Data: 2010-03-08 09:36:46 | |
Autor: ternyk | |
Upgrade Kelly's Kappa | |
Witam,
Stoję przed zadaniem aby z Kelly's Kappa żony zrobić rower bardziej komfortowy na dłuższe wycieczki tj > 30 km. inaczej będą nici z wakacyjnej "wyprawy" z sakwami w Beskidy :). Rowerek jest taki: http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/91/Kellys.Kappa.(damski) Co byście w nim zmienili? (Żona lekko wspomina o bólach pleców i tylnej częsci ciała :)) Na razie myślę o: - bardziej turystyczna kierownica - mocno gieta. - wspornik kierownicy - chciałbym dłuższy z regulacja kąta, aby postawa była bardziej wyprostowana - siodełko już ma miększe i większe, ale może jednak jakieś ze sprężynami - amortyzowana sztyca - tu nie wiem, czy to zdaje egzamin - przerzutka przednia indeksowana Pewnie kasetę i łańcuch przydałoby się też wymienić, ale na razie rower ma mały kilometraż więc jeszcze zobaczymy. -- pozdrowienia, ternyk |
|
Data: 2010-03-08 11:59:57 | |
Autor: mmateusz | |
Upgrade Kelly's Kappa | |
Rowerek jest taki: sądząc po fotce, to ten rower i tak już jest komfortowy i sylwetka jest wyprostowana. - bardziej turystyczna kierownica - mocno gieta. zauważ, że wszystkimi tymi zmianami, wyprostowujesz sylwetkę, więc: - zabijasz efektywność (piszesz, że w góry jedziecie) - bardziej wyprostowana sylwetka, oznacza, że nie siedzisz na kościach kulszowych, tylko na "miękkim"; + większe obciążenia przechodzą na kręgosłup. - przenosisz jeszcze większy ciężar na "siodełko", więc wtedy, to na pewno będziesz potrzebował: - siodełko już ma miększe i większe, ale może jednak jakieś ze sprężynami ja bym kupił regulowany mostek, trochę dłuższy niż obecny i zaczął eksperymentować - zacznij od takiej pozycji, która pochyla pozycję do przodu. jak się nie sprawdzi, to wyprostuj pozycję. mk z czystej ciekawości u -- |
|
Data: 2010-03-08 13:17:42 | |
Autor: ternyk | |
Upgrade Kelly's Kappa | |
mmateusz@poczta.onet.pl wrote:
> ja bym kupił regulowany mostek, trochę dłuższy niż obecny i zaczął > eksperymentować - zacznij od takiej pozycji, która pochyla pozycję do przodu. > jak się nie sprawdzi, to wyprostuj pozycję. Dzieki, wlasnie chyba tak zrobie. > > z czystej ciekawości u > Tu cos obcielo chyba :) -- pozdrowienia, ternyk |
|
Data: 2010-03-08 20:45:17 | |
Autor: tms | |
Upgrade Kelly's Kappa | |
On 2010-03-08 09:36, ternyk wrote:
- amortyzowana sztyca - tu nie wiem, czy to zdaje egzamin IMHO jedyny rodzaj jaki ma szanse działać to coś takiego: http://mtbikes.pl/artykuly/testy-i-recenzje-sprzetu/sztyca-amortyzowana-suntour-nex-d3.html Uwaga - są 2 podobne wersje. Jedna całkiem stalowa, druga częściowo ze stopów alu. Różnica w wadze jednak niewielka. Cane Creek ma coś podobnego ale znaaacznie droższy. Dodatkowym plusem Suntoura jest łatwa regulacja twardości. Odbywa się to jak w zwykłej sztycy amortyzowanej poprzez wkręcanie trzpienia znajdującego się na dole rury wspornika. Posiadam taką sztycę od niedawna i różnica w porównaniu ze zwykłą jest sporo na plus. Trzeba jednak przyznać że w pierwszej chwili na jakimś wyboju można doznać wrażenia "o cholera ale mam luzy na sterach!" ;-) Wynika to z faktu że siodełko delikatnie odsuwa się od kierownicy na początku swojego wahadłowego ruchu. Szybko się jednak do tego człowiek przyzwyczaja. Pozdro tms |