Data: 2015-08-08 07:00:56 | |
Autor: Tomek | |
Upały i starty samolotów | |
Maleje z upałami gęstość powietrza i rosnie długość startu.
Czy macie może dane- bardziej kluczowy jest spadek ciągu silników (mniejsze przyśpieszenie podczas rozbiegu) czy rośnie Vr? Pewnie rośnie jedno i drugie, ale co jest istotniejsze? Czyba ciąg silników i jego spadek jest istotniejszy. Jeśłi tak jest, to jak wyglada porównanie turboodrzutowców i turbośmigowców? Którym w upaly bardziej rośnie długość startu? Tomek. |
|
Data: 2015-08-08 08:21:18 | |
Autor: TJ_Blues | |
Upały i starty samolotów | |
On Saturday, August 8, 2015 at 1:00:07 AM UTC-4, Tomek wrote:
Maleje z upałami gęstość powietrza i rosnie długość startu. Te dane sa w AOMiem (Aircraft Operating Manuals). A density altitude kazdy pilot powinien byc w stanie policzyc chocby na E6B (czy co tam uzywacie w Europie) https://www.youtube.com/watch?v=xMGc6hQf7YI To o co pytasz zalezne jest od konkretnego typy samolotu. Inaczej zachowyja sie silniki wolnossace, inaczej z doladowaniem, jeszcze inaczej pelnowymiarowe turbacze. Na silniki elektryczne wysokosc gestosciowa nie zas zadnego wplywu. Oczywiscie DA ma wciaz wplyw na sprawnosc smigla i sily aerodynamiczne na skrzydlach. http://www.faa.gov/regulations_policies/handbooks_manuals/aviation/pilot_handbook/media/PHAK%20-%20Chapter%2010.pdf cheers |
|
Data: 2015-08-08 08:52:48 | |
Autor: TJ_Blues | |
Upały i starty samolotów | |
I pare dodatkowych sznurkow:
Cessna 172 rozbieg w zaleznosci od DA: http://winternet.com/~taa/perf.html Liczenie z kartka i olowkiem: http://www.flyingmag.com/technique/tip-week/calculating-density-altitude-pencil cheers |
|
Data: 2015-08-08 10:06:44 | |
Autor: Tomek | |
Upały i starty samolotów | |
Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał w wiadomości news:mq42cm$q4e$1portraits.wsisiz.edu.pl... Maleje z upałami gęstość powietrza i rosnie długość startu.Jeszcze bym spytał - przy takich kierunkach jak obecnie w Warszawie (SSE) samoloty ląduja na kier 15?? T. |