Upgrade Kelly's Kappa

Data: 2010-03-08 09:36:46
Autor: ternyk
Upgrade Kelly's Kappa
Witam,

Stoję przed zadaniem aby z Kelly's Kappa żony zrobić rower bardziej komfortowy na dłuższe wycieczki tj > 30 km. inaczej będą nici z wakacyjnej "wyprawy" z sakwami w Beskidy :).
Rowerek jest taki:
http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/91/Kellys.Kappa.(damski)

Co byście w nim zmienili? (Żona lekko wspomina o bólach pleców i tylnej częsci ciała :)) Na razie myślę o:
- bardziej turystyczna kierownica - mocno gieta.
- wspornik kierownicy - chciałbym dłuższy z regulacja kąta, aby postawa była bardziej wyprostowana
- siodełko już ma miększe i większe, ale może jednak jakieś ze sprężynami
- amortyzowana sztyca - tu nie wiem, czy to zdaje egzamin
- przerzutka przednia indeksowana

Pewnie kasetę i łańcuch przydałoby się też wymienić, ale na razie rower ma mały kilometraż więc jeszcze zobaczymy.

--
pozdrowienia,
ternyk

Data: 2010-03-08 11:59:57
Autor: mmateusz
Upgrade Kelly's Kappa
Rowerek jest taki:
http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/91/Kellys.Kappa.(damski)

sądząc po fotce, to ten rower i tak już jest komfortowy i sylwetka jest
wyprostowana.

- bardziej turystyczna kierownica - mocno gieta.
- wspornik kierownicy - chciałbym dłuższy z regulacja kąta, aby postawa była bardziej wyprostowana

zauważ, że wszystkimi tymi zmianami, wyprostowujesz sylwetkę, więc:
- zabijasz efektywność (piszesz, że w góry jedziecie)
- bardziej wyprostowana sylwetka, oznacza, że nie siedzisz na kościach
kulszowych, tylko na "miękkim"; + większe obciążenia przechodzą na kręgosłup.
- przenosisz jeszcze większy ciężar na "siodełko", więc wtedy, to na pewno
będziesz potrzebował:

- siodełko już ma miększe i większe, ale może jednak jakieś ze sprężynami
- amortyzowana sztyca - tu nie wiem, czy to zdaje egzamin

ja bym kupił regulowany mostek, trochę dłuższy niż obecny i zaczął
eksperymentować - zacznij od takiej pozycji, która pochyla pozycję do przodu.
jak się nie sprawdzi, to wyprostuj pozycję.
mk

z czystej ciekawości u

Data: 2010-03-08 13:17:42
Autor: ternyk
Upgrade Kelly's Kappa
mmateusz@poczta.onet.pl wrote:
> ja bym kupił regulowany mostek, trochę dłuższy niż obecny i zaczął
> eksperymentować - zacznij od takiej pozycji, która pochyla pozycję do przodu.
> jak się nie sprawdzi, to wyprostuj pozycję.

Dzieki, wlasnie chyba tak zrobie.

> z czystej ciekawości u

Tu cos obcielo chyba :)

--
pozdrowienia,
ternyk

Data: 2010-03-08 20:45:17
Autor: tms
Upgrade Kelly's Kappa
On 2010-03-08 09:36, ternyk wrote:
- amortyzowana sztyca - tu nie wiem, czy to zdaje egzamin

IMHO jedyny rodzaj jaki ma szanse działać to coś takiego:
http://mtbikes.pl/artykuly/testy-i-recenzje-sprzetu/sztyca-amortyzowana-suntour-nex-d3.html
Uwaga - są 2 podobne wersje. Jedna całkiem stalowa, druga częściowo ze stopów alu. Różnica w wadze jednak niewielka.
Cane Creek ma coś podobnego ale znaaacznie droższy. Dodatkowym plusem Suntoura jest łatwa regulacja twardości. Odbywa się to jak w zwykłej sztycy amortyzowanej poprzez wkręcanie trzpienia znajdującego się na dole rury wspornika.

Posiadam taką sztycę od niedawna i różnica w porównaniu ze zwykłą jest sporo na plus. Trzeba jednak przyznać że w pierwszej chwili na jakimś wyboju można doznać wrażenia "o cholera ale mam luzy na sterach!" ;-)
Wynika to z faktu że siodełko delikatnie odsuwa się od kierownicy na początku swojego wahadłowego ruchu. Szybko się jednak do tego człowiek przyzwyczaja.

Pozdro
tms

Upgrade Kelly's Kappa