Unixowe obliczanie odsetek od oszcz阣no禼i

Data: 2009-08-25 12:11:22
Autor: xbartx
Unixowe obliczanie odsetek od oszcz阣no禼i

Dla wszystkich fan贸w unixa (Linuxa, *BSD, MacOS etc) oraz tych kt贸rzy posiadaj膮 dost臋p do konsoli unixowej. Kolega pope艂ni艂 taki ma艂y jednowierszowy skrypt do obliczania odsetek:

echo "scale=8; j=14000; for (i=0; i<30; i++) { j=j+j*(0.0606/365); j } " | bc

legenda:
j - ilo艣膰 pieni臋dzy jak膮 chcemy od艂o偶y膰 w powy偶szym przyk艂adzie j=14000 czyli 14 tysi臋cy
i - przedzia艂 czasowy trzymania pieni臋dzy w powy偶szym przyk艂adzie i<30 czyli 30 dni
(0.0606/365) - oprocentowanie dzienne naszych pieni臋dzy w tym przypadku jest to zrobione dla KO Eurobanku 6,06% = 0,0606 podzielone przez ilo艣膰 dni w roku.

To wszystko. 呕ycz臋 mi艂ego liczenia ;)

Data: 2009-08-25 07:45:15
Autor: witek
Unixowe obliczanie odsetek od oszcz臋dno艣ci
xbartx wrote:
[...]

  a gdzie belka?
a gdzie fakt, ze odsetki przy dluzszym czasie mam odpisywane do konta? mam sobie skrypt par臋 razy odpala膰?
a gdzie wizualizacja?

kolega jeszcze sie musi sporo nauczyc.

Data: 2009-08-25 12:52:49
Autor: xbartx
Unixowe obliczanie odsetek od oszcz阣no禼i
Dnia Tue, 25 Aug 2009 07:45:15 -0500, witek napisa艂(a):

  a gdzie belka?

W tym roku zdecydowanie jest to nie modne ;)

a gdzie fakt, ze odsetki przy dluzszym czasie mam odpisywane do konta?
mam sobie skrypt par臋 razy odpala膰? a gdzie wizualizacja?

Dobra zapomnia艂em doda膰, 偶e to prosty skrypt bez fajerwerk贸w dla zwyk艂ych u偶ytkownik贸w :)

Data: 2009-08-25 12:53:40
Autor: xbartx
Unixowe obliczanie odsetek od oszcz阣no禼i

W tym roku zdecydowanie jest to nie modne ;)

niemodne

Data: 2009-08-25 14:39:16
Autor: Pawe艂
xbartx wrote:

echo "scale=8; j=14000; for (i=0; i<30; i++) { j=j+j*(0.0606/365); j } "
| bc

nie robi zaokraglen do 2 miejsc po przecinku ;)

Unixowe obliczanie odsetek od oszcz阣no禼i