Uniwersalny wężyk do pompki

Data: 2018-08-10 17:25:54
Autor: Jacek
Uniwersalny wężyk do pompki
Mam już dość zaciskowych końcówek, które często nie są szczelne i chciałbym zastosować końcówki nakręcane na wentyl.
Ponieważ jest w rodzinie kilka rowerów, więc mam pełen zestaw zaworów DV, Presta, Schrader.
Czy  możecie polecić jakiś wężyk (albo całą pompkę) umożliwiającą pompowanie przez dowolny zawór? Warunek taki, że końcówka ma być nakręcana na wentyl, a nie zaciskowa.
Jacek

Data: 2018-08-10 08:59:24
Autor: Rowerex
W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 17:25:57 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
Mam już dość zaciskowych końcówek, które często nie są szczelne i chciałbym zastosować końcówki nakręcane na wentyl.

Uważasz że to będzie lepsze? Bo wg mnie wcale nie - chyba że będzie to coś wzięte z pompki do amortyzatorów, gdzie bez rozszczelnienia można wcisnąć i zwolnić główkę zaworu - inaczej wpadniesz z deszczu pod rynnę, odkręcając zawór będzie wielkie "psss", chyba że opanujesz bardzo szybkie okręcanie.

Prestę najlepiej się pompuje przez nakręcany adapter Presta-Schrader, bo Presta nie ma sprężyny i sama się odblokowuje/blokuje pod wpływem różnicy ciśnień (czasem trzeba jednak spuścić nieco powietrze przed pompowaniem by ciśnienie przezwyciężyło siły tarcia między ruchomą i nieruchomą częścią zaworu)

Do pompowania Schradera trzeba albo czegoś od pompki do amortyzatorów, albo dobrego zaworu z dobrym naciskiem... Ostatnio kupiłem fajną końcówkę, chyba sprzedawaną pod marką Author (jednostronna, uniwersalna) - na razie testowałem na Preście po wywaleniu flaków naciskających na zawór pompuję przez adapter - nie ma nawet najmniejszego ubytku powietrza, a trzyma się na adapterze wzorcowo nawet przy ponad 8 barach.

Kupiłem też drugą sztukę z zamiarem używania w zaworach Schradera, ale jeszcze nie testowałem.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-08-10 18:08:25
Autor: borsuk
W dniu 2018-08-10 o 17:25, Jacek pisze:
Mam już dość zaciskowych końcówek, które często nie są szczelne i chciałbym zastosować końcówki nakręcane na wentyl.
Nakręcane to dla mnie koszmar, szczególnie jak pompuję po wymianie dętki.

Data: 2018-08-10 18:51:22
Autor: ń
Uniwersalny wężyk do pompki
https://thewirecutter.com/reviews/best-bike-pump/

-- -- -
Czy  możecie polecić jakiś wężyk (albo całą pompkę) umożliwiającą pompowanie przez dowolny zawór?

Data: 2018-08-10 19:31:16
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 10 Aug 2018 17:25:54 +0200, Jacek napisał(a):

Czy  możecie polecić jakiś wężyk

Odpuść sobie wężyki. Rozszczelniają się, w schrederach nie otwierają
zaworu, nakręcisz się jak głupi, źle się pompuje bo musisz trzymać
oddzielnie pompkę i oddzielnie felgę. Mam tanią plastykową pompkę do
schr. i presty już 5 lat, dwa razy ją rozbierałem i czyściłem/smarowałem
i ciągle działa bez zarzutu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-08-10 22:21:07
Autor: Łukasz Kroczka
W dniu 10.08.2018 o 17:25, Jacek pisze:
Mam już dość zaciskowych końcówek, które często nie są szczelne

To weź odżałuj i kup pompkę za 200 zł. Takie rzeczy kupuje się raz na całe życie.

Nic konkretnego nie polecę, bo można się zdziwić, gdy pompka Krossa (z logo Krossa) działa lepiej od podobnej pompki Park Toola.

https://www.kross.pl/pl/akcesoria/akcesoria-rowerowe/pompki/typhoon-1

Data: 2018-08-11 16:16:17
Autor: ń
Uniwersalny wężyk do pompki
Można kupić samą zaciskową końcówkę dobrej marki, lub cały wąż z końcówką.
Dobrze poczytać opinie na anglojęzycznych forach (no chyba, że ktoś woli niemiecki, to może nawet lepiej, podejrzewam że oni lub Szwajcarzy produkują jakiegos merca).
Są jeszcze pompki bodajże włoskie z tłoczkiem z naturalnej skóry (ponownie wynaleźli koło, tłoczek ze skóry miałem w przedszkolu, sam smarowałem towotem czy co tam było pod ręką).
W serwisie warto miec osobne pompki: do auto i do presty, bo gwint presty może niszczyć gumę (uszczelkę) końcówki pomki.
Z tej przyczyny niektórzy preferują zaworki presty bezgwintowe (pewnie ściganci, a nakrętki presty i tak często pękają)
Tak swoją droga o ile nie lubię presty przy pompowaniu i to z kilku przyczyn, to lepiej trzymają powietrze od auto i rzadziej trzeba dopompowywać.

-- -- -
To weź odżałuj i kup pompkę za 200 zł.

Data: 2018-08-13 02:56:13
Autor: zbrochaty
Uniwersalny wężyk do pompki
nakręcana na wentyl, a nie zaciskowa.
Jacek

odpusc sobie zakrecane.
Ja od roku używam takiej:
https://www.decathlon.pl/pompka-rowerowa-nona-airworx-100-- id_8166702.html

Ma bardzo dobry podwojny zasisk (do schredera i presty). Dobrze sie trzyma i nic nie ucieka przy zdejmowaniu.
Polecił mi kumpel kolarz, który uzywa takiej od 4 lat.
Oczywiscie w Lidlu mozna kupic za polowe tej ceny, ale trwalosc raczej krotka

Data: 2018-08-13 10:52:31
Autor: cytawa
Jacek pisze:

[...]

nakrecane tez maja swoje wady. Pompuje bardzo duzo i nie widze problemu w dwuotworowych glowiczkach. Gdy uszczelki sa nowe nic nie uchodzi. Czasem nawet sa za ciasne i trudno wepchnac Schredera.
Najwygodniejsze koncowki maja MZ pompki Crivit z Lidla. Te pompki wreszcie umozliwiaja napompowanie szytki do 10 Atm. I sa tanie. Niecale 40 zl. Tylko niestety sa 2 razy do roku.

Jan Cytawa

Data: 2018-08-17 07:25:05
Autor: Jacek
W dniu 13.08.2018 o 10:52, cytawa pisze:
Najwygodniejsze koncowki maja MZ pompki Crivit z Lidla. Te pompki wreszcie umozliwiaja napompowanie szytki do 10 Atm. I sa tanie.
Chyba pechowo trafiłem, bo mam właśnie taką pompkę z Lidla. Bolec co chwilę wypada z końcówki pompującej, powietrze ucieka bokiem i max, co mogę uzyskać, to 6-7 at. Kupiłem w Decathlonie uniwersalną końcówkę za 9,99 więc się w weekend pobawię.
Obawiam się tylko tego, na co mi zwróciliście uwagę, że końcówka zakręcana jest przez krótki czas nieszczelna przy odkręcaniu i może się okazać, że napompowałem 9, a po zdjęciu wężyka mam 7 at.
Jacek

Uniwersalny wężyk do pompki