Unilever

Data: 2015-09-06 16:02:01
Autor: Shrek
Unilever
On 2015-09-06 15:49, J.F. wrote:
Prywatyzacja bezpieczenstwa ?
http://etsc.eu/managing-road-risk-at-work-case-study-unilever-poland/

Efekty ciekawe - wypadki w firmie znikly, kolizji z 430 zrobilo sie
42. A nie, przepraszam 139 w 2014, 42 to w biezacym.

Tylko tak nie bardzo potrafie sie doszukac jak oni to osiagneli:

-gps zamontowali i wywalaja za przekroczenie predkosci, czy tylko po
premii ?

-szkolenia dodatkowe dla mlodych,

-przestali zawracac d* pracownikom przez telefon w czasie jazdy ?

-kierowca placi za naprawe pojazdu,

-a moze po prostu przestali zatrudniac nowych i doswiadczenie rosnie
:-)

PrzecieĹĽ jest napisane.

Shrek.

Data: 2015-09-06 20:17:17
Autor: P.B.
Unilever
Dnia Sun, 06 Sep 2015 16:02:01 +0200, Shrek napisał(a):

http://etsc.eu/managing-road-risk-at-work-case-study-unilever-poland/

Przecież jest napisane.

No to Cavalino nie kupi już lodów Algidy! Nie będzie kapelusznikom dawał
zarobić :)

A tak serio, to trzeba przyznać, że w Unileverze maj± kota na punkcie BHP.
W jednej z ich fabryk, w której czasem bywam, można zostać srodze ukaranym,
za wej¶cie po schodach maj±cych trzy stopnie bez trzymania poręczy. Schody
szerokie na kilka metrów, a pracownicy czekaj± w kolejce do poręczy!
Traktuj± to ¶miertelnie poważnie. W Polsce!

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-09-06 20:27:40
Autor: Artur Miller
Unilever
W dniu 2015-09-06 o 20:17, P.B. pisze:

[...]

czego¶ takiego nie ma nawet w elektrowniach. więc uważam to za kolejny objaw "prawa z dupy", a nie poważnego traktowania BHP

@

Data: 2015-09-06 21:04:35
Autor: P.B.
Unilever
Dnia Sun, 6 Sep 2015 20:27:40 +0200, Artur Miller napisał(a):

czego¶ takiego nie ma nawet w elektrowniach. więc uważam to za kolejny objaw "prawa z dupy", a nie poważnego traktowania BHP

Ale w fabryce lodów jest! Przy każdych schodach, choćby miały trzy stopnie,
s± wielkie tablice w kształcie dłoni z napisami w dwóch językach,
nakazuj±cymi trzymanie się poręczy. Ochrona informuje o konieczno¶ci
trzymania się poręczy podczas wydawania przepustki, regulaminu i planu
ewakuacyjnego. Osobi¶cie podejrzewam, że kto¶ potkn±ł się na schodach i ich służby BHP
wymy¶liły to w ramach działań zapobiegawczych.  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-09-06 21:47:35
Autor: re
Unilever

Użytkownik "P.B."

[...]

-- -
Dziady sami nie umiej± bezpieczeństwa zapewnić przez przebudowę schodów to tym, którzy powinni z tego korzystać, gitarę zawracaj±.

Data: 2015-09-07 22:04:37
Autor: Poldek
Unilever
P.B. wrote:
[...]

Nigdy nie miałem nic wspólnego z Unilever poza okazjonalnym korzystaniem z ich produktów. Ale za to pracuj±c w całkiem innej firmie schodziłem po schodach (po których chodziłem wcze¶niej setki razy), jako¶ krzywo postawiłem nogę, zachwiałem się i chroni±c się przed upadkiem drug± stopę postawiłem jeszcze bardziej krzywo. Oczywi¶cie nie trzymałem się poręczy. Udało mi się nie upa¶ć, ale jedna z ko¶ci w stopie pękła. 5 tygodni zwolnienia z pracy. Otrzymałem też odszkodowanie za wypadek przy pracy kilka tys. zł.

Data: 2015-09-07 22:11:11
Autor: Artur Miller
Unilever
W dniu 2015-09-07 o 22:04, Poldek pisze:

[...]

taki wierszyk był..

gdy masz w życiu pecha
i zmartwień masz kupę
możesz złamać rękę
podcieraj±c dupę

pewnie, można wpadać w paranoję i robić np strefy zakazu chodzenia w pobliżu drzwi, bo kto¶ kiedy¶ się zderzył z drzwiami gdy kto¶ inny je akurat otwierał.

ale to będzie paranoja.

a.

Data: 2015-09-08 11:13:21
Autor: J.F.
Unilever
Użytkownik "Artur Miller"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mskr0u$276$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

No, na schodach zdarzylo mi sie pare razy potknac i przewrocic, bez strat.
Chyba jednak powinienem zaliczyc kurs chodzenia po schodach, bo prawde mowiac - niebezpieczne.

J.

Data: 2015-09-08 12:02:25
Autor: Poldek
Unilever
Artur Miller wrote:
[...]

Albo wyliczyli, że taniej wyjdzie, jak wprowadz± nakaz trzymania się poręczy, niż mieć okazjonalne pięciotygodniowe nieobecno¶ci pracowników i podwyższon± składkę ubezpieczeniow±.

Data: 2015-09-09 17:07:20
Autor: LEPEK
Unilever
W dniu 2015-09-08 o 12:02, Poldek pisze:

Albo wyliczyli, że taniej wyjdzie, jak wprowadz± nakaz trzymania się
poręczy, niż mieć okazjonalne pięciotygodniowe nieobecno¶ci pracowników
i podwyższon± składkę ubezpieczeniow±.

Jakby jeszcze dorobili poręcze na ¶rodku szerokich schodów, żeby kolejek nie było...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2015-09-15 20:58:11
Autor: WildS
Unilever
On 2015-09-06, Artur Miller <nomail@nomail.com> wrote:
W dniu 2015-09-06 o 20:17, P.B. pisze:

A tak serio, to trzeba przyznać, że w Unileverze mają kota na punkcie BHP.
W jednej z ich fabryk, w której czasem bywam, można zostać srodze ukaranym,
za wejście po schodach mających trzy stopnie bez trzymania poręczy. Schody
szerokie na kilka metrów, a pracownicy czekają w kolejce do poręczy!
Traktują to śmiertelnie poważnie. W Polsce!

czegoś takiego nie ma nawet w elektrowniach. więc uważam to za kolejny objaw "prawa z dupy", a nie poważnego traktowania BHP

Tu chodzi o pieniÄ…dze.

Co jakiĹ› czas Ĺ‚adujÄ™ towar w Mondi w Ĺšwieciu i tam teĹĽ nudzi siÄ™
BHPowcowi i co jakiś czas wymyśla coś nowego. Jakiś czas temu wprowadzili, że wszędzie trzeba już chodzić w kasku zapiętym pod
brodą z trzypunktowym zapięciem a po schodkach wchodzić trzymając się
poręczy. Kij, że schodków jest 3 albo 5 a na placu na głowę to moze
gołąb co najwyżej nasrać (towar ładowany pod rampami) ale przepisy są. Do tego dodali pracownikom premię za podjebywanie ludzi, którzy
przekraczają te ich chore przepisy a przekraczającym firma wręcza...
mandaty... StĂłwka albo dwie tu czy tam i firma sobie generuje dodatkowy
dochĂłd.

--
WildS

Data: 2015-09-15 21:31:20
Autor: Shrek
Unilever
On 2015-09-15 20:58, WildS wrote:

[...]

To zapięcie pod brodę jest na okoliczność, że jak będziesz spadał ze schodów, to żeby ci kask nie spadł. Wprowadzono jak jeden spadł z 9 pietra. Gdyby mu kask nie spadł... ;)

Shrek.

Data: 2015-09-16 22:59:55
Autor: WildS
Unilever
On 2015-09-15, Shrek <1@wp.pl> wrote:
On 2015-09-15 20:58, WildS wrote:

[...]

A gdy spadł drugi to w oczekiwaniu lepszych efektów ochrony kaskiem
zmienili wymaganie z 1 punktowego na 3 punktowe zapięcie? ;-)

--
WildS

Data: 2015-09-16 23:30:47
Autor: Shrek
Unilever
On 2015-09-16 22:59, WildS wrote:

[...]

NIe mam pojecia. Wiem, że wszyscy kurwowali na czym świat stoi, zwłaszcza ci z brodami, bo łaskocze. Jeszcze trochę to trzeba będzie w integralach z motorów chodzić;)

BTW. Jak kogoś kontener przygniecie, to trzeba podnieść i na wszelki wypadek kask wrzucić. Jak miał, to co najwyżej drugi nadmiarowy bedzie - mógł się po budowie/porcie walać. A jak nie miał, to miał;)

Shrek

Data: 2015-09-06 20:28:56
Autor: Shrek
Unilever
On 2015-09-06 20:17, P.B. wrote:

[...]

A bo to dziwne w korporacjach? Jeden napisze i reszta ma robić. A jak nie robi± to jeden podpierdoli do kierownika, kierownik wyżej i jest afera.

Mnie kiedy¶ chcieli wywalić z roboty za chodzenie poza wyznaczon± ¶cieżk± w magazynie. Tylko magazyn był wył±czony z eksploatacji, a ja nie byłem ich pracownikiem;)

Shrek.

Data: 2015-09-07 09:20:26
Autor: J.F.
Unilever
On 2015-09-06 15:49, J.F. wrote:
http://etsc.eu/managing-road-risk-at-work-case-study-unilever-poland/
Tylko tak nie bardzo potrafie sie doszukac jak oni to osiagneli:
[...]
PrzecieĹĽ jest napisane.

Tak napisane, ze nie wiadomo co w Polsce, co na swiecie, ile maja
ciezarowek, ilu PH ...

Najpierw
"Unilever has banned globally the use of mobile phones – both
hands-free and hand-held [...] The global ban came into force as of 1
July 2015." Potem
"This year Unilever will introduce a global ban on making or receiving
calls"

J.

Unilever