Unibike Traffic - nowy dziwny rower

Data: 2010-03-30 12:27:54
Autor: merw
Unibike Traffic - nowy dziwny rower

Szukam sobie roweru trekingowo-miejskiego, damki, do 1,5tys, i zauważyłem coś takiego: http://www.unibike.pl/traffic.html

Wygląda trochę nietypowo. Nie ma przedniej przerzutki jak w miejskich, ale tylna jest zewnętrzna. Sztywny widelec, małe koła. No i trochę dziwna rama (chodzi mi o to że trzy rurki idą do tylnego koła). Przeglądałem katalogi, żeby zobaczyć czy inne firmy też robią takie ramy, ale nie znalazłem nic podobnego. Waga nie jest podana, wg mejla od unibika rower ma ważyć ok 15kg.

Co myślicie o tym rowerze? Czy ma dobry osprzęt, porównując z np. Krossami w podobnej cenie?

mw

Data: 2010-03-30 06:34:08
Autor: looty
Unibike Traffic - nowy dziwny rower
Do nienerwowej jazdy ma fajne opony, choć Big Apple nie s± lekkie,
para waży 1,7 kg.
Nie mam porównania z z Krossami, ale na moje wyczucie ten rower jest
do¶ć ciężki: 15 kg sporo gdy rama jest 18'', koła 26'', przerzutka
"zwykła", a nie w pia¶cie, hamulce V, a nie tarczowe.

pozdrawiam

Marcin

On 30 Mar, 14:27, merw <n...@email.invalid> wrote:
Szukam sobie roweru trekingowo-miejskiego, damki, do 1,5tys, i zauważyłem
co¶ takiego:http://www.unibike.pl/traffic.html

Wygl±da trochę nietypowo. Nie ma przedniej przerzutki jak w miejskich,
ale tylna jest zewnętrzna. Sztywny widelec, małe koła. No i trochę dziwna
rama (chodzi mi o to że trzy rurki id± do tylnego koła). Przegl±dałem
katalogi, żeby zobaczyć czy inne firmy też robi± takie ramy, ale nie
znalazłem nic podobnego. Waga nie jest podana, wg mejla od unibika rower
ma ważyć ok 15kg.

Co my¶licie o tym rowerze? Czy ma dobry osprzęt, porównuj±c z np.
Krossami w podobnej cenie?

mw

Data: 2010-03-30 16:10:02
Autor: Wojtek Paszkowski
"looty" <mamlen@gmail.com> wrote in message

Nie mam porównania z z Krossami, ale na moje wyczucie ten rower jest
do¶ć ciężki: 15 kg sporo gdy rama jest 18'', koła 26'', przerzutka
"zwykła", a nie w pia¶cie, hamulce V, a nie tarczowe.

jak na rower z pełnymi błotnikami, kompletnym o¶wietleniem dynamowym,
bagażnikiem i do tego kanapowym siodłem - to akurat waga jest bardzo
przyzwoita (jak na tę kategorię cenow±).

Szkoda, że nie maj± szerszej rozmiarówki - całkiem przyjemny, nieskomplikowany w serwisie rower miejski do niezbyt wysilonej jazdy.

pozdr

Data: 2010-03-30 14:17:46
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-03-30, Wojtek Paszkowski wrote:

Nie mam porĂłwnania z z Krossami, ale na moje wyczucie ten rower jest
dość ciężki: 15 kg sporo gdy rama jest 18'', koła 26'', przerzutka
"zwykła", a nie w piaście, hamulce V, a nie tarczowe.

jak na rower z pełnymi błotnikami, kompletnym oświetleniem dynamowym,
bagażnikiem i do tego kanapowym siodłem - to akurat waga jest bardzo
przyzwoita (jak na tÄ™ kategoriÄ™ cenowÄ…).

Szkoda, że nie mają szerszej rozmiarówki - całkiem przyjemny, nieskomplikowany w serwisie rower miejski do niezbyt wysilonej jazdy.

Mi teĹĽ siÄ™ podoba - szkoda tylko, ĹĽe nie wrzucili do niego piasty
planetarnej, trójka w końcu wyszłaby porównywalnie cenowo do kompletu,
który tam jest, a rama mogłaby mieć od razu poziome haki.

Data: 2010-03-30 15:48:30
Autor: Ryszard Mikke
Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnejpolsce.pl> napisał(a):
Szkoda, że nie maj± szerszej rozmiarówki - całkiem przyjemny, nieskomplikowany w serwisie rower miejski do niezbyt wysilonej jazdy.

Bo to one-size-fits-all 18", akurat miejskie damki często tak robi±.

Kross co¶-tam Park też chyba występuj± wył±cznie w rozmiarze 18"
i zarówno mój syn (zwykle 16"), jak i ja (zwykle 21" GF == 23"
w większosci ram) bez problemu tym jeĽdzili¶my.

rmikke

Data: 2010-03-30 14:46:02
Autor: Fabian
Unibike Traffic - nowy dziwny rower
merw pisze:
WyglÄ…da trochÄ™ nietypowo. Nie ma przedniej przerzutki jak w miejskich,

Miejskie? Zazwyczaj nie majÄ… przedniej, a tylnÄ… wbudowanÄ…. Trekingi majÄ…
teĹĽ przedniÄ…. ObniĹĽa cenÄ™ w porĂłwnaniu do wbudowanej.

[...]

TrochÄ™ duĹĽo, szczegĂłlnie 26"

Co myślicie o tym rowerze? Czy ma dobry osprzęt, porównując z np. Krossami w podobnej cenie?

Nie wiem ja cenowo, ale ogĂłlnie fajnie siÄ™ prezentuje, do miasta jak
znalazł. Wiadomo, że do miejskiego chciało by się przekładnie
planetarną, ale tak to chyba taniej może być.

Fabian.

Data: 2010-03-30 14:57:13
Autor: MichałG
Unibike Traffic - nowy dziwny rower
merw pisze:
Szukam sobie roweru trekingowo-miejskiego, damki, do 1,5tys, i zauważyłem co¶ takiego: http://www.unibike.pl/traffic.html

Wygl±da trochę nietypowo. Nie ma przedniej przerzutki jak w miejskich, ale tylna jest zewnętrzna. Sztywny widelec, małe koła. No i trochę dziwna rama (chodzi mi o to że trzy rurki id± do tylnego koła).

Układ rurek całkiem logiczny statycznie.... ;)
znacznie bardziej niż taki:
http://www.unibike.pl/pamirlds.html
ale pewnie i tak to ta sama rura podsiodłowa..... ;)

Pozdrawiam
michał

Data: 2010-03-30 15:13:12
Autor: BoDro
MichałG pisze:

Układ rurek całkiem logiczny statycznie.... ;)

mi się rama wizualnie niezbyt podoba - kopnięta górna rura drażni oko...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-03-30 15:23:04
Autor: MichałG
BoDro pisze:
MichałG pisze:

Układ rurek całkiem logiczny statycznie.... ;)

mi się rama wizualnie niezbyt podoba - kopnięta górna rura drażni oko...

o gustach sie nie dyskutuje.... ;)
Piszesz o tej wygietej 'damskiej' rurce? :) je¶li tak to masz racje. Elementy ¶ciskane powinny być proste. 'Dziwnym trafem' wygl±daj± wtedy logiczniej...

Pozdrawiam
michał

Data: 2010-03-31 11:15:30
Autor: Kacper Perschke
Dnia 30.03.2010 MichałG <grodmich@wp.pl> napisał/a:
Układ rurek całkiem logiczny statycznie.... ;)
[...]

A na dynamikÄ™ to byĹ› policzyĹ‚?  IMHO rama jest przewymiarowana z 1,5 do 2 raza.

Piszesz o tej wygietej 'damskiej' rurce? :) jeśli tak to masz racje. Elementy ściskane powinny być proste. 'Dziwnym trafem' wyglądają wtedy logiczniej...

Wygięta pracuje na zgianie i nie trzeba się martwić o wyboczenie.

KAcper

Data: 2010-03-31 14:03:32
Autor: MichałG
Kacper Perschke pisze:
Dnia 30.03.2010 MichałG <grodmich@wp.pl> napisał/a:
Układ rurek całkiem logiczny statycznie.... ;)
[...]

A na dynamikę to by¶ policzył?  IMHO rama jest przewymiarowana z 1,5 do 2 raza.

[...]

dobry dowcip... ;);) ;)
poniek±d masz racje - wiadomo w któr± strone sie wyboczy..... ;) ;) ;) ;)
pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-31 17:33:55
Autor: arturbac
W dniu 2010-03-31 14:03, MichałG pisze:
Kacper Perschke pisze:
[...]

A wziales pod uwagę iż jest przyspawana w miejscu wygięcia ?
Z tego co pisze widze ze nie.
Poza tym w rowerach nie masz typowych kratownic , wszystkie wezly sa
utwierdzone i i tak występuj± w nich momenty zginaj±ce.

Wypowiadanie sie o konstrukcji roweru nie ma sensu , bez analizy
conajmniej statyki, dosc zlozonego ukladu i zmiennej charakterystyki
elementów ( pocienianie ¶cianek) czy połaczeń z karbami technologicznymi
i asymetrycznych spawów.

Czy ty jaka¶ szkołe kończysz że tak t± statyke analizujesz ?

Data: 2010-04-01 08:34:50
Autor: MichałG
Kacper Perschke pisze:
[...]

hm... spytam tylko - w typowej kratownicy węzły s± przegubowe? ;);)
Bo 'typowa' to chyba rzeczywista?
reszte pomine milczeniem... ;)

Pozdrawiam swiatecznie
Michał

Data: 2010-04-01 10:03:50
Autor: Kacper Perschke
Unibike Traffic - nowy dziwny rower
Dnia 01.04.2010 MichałG <grodmich@wp.pl> napisał:
[...]
Poza tym w rowerach nie masz typowych kratownic, wszystkie wezly sa
utwierdzone i tak występują w nich momenty zginające.

Czyli z punktu widzenia wytzymałości mamy do czynienia z ramą. Dodatkowo
statycznie niewyznaczalnÄ….

hm... spytam tylko - w typowej kratownicy węzły są przegubowe? ;);)

Przy obliczeniach typowej kratownicy zakłada się, że węzły nie przenoszą
momentów. Konstruowanie kratownicy z węzłami przenoszącymi momenty jest
uważane za błąd.

[...]
reszte pomine milczeniem... ;)

W pierwszej kolejności pomiń dowcipasy i uśmieszki sugerujące jakobyś ty
wiedział więcej niż współdyskutanci i odpowiedz wprost. Jaki kurs
wytrzymałości ukończyłeś i z jaką oceną?

KAcper

Data: 2010-04-01 17:07:35
Autor: MichałG
Kacper Perschke pisze:
Dnia 01.04.2010 MichałG <grodmich@wp.pl> napisał:
[...]
Poza tym w rowerach nie masz typowych kratownic, wszystkie wezly sa
utwierdzone i tak występuj± w nich momenty zginaj±ce.

Czyli z punktu widzenia wytzymało¶ci mamy do czynienia z ram±. Dodatkowo
statycznie niewyznaczaln±.

hm... spytam tylko - w typowej kratownicy węzły s± przegubowe? ;);)

Przy obliczeniach typowej kratownicy zakłada się, że węzły nie przenosz±
momentów. Konstruowanie kratownicy z węzłami przenosz±cymi momenty jest
uważane za bł±d.

[...]
reszte pomine milczeniem... ;)

W pierwszej kolejno¶ci pomiń dowcipasy i u¶mieszki sugeruj±ce jakoby¶ ty
wiedział więcej niż współdyskutanci i odpowiedz wprost. Jaki kurs
wytrzymało¶ci ukończyłe¶ i z jak± ocen±?
masz PW.

Data: 2010-04-01 17:23:17
Autor: MichałG
Unibike Traffic - nowy dziwny rower
Kacper Perschke pisze:
Nie masz... ;(
podaj adres bez anty spamu.
M.

Data: 2010-04-02 19:49:08
Autor: arturbac
Unibike Traffic - nowy dziwny rower
W dniu 2010-04-01 17:23, MichałG pisze:
Kacper Perschke pisze:
Nie masz... ;(
podaj adres bez anty spamu.

Czego się wstydzisz , wykształcenia nie ma co się wstydzić.

Data: 2010-04-03 09:23:01
Autor: MichałG
Kacper Perschke pisze:
Nie masz... ;(
podaj adres bez anty spamu.

Czego się wstydzisz , wykształcenia nie ma co się wstydzić.
ja mam CV zamieszczac a niektórzy s± nawet bez adresu?
Zreszt± to nieprawomy¶lne wykształcenie, z czasów przedkomputerowych... ;)

pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-30 15:49:21
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 30 Mar 2010 12:27:54 +0000 (UTC), merw napisał(a):

Szukam sobie roweru trekingowo-miejskiego, damki, do 1,5tys, i zauważyłem co¶ takiego: http://www.unibike.pl/traffic.html

Wygl±da trochę nietypowo. Nie ma przedniej przerzutki jak w miejskich, ale tylna jest zewnętrzna. Sztywny widelec, małe koła. No i trochę dziwna rama (chodzi mi o to że trzy rurki id± do tylnego koła). Przegl±dałem katalogi, żeby zobaczyć czy inne firmy też robi± takie ramy, ale nie znalazłem nic podobnego. Waga nie jest podana, wg mejla od unibika rower ma ważyć ok 15kg.

Co my¶licie o tym rowerze? Czy ma dobry osprzęt, porównuj±c z np. Krossami w podobnej cenie?

w mojej opini bardzo sensowny rower do miasta. Ma wszystko co trzeba i nic
zbędnego. Klasyczne przerzutka czyni go łatwiejszym w serwisie, przednia
nie jest potrzebna, brak atrapy amortyzatora, dynamo w piascie, damska
rama, bagażnik pod sakwy, grube opony na miasto. Fajny surowy wygl±d. Poprostu rower dla commutera.

Data: 2010-03-30 15:55:18
Autor: Ryszard Mikke
...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):
> [...]

rama, bagażnik pod sakwy, grube opony na miasto. Fajny surowy wygl±d. Poprostu rower dla commutera.

Ja bym jednak wolał przerzutkę w piascie dla commutera.

Żonie nabyłem Krossa Stanley Park - do¶ć dokładnie odpowiada temu
i nawet w podobnej cenie akurat był. A z tyłu ma Nexusa 7.
A, i amortyzowan± sztycę ma. Jak dla żony - ideał.

rmikke

Data: 2010-03-30 17:36:45
Autor: merw
On Tue, 30 Mar 2010 15:49:21 +0200, ...::QRT::... wrote:

w mojej opini bardzo sensowny rower do miasta. Ma wszystko co trzeba i
nic zbędnego. Klasyczne przerzutka czyni go łatwiejszym w serwisie,
przednia nie jest potrzebna, brak atrapy amortyzatora, dynamo w piascie,
damska rama, bagaĹĽnik pod sakwy, grube opony na miasto. Fajny surowy
wyglÄ…d. Poprostu rower dla commutera.

Dokładnie tak sobie pomyślałem. Tylko, tak jak większość osób
używających roweru jako środka transportu, nieraz go zostawiam
w miejscu publicznym na kilka godzin (oczywiście dobrze przypięty). Dlatego podoba mi się, że ten rower jest odchudzony ze zbędnych
rzeczy, ale szkoda ĹĽe jego cena nie jest odchudzona, i ĹĽe
jego wygląd może się podobać niektórym osobom (czarne obręcze,
czarna sztyca). Dzięki za wszystkie opinie.

mw

Unibike Traffic - nowy dziwny rower