Data: 2015-08-08 08:21:18 | |
Autor: TJ_Blues | |
Upały i starty samolotów | |
On Saturday, August 8, 2015 at 1:00:07 AM UTC-4, Tomek wrote:
Maleje z upałami gęstość powietrza i rosnie długość startu. Te dane sa w AOMiem (Aircraft Operating Manuals). A density altitude kazdy pilot powinien byc w stanie policzyc chocby na E6B (czy co tam uzywacie w Europie) https://www.youtube.com/watch?v=xMGc6hQf7YI To o co pytasz zalezne jest od konkretnego typy samolotu. Inaczej zachowyja sie silniki wolnossace, inaczej z doladowaniem, jeszcze inaczej pelnowymiarowe turbacze. Na silniki elektryczne wysokosc gestosciowa nie zas zadnego wplywu. Oczywiscie DA ma wciaz wplyw na sprawnosc smigla i sily aerodynamiczne na skrzydlach. http://www.faa.gov/regulations_policies/handbooks_manuals/aviation/pilot_handbook/media/PHAK%20-%20Chapter%2010.pdf cheers |
|