Upadek HDD i analiza S.M.A.R.T

Data: 2012-07-23 02:57:17
Autor: WeirdoOne
Upadek HDD i analiza S.M.A.R.T
Witam

Mój wiekowy laptop miał nieprzyjemność upadku z wysokości ok. 1m. Siła  upadku wyrwała HDD z kieszeni, która była dość luźno osadzona ze względu  na wiek i wynikające z tego zużycie, i powyginała piny.

Szkody naprawiłem i komputer działa, nie licząc potłuczonej obudowy i 3cm  pionowego białego paska blisko lewej krawędzi matrycy ;-). Windows działa  prawidłowo ale niektóre pliki po tym incydencie przestały się  odczytywać(błąd odczytu,błąd CRC). Pliki nie były w czasie upadku używane.

Zrobiłem zrzut S.M.A.R.T z defragglera  http://zapodaj.net/8db11abb4b9fa.jpg.html
ale nie za bardzo wiem co o tym sądzić i jaka jest przyszłość dysku ani  jak odzyskać pliki z błędami.

Czekam na porady z waszej strony.

--
WeidoOne

Data: 2012-07-23 07:11:12
Autor: Michal Kawecki
Upadek HDD i analiza S.M.A.R.T
Dnia Mon, 23 Jul 2012 02:57:17 +0200, WeirdoOne napisał(a):

[...]

Można go z czystym sumieniem zezłomować.
--
M.   /odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2012-07-23 07:29:58
Autor: Rafal Lukawski
Upadek HDD i analiza S.M.A.R.T
On 2012-07-23 07:11, Michal Kawecki wrote:
[...]

Dysk tak, przegraj ASAP co mozesz na nosnik zewnetrzny i jezeli chcesz uzywac, wrzuc nowy hdd.

Data: 2012-07-23 07:37:12
Autor: Jacek
Upadek HDD i analiza S.M.A.R.T
Dnia Mon, 23 Jul 2012 07:11:12 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

[...]

Ja bym nie wyrzucał. Warto zachować elektronikę. Anuż na Allegro pójdzie z
niezłym zyskiem.:)

Data: 2012-07-23 08:25:46
Autor: DooMiniK
Upadek HDD i analiza S.M.A.R.T
On 23/07/2012 01:57, WeirdoOne wrote:
[...]

Możliwe, że nic się nie stało - szczególnie, jak laptop był wyłączony.
Na wypadek jednak w najbliższym czasie bardziej dbaj o backup i zwróć
uwagę na dziwne odgłosy (klikanie itd.).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-07-25 01:47:53
Autor: WeirdoOne
Upadek HDD i analiza S.M.A.R.T
Dziękuję za odpowiedź.
Backup oczywiście zrobiony. Wartości S.M.A.R.T nie uległy jak na razie  pogorszeniu, więc dam mu jeszcze szansę, chociaż już nie ufam temu HDD na  tyle by pracować na nim nad czymś ważniejszym.

Co do upadku to komputer był wtedy włączony i szczerze mówiąc nie wiem czy  zaparkował głowicę na czas(o ile ma taką funkcję). Po błędach wyłącznie na  konkretnych plikach wnioskuję że narobiło się tylko trochę bad sectorów,  natomiast głowica sama w sobie zdaje się być sprawna (narazie).

--
WeidoOne

Data: 2012-07-30 22:06:39
Autor: yorgus
Upadek HDD i analiza S.M.A.R.T
Dnia Wed, 25 Jul 2012 01:47:53 +0200, WeirdoOne <theweirdoone@gmail.com> napisał:
[...]

jak sie zrobilo troche bad sektorow to za niedlugo bedzie ich wiecej
a potem dysk zdechnie, jak masz wazne dane to tylko wymiana dysku wchodzi w rachube
Jakby w ogole nie zrobily sie bad blocki to bym sie jeszcze moze zastanawial.

--
pozdrawia
yorgus

Upadek HDD i analiza S.M.A.R.T