Unieważnienie małżeństwa i dzieci

Data: 2021-01-28 03:24:06
Autor: Animka
Unieważnienie małżeństwa i dzieci
Joanna Kurska nie jest pierwszą żoną prezesa TVP. Jacek Kurski był żonaty z Moniką zd. Mucek, z którą rozwiódł się z 2015 roku. Sąd kościelny stwierdził o nieważności małżeństwa, w którym Kurski pozostawał 24 lata i z którego doczekał się z żoną trójki dzieci.
Tak samo sąd kościelny orzekł w sprawie Joanny Klimek, teraz Kurskiej, która rozwiodła się ze swoim mężem na dwa tygodnie przed ślubem z Jackiem Kurskim. Małżonkowie utrzymują, że w związku połączyła ich przede wszystkim modlitwa.
Jacek Kurski wziął ślub cywilny z Joanną w 2016 roku w Sulejówku, a w 2018 roku para zawarła ślub kościelny w Łagiewnikach. Dla tygodnika "Sieci" Jacek Kurski sprawę unieważnienia poprzedniego małżeństwa przez Kościół komentował tak:
"Ci, którzy nas krytykują, często żyją w konkubinatach i zdradzają swoich współmałżonków [...] To ludzie nieszczęśliwi, którzy nie potrafią ułożyć sobie własnego życia. To ludzie nieszczęśliwi i samotni, którzy albo nie wierzą w miłość, albo nigdy jej nie spotkali. To jęk zawiści".

https://natemat.pl/335691,joanna-kurska-jest-w-ciazy-kim-jest-zona-kurskiego-wiek-dzieci-zwiazki

Data: 2021-01-31 00:31:39
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-01-28 o 03:24, Animka pisze:

Unieważnienie małżeństwa i dzieci

Małżeństwa kościół potrafił unieważnić od zawsze.
Fakt że tym bardziej majętnym. Patrz historia Henryka VIII.
Potem okazało się że ci mniej ważni też potrzebują takiego
rozwiązania a jak go nie dostają to zmieniają religię
i już mogą wchodzić w nowy związek. Patrz historia marszałka
Piłsudskiego.
Więc kościół cichcem wprowadził rozwody dla wszystkich potrzebujących.
I tu ciekawostka o której mało kto wie, dzisiaj taki rozwód jest
promesą na poślubienie wskazanej osoby.
I po znajomych którzy procedurę "rozwodu kościelnego" przeszli
wiem że posiadanie lub nie dzieci nie ma znaczenia.

Pozdrawiam

Data: 2021-02-01 11:48:04
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6015ec7b$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2021-01-28 o 03:24, Animka pisze:
Unieważnienie małżeństwa i dzieci

Małżeństwa kościół potrafił unieważnić od zawsze.
Fakt że tym bardziej majętnym. Patrz historia Henryka VIII.

A jak nie uniewaznia, to zawsze mozna zone sciac :-)

[...]

Nie rozumiem.

I po znajomych którzy procedurę "rozwodu kościelnego" przeszli
wiem że posiadanie lub nie dzieci nie ma znaczenia.

Hm ... zmienic wyznanie dwa razy ?
Albo powtornie sie do KK zapisac, udajac starego ateiste ? :-)

J.

Data: 2021-02-01 19:59:57
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-02-01 o 11:48, J.F. pisze:

Unieważnienie małżeństwa i dzieci

Małżeństwa kościół potrafił unieważnić od zawsze.
Fakt że tym bardziej majętnym. Patrz historia Henryka VIII.

A jak nie uniewaznia, to zawsze mozna zone sciac :-)

Jak jest z możnej i wpływowej rodziny to nie bardzo.

[...]

Kościół wprowadził rozwody dla wszystkich bo wierni aby zawrzeć
kolejny związek zmieniali wiarę.

I po znajomych którzy procedurę "rozwodu kościelnego" przeszli
wiem że posiadanie lub nie dzieci nie ma znaczenia.

Hm ... zmienic wyznanie dwa razy ?
Albo powtornie sie do KK zapisac, udajac starego ateiste ? :-)

Ale po co skoro znam przypadek rozwodu kościelnego dla
pary z dwójką nastoletnich dzieci?
Zapłacić biskupowi, odczekać ile potrzeba i masz promesę
na kolejny ślub.

pozdrawiam

Data: 2021-02-02 14:11:23
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60184fdb$0$540$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Taa ... no, jak krol jest slaby ...

[...]

Ale czemu "promesą na poslubienie kolejnej osoby" ?
Aaa, rozumiem, widze nizej

[...]

Zapisac sie ponownie nie wyjdzie taniej ?

J.

Data: 2021-02-02 14:43:20
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-02-02 o 14:11, J.F. pisze:

[...]

Nie znam takiego przypadku.
Chyba są jakieś ograniczenia w temacie uznania małżeństwa zawartego
w innym kościele. Z drugiej strony ważne żeby państwo uznało,
do jakiego wniosku dojdzie kościół nie ma znaczenia prawnego.
No chyba że czegoś nie wiem.

Pozdrawiam

Data: 2021-02-02 16:34:05
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60195729$0$530$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie, ja o czyms zupelnie innym - idziecie do ksiedza i jedno mowi ze chcecie slub koscielny, a drugie, ze rodzice jakos tak bez wiary wychowali, wiec tych sakramentow nie masz.
A w Boga ... chyba nawet wierzysz, zdeklarowanym ateista w kazdym badz razie nie jestes.

I co - ksiadz swoje znajomosci w PESEL uruchomi, zeby odszukac macierzystą parafie ?

Hm, w sumie to nie trzeba - majac date i miejsce urodzenia, moze wystarczy wewnetrzna kwerenda, czy ktoras parafia z okolicy nie ma delikwenta zapisanego :-)

No ale z dwoma rozwodnikami byloby tak troche glupio, to moze i taniej u biskupa "uniewaznic" :-)

P.S. Taki adwokat koscielny to grzechu nie popelnia ?
https://www.adwokatkoscielny.pl/strefa-wiedzy/dlaczego-nie-rozwod-koscielny

J.

Data: 2021-02-02 18:26:42
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-02-02 o 16:34, J.F. pisze:

[...]

Przed ślubem trzeba dostarczyć z parafii dokumentację.
Jak ci brakuje jakiegoś etapu to uzupełnisz.
Z tym że takie bierzmowania to chyba raz do roku.

I co - ksiadz swoje znajomosci w PESEL uruchomi, zeby odszukac macierzystą parafie ?

Sam przyniesiesz z tej parafii potrzebne zaświadczenia.

Hm, w sumie to nie trzeba - majac date i miejsce urodzenia, moze wystarczy wewnetrzna kwerenda, czy ktoras parafia z okolicy nie ma delikwenta zapisanego :-)

:-)

No ale z dwoma rozwodnikami byloby tak troche glupio, to moze i taniej u biskupa "uniewaznic" :-)

Nie wiem czy taniej, wiem że prościej niż załatwiać te wszystkie
procedury u innowierców.

P.S. Taki adwokat koscielny to grzechu nie popelnia ?
https://www.adwokatkoscielny.pl/strefa-wiedzy/dlaczego-nie-rozwod-koscielny

Skoro rozwodu udziela biskup to dlaczego adwokata obciążać grzechem?

Pozdrawiam

Data: 2021-02-03 11:14:26
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60198b84$0$510$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No ale mowie, ze nie mam dokumentacji z parafii.
Rodzice nie ochrzcili, na religie nie chodzilem.
A moze i chodzilem, ale ksiadz mnie do komunii nie dopuscil, bo chrztu nie mialem, to przestalem chodzic :-)

Hm, w sumie to nie trzeba - majac date i miejsce urodzenia, moze wystarczy wewnetrzna kwerenda, czy ktoras parafia z okolicy nie ma delikwenta zapisanego :-)

:-)

Na szczescie chrzest moze byc w dluzszym czasie po urodzinach, to szukania maja wiecej.
A w wiekszym miescie to i nazwiska moga sie powtarzac ... choc maja tam date urodzenia ...

No ale z dwoma rozwodnikami byloby tak troche glupio, to moze i taniej u biskupa "uniewaznic" :-)

Nie wiem czy taniej, wiem że prościej niż załatwiać te wszystkie
procedury u innowierców.

z jakiegos angielskiego filmu:
-wezmy slub teraz,
-alez kochanie - zapowiedzi, papiery,
-widzialas dach tego kosciola? Za odpowiedni datek pastor da nam slub od reki :-)

P.S. Taki adwokat koscielny to grzechu nie popelnia ?
https://www.adwokatkoscielny.pl/strefa-wiedzy/dlaczego-nie-rozwod-koscielny

Skoro rozwodu udziela biskup to dlaczego adwokata obciążać grzechem?

No ale biskup ma okreslone przeslanki, w ktorych moze uniewaznic "nierozerwalny" slub.
A adwokat musi nakierowac malzonkow, co maja zeznac, chocby to nie byla prawda ... i przeciez swiadomie nakierowuje :-)

J.

Data: 2021-02-03 16:05:30
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-02-03 o 11:14, J.F. pisze:

[...]

Ksiądz spyta o datę urodzenia, sprawdzi w dokumentacji i odpowie
że musisz mieć bo religię miałeś obowiązkowa w szkole.
I ze wstydem wyjdziesz.

[...]

To nie oni będą szukać a ty.

[...]

Tam u nas panujący kościół wywalili kilkaset lat temu.
Więc nie ma co łaska ale niemniej niż czy obowiązującego zaswiadczenia
ze spowiedzi.

[...]

Z mojego punktu widzenia przesłanki mogą zaistnieć kiedy brak dzieci.
Ale teologiem nie jestem.
Każdy inny przypadek to świadome wyjście do klienta w celu skasowania
jakiejś sumy.

Pozdrawiam

Data: 2021-02-04 16:27:49
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:601abbfc$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To jest nieglupi pomysl ... spytac o szkole, spytac tam ksiedza - moze ma rejestry uczniow, i dojdzie do chrztu.

Ale religia chyba nie jest obowiazkowa, a na pewno starsi jej w szkole nie mieli.

[...]

Ja? Widze, ze nie rozumiesz - ja mowie, ze nie bylem ochrzczony, wiec nie moge przyniesc z parafii zadnego zaswiadczenia.

To oni musza odszukac parafie, zeby stwierdzic "a ty antychryscie nie tylko ochrzczony byles, ale zone masz " :-)

[...]

Jak widac - jest.

[...]

Mnie sie tam wydaje, ze pierwszą przeslanką bedzie brak skonsumowania zwiazku ... ale trudno to udowodnic, jesli dzieci sa :-)

Byc moze powodem moze byc tez to, ze jedna ze stron od poczatku nie chce splodzic dzieci.

Każdy inny przypadek to świadome wyjście do klienta w celu skasowania
jakiejś sumy.

No ba, koscielny czy nie - adwokat swoje wezmie :-)

J.

Data: 2021-02-04 20:14:08
Autor: RadoslawF
W dniu 2021-02-04 o 16:27, J.F. pisze:

[...]

No to nie zrozumiałem.

To oni musza odszukac parafie, zeby stwierdzic "a ty antychryscie nie tylko ochrzczony byles, ale zone masz " :-)

Nie muszą, zaproponują ci chrzest, komunię i bierzmowanie a na końcu
ślub. Pytanie ile to będzie kosztowało. I na pewno każda pozycja musi
się odbyć oddzielnie i w innym terminie. :-)

[...]

Nie.
To jest umowa biznesowa, to za tamto a nie co łaska ale nie mniej niż.

[...]

Czyli źle ci się wydaje.

Byc moze powodem moze byc tez to, ze jedna ze stron od poczatku nie chce splodzic dzieci.

No chyba że już są. :-)

Każdy inny przypadek to świadome wyjście do klienta w celu skasowania
jakiejś sumy.

No ba, koscielny czy nie - adwokat swoje wezmie :-)

Kuria weźmie, kuria.

Pozdrawiam

Data: 2021-02-03 11:12:41
Autor: Olin
Dnia Tue, 2 Feb 2021 16:34:05 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

I wtedy odpalamy gugla, żeby nie tracić bez sensu czasu na spekulacje.

https://www.planowaniewesela.pl/warto_wiedziec/slub-z-osoba-niewierzaca

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-02-03 12:38:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dkvw4l7tzsjp.ciaup9c8b6ye.dlg@40tude.net...
[...]

Ale ja bezczelnie nie twierdze, ze jestem niewierzacy, tylko, ze nieochrzczony :-)

Wyglada na to, ze po odpowiedniej dyspensie, bedzie slub udzielony, tylko moze troche niepelny, bo bez komunii dla jednej ze stron.

I co z "nierozerwalnoscia" takiego zwiazku ?

A czy mozna uniewaznic dyspense ... co by chyba skutkowalo uniewaznieniem slubu :-)

J.

Data: 2021-02-03 13:08:00
Autor: Olin
Dnia Wed, 3 Feb 2021 12:38:29 +0100, J.F. napisał(a):

I co z "nierozerwalnoscia" takiego zwiazku ?

A czy mozna uniewaznic dyspense ... co by chyba skutkowalo uniewaznieniem slubu :-)

Kiedyś spotkałem gościa, którego małżeństwo zostało unieważnione bo się
wspinał (w górach), co ponoć świadczyło o jego problemach psychicznych.
O szczegóły nie pytaj, bo nie pamiętam.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-02-03 13:18:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r8vq2xtq2ipy.27az5ctzz0rl.dlg@40tude.net...
[...]

Ogolnie na tym to polega - nalezy wykazac, ze przyczyny istnialy jeszcze przed zawarciem/udzielenie malzenstwa, np niepelny rozwoj psychiczny malzonka.

Zamiast robic dzieci, pracowac na rodzine i skladac ofiary na Kosciol, on ryzykuje zycie dla rozrywki w gorach, pewnie jeszcze w niedziele .... powod jest :-)

Ja jednak o tym, ze zgodnie z kanonem malzenstwo z osoba nieochrzczona jest niewazne, chyba ze udzielono dyspensy ... no i ciekaw jestem czy po latach mozna dyspense wycofac, co by automatycznie skutkowalo uniewazniem malzenstwa :-)

J.

Data: 2021-02-03 13:25:04
Autor: Olin
Dnia Wed, 3 Feb 2021 13:18:14 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Zapewne sąd kościelny potrafi udzielić odpowiedzi. Trzeba tylko wnieść
stosowne opłaty i zaczekać kilka lat.

Data: 2021-02-07 23:29:13
Autor: ąćęłńóśźż
Unieważnienie małżeństwa i dzieci
A to pewnie komuna unieważniła jakiemuś niewygodnemu "taternikowi".

-- -- -

Data: 2021-02-07 23:31:05
Autor: ąćęłńóśźż
Unieważnienie małżeństwa i dzieci
Jakoś tak w "Potopie" było "jak krawiec nie z cechu to łatwo rozpruć" czy podobnie...

-- -- -
A czy mozna uniewaznic dyspense ... co by chyba skutkowalo uniewaznieniem slubu

Data: 2021-02-01 10:41:30
Autor: Olin
Dnia Thu, 28 Jan 2021 03:24:06 +0100, Animka napisał(a):

[...]

Czyli Jędraszewski jest szczęśliwy i nikogo nie zdradza, bo ślub odbył się
z pompą w Łagiewnikach; czyli poza parafią obojga małżonków, na co trzeba
specjalnej zgody proboszcza, na którą naciskał właśnie ów wybitny znawca
kronik Kpinomira.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-02-01 12:37:28
Autor: J.F.
Użytkownik "Animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rv45ng$1suv$1@gioia.aioe.org...
Joanna Kurska nie jest pierwszą żoną prezesa TVP. Jacek Kurski był
[...]
[...]

Co by nie mowic - Kurski dobrze pisze.
Niektorzy sa nieszczesliwi, bo nie potrafia sobie zycia ulozyc w zgodzie z wiara i opinia ksiedza.

I zawistni sa, ze Kurskiemu uniewaznili i pobral sie ponownie, a im ksiadz mowi "nie da sie" ...
no chyba, ze teraz nowa moda i ksiadz mowi "ale wie pan/i, ze to nie sa tanie rzeczy" :-)

J.

Data: 2021-02-01 13:55:22
Autor: Kamil
Użytkownik "Animka"  napisała:

Unieważnienie małżeństwa i dzieci ...

Zajmij się swoimi brudami zamiast publicznie prać cudze. Co Cię obchodzi Kurski i jego perypetie?
Pzdr

Data: 2021-02-01 14:05:27
Autor: Olin
Dnia Mon, 1 Feb 2021 13:55:22 +0100, Kamil napisał(a):

Co Cię obchodzi Kurski i jego perypetie?

W sumie chyba każdy chciałby inspirować się życiem gorliwego katolika. Nie mniejsze zainteresowanie budzą losy Zdzisława Antoniego Kurskiego. Czy
znalazł już sobie dziewczynę?

Data: 2021-02-01 14:14:37
Autor: A. Filip
"Kamil" <nospamtlen.pl> pisze:
Użytkownik "Animka"  napisała:

Unieważnienie małżeństwa i dzieci ...

Zajmij się swoimi brudami zamiast publicznie prać cudze. Co Cię
obchodzi Kurski i jego perypetie?
Pzdr

Bo to ciekawa kwestia prawna dotycząca +znanego człowieka? ;-)

--
A. Filip

Data: 2021-02-01 14:24:19
Autor: ąćęłńóśźż
Unieważnienie małżeństwa i dzieci
J. Kurski m.in. nakręcił film "Nocna zmiana".
A Ty co nakręciłeś?

-- -- -
kwestia prawna dotycząca +znanego człowieka

Data: 2021-02-01 14:33:46
Autor: Olin
Dnia Mon, 1 Feb 2021 14:24:19 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

J. Kurski m.in. nakręcił film "Nocna zmiana".

Ale to nie było o swingersach.

Data: 2021-02-01 18:39:29
Autor: ąćęłńóśźż
Unieważnienie małżeństwa i dzieci
Jak najbardziej o swingersach.
Tacy dajmy na to Niesiołowski, Pawlak.

-- -- -
Ale to nie było o swingersach.

Data: 2021-02-01 14:59:03
Autor: A. Filip
ąćęłńóśźż <a@e.pl> pisze:
kwestia prawna dotycząca +znanego człowieka
J. Kurski m.in. nakręcił film "Nocna zmiana".
A Ty co nakręciłeś?

Nic za co "unieważnienia" dają.  Jak rozumiem sugerujesz "jako prawnik"
bym coś przewidująco kręcił pod kościelne unieważnienie?

--
A. Filip

Data: 2021-02-02 00:37:48
Autor: Animka
W dniu 2021-02-01 o 14:14, A. Filip pisze:
"Kamil" <nospamtlen.pl> pisze:
[...]

Jeszcze trzeba dodać, że publicznego.

--
animka

Data: 2021-02-01 16:03:40
Autor: J.F.
Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6017fa39$1$547$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Animka"  napisała:
Unieważnienie małżeństwa i dzieci ...

Zajmij się swoimi brudami zamiast publicznie prać cudze. Co Cię obchodzi Kurski i jego perypetie?

Ale dlaczego Kurski - nas moze interesuje postawa Kosciola Katolickiego, co to jednym mowi, ze nie mozna, ze to swieta przysiega, grzech, ekskomunika itp, a drugich bez problemu rozwodzi.

No a Kurski troche tez ... taki żarliwy katolik ... no, to pewnie zła kobieta byla :-P

J.

Data: 2021-02-01 16:20:35
Autor: Kviat
W dniu 01.02.2021 o 13:55, Kamil pisze:
Użytkownik "Animka"  napisała:

Unieważnienie małżeństwa i dzieci ...

Zajmij się swoimi brudami zamiast publicznie prać cudze. Co Cię obchodzi Kurski i jego perypetie?

A Kurskiemu wolno prać cudze brudy w publicznej TVpis?
Nie twierdzę, że powinno się w odwecie prać publicznie jego brudy - nie pochwalam, ale rozumiem.

https://www.newsweek.pl/polska/polityka/mazurek-o-pobiciu-przez-mlodziez-wszechpolska-czlonka-kod/edkpp4x

"- Każda akcja wywołuje określoną reakcję. Dopóki żyjemy, to mamy emocje. I te emocje dały swój upust w Radomiu. To sytuacja, która nie powinna mieć miejsca, ale też ich rozumiem"

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2021-02-02 00:36:01
Autor: Animka
W dniu 2021-02-01 o 13:55, Kamil pisze:
Użytkownik "Animka"  napisała:

Unieważnienie małżeństwa i dzieci ...

Zajmij się swoimi brudami zamiast publicznie prać cudze. Co Cię obchodzi Kurski i jego perypetie?

Znasz moje brudy? Fakt, że każdy ma jakieś brudy. Świętych raczej nie ma.

Sam o tym mówił, a artykuł był w internecie i chyba linka podawałam.

Na ogół było tak, że jak się ma dziecko to ksiądz rozwodu nie da.

--
animka

Unieważnienie małżeństwa i dzieci