Upgrade bios bez flopa

Data: 2009-05-05 07:03:54
Autor: Jacek Kalinski
Upgrade bios bez flopa
W artykule <gtonvb$hjb$1@inews.gazeta.pl>, Sailor napisał(a):

Chce uaktualnic bios plyty i karty grafiki ale nie mam stacji dyskietek, a wszystkie znalezione w googlach poradniki mowia o starcie komputera w dos z flopa. :(
Czy jest inny sposob?

Tak, uruchomić ze stacji dyskietek na USB lub z pendrive (to ostatnie
działa tylko na nowych komputerach).

Jacek

Data: 2009-05-05 21:51:39
Autor: agent73
Upgrade bios bez flopa

Chce uaktualnic bios plyty i karty grafiki ale nie mam stacji dyskietek, a wszystkie znalezione w googlach poradniki mowia o starcie komputera w dos z flopa. :(
Czy jest inny sposob?

Kiedyś, jak jeszcze miałem Win98, uruchamiałem system bezpośrednio z
dysku z opcją "tylko wiersz poleceń" czy jakoś tak ;) i szło bez
problemu. Aha, i jeszcze z tego co pamiętam tymczasowo zmieniłem
rozszerzenia plikow config.sys i autoexec.bat żeby jakiś "śmieci" nie
wczytały się do pamięci.
Czy na NTFS-ie ten manewr by się udał, to nie wiem, może ktoś
sprawdzi? ;-)

--
A.

Data: 2009-05-05 23:26:57
Autor: maX
Upgrade bios bez flopa

Użytkownik "agent73" <agent73_no_spam@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4p5105dlibjl18d87fs0l6moaraecul6oq4ax.com...

Kiedyś, jak jeszcze miałem Win98, uruchamiałem system bezpośrednio z
dysku z opcją "tylko wiersz poleceń" czy jakoś tak ;)

Ja tak do dzisiaj mam na WinXP (oczywiście partycja FAT32).

i szło bez
problemu. Aha, i jeszcze z tego co pamiętam tymczasowo zmieniłem
rozszerzenia plikow config.sys i autoexec.bat żeby jakiś "śmieci" nie
wczytały się do pamięci.

Było wcisnąć F5 czy F8. Wtedy albo oba pliki były wogóle pomijane, albo kolejno pytał o każdą linię czy załadowac do pamięci.
Inna rzecz, że skoro nie potrzebowałeś CS i AB pod DOSem, to nie wiem co wogóle w nich trzymałeś, skoro Win98 ich praktycznie nie używa.

Czy na NTFS-ie ten manewr by się udał, to nie wiem, może ktoś
sprawdzi? ;-)

Nie trzeba sprawdzać - DOS nie działa na NTFS.
Ale można tymczasowo wydzielić partycję podstawową z FAT32, sformatować ją jako startową, przerzucić flasher z biosem, i dodać do menu wyboru w bootmanadżerze (lub aktywować "recznie", żeby po restarcie system załadował się z niej). A po flashu wywalić ją.

Data: 2009-05-06 18:49:11
Autor: agent73
Upgrade bios bez flopa
On Tue, 5 May 2009 23:26:57 +0200, "maX" <aver@interia.pl> wrote:

Było wcisnąć F5 czy F8. Wtedy albo oba pliki były wogóle pomijane, albo kolejno pytał o każdą linię czy załadowac do pamięci.

Tak, ale wtedy jakoś mi to "umknęło" ;-)

Inna rzecz, że skoro nie potrzebowałeś CS i AB pod DOSem, to nie wiem co wogóle w nich trzymałeś, skoro Win98 ich praktycznie nie używa.

A gdzie ja napisałem, że nie potrzebowałem!? Miałem tam całkiem sporo
różnych ciekawych rzeczy, DOS-owe drivery do AWE32, egapl i keybpl
zamiast "oryginałów", pamięć ems... Nie pamiętam już co jeszcze, to
prehistoria, ale trochę tam tego było i wszystkiego potzebowałem...

Nie trzeba sprawdzać - DOS nie działa na NTFS.

To oczywiste, ale może ten program fleszujący działał by z linii
komend XP, chociaż chyba małe szanse na to...

--
A.

Upgrade bios bez flopa