Upgrade bardzo starej wersji iOS w bardzo starym iPhone

Data: 2015-11-01 07:59:24
Autor: Pszemol
Upgrade bardzo starej wersji iOS w bardzo starym iPhone
Zrobiłem wreszcie upgrade iOSa w swoim starutkim iPhone4... :-)
Ociągałem się z tym bardzo długo... Ostatnią wersję 6.1.3
zainstalowałem w marcu 2013 roku. Fama chodziła że 7.0
chodzi powoli i lepiej na starszych systemach nie ładować.
Zwklekałem od marca '13 do teraz, ale już mam 7.1.2 :-)
To niestety najnowsza wersja wspierana na tym starym sprzęcie.

Pierwsze wrażenia są bardzo dobre - wydaje się, że czas
uruchamiania aplikacji nie zmienił się, zmieniło się może
to jak się one zachowują w czasie uruchamiania ich...
A po uruchomieniu telefon działa sprawnie jeśli chodzi
o reakcję na użytkownika dotykającego ekran czy też
przesuwanie po ekranie, szczypanie-zoom, szukanie nazw
w mapach. Wszystko działa jak na razie wyśmienicie.
Widać że te jakieś lagi z 7.0 zostały już w 7.1 poprawione jednak.

Dlaczego zrobiłem upgrade - otóż zmuszały mnie do tego
niektóre aplikacje: najbardziej zależało mi na aplikacji bankowej,
która od wypuszczenia iOSa wersji 9 przestała wspierać iOS6
i nie chciała łączyć się z moim bankiem. Jedyny ficzerek tej
aplikacji którego nie można było zastąpić pecetem czy tabletem
to optyczne skanowanie otrzymanego czeku i zrobienie nim
elektronicznej wpłaty na swoje konto (tzw. "check cashing").
Ponieważ czeki to już duża rzadkość nie miałem motywacji
do upgrade. Jednak wczoraj byłem w sklepie sportowym
z używanymi rzeczami aby pozbyć się starych butów
narciarskich i snowboardowych no i zamiast gotówki za te
rzeczy dostałem papierowy czek - zonk! To była ta kropla
która przepełniła dzban: nie chciało mi się z tym papierkiem
jechać do banku, wolałem użyć tej motywacji do upgrade iOSa.

Telefon przeżył niestety czkawkę w czasie upgrade. Przed
upgrade usunąłem niepotrzebne fotki, zrobiłem 5,4Giga
miejsca (telefon pokazywał 8,3giga zajęte). Robiłem
upgrade tzw. "over the air", czyli niepołączony z pecetem,
ściągał sobie ten gigabajt czy ile instalka iOSa zajmuje przez
wifi, niepodłączony do ładowarki  - widziałem że wskaźnik
postępu doszedł do końca, potem iPhone4 się zresetował
normalnie aby uruchomić nowy system ale pojawiła się
dziwnie znowu nowa wskazówka postępu z jabłkiem: doszła
do mniej więcej 2/3 i tyle. Widziało to tak bez ruchu 20 minut
więc zdecydowałem się zrobić reset (Power+Home nacisnąć
na 10 sekund). Po takim resecie iPh4 wystartował już z nowym
iOS 7.1.2, czyli coś mu się tam nie spodobało w czasie upgrade.
Po upgradzie telefon pokazuje dalej 5,4giga wolne ale 8,1
zajęte. iOS zajął więcej o 0,2 giga ale obszar zajęty przez apki
zmniejszył się bo ilość wolnego miejsca jest bez zmian.

Co ciekawe, na liście programów zajmujących ilość obszaru
pamięci masowej nie miałem wcześniej w iOS 6 apki do
SMSów. Teraz w iOS7.1.2 pojawiła się ta apka na pierwszej
pozycji zaraz za apkiem do audiobooków i słuchowisk...
Moja apka do SMSów, jak się okazuje, zajmuje ponad 900mega
bajtów danych!! Czas chyba pousuwać trochę starych SMSów
z arch, bo się tego uzbierało sporo przez ostatnie ponad 5 lat.

Data: 2015-11-01 17:50:32
Autor: masti
Pszemol wrote:

[...]

niemożliwe. zepsuty iOS?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-01 15:44:57
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:n15jd8$6fg$1dont-email.me...
Pszemol wrote:

[...]

Zerojedynkowe myślenie?

Data: 2015-11-01 23:13:17
Autor: z
Upgrade bardzo starej wersji iOS w bardzo starym iPhone
W dniu 2015-11-01 o 22:44, Pszemol pisze:
Zerojedynkowe myślenie?

Nie trzeba było robić takiej aury ideału.
Teraz wszystko co nie spełnia wymogów "jeden" równa się "zero".
Już nie jest ideałem czyli czymś powszechnym jak inne marki.
Znaczy ZEREM :-)

Data: 2015-11-01 20:25:07
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:56368e7f$0$651$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dla płaszczaków, może... normalni ludzie widzą odcienie.
I widzą jak wyroby Apple odcinają się na tle szarej konkurencji :-)

Data: 2015-11-02 07:24:49
Autor: z
W dniu 2015-11-02 o 03:25, Pszemol pisze:
Dla płaszczaków, może... normalni ludzie widzą odcienie.
I widzą jak wyroby Apple odcinają się na tle szarej konkurencji :-)

Odchodząc posłusznie od kodu binarnego... :-)
Normalni ludzie widzą że różnice w jakości i sprzętu i oprogramowania są niewielkie. Natomiast dostrzegają wielką różnicę w cenie zakupu. Tak są tacy ludzie widzący odcienie i jeszcze potrafią trzeźwo myśleć i kalkulować za i przeciw.

Data: 2015-11-02 05:17:35
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:563701b3$0$698$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Innych za to stać na zakup tego co im się podoba, bez potrzeby
kalkulowania każdego grosza i dodawania do ceny zakupu
cenę zdjęcia SIMlocka odliczoną co do złotówki... :-P
Myślisz jak biedny człowiek dlatego Apple Ci się wydaje drogi.

Data: 2015-11-02 15:40:26
Autor: z
W dniu 2015-11-02 o 12:17, Pszemol pisze:
Myślisz jak biedny człowiek dlatego Apple Ci się wydaje drogi.

Uwolnij się od błędnego przekonania że Ty jesteś normalny a reszta świata zwariowała :-)

Data: 2015-11-02 10:07:30
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:563775dc$0$22841$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-11-02 o 12:17, Pszemol pisze:
Myślisz jak biedny człowiek dlatego Apple Ci się wydaje drogi.

Uwolnij się od błędnego przekonania że Ty jesteś normalny
a reszta świata zwariowała :-)

Ale ja nie mam takiego przekonania.
Ja też myślę jak biedny człowiek.
Wychowałem się w komuniźmie, przy niedostatku...
Walczę z tą mentalnością biedaka i ciężko sobie z tym poradzić.

Ale w odróżnieniu od niektórych tu na grupie widzę i rozpoznaję
objawy "myślenia biedaka": to liczenie wszystkiego co mi się
opłaca a co nie, sprawdzanie szczegółowe regulaminów czy to
5zł wtedy czy wtedy a tamto 10zł wtedy - to jest myślenie biedaka.
Zobacz na to jak zachowuje się Enuel i jakie wyroby kupuje...
To jest właśnie jaskrawy przykład mentalności biedaka.

Data: 2015-11-02 18:42:32
Autor: z
W dniu 2015-11-02 o 17:07, Pszemol pisze:
[...]

Ty nazywasz to biedactwem a ogromna większość normalnym zachowaniem rynkowym. Jeśli coś jest warte to się za to płaci ale jak coś jest przepłacone, nie warte tej ceny to się nie kupuje.
Są też tacy co nie lubią być robieni w balona i widzą jak im się marketing wlewa do mózgów. Tak są tacy co to widzą i nie ulegają.
Oczywiście są też tacy co kupują wszystko co im się podoba nie licząc się z budżetem, zarobkami, perspektywami...
Jeśli robi to stary koń jak Ty to mi to wisi ale jak gimbaza pod wpływem reklamy (czy trylionów postów takich jak Twoje) rozbija skarbonki i z wypiekami na twarzy pędzi po nowy model to mi się to nie podoba i wolno mi to krytykować. A po ludzku współczuję.

Data: 2015-11-02 12:41:56
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:5637a08e$0$22826$65785112news.neostrada.pl...
Ty nazywasz to biedactwem a ogromna większość normalnym
zachowaniem rynkowym.
Jeśli coś jest warte to się za to płaci ale jak coś jest przepłacone,
nie warte tej ceny to się nie kupuje.

To nie jest zdrowe, wybacz, aby tak analizować kwoty rzędu
5zł na rok, a tyle kosztuje starter Virgin Mobile do ich nowej
oferty #Freemium. Jeśli naprawdę zawracasz sobie głowę
analizą takich kwot to masz mentalność biedaka i nic na to
nie poradzisz :-)

Są też tacy co nie lubią być robieni w balona i widzą jak im się marketing wlewa do mózgów. Tak są tacy co to widzą i nie ulegają.

No ale "robienie w balona" to jest bardzo względne uczucie,
i strasznie się boją być robieni w balona właśnie ludzie biedni,
którzy często głęboko przeżywają że oferta jaką wybrali była
nie w pełni racjonalna, najtańsza albo oferująca najwięcej bonusów.
Ktoś bogaty takie szczegóły zlewa sikiem prostym i często
świadomie przepłaca bo mu się podoba jeden, być może małoważny
detal, a kwoty są tak niskie dla nich jak dla Ciebie czy dla mnie cena
bułki, więc nie ma o czym mówić i nad czym się zastanawiać.

Oczywiście są też tacy co kupują wszystko co im się podoba
nie licząc się z budżetem, zarobkami, perspektywami...

Do pewnych kwot... Wyobraź sobie że zarabiasz np. 20 tysięcy
złotych miesięcznie, czyli biedny nie jesteś - czy traciłbyś czas
i energię sprawdzając czy te 5zł to jest co tydzień, co miesiąc
czy co kwartał? Nie. W ogóle nie zwróciłbyś uwagi na ta ofertę
bo nie interesuje Cię marchewka w postaci "free"... Na taką
marchewkę łapią się właśnie ludzie którym nie starcza do 1-go.
Ty weźmiesz ofertę z górnej półki, pewnie ze wszystkim bez
limitu (voice/sma/data) od liczącego się providera z dużym
zasięgiem i resztę będziesz miał w nosie. Ja mam tak w USA,
mam abonament ze wszystkim wliczonym za rozsądną cenę
miesięcznie nie liczącą się w moim miesięcznym budżecie
i nie muszę ciągle wszystkiego analizować, kupować telefonu
do dwu SIMów czy też robić jakichś códów z pakietami...

Ciągle jeszcze u mnie pokutuje mentalność biedaka jeśli chodzi
o roaming międzynarodowy bo żeby się czuć komfortowo
z telefonem za granicą to nie mogę płacić $3 za minutę...
A tak by mnie to kosztowało gdybym używał telefonu w Polsce.
Nie mówiąc już o tym, że mało kto oddzwoniłby do mnie :-)
Więc na te krótkie wyjazdy do Polski mam Orage Free i szafa gra.

[...]

Gimbazę mają ich rodzice na głowie... Ty się o nich nie martw.

Data: 2015-11-02 20:03:29
Autor: z
W dniu 2015-11-02 o 19:41, Pszemol pisze:
[...]

Ślicznie manipulujesz dodając argument na który nie odpowiadałem.
Wrzuciłeś od tak a teraz te 5 zł urosło do rangi mitu.
I jeszcze bezczelnie wmawiasz rozmówcy nie jego słowa.
Dobry jesteś. :-)

[...]

j.w.

[...]

Ciach

Piszesz na polskojęzycznej grupie gdzie większość ludzi nie zarabia średniej krajowej bo wiadomo jak średnia jest liczona.
Ogarnij się i dostosuj do otoczenia albo wysmaż sobie bloga.
Z twoją optyką nie dziw się że poklasku tutaj nie znajdziesz.
Przyjmij to do wiadomości i nie bredź już więcej.

PS. O ziarnku do ziarnka pewnie też nie słyszałeś :-)

Data: 2015-11-02 14:37:22
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:5637b383$0$656$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Podałem przykład mentalności biedaka, jaskrawy, abyś
zrozumiał o czym mówię. Wiem że to nie Ty tylko Enuel
i Chris ze mną wtedy dyskutowali i nie twierdzę że to
był przykład akurat na Twoją mentalność biedaka...
Nie czuj się urażony :-)

Poza tym, bycie biednym to nic wstydliwego, nie ma o co
się obrażać :-)

[...]

To znaczy co jak wyżej? Zgadzasz się czy nie zgadzasz się że
to dobry przykład na mentalność biedaka?

[...]

Po pierwsze - poklasku nie szukam :-) Zwłaszcza nie tutaj.
Po drugie - zdaję sobie sprawę że większość Polaków nie zarabia
20 tysięcy na miesiąc, nawet nie 10 tysięcy, pewnie nawet poniżej
5 tysięcy - i dlatego mentalność biedaka i liczenie pieczołowite
wszystkich funkcji dostępnych w telefonie i sprawdzanie gdzie taniej
i czy przypadkiem ktoś nie czuje się zrobiony w balona bo kupił 20zł
drożej niż u konkurencji jest takie wśród nas popularne tu na pmtg.

To jednak nie znaczy, że mogę zauważyć wśród pewnej grupy
klientów że godzi się jednak na kupienie nie-najtańszego smartfona
bo po prostu droższy się im podoba, i już. Pozbyli się mentalności
biedaka i kupują to co im się podoba a nie to co uważają za wybrór
najbardziej "racjonalny" bo policzyli sobie najlepszy stosunek
rozdzielczości ekranu i objętości pamięci masowej do ceny...

PS. O ziarnku do ziarnka pewnie też nie słyszałeś :-)

Słyszałem, ale co to ma do rzeczy?

Data: 2015-11-03 11:33:02
Autor: z
W dniu 2015-11-02 o 21:37, Pszemol pisze:
[...]

Generalnie dorabiasz ideologię.
Wolno Ci masz z tego kasę WRÓĆ masz dużo wolnego czasu :-)
A wystarczy napisać że chodzi o stosunek ceny do jakości i o target. A przynajmniej kraj ;-)
Skoro jesteś aż tak oderwany o rzeczywistości to "Leć Pszemol leć" :-)

Data: 2015-11-03 06:04:55
Autor: Pszemol
"z" <z@z.pl> wrote in message news:56388d60$0$685$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jaką ideologię? Jak ona brzmi?

Wolno Ci masz z tego kasę WRÓĆ masz dużo wolnego czasu :-)
A wystarczy napisać że chodzi o stosunek ceny do jakości i o target.
A przynajmniej kraj ;-)

Ceny do jakości?
Nic to nikomu nie mówi i nikt tak nie analizuje zakupów.

Skoro jesteś aż tak oderwany o rzeczywistości to "Leć Pszemol leć" :-)

?

Data: 2015-11-04 14:08:57
Autor: P.B.
Dnia Mon, 2 Nov 2015 05:17:35 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

Napisał Pszemol używający zabytkowego iPhone, bo na nowy go nie stać. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-11-04 07:15:25
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:67i1q1per9px.m4ndptinnjq2$.dlg40tude.net...
[...]

Bo ja, niestety, też wciąż myślę jak biedny człowiek,
mimo że biedny już od dawna nie jestem :-)
Ale czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość trąci...

Data: 2015-11-06 12:22:10
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 4 Nov 2015 14:08:57 +0100, P.B. wrote:
> [...]
> Myślisz jak biedny człowiek dlatego Apple Ci się wydaje drogi.

 Napisał Pszemol używający zabytkowego iPhone, bo na nowy go nie stać.

Zabytkowego i subsydiowanego przez opa.
I nie zapominajmy o tablecie za 30 dolców.

,,stać na to co im się podoba'' :-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2015-11-06 07:24:18
Autor: Pszemol
"Michal Tyrala" <wiesiu@bdm.com.pl> wrote in message news:slrnn3p6ri.pbq.wiesiuhydra.ck.polsl.pl...
> [...]

Zabytkowego i subsydiowanego przez opa.
I nie zapominajmy o tablecie za 30 dolców.

O iPadzie Air jakoś udało Ci się jednak zapomnieć :-)
Słaba pamięć? Czy tendencyjność wypowiedzi?

Data: 2015-11-02 07:30:49
Autor: masti

Pszemol wrote:

[...]

twierdzisz, że takie rzeczy się nie zdarzają a system jest idealny.
to teraz odpowiedz na moje proste pytanie

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-02 05:18:37
Autor: Pszemol

Pszemol wrote:

[...]

Nie twierdzę że się nie zdarzają. I nie zgadzam się że był zepsuty.
Mogę się zgodzić, ze nieoptymalny, ale dlaczego od razu zepsuty?

Data: 2015-11-02 11:30:24
Autor: masti

Pszemol wrote:

[...]

skoro źle działa to zepsuty
bo przecież takie rzeczy to tylko na trzeszczącym Androidzie sie
zdarzają

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-02 07:41:57
Autor: Pszemol

Pszemol wrote:

[...]

I znowu myślenie zerojedynkowe. Uwolnij się od tej pułapki.

Data: 2015-11-02 14:01:12
Autor: masti

Pszemol wrote:

[...]

zacznij od uwolnienia się od myślenia Apple dobre, inne złe

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-02 10:09:19
Autor: Pszemol

Pszemol wrote:

[...]

Nie uprawiam takiego myślenia.
Patrzę na konkretne produkty Apple.
Jak jestem z czegoś zadowolony to mówię o tym.
Jak jestem z czegoś innego niezadowolony to też mówię o tym.
Niczego nie ukrywam, nie naciągam, nie przekręcam.

Data: 2015-11-02 14:55:47
Autor: atm
[...]

Dokladnie, to takie samo niedoskonale urzadzenie jak inne:
http://www.cheatsheet.com/technology/problems-and-issues-with-the-iphone-6-and-iphone-6-plus.html/?a=viewall
Duzo tego: https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=iphone+6+issues

Data: 2015-11-02 10:10:47
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:56376b66$0$22831$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak weźmiesz pod uwagę, że ŻADNE urządzenie nie jest idealne
to wtedy oczywiście masz "takie samo". Z tym, że jedne urządzenia
są bardziej, inne mniej niedoskonałe - i iPhone w wielu rzeczach
jest dużo lepszy od konkurencji.

Data: 2015-11-02 17:14:07
Autor: atm
On 2015-11-02 17:10, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

No i jak sie z Toba Pszemol nie zgodzic :]
Masz racje, w wielu kwestiach iPhone jest lepszy, w wielu jest gorszy. Ot, takie zycie.

Data: 2015-11-02 17:31:02
Autor: atm
On 2015-11-02 17:10, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Prawde powiedziawszy zastanawiam sie w czym iPhone jest lepszy od swoich androidowych odpowiednikow, np SGS6, SGS6 Edge czy SGS6 Edge +.
Do tego dorzuc LG G4 lub nowego Sony Z5. Powiedz Pszemol, w czym nowe telefony Apple'a sa od nich lepsze?

Data: 2015-11-02 10:42:48
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:56378fc9$0$640$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zapytaj kogoś, kto używał obu - ja nie używałem jeszcze iPhone6 ani 6S.

Data: 2015-11-02 17:48:57
Autor: atm
On 2015-11-02 17:42, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

A jak to widzisz na poziomie, o ktorym sie wypowiadasz powyzej?
"Z tym, że jedne urządzenia są bardziej, inne mniej niedoskonałe - i iPhone w wielu rzeczach jest dużo lepszy od konkurencji. "
Nie mowimy tu jednak o zestawieniu iP vs biedafon.
Ciekaw jestem Twoich spostrzezen.

Data: 2015-11-02 12:43:57
Autor: Pszemol
On 2015-11-02 17:42, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

W tamtym zdaniu porównywałem swój telefon iPhone4 z ówczesną
konkurencją dostępną wówczas na górnych półkach, np. Galaxy S2.
Używałem krótko iPhone5, ale 6 ani 6S jeszcze nie, więc się nie wypowiadam.

Data: 2015-11-02 19:49:55
Autor: atm
On 2015-11-02 17:42, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Rozumiem. Choc i w tym wypadku ciezko wykazac "lepszosc" iPhone'a. W druga strone latwiej.

Data: 2015-11-02 14:39:37
Autor: Pszemol
On 2015-11-02 17:42, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Część z tej lepszości wyczuwasz po prostu zmysłami estetycznymi,
zmysłem ergonomii i nie mieści się to w tabelce na kartce papieru.
To coś jakbyś porównywał wyższość pierogów ruskich z baru do
tych które robi Twoja mama i tych co robi Twoja żona... Pewnych
różnic nie da się opisać, porównac w tabelce - trzeba je wyczuć.

Data: 2015-11-02 21:55:00
Autor: atm
[...]

Oj Pszemol, teraz juz pojechales homeopatycznie zahaczajac niemal o pamiec wody ;]
Czy wg Ciebie szybszy transfer gsm, dluzszy czas pracy na baterii lub wiekszy ekran to niewazne numerki z tabelki? Zauwaz jak dlugo fani iPhonea slinili sie czekajac na wieksze ekrany, ile Tim opowiada o kolejnym podwojeniu predkosci swiatla w iPhone'ach. Ok, o bateriach zbyt wiele nie mowi, bo nie ma o czym ;]
Nie zapominaj tez, ze wciaz mam iPada2, ktory jest chyba odpowiednikiem iPhonea4S. Pszemol, naprawde nie widze tej wartosci dodanej a nieuchwytnej.
Widze natomiast cos innego, szuczka, ktora Apple wyszla swietnie: stworzenie opinii, iz iPhone jest najlpeszym telefonem na swiecie oraz oparcie tzw lifesyle'u o ich sprzet. Zobacz jak Chinczycy wciagaja obecnie iPhonea. Czy to wynika z wymiernych funkcji tego telefonu? Nie, funkcji bedzie mniej niz w dobrej androidowej konkurencji. Nie chodzi rowniez o dopracowanie systemu, w kwestii stabilnosci iOS wciaz wypada chyba troche gorzej od Androida. Sprzet z jablkiem nobilituje, daje spokojnie +30 do prestizu.

Data: 2015-11-02 15:36:08
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5637cda8$0$22832$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie bardzo - przyznaj że wybór smartfona ma dosyć istotny
komponent ergonomiczny jak i estetyczny. Zarówno jeśli chodzi
o wygląd zewnętrzny, formę i wielkość samego urządzenia
jak i sposób działania i sposób traktowania użytkownika przez
system operacyjny i aplikacje. Jeden z nas będzie wolał mniejszy
ekran, inny większy - jeden z nas będzie twierdził że lepiej mu leży
w ręce telefon kanciasty, inny że woli z zaokrąglonymi plecami.

To jest dokładnie tak samo jak z kwestią oceny "dobrych"
pierogów - jeden będzie wolał więcej cebuli inny mniej,
jeden więcej skwarków inny mniej a jeszcze inny w ogóle
nie będzie chciał skwarków i smalcu bo woli na maśle...

Czy wg Ciebie szybszy transfer gsm, dluzszy czas pracy
na baterii lub  wiekszy ekran to niewazne numerki z tabelki?

Nie twierdzę że nieważne, ale dla mnie na przykład, wielkość
jest wadą - od telefonu oczekuję poręczności i nie podobają
mi się 5-6 calowe ekrany dzisiejszych flagowców.
Szczerze Ci powiem, że miałem nadzieję, że w serii iPhone6S
znajdzie się iPhone6S minus oprócz plusa :-) Czyli telefon
z tym samym, szybszym procesorem co 6S+ale z małym
ekranem z iPhone5, według mnie optymalnym dla telefonu.

Nie zapominaj tez, ze wciaz mam iPada2, ktory jest chyba odpowiednikiem iPhonea4S. Pszemol, naprawde nie widze tej wartosci dodanej a nieuchwytnej.

Masz prawo nie widzieć! Tak samo jak masz prawo nie lubieć
pierogów zrobionych przez moją mamę... Gusta to gusta!

[...]

Więc najwyraźniej wynika z tych niewymiernych, tych samych co w przypadku pierogów.

Nie, funkcji bedzie mniej niz w dobrej androidowej konkurencji.

Liczba funkcji jest dla mnie NIEISTOTNA przy wyborze smartfonu.
Dla mnie istotne jest tylko to, czy ma TE POTRZEBNE mi funkcje.

Nie chodzi rowniez o dopracowanie systemu,
w kwestii stabilnosci iOS wciaz wypada chyba troche gorzej od Androida.

A jak to zmierzyłeś?

Sprzet z jablkiem nobilituje, daje spokojnie +30 do prestizu.

No skoro tak uważasz... Pewnie dlatego wciąż trzymasz swego iPada2.

Data: 2015-11-02 23:07:02
Autor: atm
Upgrade bardzo starej wersji iOS w bardzo starym iPhone

Nie chodzi rowniez o dopracowanie systemu,
w kwestii stabilnosci iOS wciaz wypada chyba troche gorzej od Androida.

A jak to zmierzyłeś?

Co jakis czas pojawia sie tego typu zestawienie. Niektore siegaja rowniez czasow A4.x i iOS7.x:
http://www.phonearena.com/news/Android-4.x-is-more-than-twice-as-stable-as-iOS-7.1_id54459
Znajdziesz w sieci tez nowsze dotyczace aktualnych wersji.

Sprzet z jablkiem nobilituje, daje spokojnie +30 do prestizu.

No skoro tak uważasz... Pewnie dlatego wciąż trzymasz swego iPada2.

Tablet w domu to sprzet na urlop, zeby podzialac na wiekszym ekranie no i dla dzieci. Zakup tego iPada to byl eksperyment, chcialem osobiscie przekonac sie o tym czyms co ma Apple. No i tego nie znalazlem.
Nie bede wieszal psow - dziala, robi to co powinien robic kropka.
A jest wciaz w domu z prozaicznej przyczyny: do w/w zastosowan wystarcza.
Jednak nie raz doswiadczylem na nim niedorobek systemu, zwiech czy sytuacji, ktore wymagaly resetu. Sprzet jak sprzet, podobnie z systemem.
Stosujac pierogowa terminologie, zdecydowanie wole te z robocianym nadzieniem niz z jablkami. Choc oczywiscie nie zamierzam przekonywac wszystkich wokol, ze Android to najlepszy system. Ma wiele niepodwazalnych zalet ale i wady sie znajda.

Data: 2015-11-02 20:25:47
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5637de8a$0$656$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Szkoda że nie piszą co te procenty oznaczają...

Co do stabilności jako aspect wyboru pomiędzy systemami to
chyba mało kto się tym kieruje przy wyborze telefonu...
Większą rolę ma chyba jednak to, do czego się przyzwyczaił.
Poza tym, nie wiedząc co te procenty oznaczają i wiedząc jak
rzadko się iOS zawiesza (u mnie zdarzyło się to może 3-4 razy
na przestrzeni ostatnich 5 lat) to jeśli Android zawiesza się
dwa razy rzadziej to naprawdę nie sprawia mi to różnicy.
Przypomnia mi to dyskusję o kupieniu dwu losów LOTTO
aby "dwukrotnie" zwiększyć swoje szanse wygranej :-))

I o to chodzi.

Data: 2015-11-02 23:33:21
Autor: atm
[...]

Znow jestesmy zgodni, ja tez kieruje sie tym wyznacznikiem. Swego czasu dyskutowalismy o tym, chodzilo o przypomnienia z kalendarza umieszczane w trwaly sposob na belce. Fajny ficzer wymyslony jeszcze w czasach PalmOSa a sprawdzajacy sie w PIM doskonale.
Nie jest (w kazdym badz raze nie byl) w stanie mi tego zaoferowac iOS ani WP. Zas w Androidze ma pelna personalizacje.
Z tym ze z iloscia funkcji idzie w parze wieksze prawdopodobienstwo znalezienia tych, ktorych potrzebujemy. Zreszta Apple to bardzo dobrze rozumie oferujac coraz wiecej nowych funkcji. Zobacz jak mozna teraz wyciagac z gornej i dolnej krawedzi belki z informacjami czy ustwieniami, zwroc uwage jak rozroslo sie menu ustawien. Gdyby podliczyc ilosc poszczegolnych ustawien mogloby sie okazac, ze jest ich w iOS wiecej niz w Androidzie.

Data: 2015-11-02 23:39:51
Autor: atm
[...]

A wlasnie, to jest jeszcze jedna istotna kwestia: kupowanie sprzetu z powodu estetyki, wygladu.
Wiele osob patrzy na telefon jak na samochod sluzbowy. Ma wypelnic swoja funkcje i tyle. Nie potrzebne sa zadne spojlery, przyciemniane szyby czy lcd w kazdym zaglowku. Dla osob kierujacych sie tym miernikiem kupowanie iPhonea wartego wielokrotnie wiecej a oferujacego mniej jest nieporozumieniem (eufemizm). Coraz mniej tez obecnie jest brzydkich telefonow. Bierzesz do firmy np nowa Astre, nie bedzie to objazdowy cyrk osobliwosci.
Mam nadzieje, ze bierzesz ten czynnik pod uwage krytykujac osoby rozpatrujace oplacalnosc i funkcjonalnosc.

Data: 2015-11-02 20:38:16
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5637e63c$0$655$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja nie krytykuję osób które tym się kierują, raczej próbuję tłumaczyć
Wam osoby które się tym nie kierują a stawiają większą wagę na
ergonomię i estetykę niż na brakującą nieistotną funkcję.

Data: 2015-11-03 11:06:07
Autor: atm
[...]

Teraz i te cechy nie sa domena iPhone'a. Jest to jedynie jedna z opcji. Zwroc uwage na elegancka, ascetyczna stylistyke urzadzen Sony (choc fakt, ze troch sie juz opatrzyla). Nowe Samsungi? Ciezko im cos zarzucic a zagiety ekran jest fajnym dodatkiem. Baaa, nawet Chinczycy oferuja dobra jakosc i wyglad.
Kwestia ergonomii jest tez dyskusyjna: w urzadzeniach z Androidem od zawsze mam dodatkowe guziki ekranowe lub fizyczne po obu stronach home, co jest niezwykle ergonomiczne. Dodatkowo nie marnuje sie tyle przestrzeni na ramki jak to jest od zawsze w iPhone. Druga rzecz, ktora na szybko przychodzi mi do glowy to np widgety. Bardziej ergonomiczne dla mnie jest posiadanie istotnych informacji bezposrednio na pulpicie niz uruchamianie aplikacji, ktora dopiero wtedy poda mi te dane. No chocby klawiatura. Odkad pamietam w Androidzie moge stosowac zamienniki jesli nie podejdzie mi defaultowa. W iOS to nowy ficzer, do niedawna bylem skazany na toporna klawiature od Apple'a, ktora jak sam zauwazyles nie ma nawet haptic feedback o swype'owaniu nie wspominajac.
Obecnie wybor platformy nie spowoduje byc albo nie byc w zdecydowanej wiekszosci typowych zastosowan. Pomijam WP i Blackberry.
Baaa, nawet ceny sa zblizone gdy porownac topowe urzadzenia.

Upgrade bardzo starej wersji iOS w bardzo starym iPhone