Uniwersalność i wyjątkowość Holok austu.

Data: 2009-07-05 09:04:54
Autor: matador
Uniwersalność i wyjątkowość Holok austu.
#
Środowiska żydowskie domagają się, by Polska zadeklarowała zwrot mienia zabitych w Holokauście polskich Żydów, którzy nie pozostawili spadkobierców. Pieniądze miałyby trafić do współcześnie działających organizacji żydowskich, te zaś wedle swego uznania przekazywałyby je ocalałym. Uzasadnienie? Wyjątkowość Holokaustu.

Mało to przekonujące. Gdyby przyjąć za dobrą monetę rozumowanie żydowskich organizacji, okazałoby się, że przynależność etniczna ofiar jest ważniejsza zarówno od ich obywatelstwa, jak i osobistych poglądów. Tylko ta więź przecież może być podstawą dla roszczenia do majątków zmarłych u ich współcześnie żyjących rodaków. Przyjęcie takiej argumentacji prowadziłoby jednak w otchłań świadomości plemiennej, gdzie jednostkę określała jej etniczność, rasowość, krew. Bardzo to niebezpieczne rozumowanie i dziwię się, że akurat Żydom trzeba to przypominać. Przeświadczenie, że rasa determinuje działania jednostek, było powodem antysemickich ataków, których ofiarą padali przez wieki Żydzi.
#
http://blog.rp.pl/lisicki/2009/07/03/uniwersalnosc-i-wyjatkowosc-holokaustu/

matador.

Data: 2009-07-05 07:26:05
Autor: Hans Kloss
matador <matador@neostrada.pl> napisał(a):
Przyjęcie takiej argumentacji prowadziłoby jednak w otchłań świadomości
plemiennej,
Toż narodowy socjalizm jest oficjalną ideologia tzw "kół żydowskich" więc nazistowska argumentacja w ustach przedstawicieli tego srodowiska nie powinna dziwić.
J-23

Data: 2009-07-05 09:08:33
Autor: Tzva Adonai
[...]

Żydom nie trzeba o tym przypominać.. Czy Polska zapłaci te miliardy czy nie
zapłaci, Żydzi będą w niej tak samo nienawidzeni i niezmiennie uważani za obcy
element etniczny - z winy Polaków...

Data: 2009-07-05 07:22:10
Autor: Hans Kloss
Tzva Adonai <tzva_adonai@op.pl> napisał(a):
Czy Polska zapłaci te miliardy czy nie
zapłaci, Żydzi będą w niej tak samo nienawidzeni

Gówno prawda. Dominująca postawą Polaków wobec żydów nie była i nie jest  bynajmniej nienawiść ale obojetność, zwykła obojetnośc byc moze z LEKKĄ domieszką niechęci.
i niezmiennie uważani za obcy element etniczny

A NIE SĄ w Polsce (ogólnie: w Europie) obcym etnicznie i kulturowo elementem?

z winy Polaków...
 Obarczać Polaków winą za to że Żydzi nie umieli i nie chcieli się asymilować to już objaw jakiejś szczególnej tepoty.
J-23

Data: 2009-07-05 09:30:22
Autor: Tzva Adonai
Uniwersalność i wyjątkowość Holokaustu.
Obarczać Polaków winą za to że Żydzi nie umieli i nie chcieli się asymilować to już objaw jakiejś szczególnej tepoty.

Przejawem ekstremalnego skretynienia jest twierdzenie, że Żydzi muszą się
zasymilować (czyli stać się tacy sami jak ich prześladowcy), by uniknąć
antysemityzmu... Cóż z tego, że polscy Żydzi oficjalnie odcięli się od żądań
Pelega, skoro i tak mało kogo to obchodzi i nie będzie miało to żadnego wpływu
na ich sytuację?.. Słyszałeś chociaż o ich stanowisku, pajacu?.. Ja jestem
realistą - uważam, że kraje wrogie Żydom trzeba maksymalnie wycyckać z kasy...

***

Sprawa odszkodowań za majątki żydowskie musi być traktowana na absolutnie
identycznych warunkach, jak rozliczenie przejętych nielegalnie majątków innych
ludzi, niezależnie od ich pochodzenia. Uważamy, że musi tu być przestrzegana
zasada równości i że żadne organizacje, ani żydowskie, ani nieżydowskie nie mają
prawa reprezentować zmarłych i czerpać jakichkolwiek profitów z ich śmierci.

Wyrażone ostatnio przez Davida Pelega, szefa Żydowskiej Organizacji na rzecz
Zwrotu Mienia stanowisko w sprawie odszkodowań ze strony polskiej dla Żydów -
nie będących spadkobiercami - za majątki bezpotomnych ofiar Holocaustu, jest
naszym zdaniem akcją etycznie wątpliwą co do meritum i co do formy, i mamy
obawy, że przyniesie wzrost nastrojów antyżydowskich w Polsce. http://fzp.net.pl/kom54.html

Data: 2009-07-05 07:42:59
Autor: Hans Kloss
Uniwersalność i wyjątkowość Holokaustu.
Tzva Adonai <tzva_adonai@op.pl> napisał(a):
Przejawem ekstremalnego skretynienia jest twierdzenie, że Żydzi muszą się
zasymilować

Mniejszość która asymilować sie nie chce lub nie umie  płaci za to wcześniej czy później. Czasem płaci taką cenę jaką zapłaciła mniejszość żydowska w Europie, ormiańska w Turcji czy polska w Sowietach. Taka jest rzeczywistośc i nic nie dadzą próby zaklinania jej.
J-23

Data: 2009-07-05 09:49:52
Autor: konserwator

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h2pkb1$noc$1inews.gazeta.pl...
[...]

niektorzy sie zasymilowali i nikt do nich nie ma pretensji....

Data: 2009-07-05 12:04:48
Autor: Panslavista
> [...]

Gówno prawda. Dominująca postawą Polaków wobec żydów nie była i nie jest
bynajmniej nienawiść ale obojetność, zwykła obojetnośc byc moze z LEKKĄ

Dokładnie. Głębsze uczucia względem parchów żywić mogą jedynie ci, których
parchy skutecznie dogryzały na dowolnym polu.

Data: 2009-07-05 09:12:55
Autor: konserwator

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva_adonai@op.pl> napisał w wiadomości news:796e.0000088a.4a505171newsgate.onet.pl...
[...]

wszedzie to jest wina "czyjas" tyulko nie zydow...
wszyscy sie myla?

Data: 2009-07-05 09:31:43
Autor: ypsilanti

"konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> schrieb im Newsbeitrag news:h2pjts$3rl$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

    kochany panie rympal,

    czy nawet przy niedzieli dniu Panskim nie potrafi

    pan oderwac sie ani na chwile od wynoszenia

    smieci?

    rm

Data: 2009-07-05 09:33:25
Autor: McGregor
Uniwersalność i wyjątkowość Holokaustu- czyli kiedy - mienie staje sie wlasnoscia skarbu panstwa / podatnika
"Tzva Adonai" <tzva_adonai@op.pl> wrote in message news:796e.0000088a.4a505171newsgate.onet.pl...
[...]

Prawo wielu panstw na swiecie, stanowi, ze w przypadku, kiedy zmarly / nie zyjacy nie pozostawia po sobie prawowitych spadkowiercow - majatek jego / mienie staje sie wlasnoscia  skarbu panstwa / podatnika.
Spadki nie dla ocalonych
Karol Manys 04-07-2009, ostatnia aktualizacja 04-07-2009 02:26 Politycy wszystkich opcji odrzucają ostatnie postulaty w sprawie majątków ofiar Holokaustu Na zakończonej we wtorek w Pradze konferencji o utraconych przez Żydów majątkach, którą zorganizowała UE, przedstawiciele żydowskich organizacji domagali się, by Polska zadeklarowała zwrot mienia zabitych w Holokauście polskich Żydów. Chodzi o osoby, które nie pozostawiły spadkobierców. Ich majątki lub rekompensaty za nie miałyby trafić do specjalnego funduszu, który pomaga ocalałym z Holokaustu. Według szacunków chodzi nawet o kilka miliardów dolarów. Jak już informowała "Rz", prof. Władysław Bartoszewski, który przewodniczył polskiej delegacji, od razu zapowiedział, że o takim rozwiązaniu nie ma mowy. Zgodnie z polskim prawem własność osób, które nie pozostawiły spadkobierców, przechodzi bowiem na rzecz Skarbu Państwa. Jak tę sprawę komentują inni politycy? Co rzadkie, wszyscy są zgodni w ocenach.

- Minister Bartoszewski wystarczająco klarownie przedstawił stanowisko rządu - podkreśla szef MSZ Radosław Sikorski. - Mogę dodać, że eskalacja żądań nie pomaga w kreowaniu klimatu korzystnego dla przyjęcia ustawy reprywatyzacyjnej. - Sprawa powraca i wcześniej czy później czeka nas na ten temat debata - mówi z kolei Jan Rzymełka z PO. - Nie należy jej unikać, co nie znaczy, że mamy się godzić na postulaty środowisk żydowskich. Profesor Bartoszewski absolutnie ma rację.

Senator Dorota Arciszewska-Mielewczyk, która w PiS zajmuje się roszczeniami, też bierze stronę prof. Bartoszewskiego. - Postulaty środowisk żydowskich są absolutnie skandaliczne - komentuje. Nazywa je nawet rasistowskimi. - Bo to nie jest podejście do sprawy na gruncie spadkowym, ale narodowościowym, a więc właśnie rasistowskim - wyjaśnia. Również Tadeusz Iwiński z SLD uważa, że w sprawie ostatnich postulatów środowisk żydowskich należy się trzymać polskiego prawa.

- Nie widzę możliwości, by dla kogokolwiek robić w nim wyłom. Tym bardziej że byłoby to wbrew polskiej racji stanu - dodaje Stanisław Żelichowski z PSL.

Mimo negatywnej opinii strony polskiej środowiska żydowskie liczą, że możliwe będą negocjacje. W dokumencie przyjętym na konferencji zawarty jest apel o zwrot mienia bezspadkowego. Strona polska go podpisała, ale z zastrzeżeniem, że może to dotyczyć tylko niektórych krajów. - Polacy mają prawo uważać, że deklaracja nie dotyczy ich kraju. My mamy jednak nadzieję, że otwiera ona drogę do negocjacji - mówił "Rz" Dawid Peleg, szef Światowej Żydowskiej Organizacji na rzecz Zwrotu Mienia. masz pytanie, wyślij e-mail do autora

k.manys@rp.pl

Rzeczpospolita
http://www.rp.pl/artykul/16,329112_Spadki_nie_dla_ocalonych.html

Data: 2009-07-05 08:04:36
Autor: Marek
On 5 Lip, 11:33, "McGregor" <mcgre...@virgin.net> wrote:
"Tzva Adonai" <tzva_ado...@op.pl> wrote in messagenews:796e.0000088a.4a505171newsgate.onet.pl...

> [...]

Mimo negatywnej opinii strony polskiej środowiska żydowskie liczą, że możliwe będą negocjacje. W dokumencie przyjętym na konferencji zawarty jest apel o zwrot mienia bezspadkowego. Strona polska go podpisała, ale z zastrzeżeniem, że może to dotyczyć tylko niektórych krajów. - Polacy mają prawo uważać, że deklaracja nie dotyczy ich kraju. My mamy jednak nadzieję, że otwiera ona drogę do negocjacji - mówił "Rz" Dawid Peleg, szef Światowej Żydowskiej Organizacji na rzecz Zwrotu Mienia.

k.ma...@rp.pl

Rzeczpospolitahttp://www.rp.pl/artykul/16,329112_Spadki_nie_dla_ocalonych..html

A po co podpisywal, skoro ta sprawa Polski nie dotyczy ?
Kto mu to nakazal ?
Kiedy odchodzi na emeryture ?

Data: 2009-07-05 18:26:43
Autor: konserwator

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:34397198-5a88-4f02-8a7e-76f87c0debc6l31g2000yqb.googlegroups.com...

> [...]

Rzeczpospolitahttp://www.rp.pl/artykul/16,329112_Spadki_nie_dla_ocalonych.html

A po co podpisywal, skoro ta sprawa Polski nie dotyczy ?

a co to jest "mienie bezspadkowe"?
to juz "spadkowe" nie jest wyplacane w najjasniejszej RP jak np. moje na bialorusi?

rym
ps. oj. zydzi doprosza sie o miloisc do nich....

Data: 2009-07-05 12:02:37
Autor: Panslavista
> [...]

nie
zapłaci, Żydzi będą w niej tak samo nienawidzeni i niezmiennie uważani za

Czy mozna lubić GWno w które się nieświadomie wdepnęło?

Data: 2009-07-05 12:27:39
Autor: ypsilanti

"Panslavista" <panslavista@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:h2pua8$5i4$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

obcy
element etniczny - z winy Polaków...

Czy mozna lubić GWno w które się nieświadomie wdepnęło?

   wypatrujac gwiazd nalezy patrzec pod nogi

   rem

Data: 2009-07-05 18:37:32
Autor: bolek
[...]

Ale się uśmiałem...
Polacy są winni, że żydzi są obcy etnicznie.
Nie, no twoja głupota jest bezdenna.
Pisz dalej, to jest rozrywkowe. Głupolu.
A może ci rozum poszedł w pejsy ?

bolek

Data: 2009-07-05 18:56:25
Autor: konserwator

Użytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:h2ql0g$e6u$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

zydzi sa niewinni bo ich nikt nie lubi....

ot logika...

ja jak mnie nie lubia to nie ide tam gdzie mnie nie lubia a oni lubia tam isc...
masochisci jacys...

trzeba oczyscic europe od jelopow wszelkiej masci a szczegiolnie pustynnych pastuchow
niech sobie robia cywilizacje w afryce jak im tam pasuje!
roznej masci beduini!

Data: 2009-07-05 16:39:03
Autor:
Uniwersalność i wyjątkowość Holokaustu.
On Sun, 05 Jul 2009 09:04:54 +0200, matador <matador@neostrada.pl>
wrote:

#
[...]

 niech zwroca sie do sierot po Hitlerze i podobnym mu kolesiom.

--

HeSk

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2

Uniwersalność i wyjątkowość Holok austu.