Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Upały i starty samolotów

Upały i starty samolotów

Data: 2015-08-08 07:00:56
Autor: Tomek
Upały i starty samolotów
Maleje z upałami gęstość powietrza i rosnie długość startu.
Czy macie może dane- bardziej kluczowy jest spadek ciągu silników (mniejsze przyśpieszenie podczas rozbiegu) czy rośnie Vr? Pewnie rośnie jedno i drugie, ale co jest istotniejsze?
Czyba ciąg silników i jego spadek jest istotniejszy. Jeśłi tak jest, to jak wyglada porównanie turboodrzutowców i turbośmigowców? Którym w upaly bardziej rośnie długość startu?
Tomek.

Data: 2015-08-08 08:21:18
Autor: TJ_Blues
Upały i starty samolotów
On Saturday, August 8, 2015 at 1:00:07 AM UTC-4, Tomek wrote:
Maleje z upałami gęstość powietrza i rosnie długość startu.
Czy macie może dane- bardziej kluczowy jest spadek ciągu silników (mniejsze przyśpieszenie podczas rozbiegu) czy rośnie Vr? Pewnie rośnie jedno i drugie, ale co jest istotniejsze?
Czyba ciąg silników i jego spadek jest istotniejszy. Jeśłi tak jest, to jak wyglada porównanie turboodrzutowców i turbośmigowców? Którym w upaly bardziej rośnie długość startu?
Tomek.

Te dane sa w AOMiem (Aircraft Operating Manuals). A density altitude kazdy pilot powinien byc w stanie policzyc chocby na E6B (czy co tam
uzywacie w Europie)
https://www.youtube.com/watch?v=xMGc6hQf7YI

To o co pytasz zalezne jest od konkretnego typy samolotu. Inaczej
zachowyja sie silniki wolnossace, inaczej z doladowaniem, jeszcze inaczej
pelnowymiarowe turbacze. Na silniki elektryczne wysokosc gestosciowa
nie zas zadnego wplywu. Oczywiscie DA ma wciaz wplyw na sprawnosc smigla
i sily aerodynamiczne na skrzydlach. http://www.faa.gov/regulations_policies/handbooks_manuals/aviation/pilot_handbook/media/PHAK%20-%20Chapter%2010.pdf

cheers

Data: 2015-08-08 08:52:48
Autor: TJ_Blues
Upały i starty samolotów
I pare dodatkowych sznurkow:
Cessna 172 rozbieg w zaleznosci od DA:
http://winternet.com/~taa/perf.html


Liczenie z kartka i olowkiem:
http://www.flyingmag.com/technique/tip-week/calculating-density-altitude-pencil

cheers

Data: 2015-08-08 10:06:44
Autor: Tomek
Upały i starty samolotów

Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał w wiadomości news:mq42cm$q4e$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Maleje z upałami gęstość powietrza i rosnie długość startu.
Czy macie może dane- bardziej kluczowy jest spadek ciągu silników (mniejsze przyśpieszenie podczas rozbiegu) czy rośnie Vr? Pewnie rośnie jedno i drugie, ale co jest istotniejsze?
Czyba ciąg silników i jego spadek jest istotniejszy. Jeśłi tak jest, to jak wyglada porównanie turboodrzutowców i turbośmigowców? Którym w upaly bardziej rośnie długość startu?
Tomek.
Jeszcze bym spytał - przy takich kierunkach jak obecnie w Warszawie (SSE) samoloty ląduja na kier 15??
T.

Upały i starty samolotów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona