Unikanie sądu

Data: 2009-11-12 11:17:48
Autor: Ciekawy
Unikanie sądu
Czy jeśli odmówię przyjęcia mandatu za wykroczenie, policja automatem
skieruje sprawę do sądu, czy mam możliwość uniknięcia rozprawy ?
Co sąd czy policja zrobią jeśli nie będę odbierał wezwania ?
Jak będą mnie ścigać lub szukać, jeśli będą ?
Czy sprawa się przedawni lub zostanie umorzona po roku czy nie bardzo ?
Mandat za tzw. stłuczkę, ofiar w ludziach nie było.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-12 02:19:09
Autor: BK
Unikanie sądu
On Nov 12, 11:17 am, "Ciekawy" <ciek...@poczta.ciekawa.pl> wrote:
[...]

Skieruje sprawe do sadu, a sad wyda wyrok. Nie bedziesz nawet wiedzial
kiedy :) W takich wypadkach nie przeprowadza sie rozprawy.

Data: 2009-11-12 11:19:36
Autor: Liwiusz
Unikanie sądu
Ciekawy pisze:
[...]

   Wezwanie nieodebrane uważa się za dostarczone. Resztę sobie dopowiedz.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-12 12:15:36
Autor: ąćęłńóśżź
Unikanie sądu
To nie jest takie proste.
Zależy od sędziego (czytaj:  od asesorki).

-- -- -

Data: 2009-11-12 03:27:14
Autor: BK
Unikanie sądu
On Nov 12, 12:15 pm, ąćęłńóśżź <usun...@wp.eu> wrote:
To nie jest takie proste.
Zależy od sędziego (czytaj:  od asesorki).

-- -- -

> Wezwanie nieodebrane uważa się za dostarczone.
> Resztę sobie dopowiedz.- Hide quoted text -

Ale tu nic nie zalezy od sedziego [asesorow juz nie ma w sadzie, tak
na marginesie]. Odmowa przyjecia mandatu idzie do postepowania
uproszczonego. Sad przyklepie grzywne [tu wysokosc zalezy od sedziego]
i koszty, bedzie wyrok nakazowy.

I po sprawie.

Oczywiscie od takiego wyroku mozna zglosic sprzeciw - ale jak go
zglosi jak nie bedzie odbierac pism? :) O sprawie zapewne dowie sie
dopiero od komornika, ktory mu zajmie zwrot PIT lub rachunek w banku.

Mozna tez zalozyc, ze odbierze wyrok i zglosi sprzeciw, dopiero na tym
etapie zacznie ignorowac wymiar sprawiedliwosci. Ale to rozwiazanie
najgorsze z mozliwych, bo zapewne sedzia, ktory wyda nakazowy nie
bedzie ucieszony faktem, ze jaki koles robi sobie jaja z wymiaru
sprawiedliwosci i doprowadza do rozprawy, na ktorej nie ma zamiaru sie
stawiac, i nie ma zamiaru odbierac pism od sadu. Zirytowany sedzia
moze byc znacznie mniej laskawy.

Data: 2009-11-12 14:33:21
Autor: mecenas
Unikanie sądu
Ciekawy pisze:
[...]

Mandaty należy płacić, przecież Policja czy np. Straż Miejska znają się najlepiej na wykroczeniach. ;)
A co do stłuczki to pewnie byłeś jej winny.
Więc wykroczenie popełniłeś.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-13 13:32:59
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Unikanie sądu
Dnia 12.11.2009 11:17 użytkownik Ciekawy napisał :
[...]

Unikanie sądów i policji to najgorsze możliwe "rozwiązanie". Życzę powodzenia jeśli chcesz tak robić.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Unikanie sądu