Upgrade bios bez flopa

Data: 2009-05-05 08:56:40
Autor: Sailor
Upgrade bios bez flopa
Witam
Chce uaktualnic bios plyty i karty grafiki ale nie mam stacji dyskietek, a wszystkie znalezione w googlach poradniki mowia o starcie komputera w dos z flopa. :(
Czy jest inny sposob?

Data: 2009-05-05 07:03:54
Autor: Jacek Kalinski
Upgrade bios bez flopa
W artykule <gtonvb$hjb$1@inews.gazeta.pl>, Sailor napisał(a):

Chce uaktualnic bios plyty i karty grafiki ale nie mam stacji dyskietek, a wszystkie znalezione w googlach poradniki mowia o starcie komputera w dos z flopa. :(
Czy jest inny sposob?

Tak, uruchomić ze stacji dyskietek na USB lub z pendrive (to ostatnie
działa tylko na nowych komputerach).

Jacek

Data: 2009-05-05 21:51:39
Autor: agent73
Upgrade bios bez flopa

Chce uaktualnic bios plyty i karty grafiki ale nie mam stacji dyskietek, a wszystkie znalezione w googlach poradniki mowia o starcie komputera w dos z flopa. :(
Czy jest inny sposob?

Kiedyś, jak jeszcze miałem Win98, uruchamiałem system bezpośrednio z
dysku z opcją "tylko wiersz poleceń" czy jakoś tak ;) i szło bez
problemu. Aha, i jeszcze z tego co pamiętam tymczasowo zmieniłem
rozszerzenia plikow config.sys i autoexec.bat żeby jakiś "śmieci" nie
wczytały się do pamięci.
Czy na NTFS-ie ten manewr by się udał, to nie wiem, może ktoś
sprawdzi? ;-)

--
A.

Data: 2009-05-05 23:26:57
Autor: maX
Upgrade bios bez flopa

Użytkownik "agent73" <agent73_no_spam@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4p5105dlibjl18d87fs0l6moaraecul6oq4ax.com...

Kiedyś, jak jeszcze miałem Win98, uruchamiałem system bezpośrednio z
dysku z opcją "tylko wiersz poleceń" czy jakoś tak ;)

Ja tak do dzisiaj mam na WinXP (oczywiście partycja FAT32).

i szło bez
problemu. Aha, i jeszcze z tego co pamiętam tymczasowo zmieniłem
rozszerzenia plikow config.sys i autoexec.bat żeby jakiś "śmieci" nie
wczytały się do pamięci.

Było wcisnąć F5 czy F8. Wtedy albo oba pliki były wogóle pomijane, albo kolejno pytał o każdą linię czy załadowac do pamięci.
Inna rzecz, że skoro nie potrzebowałeś CS i AB pod DOSem, to nie wiem co wogóle w nich trzymałeś, skoro Win98 ich praktycznie nie używa.

Czy na NTFS-ie ten manewr by się udał, to nie wiem, może ktoś
sprawdzi? ;-)

Nie trzeba sprawdzać - DOS nie działa na NTFS.
Ale można tymczasowo wydzielić partycję podstawową z FAT32, sformatować ją jako startową, przerzucić flasher z biosem, i dodać do menu wyboru w bootmanadżerze (lub aktywować "recznie", żeby po restarcie system załadował się z niej). A po flashu wywalić ją.

Data: 2009-05-06 18:49:11
Autor: agent73
Upgrade bios bez flopa
On Tue, 5 May 2009 23:26:57 +0200, "maX" <aver@interia.pl> wrote:

Było wcisnąć F5 czy F8. Wtedy albo oba pliki były wogóle pomijane, albo kolejno pytał o każdą linię czy załadowac do pamięci.

Tak, ale wtedy jakoś mi to "umknęło" ;-)

Inna rzecz, że skoro nie potrzebowałeś CS i AB pod DOSem, to nie wiem co wogóle w nich trzymałeś, skoro Win98 ich praktycznie nie używa.

A gdzie ja napisałem, że nie potrzebowałem!? Miałem tam całkiem sporo
różnych ciekawych rzeczy, DOS-owe drivery do AWE32, egapl i keybpl
zamiast "oryginałów", pamięć ems... Nie pamiętam już co jeszcze, to
prehistoria, ale trochę tam tego było i wszystkiego potzebowałem...

Nie trzeba sprawdzać - DOS nie działa na NTFS.

To oczywiste, ale może ten program fleszujący działał by z linii
komend XP, chociaż chyba małe szanse na to...

--
A.

Data: 2009-05-05 09:08:50
Autor: G Nowak
Upgrade bios bez flopa
Chce uaktualnic bios plyty i karty grafiki ale nie mam stacji
dyskietek, a  wszystkie znalezione w googlach poradniki mowia o
starcie komputera w dos z  flopa. :(
Czy jest inny sposob?

Nasluchales sie bajek o dinozaurach. Takie rzeczy robilo sie w czasach Win9x gdy czlowiek nie byl pewny, w ktorym momencie sie wszystko zawiesi. Sciagnij program pod Win i z glowy.

--
pozdr

Data: 2009-05-05 09:30:28
Autor: PP
Upgrade bios bez flopa
Chce uaktualnic bios plyty i karty grafiki ale nie mam stacji dyskietek, a
wszystkie znalezione w googlach poradniki mowia o starcie komputera w dos
flopa. :(
Czy jest inny sposob?

Sprawdź płytę instalacyjną od MB, na jednej z płyt miałem swego czasu
windowsowe narzędzie do aktualizacji BIOS, BIOS był AWARD więc i narzędzie
powinno być osiągalne w internecie.
Płyta pochodziła od ECS, niestety poszła dalej w świat, jak poszukasz na
stronie ECSa to może się coś tam znajdzie.
Piotr

Data: 2009-05-05 10:12:27
Autor: Virus_7
Upgrade bios bez flopa
Sailor pisze:
Czy jest inny sposob?

Jest.

Można nagrać zawartość dyskietki na płytę CD.

http://www.bootdisk.com/
Need To Flash Your BIOS On A PC With No 1.44 | Read.1st

--
  __   ___  * Pozdrawiam *  ____
  \ \ / (_)_ _ _  _ ___    |__  |   mailto://rot13.ivehf_7@b2.cy/

Data: 2009-05-05 13:07:36
Autor: PesTYcyD
Upgrade bios bez flopa
Nie napisałeś jaką masz płytę. Stare płyty główne można było aktualizować tylko z pod dos a nowego oprogramowania pod windows już nie napisano bo płyty były już wycofane z produkcji. Wejdź na stronę producenta i sprawdź czy twój model MB ma możliwość aktualizacji spod windowsa. Jeżeli tak to jest to tylko kwestia ściągnięcia odpowiedniego programu ze strony ze wsparciem.

Data: 2009-05-05 20:28:25
Autor: MarcinCz
Upgrade bios bez flopa
Dnia Tue, 5 May 2009 08:56:40 +0200, Sailor napisał(a):

Czy jest inny sposob?
Bootowalny pendrive:
http://tw.dficlub.com/tw/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=1837&forum=27&post_id=6679#forumpost6679

--
Marcin

Data: 2009-05-05 20:38:47
Autor: MadMan
Upgrade bios bez flopa
[...]

Tak, uaktualnić spod Windows, jak biały człowiek. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-05-05 21:47:26
Autor: Gil
Upgrade bios bez flopa
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):
> [...]

> Czy jest inny sposob?

Tak, uaktualnić spod Windows, jak biały człowiek.
A jak biały człowiek robi update firmeware dysku HDD Seagate albo karty
grafiki. Mniejsza o HDD ale np. o kartę grafiki ATI. Ja uaktualniałem bios w
Saphire 4870 i pod win nie było mozliwości.

Data: 2009-05-06 12:43:59
Autor: MadMan
Upgrade bios bez flopa
Dnia Tue, 5 May 2009 21:47:26 +0000 (UTC), Gil napisał(a):

[...]

No widzisz, nVidie updatuje się NiBiTorem spod Windows :)

Data: 2009-05-07 12:47:11
Autor: Saiko Kila
Upgrade bios bez flopa
Proces Gil <gil0@gazeta.SKASUJ-TO.pl> zwrócił błąd:
[...]

Karty graficzne nvidia da się spod windowsa uaktualnić. Można stosować
wersję NVFlash GUI, która się trochę myląco nazywa bo używa się jej z
linii poleceń. Być może do ati też jest taki program, karta nie jest tak
krytyczna dla systemu jak HDD.

Barracudy można uaktualnić z bootującego się CD albo flaszki, przy
ściąganiu trzeba wybrać jaką wersję chcesz mieć. Nie wiem czy da się z
windows (podobno tak, mam wątpliwości) ale nie próbowałbym tego z
rozsądku i nie jestem pewien czy zadziała poprawnie nawet jeśli nie
wykaże błędów.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-05-11 20:49:45
Autor: Marcin Kocur
Upgrade bios bez flopa
Osoba MadMan napisała na pl.comp.pecet:

[...]

Wybacz, ale spod tego "systemu" który w każdej chwili może wywalić
BSOD-a bez powodu to ja bym niczego nie aktualizował.

Płyty główne mają możliwość awaryjnego przywrócenia BIOS-u z płyty CD ze
sterownikami. Wystarczy coś tam wcisnąć przy starcie. Można wgrać
nowszy plik na płytę i już.

Marcin Kocur

Data: 2009-05-11 21:11:09
Autor: MadMan
Upgrade bios bez flopa
Dnia Mon, 11 May 2009 20:49:45 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

Wybacz, ale spod tego "systemu" który w każdej chwili może wywalić
BSOD-a bez powodu to ja bym niczego nie aktualizował.

O jakim systemie piszesz? Bo na pewno nie o Windows. Windows na moim laptopie BSODa ostatnio zaliczył podczas gry w coś
napisanego niezbyt dobrze mam wrażenie. Padł sterownik grafiki. Było to
jakieś 3 miesiące temu zdaje się. Ten błąd w żadnym wypadku nie był bez
powodu. Średni uptime mojego Windowsa to jakieś 10-15 dni, po tym czasie
restartuję bo Windows Update się tego domaga. Obecnie jest to 12 dni. --

Data: 2009-05-11 21:27:40
Autor: Marcin Kocur
Upgrade bios bez flopa
[...]

Mhhm. Mój Linux ostatnio zawiesił się... hmm... wiem! po podłączeniu
aparatu na USB. Było to 2,5 roku temu i po twardym resecie okazało się,
że płyta główna jest do wymiany. Pierwszy zwis też pamiętam, bo wtedy
padł mi RAM 128MB DDRI (oj, dawno to musiało być). Po resecie
oczywiście pipczenie z głośniczka.

A na Windows kiedyś udało mi się spowodować BSOD-a przez kliknięcie w
pozycję menu, której teoretycznie nie powinno być w tym miejscu, bo
powinna się była zwinąć (trenowałem to chyba pół godziny z myszą, ale
wreszcie się udało ;) ).

W ogóle ostatnio postawiłem XP SP1 ostatnio specjalnie tylko dla 1 gry
(nic więcej tam nie było) i musiałem go przywracać średnio co 2 mc z
obrazu, bo się nie chciał uruchomić. Wiem, pecha mam.

Także z flashowaniem *czegokolwiek* z poziomu Windows dziękuję, postoję.

Marcin Kocur

Data: 2009-05-11 21:39:06
Autor: marfi
Upgrade bios bez flopa
Użytkownik "Marcin Kocur" <marcin2006@gmail.com.wytnij> napisał w wiadomości news:gu9u7c$18vg$1news2.ipartners.pl...

W ogóle ostatnio postawiłem XP SP1 ostatnio specjalnie tylko dla 1 gry
(nic więcej tam nie było) i musiałem go przywracać średnio co 2 mc z
obrazu, bo się nie chciał uruchomić. Wiem, pecha mam.

  Ile miesiecy (a może lat) grałeś w tę jedną grę skoro co 2 miesiące przywracałeś system ???

--
marfi

Data: 2009-05-12 01:14:25
Autor: Marcin Kocur
Upgrade bios bez flopa
Osoba marfi napisała na pl.comp.pecet:

[...]

No już trochę. Pewnie ponad rok będzie. Ale to nie taka gierka do
przejścia, tylko wormsy ;]

Na necie są fajne osoby, właściwie bez nich nie ma zabawy.

Marcin Kocur

Data: 2009-05-12 07:44:11
Autor: qwerty
Upgrade bios bez flopa
Użytkownik "Marcin Kocur" <marcin2006@gmail.com.wytnij> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gu9u7c$18vg$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Twoje porównanie nic nie wnosi.
Mój znajomy ubuntu reinstaluje średnio 1,5 razy w ciągu miesiąca (co 3 tygodnie), natomiast u mnie vista chodzi stabilnie jak skała.

Data: 2009-05-13 00:57:43
Autor: Marcin Kocur
Upgrade bios bez flopa
Osoba qwerty napisała na pl.comp.pecet:

[...]

W sumie jeden kij. Flashowania z systemów operacyjnych po prostu nie
należy upowszechniać, bo raz że z założenia mniej stabilne, dwa z
założenia mniej dostępne.

Marcin Kocur

Data: 2009-05-13 08:09:34
Autor: qwerty
Upgrade bios bez flopa
Użytkownik "Marcin Kocur" <marcin2006@gmail.com.wytnij> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:gucut1$2ie2$2@news2.ipartners.pl...
W sumie jeden kij. Flashowania z systemów operacyjnych po prostu nie
należy upowszechniać, bo raz że z założenia mniej stabilne, dwa z
założenia mniej dostępne.

Moim zdaniem powinni wrzucać pamięć flash do płyt głównych (niedużej pojemności). Tak, żeby zmieścić bios oraz sterowniki.

Data: 2009-05-14 01:21:50
Autor: Artur M. Piwko
Upgrade bios bez flopa
In the darkest hour on Wed, 13 May 2009 08:09:34 +0200,
qwerty <qwerty01@poczta.fm> screamed:
W sumie jeden kij. Flashowania z systemĂłw operacyjnych po prostu nie
[...]

Sterowniki do czego? XP? Vista x86? Vista x86_64? Nagle mały FLASH
robi się duży...

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
[ 01:21:11 user up 12072 days, 13:16,  1 user, load average: 0.13, 0.89, 0.04 ]

        Too err is human. To really screw things up you need a computer.

Data: 2009-05-14 07:16:03
Autor: qwerty
Upgrade bios bez flopa
Użytkownik "Artur M. Piwko" <milusi.pysiaczek@buziaczek.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnh0mlge.br4.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...
Sterowniki do czego? XP? Vista x86? Vista x86_64? Nagle mały FLASH
robi się duży...

Użytkownik by do sam wrzucał odpowiednie. Czemu robi się duży? Ile sterowniki zajmuję? 512 MB powinno bez problemu wystarczyć.

Data: 2009-05-14 12:34:28
Autor: Artur M. Piwko
Upgrade bios bez flopa
In the darkest hour on Thu, 14 May 2009 07:16:03 +0200,
[...]

To już zwiększa koszt płyty. A skoro sam miałby sobie wrzucać to znacznie
taniej jest przerzucić ten koszt na niego.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
[ 12:33:46 user up 12072 days,  0:28,  1 user, load average: 0.13, 0.89, 0.04 ]

              Now that I have it all, can I give some of it back?

Upgrade bios bez flopa