[OT] Unijny zakaz używania "mocnych" odkurzaczy

Data: 2013-10-27 20:39:36
Autor: z
[OT] Unijny zakaz używania "mocnych" odkurzaczy
http://finanse.wp.pl/kat,1033699,title,Odkurzacze-na-cenzurowanym-Unia-wprowadza-zakaz,wid,16113751,wiadomosc.html

http://tiny.pl/qm2rp

Właściwie to powinno pójść na jakąś satyryczną grypę ale to nie są żarty. Po żarówkach przychodzi pora na zakaz używania porządnych odkurzaczy.
Do jakiego jeszcze większego debilizmu mogą się posunąć unijni ustawodawcy?

PS. W tamtym tygodniu coś mnie chyba tknęło i zamiast kupić nowy odkurzacz dla rodziców (jakieś 200zł) podłubałem i wymieniłem łożysko w starym Zelmerze który chodził 20 lat to i kolejne dziesięć przeżyje.
Chyba powinienem być nagrodzony przez unijnych ekoterorystów bo to własnie tacy jak ja chronią naszą _Matkę Ziemię_ :-)

Data: 2013-10-27 16:35:02
Autor: A.L.
On Sun, 27 Oct 2013 20:39:36 +0100, z <z@z.pl> wrote:

[...]

Juz ja wolalbym Moskwe. Mzoe i bylo biedniej, ale tak glupio to nie

A.L.

Data: 2013-10-29 00:01:44
Autor: Felix

Użytkownik "A.L." <alewando@aol.com> napisał w wiadomości news:2n1r69dp00ll6g306cdef3tmm6jit3a14o4ax.com...
[...]

Podobno pornole robione w Unii będą mogły pokazywać aktorów z fujarami tylko do 12 cm.
To będzie poprawiało humor męskiej populacji i nikogo nie wpuści w kompleksy.

No.... żartuję....

Felix.

Data: 2013-10-27 20:50:05
Autor: hikikomorisan
[OT] Unijny zakaz uĹźywania "mocnych" odku rzaczy
On 27.10.2013 20:39, z wrote:
[...]

cos, odkurzacze o "duzej" mocy dalej beda sprzedawane jako "odkurzacze przemyslowe".

tak jak zarowki zamienily sie w grzejniki...

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-starosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-10-27 12:57:01
Autor: Kris
W dniu niedziela, 27 października 2013 20:50:05 UTC+1 użytkownik hikikomorisan napisał:

tak jak zarowki zamienily sie w grzejniki...
 Nic się nie zmieniło w grzejnik. Pojawił sie dopisen na pudełku z żarówką "nie do użytku domowego"
I podobnie z odkurzaczami bedzie jak piszez: "przemysłowe" będą.

Data: 2013-10-27 21:10:01
Autor: z
W dniu 2013-10-27 20:57, Kris pisze:
tak jak zarowki zamienily sie w grzejniki...
  Nic się nie zmieniło w grzejnik. Pojawił sie dopisen na pudełku z żarówką "nie do użytku domowego"
I podobnie z odkurzaczami bedzie jak piszez: "przemysłowe" będą.

Ale będą droższe bo przecież przemysłowe będą musiały spełniać nowe normy i nowe atesty które będą wydawać nowi urzędnicy...

Kurde skoro ja zwykły Kowalski po technikum wiem jak to działa i o co chodzi to dlaczego inni "mądrzejsi" nie powiedzieli stanowczego NIE!!! takim przygłupom, debilom, darmozjadom, złodziejom, oszustom...
:-)

Data: 2013-10-27 21:14:51
Autor: z
[OT] Unijny zakaz używania "mocnych" odkurzaczy
"Eurokraci podjęli więc konkretne środki i odgórnie zmniejszą moc europejskich odkurzaczy. Pytanie tylko, czy uda im się osiągnąć założony cel. Odkurzacze o mniejszej mocy będą przecież słabiej czyścić, a jeśli odkurzanie potrwa dłużej, oszczędność energii stanie pod znakiem zapytania. "

Mój potomek pierwszoklasista potrafi już taką logikę zastosować a ci w Brukseli? :-)

Data: 2013-10-27 21:44:50
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.10.2013 20:39, z pisze:

[...]

Mam wrażenie, że ten zakaz dotknie tylko te małe gówienka o słabej wydajności nadrabiające to duża mocą.

Inne są albo wodne, albo przemysłowe albo inaczej podpadające pod wyjątek.

Data: 2013-10-27 22:16:13
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail z@z.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

ustawodawcy? z

[...]

Chciałbym widzieć jakies wyliczenie ile to zuzywają te odkurzacze i jak wpłynie zmniejszenie mocy na czas odkurzania i sumaryczne zuzycie energi.

A może to lobbing jakiejs firmy? Sa jakies firmy cosprzedaja drogie odkurzacze o wysokiej sile wciagania ale małej mocy nominalnej?

Jezeli chcemy oszczedzac energie to moze zacznijmy sie zastanawiac co rzeczywiscie zuzywa jej duzo. Bo mnie uczono, ze na pewno nie sa to urzadzenia ktore co prawda maja duza moc ale pracuja krótko.
Co z tego ze cos ma 200W jak pracuje powiedzmy pol godziny 2 x w tygodniu?
Jak to porownac do komputera ktory ma mega pradozerny procesor a na ktorym ktos oglada youtube i uzywa go przez 3 godziny dziennie?
nie wspominajac juz o tym ze taki komp w biurze najczesciej pracuje o wiele wiecej godzin niz rzeczywiscie jest uzywany.

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2013-10-27 23:19:56
Autor: m4rkiz

http://technowinki.onet.pl/aktualnosci/s41jq
--
http://db.org.pl/

Data: 2013-10-28 00:00:18
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Zeby nie było - ja o czyms takim nie pisałem...
Zwłaszcza, ze karty graficzne zdaje sie dosc dobrze sie odkrecają podczas nieuzywania lub uzywania w procesach wymagających małej wydajnosci.

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2013-10-28 07:11:08
Autor: z
W dniu 2013-10-28 00:19, m4rkiz pisze:
http://technowinki.onet.pl/aktualnosci/s41jq

Ja pier...
Myślałem że to tylko kolejny wybryk nawiedzonego biurokraty a to jest cała kampania.
Już tylko o krok od zakazu 100KM w samochodzie czy telewizorów większych niż 32" (takie przykłady)
Ale z tymi telewizorami to chyba nie przejdzie bo reklamy trzeba puszczać większe i więcej i częsciej...

A tak swoją drogą to właśnie przydałby się unijny zakaz (limit) reklamowania na kanałach ogólnodostępnych które mogą obejrzeć dzieci (o reklamach dla dzieci nie wspominając).
Może taki jeden debil z drugi zająłby się na prawdę ważną sprawą.

Albo przynajmniej policzył czy jego kolejny pomysł faktycznie coś przyniesie oprócz kasy dla lobbysty ;-)

PS. Co na to wadza. Ostatnio ubrechtałem się po pachy jak POseł krytykował unijną dyrektywę o możliwości leczenia się za granicą.
Że to nie panaceum, że trzeba dbać o własny NFZ, że trzeba odwlekać jak się tylko da...
Co to się wyrabia? Unia już nie teges? :-)
A co ma zrobić Kowalski jak ma operację wyznaczoną za rok a koszt leczenia np. w Niemczech nie aż tak wysoki (+transport oczywiscie) jak trąbi NFZ.

PS.2. Właśnie miałem "przyjemność" obserwować polską onkologiczną służbę zdrowia. Ech... Szkoda gadać.

Data: 2013-10-28 01:36:57
Autor: witek
z wrote:

PS.2. Właśnie miałem "przyjemność" obserwować polską onkologiczną służbę
zdrowia. Ech... Szkoda gadać.

ty nie narzekaj bo oni i tak sobie wywalczyli nielimitowana ilosc pacjentow i w zasadzie limitem jest tylko ilosc osob, ktora da sie obsluzyc w ciagu dnia. To jeden z lepiej dzialajacych oddziałów.

Ale dostan sie do specjalisty gdzie limity nie sa wyznaczane przez wytrzymalosc lekarza, tylko urzednika NFZ. Np kardiologa

Rozmowa z pania w rejestracji:
  - Dzien dobry mam skierowanie na to i tamto...
  - moge pana zapisac na wrzesien 2014
  - a gdybym chcial to zrobic odplatnie, to da sie?
  - a o ktorej godzinie jutro by panu pasowalo.

Data: 2013-10-28 09:20:36
Autor: m4rkiz
"z" <z@z.pl> wrote in message news:526dfffd$0$2138$65785112news.neostrada.pl...
PS.2. Właśnie miałem "przyjemność" obserwować polską onkologiczną służbę zdrowia. Ech... Szkoda gadać.

w Irlandii na 'panstwowa' wizyte u laryngologa mozna czekac i dwa lata...

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-10-28 17:05:59
Autor: qwerty
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:526dfffd$0$2138$65785112@news.neostrada.pl...
Ja pier...
Myślałem że to tylko kolejny wybryk nawiedzonego biurokraty a to jest cała kampania.

Przeczytaj jeszcze raz.

Data: 2013-10-28 10:05:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 27 Oct 2013, Budzik wrote:

A może to lobbing jakiejs firmy? Sa jakies firmy cosprzedaja drogie
odkurzacze o wysokiej sile wciagania ale małej mocy nominalnej?

  Ototo.
  Wcale się nie zdziwię, jak parametrem będzie właśnie owa "siła
wciągania", znaczy podciśnienie do którego jest "zdolny" dany
odkurzacz, w oderwaniu od przepływu przy tym parametrze.
  Lub dowolny inny parametr, traktowany w oderwaniu od reszty.

Jezeli chcemy oszczedzac energie to moze zacznijmy sie zastanawiac co
rzeczywiscie zuzywa jej duzo.

  Ototo.
  Klimatyzacja? :>

Bo mnie uczono, ze na pewno nie sa to
urzadzenia ktore co prawda maja duza moc ale pracuja krótko.

Co z tego ze cos ma 200W jak pracuje powiedzmy pol godziny 2 x w tygodniu?

  Zero Ci się zgubiło ;), to nie wolnossąca pompka do przelewania
wody w centralnym ogrzewaniu :)
(co tezy nie zmienia)

Jak to porownac do komputera ktory ma mega pradozerny procesor a na ktorym
ktos oglada youtube i uzywa go przez 3 godziny dziennie?

  Nijak, już widziałem obok - hiperwydajna karta grafiki używana "tak
sobie" dość skutecznie oszczędza prąd, podbnie jak procesor, który
w stress teście może się przydać zimą do dogrzewania lokalu ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-28 08:38:53
Autor: Jacek
W dniu 2013-10-27 20:39, z pisze:
[...]
Jaki tu problem?
Za parę lat w UE biali niewolnicy "poprawności politycznej" będą mieli dość czasu, żeby posprzątać domy czarnym panom i odkurzacze zupełnie nie będą potrzebne.
Póki co, to warto pomyśleć o żelazkach o mocy max 200 W, suszarkach do włosów bez grzałki - tylko na zimne powietrze.
No i życzmy sobie jak najwięcej Europosłów z wykształceniem tumanistycznym.
Allah akbar

Data: 2013-10-28 18:38:20
Autor: Krzysztof Jodłowski
[OT] Unijny zakaz używania "mocnych" odkurzaczy
Limity 1700 i 900 W.
Nasz odkurzacz ma 1800W i regulację mocy (automatyczną albo ręczną). W praktyce używam zakresu 1/4 - 3/4 mocy, czyli około 500-1400W. Przy niektórych wykładzinach spokojnie wystarcza 500 W a czasem mniej, żeby doczyścić. Ale przy innych bardziej brudnych w trybie 500 W mogę rzeźbić 10 minut i tak może się nie doczyścić. Potrzebne jest 1400 a czasem więcej, jeśli worek jest prawie pełny.
Mogę więc chyba na podstawie doświadczeń powiedzieć, że praktyka wskazuje, że jeśli odkurzacz będzie miał docelowo 900 W, to albo wyprodukują do niego super wydajny silnik i wentylator i końcówkę ssącą, albo nie doczyszczę niektórych wykładzin. I co wtedy? Pan z unii przyjdzie mi doczyścić podłogę ekologiczną szczoteczką?

Sensowniejsze jest raczej dokładanie do każdego silnika modułu kontroli ciśnienia ssania i na podstawie tego regulacji mocy silnika (automatyczna regulacja mocy). Koszt takiej płytki to tak na oko <20 zł.

Fakt. Zużycie energii w ten dziwny unijny sposób będzie mniejsze.
Odkurzacz 1 kW pracujący raz w tyg. przez pół godziny daje 2 kWh miesięcznie. Po pomnożeniu tego przez (na oko) 8 mln gospodarstw domowych w Polsce daje 16 000 MWh. jak z tego się zaoszczędzi 10%, to będzie 1600 MWh czyli tak na oko 1600 MWh * 3000 kg/MWh = prawie 5 tys. ton CO2. Niby dużo.

Krzysztof

Data: 2013-10-28 18:45:46
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-10-28 18:38, Krzysztof Jodłowski pisze:
Limity 1700 i 900 W.
Nasz odkurzacz ma 1800W i regulację mocy (automatyczną albo ręczną). W
praktyce używam zakresu 1/4 - 3/4 mocy, czyli około 500-1400W.
Jak sobie dywagujemy technicznie, to jako często odkurzający pozwolę sobie zauważyć, że o skuteczności odkurzania w stopniu dużo większym, niż moc silnika decyduje "czystość worka". Niestety, jak worek się zapełnia, to zamiast go wymienić (nowy też kosztuje!) podciągamy moc i spokojnie odkurzamy dalej.
[Kiedyś, w takim momencie jednak wyczyściłem to i owo i wróciłem do odkurzania m.in. komputera, z użyciem szczotki "pędzlowej". Usłyszałem sympatyczny terkot, po czym (na szczęście z pustego pojemnika) odzyskałem klawisze z klawiatury laptopa.]

domowych w Polsce daje 16 000 MWh. jak z tego się zaoszczędzi 10%, to
będzie 1600 MWh czyli tak na oko 1600 MWh * 3000 kg/MWh = prawie 5 tys.
ton CO2. Niby dużo.

Biedne drzewa! Z czego będą żyły, jak braknie CO2?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-10-28 19:28:03
Autor: Krzysztof Jodłowski
[OT] Unijny zakaz używania "mocnych" odkurzaczy
Biedne drzewa! Z czego będą żyły, jak braknie CO2?
Spoko nie braknie. Krowy będą produkować :) i metan też.
Ale na razie ludzkość produkuje zdecydowanie więcej niż drzewka są w stanie przerobić i dość skutecznie wyrzyna populację drzewek na obszarach Amazonii. W efekcie ilość CO2 w atmosferze przyrasta, a ja w sumie nie chcę sprawdzać co będzie za parę lat jak przyrośnie za dużo. Natura sama sobie wyrówna bilans, ale nie chcę żeby moim kosztem :)

Data: 2013-10-28 19:07:41
Autor: qwerty
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l4m7en$p3p$1@node1.news.atman.pl...
Mogę więc chyba na podstawie doświadczeń powiedzieć, że praktyka wskazuje, że jeśli odkurzacz będzie miał docelowo 900 W, to albo wyprodukują do niego super wydajny silnik i wentylator i końcówkę ssącą,

Co mogą tam poprawić, skoro silnik komutatorowy jest banalnie prosty? Tam nie ma co poprawiać.

Data: 2013-10-28 19:24:15
Autor: Krzysztof Jodłowski
[OT] Unijny zakaz używania "mocnych" odkurzaczy
Co mogą tam poprawić, skoro silnik komutatorowy jest banalnie prosty?
Tam nie ma co poprawiać.

Jest, jest. Materiały wirnika, łożyska, sposób ułożenia uzwojenia. Wiele to nie da niestety, chyba że pójdziemy w nadprzewodniki ale to nieprędko nastąpi...

[OT] Unijny zakaz używania "mocnych" odkurzaczy