Uniemożliwienie bezpiecznego przejazd u, jest na to paragraf?

Data: 2015-06-02 00:13:11
Autor: LEPEK
Uniemożliwienie bezpiecznego przejazd u, jest na to paragraf?
W dniu 2015-06-01 o 23:57, Tomasz Wójtowicz pisze:
Miałem dzisiaj taką sytuację:

Jechałem ulicą miejską ok. 5-6 metrów szerokości. Po mojej prawej
zaparkowany był równolegle samochód dwoma kołami na chodniku. Po mojej
lewej ustawił się nadjeżdżający z naprzeciwka samochod, który chciał
zająć miejsce do parkowania za tym zaparkowanym.

Próbując przejechać pomiędzy nimi, uderzyłem prawym lusterkiem w ten
zaparkowany. Chyba jest zasada, że kierowca parkujący nie może
przeszkadzać w ruchu jadącym?

Art. 46.
1. Zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia.

Bo normalnie bym ominął ten, w który
uderzyłem, tylko w tym przypadku nie miałem miejsca.

:D BPNMSP
No, to już co innego - skoro nie ma miejsca, to nie wjeżdżasz.

Podobnie, gdyby ten
z naprzeciwka jechał, to bym się zatrzymał, bo przeszkoda była na moim
pasie. A ten dupek musiał się zatrzymać, robiąc niebezpieczne zwężenie.

Przed tobą po twojej prawej stoi samochód. Po lewej przed tobą stoi drugi. A ty, mimo braku wystarczającej ilości miejsca jedziesz uszkadzając jeden z nich - kto jest winien?

Jest na to paragraf?

No, niestety - nie wolno taranować źle zaparkowanych samochodów (oprócz stanu wyższej konieczności).

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2015-06-02 00:38:14
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-06-02 o 00:13, LEPEK pisze:
[...]

uszkadzajÄ…c jeden z nich - kto jest winien?

Problem w tym, że to było po 21, na ulicy było ciemno. W dzień na pewno bym tego nie zrobił. Jemu nic nie uszkodziłem, sobie uszkodziłem lusterko. Zastanawiam się, czy da się obciążyć winą tego dupka co zatarasował ulicę.

Data: 2015-06-02 01:38:06
Autor: LordBluzg®
Uniemożliwienie bezpiecznego przejazdu, jest na to paragraf?
"Tomasz Wójtowicz" wydumał(a) w wiadomości ID news:mkimsm$ve4$1srv13.cyf-kr.edu.pl
[...]

Jakby leżał pijak i byś go przejechał (było ciemno) i uszkodził tłumik to też byś dochodził odszkodowania?
--
LordBluzg®™
Get out of the road if you want to grow old.(€™)

Data: 2015-06-02 02:08:48
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-06-02 o 01:38, LordBluzg® pisze:
[...]

Tak. Gdyby udało się udowodnić, że nie mogłem go zauważyć, tym samym nie ma mojej winy w przejechaniu, to jak najbardziej.

Data: 2015-06-02 08:21:42
Autor: LEPEK
W dniu 2015-06-02 o 02:08, Tomasz Wójtowicz pisze:

Tak. Gdyby udało się udowodnić, że nie mogłem go zauważyć, tym samym nie
ma mojej winy w przejechaniu, to jak najbardziej.

Ale chyba nie zamierzasz udowadniać, że nie zauważyłeś samochodu zaparkowanego częściowo na ulicy, częściowo na chodniku. Szczególnie że obecnie koło 21:00 to jest jeszcze widno.
W najlepszym przypadku właściciel zaparkowanego samochodu dostałby mandat za parkowanie utrudniające ruch, a ty za spowodowanie kolizji.

Pozdr,

Data: 2015-06-02 10:54:00
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-06-02 o 08:21, LEPEK pisze:
[...]

mandat za parkowanie utrudniajÄ…ce ruch, a ty za spowodowanie kolizji.

Jeszcze raz. Problem nie był z autem zaparkowanym (o które uderzyłem lusterkiem), tylko z tym, który stał po lewej, z zamiarem zaparkowania po prawej. To on tak zwęził drogę. Ponadto musiało to być w takim razie po 21:00, bo już było zupełnie ciemno.

Data: 2015-06-02 14:46:10
Autor: Uzytkownik
W dniu 2015-06-02 o 10:54, Tomasz Wójtowicz pisze:

[...]

Wybacz, ale z tego co piszesz wynika, że wina jest tylko i wyłącznie Twoja.
Wina spowodowania kolizji.
To, że tamci kierowcy utrudnili Tobie jazdę nie ma żadnego znaczenia na wskazanie sprawcy tej kolizji. Co najwyżej mogą tylko i wyłącznie dostać mandat za utrudnianie ruchu, ale nie z powodu zaistniałej kolizji.

Data: 2015-06-02 18:32:31
Autor: LEPEK
[...]

Jeszcze raz: oni stali, ty jechałeś i wjechałeś w jednego z nich. Spójrz na to trzeźwym okiem - kto spowodował kolizję, kto mógł jej uniknąć?
Prawo nie zezwala na taranowanie stojących samochodów.

Pozdr,

Data: 2015-06-02 18:39:39
Autor: Tom N
Uniemożliwienie bezpiecznego przejazd u, jest na to paragraf?
LEPEK w <news:mkklqt$v7p$1speranza.aioe.org>:

Prawo nie zezwala na taranowanie stoj±cych samochodów.

Owszem, zezwala... ;P

--
'Tom N'

Data: 2015-06-02 22:11:13
Autor: LEPEK
Uniemo¿liwienie bezpiecznego przejazdu, jest na to paragraf?
W dniu 2015-06-02 o 18:39,  (Tom N) pisze:

Owszem, zezwala... ;P

Ale chyba tylko w przypadku stanu wy¿szej konieczno¶ci? Bo ja bym sobie czasem potaranowa³ zgodnie z prawem ;)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski

Data: 2015-06-02 23:03:21
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-06-02 o 18:32, LEPEK pisze:
[...]

A powiedz mi, gdzie ja twierdzę, że nie spowodowałem kolizji? Rzecz w tym, że jestem jedynym poszkodowanym, więc ta strona sprawy jest nieistotna.

To, o co pytałem, to w jakim sensie winny jest ten, który zwęził drogę zatrzymując samochód. I to wszystko.

eot.

Data: 2015-06-03 02:20:04
Autor: LEPEK
W dniu 2015-06-02 o 23:03, Tomasz Wójtowicz pisze:

To, o co pytałem, to w jakim sensie winny jest ten, który zwęził drogę
zatrzymując samochód. I to wszystko.

W żadnym sensie IMO nie jest winien.
Jego zatrzymanie wynikło z potrzeby zaparkowania (brak zdecydowania? potrzeba oceny sytuacji? chciał cię przepuścić najpierw?), a ty pojechałeś i się nie zmieściłeś. IMO nie ma co obarczać winą nikogo innego, poza sobą. Błąd, kawałek blachy, czy plastiku poleciał, i tyle.

Pozdr,

Data: 2015-06-03 11:19:28
Autor: Uzytkownik
[...]

Nie rozumiem więc czego od nas oczekujesz.
Chcesz abyśmy Cię pożałowali, współczuli, a może zrobili grupową zrzutkę, aby naprawić szkody spowodowane przez Twój brak umiejętności prowadzenia auta?

To, o co pytałem, to w jakim sensie winny jest ten, który zwęził drogę zatrzymując samochód. I to wszystko.

On nie jest winny tego, że to Ty spowodowałeś kolizję i nie próbuj teraz szukać "kozła ofiarnego" tylko z pokorą przyjmij naukę na przyszłość, że czasami lepiej jest zrezygnować z przysługującego pierwszeństwa, aby uniknąć tego typu sytuacji.
Zamiast się pchać na siłę, trzeba było się zatrzymać i pozwolić mu zaparkować, a nie byłoby teraz tego tematu i wylewanych żali.

Data: 2015-06-03 12:08:57
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-06-03 o 11:19, Uzytkownik pisze:
[...]

Oczekuję, żebyś się poszedł jebać. Bo bredzisz bez sensu od początku tego wątku. I nawet nie wiem, kogo masz na myśli mówiąc "nas". Macie jedno konto użytkownika na całe piętro w wariatkowie?

Data: 2015-06-03 14:00:03
Autor: P.B.
Uniemożliwienie bezpiecznego przejazd u, jest na to paragraf?
Dnia Wed, 03 Jun 2015 12:08:57 +0200, Tomasz Wójtowicz napisa³(a):

Nie rozumiem wiêc czego od nas oczekujesz.
Chcesz aby¶my Ciê po¿a³owali, wspó³czuli, a mo¿e zrobili grupow±
zrzutkê, aby naprawiæ szkody spowodowane przez Twój brak umiejêtno¶ci
prowadzenia auta?

Oczekujê, ¿eby¶ siê poszed³ jebaæ. Bo bredzisz bez sensu od pocz±tku tego w±tku. I nawet nie wiem, kogo masz na my¶li mówi±c "nas". Macie jedno konto u¿ytkownika na ca³e piêtro w wariatkowie?

Ma na my¶li wszystkich, poza Tob±, którzy uwa¿aj±, ¿e jeste¶ jedynym winnym
tej kolizji. A teraz mo¿esz w podskokach. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-06-03 19:12:47
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-06-03 o 14:00, P.B. pisze:
[...]

A oni wybrali go na swojego rzecznika demokratycznie, czy on poeta, co cierpi za miliony? Bo zawsze mnie zastanawiali ludzie, który na forach internetowych wypowiadaj± siê "my" uwa¿aj±c siê za jakich¶ rzeczników czy sekretarzy danego forum.

Data: 2015-06-03 20:25:36
Autor: masti
Tomasz Wójtowicz wrote:

[...]

jak jeden Ci mówi, ¿e jeste¶ koniem to olej
jak drugi, to te¿ olej
jak trzeci to id¼ poszukaæ chom±ta

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-06-04 11:50:17
Autor: re
Uniemo¿liwienie bezpiecznego przejazdu, jest na to paragraf?

U¿ytkownik "masti"

[...]

-- -
Oraz jedzmy gówno bo miliony much nie mog± siê myliæ

Data: 2015-06-03 22:33:26
Autor: Tom N
Tomasz Wójtowicz w <news:mkncig$rib$1srv13.cyf-kr.edu.pl>:

zawsze mnie zastanawiali ludzie, który na forach internetowych

To id¼ na te swoje fora, usenet nie ucierpi z tego powodu...

--
'Tom N'

Data: 2015-06-04 11:49:10
Autor: re
Uniemo¿liwienie bezpiecznego przejazdu, jest na to paragraf?

U¿ytkownik "Tom N"

zawsze mnie zastanawiali ludzie, który na forach internetowych

To id¼ na te swoje fora, usenet nie ucierpi z tego powodu...
-- -
Wszystkie formy komunikacji internetowej upadaj± bo brakuje zainteresowanych korzystaniem z nich. Nie inaczej jest z Usenetem.

Data: 2015-06-02 08:34:44
Autor: Wiwo

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <spam@spammers.com> napisał w wiadomości news:mkis6h$11o$2srv13.cyf-kr.edu.pl...

Tak. Gdyby udało się udowodnić, że nie mogłem go zauważyć, tym samym nie ma mojej winy w przejechaniu, to jak najbardziej.

Zaparkowanego samochodu też nie zauważyłeś?

Wiwo

Uniemożliwienie bezpiecznego przejazd u, jest na to paragraf?