z tego, ze bedzie dobrze dzia³ac, jak zuzyte zeby zaczna szybko niszczyc ³ancuch a ten tylnie zebatki w konsekwencji nowy zestaw zamiast kolejne 8 czy 9 tysiecy km, pos³uzy mi np 2-3 tysiecy.
Zle mysle?

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Jestem ma³y Talibanek, mam  granatów ca³y dzbanek, nuklearn± walizeczkê
i w±glika  probóweczkê. Raz, dwa, trzy, dzi¶ Allacha spotkasz  Ty !

Data: 2009-08-08 18:18:14
Autor: The One
[...]

Niestety dobrze.

Unibike Everest - ma³y remoncik