Unibike Freeway 2018 - nie polecam!

Data: 2018-08-09 19:28:23
Autor: PeJot
Unibike Freeway 2018 - nie polecam!
W dniu 2018-08-09 o 13:38, Gaspar pisze:
     Jakiś czas temu pytałem o szybki rower do miasta na cały rok. No i po długim namyśle stałem się posiadaczem roweru Unibike Freeway z roku 2018. Cena katalogowa 4499zł.

http://unibike.pl/freeway.html

4 i pół tysiąca za rower *miejski* bez błotników i z hamulcami Acera ?!

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2018-08-09 20:41:20
Autor: Gaspar
W dniu 09.08.2018 o 19:28, PeJot pisze:
http://unibike.pl/freeway.html

4 i pół tysiąca za rower *miejski* bez błotników i z hamulcami Acera ?!

Szukałem wśród konkurencji (BMC, Cube, Marin, Canyon, Focus, Stevens) i jeden z najtańszych to właśnie Unibike. Urzekły mnie w nim linki prowadzone w ramie i napęd CDX - też jeden z lepszych. Nie chciałem zbędnych klamotów typu błotniki, koszyki czy prądnice w piaście. To miał być rower szybki miejski z naciskiem na szybki. Owszem, był rower z błotnikami, które można było szybko zdemontować i bardzo mi się podobał:

https://bmc-switzerland.pl/produkt/mountainroad-alpenchallenge-ac01-one/

Cena 8899zł ostudziła mój zapał.
Kolego PeJot, pomóż mi, bo nie rozumiem czemu w temacie rower miejski zawsze pojawia się ktoś i wypłakuje nad brakiem błotników. Jeżdżę codziennie, przez cały rok - latem w deszczu i w zimie w śniegu i jakoś nie zauważyłem potrzeby posiadania tych nieszczęsnych błotników! Po prostu zwalniam do 15km/h i nie ma problemu. I tak biorę prysznic, czaisz? A nawet jeśli nie, to Unibike Freeway ma mocowanie na te błotniki - teraz będzie ci łatwiej? A może inaczej - pokaż rower nowy i tańszy, na pasku, miejski i z błotnikami. Chętnie kupię!! Stękać każdy potrafi.

--
Gaspar

Data: 2018-08-09 22:31:17
Autor: ToMasz
Unibike Freeway 2018 - nie polecam!
A może inaczej - pokaż rower nowy i tańszy, na pasku, miejski i z błotnikami. Chętnie kupię!! Stękać każdy potrafi.
trafił mi się w ręce rower firmy... mercedes benz. na serio. przyjechał z niemiec, (od polskiego niemca) bo ma wartość sentymentalną a tam chcieli za naprawę worek złota.
Z przodu mechanizm korbowy aluminiowy z trój ramienną gwiazda mercedesa. pasek KLINOWY a z tyłu jakiś wymyślny patent z dwoma PLASTIKOWYMI kołami, z zębami pomiędzy nimi. tył rozpieprzony w drobny mak. Nie wiem jak to miało działać, w sensie nie wierzę w trwałość, nie wiem dlaczego pasek klinowy, nie zębaty... W kazdym razie przestało. po długich negocjacjach i małej naprawie rower wyjechał w 100% sprawny na... łańcuchu KMC.
skoro w tą stronę się dało, to tylko patrzeć (lub szukać na necie) zestawów do konwersji w drugą stronę - na pasek.

ToMasz

Data: 2018-08-10 04:19:51
Autor: Gaspar
W dniu 09.08.2018 o 22:31, ToMasz pisze:
skoro w tą stronę się dało, to tylko patrzeć (lub szukać na necie) zestawów do konwersji w drugą stronę - na pasek.

Żeby założyć łańcuch musisz go rozkuć, żeby założyć pasek rozkuwasz ramę:
https://www.youtube.com/watch?v=xtv9FUzD1iU&t=4m30s

--
Gaspar

Data: 2018-08-11 18:29:27
Autor: ń
Unibike Freeway 2018 - nie polecam!
Pełno, poszukaj np. Giant (nie na pasku bo i po co), niezła marka choć tajwańska, IMHO lepsza od jakiegoś tam unibajka.

-- -- -
pokaż rower nowy i tańszy, miejski i z błotnikami.

Unibike Freeway 2018 - nie polecam!