Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Upały i starty samolotów

Upały i starty samolotów

Data: 2015-08-08 08:21:18
Autor: TJ_Blues
Upały i starty samolotów
On Saturday, August 8, 2015 at 1:00:07 AM UTC-4, Tomek wrote:
Maleje z upałami gęstość powietrza i rosnie długość startu.
Czy macie może dane- bardziej kluczowy jest spadek ciągu silników (mniejsze przyśpieszenie podczas rozbiegu) czy rośnie Vr? Pewnie rośnie jedno i drugie, ale co jest istotniejsze?
Czyba ciąg silników i jego spadek jest istotniejszy. Jeśłi tak jest, to jak wyglada porównanie turboodrzutowców i turbośmigowców? Którym w upaly bardziej rośnie długość startu?
Tomek.

Te dane sa w AOMiem (Aircraft Operating Manuals). A density altitude kazdy pilot powinien byc w stanie policzyc chocby na E6B (czy co tam
uzywacie w Europie)
https://www.youtube.com/watch?v=xMGc6hQf7YI

To o co pytasz zalezne jest od konkretnego typy samolotu. Inaczej
zachowyja sie silniki wolnossace, inaczej z doladowaniem, jeszcze inaczej
pelnowymiarowe turbacze. Na silniki elektryczne wysokosc gestosciowa
nie zas zadnego wplywu. Oczywiscie DA ma wciaz wplyw na sprawnosc smigla
i sily aerodynamiczne na skrzydlach. http://www.faa.gov/regulations_policies/handbooks_manuals/aviation/pilot_handbook/media/PHAK%20-%20Chapter%2010.pdf

cheers

Upały i starty samolotów

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona