Unitek PCI-E-SATAII-21R (PCIEx1 -> SATAx2), działa

Data: 2012-02-16 00:59:26
Autor: Gotfryd Smolik news
Unitek PCI-E-SATAII-21R (PCIEx1 -> SATAx2), działa
  Dla porządku (pytałem jakiś czas temu) - sprawdziłem (w tej chwili
piszę z systemu zbootowanego z jednego z dwu podpiętych dysków)
że toto obsługuje bez zarzutu konfigurację "2 oddzielne dyski",
czyli port multiplier działa zgodnie z reklamą.
  Inna karta, z wizualnie tak samo wyglądającymi scalakami (też
Unitek) w żaden deseń dwu kanałów obsłużyć nie umie (znaczy jeśli
są dwa dyski to trzeba je "złożyć" w jeden logiczny, bez względu
na to w jaki sposób).
  Zachowania przy włączaniu i wyłączaniu "na gorąco" jeszcze
nie testowałem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-16 11:09:34
Autor: Zenek
[...]

Powiem tak ja nie spotkalem sie jeszcze z kontrolerem ktory wymagal by pracy 2 podlaczonych dyskow jako jeden logiczny. Na przyszlosc napisz konkretnie nazwe modelu i scalakow na nim siedzacych ktore pozwola opisac ten ciekawy przypadek.

Data: 2012-02-17 00:10:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 16 Feb 2012, Zenek wrote:

[...]

  Hm... wychodzi że masz rację.
  No to zeznaję, przy okazji odpowiadając na pytanie Rafała z postu obok.

1. Testy tego kontrolera który mi nie chciał działać (z dwoma dyskami
  luzem) robiłem kiedy był nowy; później już nie sprawdzałem, bo
  przecież "nie działa" :] Nie mam więc pojęcia, czy niespójność
  w moich zeznaniach to "o jeden reboot za blisko", nowe drivery
  w update czy jakiś mój kiks przy (ówczesnym) podłączaniu
  (chyba nie, bo to że w BIOS próbowałem ugryźć fakt niewidoczności
  dysków logicznych pamiętam)
2. Oczywiście poprawki do systemów w międzyczasie dociągałem,
  kontroler (stary) był włożony, tyle że dopinałem max 1 dysk,
  tak dla porządku

3. Oba kontrolery sprawdziłem w tej chwili.
  I... pod systemami oba działają! (zarówno XP jak i "7")
  Przy pierwszym podłączeniu (próbowałem na Win XP który wcześniej nie
miał styczności z tymi kontrolerami) widać że doinstalowują się dwa
drivery, tyle że dość szybko i nie doczytałem co tam migało na żółto.

4. W BIOS jest różnica: stary kontroler na widok dwu dysków drze się
  że nie ma prawidłowego disksetu (literalnie tekstu nie pamiętam),
  przy wejściu do menu (to BIOSowe) pokazuje oba dyski fizyczne
  i nie ma logicznych - pewnie można zrobić zestawiając RAID

  Nowy kontroler by default pokazuje dyski 1:1, można z tak podpiętego
  dysku zbootować system (kolejny raz właśnie tak pracuję)

5. Kontrolery mają naklejki "PCI-E-SATA-2I" (stary) oraz "PCI-E-SATAII-2I"
  (nowy). Sprzedawca twierdzi, że nowy kontroler to "PCI-E-SATA-2R"
  Na kontrolerach są tylko papierowe naklejki, oznaczenia na druku
  nie przyuważyłem (przynajmniej odpowiedniego)

  Wg tego co mi zapodał dystrybutor, nowy kontroler to:
http://fen.pl/index.php?go=2&act=3&produkt=443b590d4eb2a&profil=5001
....i dokładnie tak wygląda, starego kontrolera u nich nie widzę
(zresztą nie mam pojęcia skąd ówczesny sprzedawca go ściągał),
ale wygląda mechanicznie tak jak ten:
http://fen.pl/index.php?go=2&act=3&produkt=4f020051c783b&profil=5000
....tyle że jest *wenętrzny*, tak jak ten nowy (nie ma gniazd
zewnętrznych).
  Kontrolery różnią się również informacją o firmware (przy bootowaniu),
odpowiednio 7.3.15 oraz 7.4.01
  Ze stroną Uniteka jest taki problem, że na liście "product" kontrolerów
SATA nie widzę, "support" krzyczy że gwarancję tylko w Hong-Kongu
obsługuje, więc nie wiem czy lista "staroci" jest gdzieś dostępna.
  Ufff... no to mam kontrolerów na 3 dyski, z czego dwa bootowalne,
mogę wbudowane SATA zapychać napędami CD/DVD/BD ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-17 08:41:26
Autor: Rafal Lukawski
Unitek PCI-E-SATAII-21R (PCIEx1 -> SATAx2), działa

Ze stroną Uniteka jest taki problem, że na liście "product" kontrolerów
SATA nie widzę, "support" krzyczy że gwarancję tylko w Hong-Kongu

Tak btw. W PL gwarancje daje FEN (dla resellerow), a dla klientow koncowych - sprzedawca. Jezeli ten rok czy dwa minely, to mozna powiesic na scianie (jezeli nie dziala)

Data: 2012-02-16 12:35:48
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-02-16 00:59, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Mam cos markowane wlasnie przez uniteka lub jakis garaz z okolicy (jestem w tej chwili oddalony o 300km od sprzetu), to cos ma na pokladzie:

  RAID bus controller: Silicon Image, Inc. SiI 3132 Serial ATA Raid II Controller (rev 01)

Przy starcie wprost pisze (bios), ze Raid not detected, winda bez kombinacji nie widzi dyskow, linux widzi *pojedyncze dyski* by default.

Sprobowalbym szukac sterownikow pod winde, ktore ewentualnie moga temat rozwiazac i dac bezposrednie dojscie do obu dyskow.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-17 00:16:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 16 Feb 2012, Rafal Lukawski wrote:

[...]

  Zeznania zebrałem i spisałem w poście do Zenka, rzuć proszę okiem.
  Windy (obie) "zaczęły widzieć" dwa dyski, moje podejrzenie że przyczyniły
się do tego rebooty (i być może update) w stosownej liczbie... my fault.

  Niemniej kontrolery (oba z tym Siliconem) różnią się (istotnie)
właśnie z obsługą w BIOS, nowy bez problemu pokazuje oba dyski
i można z nich bootować (na starym tak jak piszesz, po włączeniu
jednego dysku OK, po włączeniu drugiego alarm że nie ma konfiguracji
i pusto w dyskach logicznych oraz na liście bootujących).

pzdr. Gotfryd

Unitek PCI-E-SATAII-21R (PCIEx1 -> SATAx2), działa