Universal

Data: 2010-01-25 10:44:40
Autor: LEPEK
Universal
Witam,

Nie mogłem znaleźć właściwszej grupy na newsach, więc spróbuję u Was.

Była sobie kiedyś taka spółka - Universal S.A.
Przez jakiś czas notowana na WGPW.
Może mi ktoś wyjaśnić, co się stało z tą spółką i co sie stało z udziałami w niej?

Otóż "ktoś" jest w posiadaniu 10 imiennych akcji ww. spółki, o czym przypomniał sobie wczoraj :)

Po pobieżnej lekturze różnych archiwów doszedłem do wniosku, że żadnych pieniędzy z tej inwestycji nie będzie ;) , bo Universal został z WGPW wyrzucony, potem (?) przejęty przez Elektrim, ten przez Vivendi, ale potem z tegoż wyłączony, firma, która jako lostatnia zajmowała się pozagiełdowym obrotem akcjami Universalu (Global Capital Partners, przejęła obrót zdaje się po Warszawskim Domu Maklerskim vel Eastbrokers) już nie działa u nas...

A, i nie za bardzo mogę dotrzeć do archiwalnych notowań Universalu (np. na money.pl taka spółka nie figuruje :/ ), a tak z ciekawości bym prześledził.

Pomoże ktoś?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-01-25 10:53:24
Autor: Dombrek
Universal
Spółka upadła. Pozamiatane.
Dombrek

Data: 2010-01-25 16:17:13
Autor: maciej
Universal
On 1/25/2010 10:53 AM, Dombrek wrote:
Spółka upadła. Pozamiatane.
Dombrek

Iles lat temu spekulowalem na jednej ze spolek, ktorej kondycja byla
oglednie mowiac watpliwa. Spolka upadla, a ja zostalem z akcjami, ktore
nie byly juz notowane. Po jakims czasie (rok, dwa?) skontaktowal sie ze
mna kolezka, ktory, o dziwo, byl nimi zainteresowany, cos widocznie bylo
na rzeczy z majatkiem tej firmy, i po krotkich negocjacjach sprzedalem
mu je.
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-01-27 03:28:45
Autor: fatso
Universal
maciej wrote:
[...]

Dzieki za  post z ktorego widze, ze czas juz umierac.
Universal to byla jedna z pierwszych spolek notowanych na WGPW.
Piekny zreszta przyklad na proces historyczny, w wyniku ktorego Komuna sie sprywatyzowala
a Polska dzieki temu uniknela krwi na ulicach i przyslowiowych komuchow co mieli wisiec na latarniach.
Mogli wisiec albo i nie. Mogly przeciez rownie dobrze dziesiatki tysiecy ludzi pojsc na Sybir.
Stalo sie pieknie cudo: polska rewolucja bez krwi i z komuchami trzymajacymi czesc majatku narodowego
w reku. Pozniej czas pokazal-vide Universal- ze ow majatek niewiele wart. Spolka upadla bez wstrzasow
skoro w Polsce tlilo sie juz zycie nowe.Nawiasem mowiac, moja inicjacja seksualna w polowie lat 60-tych
to panienka z klasy 14-letnia, z ktora mialem cos zblizonego do coitus w prowincjonalnym miescie.
Pozniejszy CEO(Chairman& Executive Officer) Universalu byl jej rodzonym wujkiem.

fatso

Data: 2010-01-27 10:11:01
Autor: kigam
Universal

Uzytkownik "fatso" <fatso60347@ntlworld.com> napisal w wiadomosci
maciej wrote:

> [...]

prowincjonalnym miescie.
Pozniejszy CEO(Chairman& Executive Officer) Universalu byl jej rodzonym

Byloby lepiej gdyby komuchów powywieszac a tak zrobili sobie z polski
folwark. A co sie tyczy Universalu to byl to wehikul do prania pieniedzy
FOZZ i wyprowadzania ich w sina dal, oprócz oczywiscie tego ze wspomniany
przez Ciebie prezes wyprowadzal pieniadze z samej spólki. Majatek owszem byl
bardzo wiele wart i na pewno bardzo dobrze sie komus przysluzyl i dalej
sluzy. Sam pan prezes mial zdaje sie na te okazje dwie spólki na Cyprze.

Data: 2010-01-27 11:36:35
Autor: fatso
Universal
kigam wrote:
[...]

No ale tam tez byl i wiezowiec, na owe czasy w W-wie znaczny. tego juz sie nie dalo wywiezc.
Spolke niewatpliwie rozszabrowano ale ja mysle, ze to mala cena za pokoj spoleczny.

Data: 2010-01-27 11:59:27
Autor: kc
Universal
fatso <fatso60347@ntlworld.com> napisał(a):
Spolke niewatpliwie rozszabrowano ale ja mysle, ze to mala cena za pokoj spoleczny.

Na to nigdy bym nie wpadł. Czyli stąd wynika, że zamiast wieszać czerwonych wzieliśmy się za szabrowanie i mamy spokój. Biedne komuszki, zawsze poszkodowani.

kc

Data: 2010-01-27 13:09:09
Autor: marfi
Universal
Użytkownik " kc" <kc59.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjp9qv$44v$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Zapewne masz mniej siwych włosów lub więcej nienawiści niż fatso...

--
marfi

Data: 2010-01-27 12:19:13
Autor: kc
Universal
marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):
  Zapewne masz mniej siwych włosów lub więcej nienawiści niż fatso...

Jeżeli użyjesz innych kwantyfikatorów to będzie to zdanie prawdziwe. Podczas gdy w zdaniu Fatso nie widzę żadnej logiki. To nie my szabrowaliśmy. To ONI nas okradli.

Data: 2010-01-27 13:42:16
Autor: kigam
Universal

> [...]

Podczas
gdy w zdaniu Fatso nie widzę żadnej logiki. To nie my szabrowaliśmy. To

Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/

Dodam tylko a propos wieżowca, że o ile mnie pamięć nie myli to Universal
sprzedał go za 60mln jakiejś spółce i tego samego dnia ta spółka sprzedała
go za 90 pare milionów innej spółce. Takie dile robiła nomenklatura. A co do
wieszania, ja wcale się nie upieram przy fizycznej eksterminacji ale powinno
sie im upierdolić wszelkie możliwości działania w sferze publicznej i
majątku narodowego na 20 lat przynajmniej.

Data: 2010-01-27 13:48:08
Autor: marfi
Universal
Użytkownik " kc" <kc59.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjpb01$821$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Faktycznie, niewykluczone że "ONI" Cię okradli - ja natomiast nie czuję się ani "MY" ani "ONI"...

--
marfi

Data: 2010-01-27 12:55:35
Autor: kc
Universal
marfi <marfi @bb.onet.pl> napisał(a):
  Faktycznie, niewykluczone że "ONI" Cię okradli - ja natomiast nie czuję się ani "MY" ani "ONI"...

Do "Onych" też bym się nie przyznał, nawet gdybym był "onym". A nie czujesz się chociaż troszkę oszukanym?

kc

Data: 2010-01-27 14:39:00
Autor: marfi
Universal
Użytkownik " kc" <kc59.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hjpd47$fii$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Oszukanym nie ale pozbawionym pewnych "doznań" owszem :(

--
marfi

Data: 2010-01-28 04:19:35
Autor: fatso
Universal
W kwestii formalnej: z egzegezy mojego wlasnego zdania wynika, ze ja oskarzam
komuchow o szaber a nie spoleczenstwo. Wlosow siwych juz sporo na mojej glowiznie mam,
przyznam sie tez nieskromnie mlodzi koledzy, ze ja za to byscie dzis byli wolni nieco w PRLu
sie przesiedzialem i co nieco wlazlem moim bylym towarzyszom za skore. Kazdy moze sie o tym
przekonac skoro mam wlasna kartoteke w IPN w W-wie.

Z drugiej strony, nie zalapalem sie na zadne blaszki i apanaze w III RP, nic sobie nie nakradlem a medal czlonka zalozyciela
bydgoskiej Solidarnosci Jasiu Rulewski obiecal ale nie dal. Wiec mam prawo dzis pisac co mi sie podoba,
nie musze byc niczyim lizydupa.

Aha, ten wujek 14-letniej panienki, ktorej cycuszki calowalem po raz pierwszy w mym zyciu, nazywal sie
Dariusz Przywieczerski, o ile sie nie myle. Typowy polski komuch, tzn zaden ideowiec.  Szybko zmienil
piosenke gdy sie zmienily czasy,  zagrabial k'sobie ile sie dalo i innym komuchom tez to ulatwial.
Rzecz w tym, ze komuch ktory sie nakradl to zadowolony komuch. Taki co nie bedzie ludzi mordowal.
Wiecie ile ludzi zginelo w przewrocie rumunskim? Czytam w The Times, ze 1,100 osob.
W Polsce zmiana systemu w 1989r dokonala sie bezkrwawo.

W Polsce lat temu zaledwie 20-scia mogl powstac nowy  Meksyk.  Rozkwitaly mafie wszelakieg rodzaju.
Krecili sie Nasi, oblizujac sie na KGHM oraz inne istotne walory.  Taki Universal nie mial zadnej wartosci
w nowym systemie, przeciez jego zadaniem statutowym bylo posredniczyc w handlu miedzy totalitarnym
panstwem a wolna gospodarka Zachodu. Dzisiaj juz wspomniany wyzej KGHM nie potrzebuje Przywieczerskich
ani jakiegos Zyda w Londynie po to by sprzedac Chinczykom swoj produkt.  Sam pojdzie na gielde i to sobie zalatwi
uczciwie i po rynkowej cenie.

Mysle, ze uwlaszczone komuszki dostaly od mlodej III RP wiano na nowe zycie.  Oplacilo sie je dac.
Jedni juz je przezarli, inni stworzyli podwaliny finansowe dla nastepnych rodziny pokolen. Ot, zycie.

fatso

Data: 2010-01-28 07:09:43
Autor: kc
Universal
[...]

Przy takim postawieniu sprawy nie mogę ci odmówić logiki. Tyle, że według mnie jest ona trochę pokrętna. Bo to oni mieli wisieć, ale my nie zrobiliśmy tego, mało tego, jeszcze ich wywianowaliśmy, żeby nas nie pozabijali i teraz możemy być tylko zadowoleni, że zrobiliśmy dobry deal.
Na tej właśnie pokrętnej logice zbudowana jest III RP.

pozdrawiam
kc

Data: 2010-01-28 14:09:51
Autor: fatso
Universal
  kc wrote:

[...]

zauwaz drogi kolego, ze jest taki kraj co sie Burma nazywa.
Walesa + Mazowiecki na spolke z Jaruzelem i Rakowskim nawolywali kiedys pieknie
do okraglego stolu miedzy junta i opozycja birmanska. Nie wyszlo. Dlaczego?
Po prostu zbyt wiele krwi przelanej, zbyt wielka przepasc dzieli dzis katow i torturowanych.
Oprawcy nie oddadza wladzy chyba zeby im ja przemoca wydrzec z reki. Oni wiedza, ze beda
sami zamiast lisci wisiec na drzewie bo dla nich nie bedzie litosci. W wyniku mamy sytuacje patowa,
tak samo moglo byc w Polsce gdyby pozwolic oszolomom po obu stronach ujawnic swe jaskiniowe
instynkty.

fatso

Data: 2010-01-28 19:28:13
Autor: kc
Universal
[...]

Piszesz, że masz sporo siwych włosów - już z tego powodu powinieneś wiedzieć, że historia się powtarza. A jeżeli nie wiesz to odsyłam do wykresu Wig-u 20. Fałszywe wybicie to zawsze duży ruch w drugą stronę.
Propagujesz gazetowo wyborczy punkt widzenia mniejszego zła. Ja uważam, że jeżeli była zbrodnia, to musi być kara. Jeżeli zbrodnia kończy się nagrodą to czego oczekiwać teraz od naszych polityków? Oni wiedzą, że za swoją nikczemność zostaną nagrodzeni, wszak historia się powtarza.
Może warto było wyzwolić te jaskiniowe instynkty wtedy?
Tak więc proszę cię, nie mieszaj zaglądającej tu czasem młodzieży w głowach.

pozdrawiam
kc

Data: 2010-01-28 19:43:10
Autor: fatso
Universal
  kc wrote:
[...]

no to bylo butelke z benzyna wziac i atakowac ten Komitet Centralny.
Chyba ze wtedy jeszcze pociagales z butelki z mlekiem to zrozumiem twoja frustracje

Data: 2010-01-28 20:12:19
Autor: kc
Universal
fatso <fatso60347@ntlworld.com> napisał(a):
no to bylo butelke z benzyna wziac i atakowac ten Komitet Centralny.
Chyba ze wtedy jeszcze pociagales z butelki z mlekiem to zrozumiem twoja frustracje

A jeszcze z braku argumentów jestem oszołomem albo (i) moherem i to kończy dyskusję

kc

Data: 2010-01-28 22:03:28
Autor: fatso
Universal
  kc wrote:
[...]

nie obrazaj sie nieznany kolego.
Ja po prostu mam bardziej historyczne wejrzenie na te sprawy.
Ty mowisz o wyzwoleniu zwierzecych instynktow a ja o glupocie Rumunow
co sie strzelali, wojskowi z ubecja(securitate), zginelo tysiac ludzi z hakiem i w koncu
niejaki Iliescu co cala ruchawke zaaranzowal zostal prezydentem i rzadzil tam przez 12 lat.
Jakos mysle, ze Magdalenka byla lepsza i bardziej dojrzala.

Data: 2010-01-29 00:05:38
Autor: kc
Universal
fatso <fatso60347@ntlworld.com> napisał(a):
nie obrazaj sie nieznany kolego.

nie obrazam się, ale ty powinieneś chyba obrazić się na tego gościa:

http://www.tinyurl.pl?EeqidCL6

kc

Data: 2010-01-28 08:49:32
Autor: Endriu
Universal

Aha, ten wujek 14-letniej panienki, ktorej cycuszki calowalem po raz
pierwszy w mym zyciu, nazywal sie
Dariusz Przywieczerski, o ile sie nie myle.

Ten Przywieczerski ?.

Afera FOZZ: Przywieczerski uciekł z USA
http://wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34308,4109330.html?skad=rss

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2010-01-28 13:58:44
Autor: fatso
Universal
Endriu wrote:
[...]

ja go na oczy w zyciu nie widzialem ale podoba mi sie bo nazarty ex-komuszek.
Juz kanclerz Kohl uzywal argumentu wyborczego do Niemcow: glosujcie na mnie!
Ja lubie zjesc i wypic, nie zrobie wam krzywdy. Kiedys zaglosowaliscie na jarosza
z wasikiem i patrzcie jak was urzadzil.

Universal