Upgrade Kelly's Kappa

Data: 2010-03-08 20:45:17
Autor: tms
Upgrade Kelly's Kappa
On 2010-03-08 09:36, ternyk wrote:
- amortyzowana sztyca - tu nie wiem, czy to zdaje egzamin

IMHO jedyny rodzaj jaki ma szanse działać to coś takiego:
http://mtbikes.pl/artykuly/testy-i-recenzje-sprzetu/sztyca-amortyzowana-suntour-nex-d3.html
Uwaga - są 2 podobne wersje. Jedna całkiem stalowa, druga częściowo ze stopów alu. Różnica w wadze jednak niewielka.
Cane Creek ma coś podobnego ale znaaacznie droższy. Dodatkowym plusem Suntoura jest łatwa regulacja twardości. Odbywa się to jak w zwykłej sztycy amortyzowanej poprzez wkręcanie trzpienia znajdującego się na dole rury wspornika.

Posiadam taką sztycę od niedawna i różnica w porównaniu ze zwykłą jest sporo na plus. Trzeba jednak przyznać że w pierwszej chwili na jakimś wyboju można doznać wrażenia "o cholera ale mam luzy na sterach!" ;-)
Wynika to z faktu że siodełko delikatnie odsuwa się od kierownicy na początku swojego wahadłowego ruchu. Szybko się jednak do tego człowiek przyzwyczaja.

Pozdro
tms

Upgrade Kelly's Kappa