Upadek imperium rowerów czyli sharing economy po chińsku

Data: 2019-01-06 20:00:11
Autor: ń
Upadek imperium rowerów czyli sharing economy po chińsku
Data: 2019-01-06 20:31:12
Autor: Liwiusz
Upadek imperium rowerów czyli sharing economy po chińsku
W dniu 2019-01-06 o 20:00, ń pisze:
https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/bankructwa-wypozyczalni-rowerow-w-chinach/s6pjnn4

O czym to? Jakie wnioski?

--
Liwiusz

Data: 2019-01-06 11:44:46
Autor: andrzej.ozieblo
W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 20:31:14 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2019-01-06 o 20:00, ń pisze:
> https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/bankructwa-wypozyczalni-rowerow-w-chinach/s6pjnn4 O czym to? Jakie wnioski?

Też przeczytałem i też nie bardzo wiem co o tym myśleć. Zwłaszcza, że na ogół poruszam się swoimi rowerami. BTW wciąż, pomimo takiej sobie zimy, jeżdżę.

Data: 2019-01-06 22:12:00
Autor: ToMasz
W dniu 06.01.2019 o 20:44, andrzej.ozieblo@gmail.com pisze:
[...]

ja dzisiaj zrobiłem córce kulig. znaczy ja na rowerze robiłem za konia pociągowego, a ona piszczała z radości na sankach. 28/1,75 ale bieżnik głęboki w małe klocki

ToMasz

Data: 2019-01-06 21:01:33
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 6 Jan 2019 20:00:11 +0100, ń napisał(a):

https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/bankructwa-wypozyczalni-rowerow-w-chinach/s6pjnn4

Nie linkuje się reklam. To świadczy o złym wychowaniu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-07 03:46:36
Autor: Olivander
W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 21:01:35 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Sun, 6 Jan 2019 20:00:11 +0100, ń napisał(a):
Nie linkuje się reklam. To świadczy o złym wychowaniu.
a poza tym to taki 'insajdowy' biznes insajder, jak 'prawdziwa' była prawda

jeżeli na takiej pudelkowatej podstawie nasze 'biznesmeny' podejmują decyzje, to co się dziwić ambergoldom i skokom?

Data: 2019-01-07 12:55:46
Autor: qrt
Upadek imperium rowerów czyli sharing economy po chińsku
Dnia Sun, 6 Jan 2019 20:00:11 +0100, ń napisał(a):

https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/bankructwa-wypozyczalni-rowerow-w-chinach/s6pjnn4

W ksiażce ostatnio obszernie omawianej na preclu, autor pisał conieco na
temat chin i ich podejścia do rowerów. Oni po prostu używali rowerów bo nie mieli innej opcji. Była to jedyna
możliwość transportu indywidualnego dostępna dla większości. To nie był świadomy wybór roweru jako ekologicznego środka transportu
spośród wielu opcji a jedyna dostępna możliwość.
Nie da sie od razu przeskoczyć ze punktu ,,jezdze tym bo musze" do punktu ,,jezdze tym bo chce". Oni chcą jezdzić autami nie rowerami.   Dlatego mają boom na elektryczne mikrosamochody co to jada 34-40 kmh. Tanie - ale jedzie, nie wieje, na głowę nie pada, nie trzeba czekać na
przystanku i jechać w ścisku... Co ciekawe takie opcje też zaczynaja być dostrzegana w krajach najwyżej
rozwiniętych (np. microlino) ale też z innych powodów niż w chinach. Dla chińczyków to jest erzac prawdziwego samochodu a dla europejczyków
świadomy wybór.

Upadek imperium rowerów czyli sharing economy po chińsku