Upakowanie 4 dysków

Data: 2009-10-15 07:30:06
Autor: Osadnik
Upakowanie 4 dysków
Jak upakować 3 dyski twarde w obudowie aby były cicho/ montowanie do klasycznej syny odpada - obudowa wchodzi w takie wibracje przez dyski ze aż podłoga wokół niej drży. w tej chwili dyski są poza obudowa na kablach sata i okolicy  - wygląda to bardzo rachitycznie ale nie mam wyjścia. Kiedyś podawałem patent z kanapką - ona sie sprawdza dla jednego dysku, dla większej ilości dysków to nie ma racji bytu - nie mieszczą sie do środka obudowy - chyba ze bym wyciął zupełnie z niej stelaż na dyski ale wtedy obudowa straci resztę sztywności.

dlatego myślę o jakimś rozwiązaniu zewnętrznym. Jednak jak tu zrobić to dobrze by:
1. nie przegrzewały się
2. nie wpadały w wibracje miedzy sobą = większa żywotność.
3. dwa dyski muszą być i tak w obudowie bo są raid-em.

zależy mi na ciszy od dysków. rozwiązania niż gumka od majtek nie wchodzą w grę w obudowie nie ma miejsca.

Ile prawy jest a ile mitu w tym ze dysków które dugo pracowały w pozycji poziomej nie wolno stawiać w pozycji pionowej?

Data: 2009-10-15 10:42:32
Autor: Dobi
Upakowanie 4 dysków
[...]

Stabilna szyna jest najważniesza, reszte skręcasz dłuższymi śrubami na silikon z castoramy.
Teraz Panie całe samochody sie składa na silikon i jeżdza latami...
Jak nie ma miejsca to dogiąć kilka milimetrów z kazdej strony.

zależy mi na ciszy od dysków. rozwiązania niż gumka od majtek nie wchodzą w grę w obudowie nie ma miejsca.

Tylko ciężka obudowa za kilka stówek (do wyboru do koloru).
Kilka lat temu kupiłem takową od razu z silikonem
i dobrym wyciagiem. To był najlepszy zakup jesli chodzi o komputery.
Bebechy sie zmieniają, a obudowa zostaje...

Ile prawy jest a ile mitu w tym ze dysków które dugo pracowały w pozycji poziomej nie wolno stawiać w pozycji pionowej?

Mit, co by sie nie stało zawsze pozostanie mitem.
Z drugiej strony jak ma dysk paść, to padnie nawet w żelbetonowym schronie.
Z doświadczenia, to zawsze sie trafi felerny okaz albo co seria co padnie i już, koniec.
Większość jednak chodzi i ma sie dobrze:))))
Filozofia dysku normalnie:D

Dobi __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4508 (20091014) __________

Data: 2009-10-16 21:31:00
Autor: Osadnik
Upakowanie 4 dysków
Dobi pisze:
[...]

Obecnie umyśliłem sobie tak by dyski na podkładkach z miękkiej gumy (w2 te 2 dyski RAID) przyczepić do szyny nie na śruby a na opaskę zaciskowa tyle ze bokiem (stad pytanie czy to mit czy nie).
Pozostały jeden dysk albo zamieszczę w gumowej szynie albo zamontuje tradycyjnie - jeden dysk nigdy nie buczał.

[...]

Jak dla mnie to mit o ciężkich obudowach, kolega ma 10kg obudowę a i tak buczy mu jedne dysk.

[...]

Dysk to jedyne uradzenie którego zawartość przewyższa wartość samego urządzenia.

Data: 2009-10-17 19:58:10
Autor: Dobi
Upakowanie 4 dysków
[...]

Opaski samozaciskowe to sie słabo nadają, ciepła nie odprowadzają.
plastik pod wpływem zmian temperatur z czasem kruszeje.
Tymczasowo to zawsze lepiej niży by na kablach wisiał.

> [...]
> Bebechy sie zmieniają, a obudowa zostaje...

Jak dla mnie to mit o ciężkich obudowach, kolega ma 10kg obudowę a i tak

Naprawde, z silikonem?
Mam Antec P182 z oryginalnymi podkładkami silikonowymi,
w nim 2 dyski (miejsca na 5+2 hot swapy)
Najgłośniejszy jest zasilacz do głosników:>
Silikon do montowania dysków,
składania silnika oraz nadwozia samochodu,
a nawet kibla w łazience
jest idealny:)

Dysk to jedyne uradzenie którego zawartość przewyższa wartość samego
urządzenia.

Dysk bez backupu jest cenniejszy od maszyny do podróży w czasie:)

pozdrawiam
D.

Data: 2009-10-18 08:45:45
Autor: Osadnik
Upakowanie 4 dysków
Dobi pisze:
[...]

Nie samozaciskowe a skręcane metalowe jak opaski np na węzach gumowych. miedzy dysk a te opaskę włożę gumowe kawałki wycieraczki.

[...]

Obudowa sama buczy w sobie nie ważne na czym stoi.

Data: 2009-10-21 10:13:51
Autor: BartekK
Upakowanie 4 dysków
Dobi pisze:
Silikon do montowania dysków,
składania silnika oraz nadwozia samochodu,
a nawet kibla w łazience
jest idealny:)
Pod warunkiem że nie ten sam. Silikon sanitarny ma dużą zawartość octu, który powoduje ostrą korozję elementów metalowych/miedzianych itp. Ogólnie -załatwia elektronikę samymi oparami. Inne faktycznie są ok.

Co do DYI - to faktycznie silikonowa warstwa świetnie tłumi, ale musi być elastyczna, a nie ściśnięta, więc orginalne prowadnice niestety nie nadają się. Może autor wątku by wziął wiertarkę, nitownicę za 19.99 i sobie poszerzył horyzonty :) w postaci rozstawienia prowadnic na dyski szerzej, np o 2cm jedną z nich odsunąć, tak by obie prowadnice pokryć warstwą ~1cm silikonu po bokach, dyski montować "przez silikon" na długie śrubki, lub wręcz na plastikowe bolce?

Inna wersja - wywalić klatkę na dyski, jej brak skompensować przynitowaniem kawałka odpowiednio wymodelowanego np kątownika z aluminium, a dyski zamontować np na pionowych paskach. Takich jak od torby, plecione z włókna, albo z materiału - obojętnie. Otworki na śrubki w nich wycięte i zanitowane "kółeczkami" jak dziurki na sznurówki... Dyski wibrują raczej tylko w płaszczyźnie poziomej (tak jak dysk się kręci i głowica pracuje) a nie pionowej, więc największą efektywność da zamocowanie elastycznie na boki, a sztywno góra-dół (czyli wiszące paski byłyby ok)

Data: 2009-10-15 12:36:12
Autor: =Marcos=
Upakowanie 4 dysków
Jak upakować 3 dyski twarde w obudowie aby były cicho/ montowanie do klasycznej syny odpada - obudowa wchodzi w takie wibracje przez dyski ze aż podłoga wokół niej drży.

Pewnie jedna z tych nowych obudów, gdzie wszystko jest zrobione z blachy cieńszej niż sreberka świstaka. Inna obudowa? Ja działam na starej obudowie Codegen z zasilaczem Chieftec i jest OK.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

Data: 2009-10-15 12:58:51
Autor: vDon
Upakowanie 4 dysków
Osadnik wrote:
Jak upakować 3 dyski twarde w obudowie aby były cicho/ montowanie do klasycznej syny odpada - obudowa wchodzi w takie wibracje przez dyski ze aż podłoga wokół niej drży.

(...)

Zainteresuj się Scythe Hard Disk Stabilizer x4 (http://tnij.com/0e0sn) . Pozwala upakować do 4 HDD w 3 zatokach 5 1/4. Rozwiązanie proste & niedrogie, ale zaskakująco skuteczne w niwelacji drgań. Sprawdza się nawet w niezbyt sztywnej noname'owej obudowie z dość cieńkiej blachy. U mnie pracuje w konfiguracji: 2 skrajnie zamocowane dość ciche dyski (2-talerzowy Samsung F1 + 3-talerzowy Samsung F2EG, oba AAM w trybie Silent), a pomiędzy nimi przypięty poziomo opaskami zaciskowymi wentylator AC Fan Pro 2 TC (nawiew z dołu do góry). W efekcie dyski nie przekraczają 30 stopni + _bardzo_ ciężko je w ogóle usłyszeć pomimo "ażurowej" i niezbyt solidnej konstrukcji obudowy. Rzecz jasna przy większej ilości dysków będzie pewnie cieplej, ale sprawa jest i tak warta rozważenia.

Data: 2009-10-15 13:19:45
Autor: Tom
Upakowanie 4 dysków
Zmieniłbym obudowe, albo kupil cos takiego:
http://angela.pl/p3340,chieftec-snt-2131-sata.html

Ile prawy jest a ile mitu w tym ze dysków które dugo pracowały w pozycji
poziomej nie wolno stawiać w pozycji pionowej?
dla mnie to mit

Data: 2009-10-16 14:58:07
Autor: Mariusz
Upakowanie 4 dyskĂłw
W dniu 2009.10.15 7:30, Osadnik pisze:

Ile prawy jest a ile mitu w tym ze dysków które dugo pracowały w pozycji
poziomej nie wolno stawiać w pozycji pionowej?

Tyle samo co w tym, że dyski obrócone o 180 stopni (etykietą do dołu) tracą połowę swej żywotności.

Kilka lat temu takie mity opublikował na serio polski Chip.

--
Mar

Data: 2009-10-18 11:22:30
Autor: Radosław Sokół
Upakowanie 4 dysków
Mariusz pisze:
Tyle samo co w tym, że dyski obrócone o 180 stopni (etykietą do dołu) tracą połowę swej żywotności.
Kilka lat temu takie mity opublikował na serio polski Chip.

"Takie mity" też kiedyś podawano w instrukcjach montażu dys-
ków twardych. Może teraz się już tego nie robi (zazwyczaj nie
przeglądam tych instrukcji); być może łożyska robi się już
zdecydowanie lepsze. Ale kiedyś miało to znaczenie i również
dzisiaj może mieć *jakiś* wpływ, choć nie tak znaczący, jak
kiedyś.

Data: 2009-10-18 14:11:35
Autor: Osadnik
Upakowanie 4 dysków
Radosław Sokół pisze:
Mariusz pisze:
[...]

Czyli można teraz sobie zamontować dyski bokiem i nie bedzie jakiegoś drastycznego wpływu?

Data: 2009-10-20 10:48:28
Autor: Radosław Sokół
Upakowanie 4 dysków
Osadnik pisze:
Czyli można teraz sobie zamontować dyski bokiem i nie bedzie jakiegoś drastycznego wpływu?

1) A dlaczego nie kupisz lepszej obudowy i nie zamontujesz
    ich w normalnej pozycji?

2) Czemu musisz mieć akurat cztery dyski?

3) Dysk może być zamontowany "a boku", ale nie powinien być
    montowany "na sztorc".

Data: 2009-10-21 10:01:57
Autor: Mariusz Kruk
Upakowanie 4 dyskĂłw
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
3) Dysk może być zamontowany "a boku", ale nie powinien być
   montowany "na sztorc".

Z ciekawości - czemu?

(przepraszam, jeśli ktoś dostanie to jako duplikat, ale coś internetia
ostatnio nie śle dalej)
--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2009-12-29 13:40:46
Autor: Radosław Sokół
Upakowanie 4 dysków
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Bo tak przez długi czas producenci dysków pisali w instruk-
cjach montażowych i nawet, jeśli tego już nie robią to wi-
dać miało to jakiś sens i niestosowanie się do tego zalece-
nia obniżało trwałość dysku.

Data: 2009-12-29 18:57:13
Autor: Mariusz Kruk
Upakowanie 4 dyskĂłw
[...]

"Przez długi czas", to się używało park.com. Argument "bo tak piszą" bez
wyjaśnienia mechanizmu do mnie nie do końca mówi.

Data: 2010-01-05 10:41:38
Autor: Radosław Sokół
Upakowanie 4 dysków
Mariusz Kruk pisze:
"Przez długi czas", to się używało park.com.

Dalej się używa, tylko nie bezpośrednio, a wbudowanego w
proces zamykania systemu operacyjnego :)

Data: 2010-01-05 10:51:09
Autor: Mariusz Kruk
Upakowanie 4 dyskĂłw
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
"Przez długi czas", to się używało park.com.
Dalej się używa, tylko nie bezpośrednio, a wbudowanego w
proces zamykania systemu operacyjnego :)

Na tej zasadzie zaraz dojdziemy do wniosku, że wciąż powszechne jest
programowanie w assemblerze. :-P

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-10-21 10:18:10
Autor: BartekK
Upakowanie 4 dysków
Radosław Sokół pisze:
3) Dysk może być zamontowany "a boku", ale nie powinien być
   montowany "na sztorc".
Ale to nie wynika (wbrew pozorom) z łożysk itp. tylko z 2 zupełnie innych spraw:
- aby głowica nie musiała "się podnosić" przy wykonywaniu ruchów - bo wtedy jednak do siły napędowej dodaje się grawitacja.
- aby kurz/opiłki/syf z filtru powietrza nie powracał do wnętrza po wyłączeniu dysku.
Powyższe w każdym dysku ma znaczenie, tyle że nikt normalnie niezbyt wie jak ma np filtr usytuowany w środku, a producentowi zależy tylko "by dysk przeżył okres gwarancji" więc nie podaje jaki to może mieć wpływ, jeśli tylko nie powoduje nadmiernych zwrotów na gwarancji.

Data: 2009-10-21 19:27:12
Autor: Osadnik
Upakowanie 4 dysków
Radosław Sokół pisze:
Osadnik pisze:
[...]

1) nie ma to obecnie sensu - nowej obudowy nie będę miał gdzie postawić do czasu przebudowy biurka w którym jedna z szuflad w metalowej szafce bedzie zawierała cały komputer. Tak cz inaczej szykuje sie obudowa DIY.

2) 2 dyski to raid1, drugi na kompaktowanie "tego i owego" (przydaje sie głównie jako temp) 4 dysk nie jest na stałe, on sobie "chodzi".

3) jeśli może być na dłuższym boku zamontowany to nie ma problemu, moje rozwiązanie bedzie idealne stabilne i wygodne. słyszałem jednak mit ze zmiana pozycji pracy dysku po dłuższym czasie używania moze powodować problemy z dostępem do danych gdyz własnie grawitacja dołoży swoje 3 grosze.

Data: 2009-12-29 13:41:46
Autor: Radosław Sokół
Upakowanie 4 dysków
Osadnik pisze:
[...]

Z dostępem do danych nie, głowice są pozycjonowane liniowo,
a metadane sektorów są przeplecione z danymi.

Zmiana pozycji co najwyżej może zaszkodzić łożyskom osi dysku.

Upakowanie 4 dysków