Upgrade biosu radeona 4850

Data: 2010-01-24 04:51:04
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
Jest jakiś sposób by sflashować tę kartę pod win7 64bit? Winflash nie
działa, w trybie xp też.  Wolałbym się nie bawić w dosa i bootowania z
pendrive etc. I przy okazji. Czy da się/ jest sens do radeona 4850
powercolor wgrywać bios od 4870?

Data: 2010-01-24 14:15:02
Autor: Grzegorz Prędki
Upgrade biosu radeona 4850
zly pisze:
[...]

Flashowanie z dosa jest najpewniejszym wyjsciem. 4850 i 4870 to rozne karty wiec nie sadze zeby taka operacja sie udala.

Data: 2010-01-26 13:42:57
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 24 Sty, 14:15, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]
transkomp.com> wrote:

Flashowanie z dosa jest najpewniejszym wyjsciem.

No i dobra :) Zadziałałem zgodnie z instrukcjami stąd:
http://forum.pclab.pl/lofiversion/index.php?t430452.html

Eleganckie podsumowanie zmiana biosu z wersji
011.003.000.000.029117 na
011.010.000.002.029910

Aby dokończyć zresetuj kompa. No i zresetowałem :) Karta nie wstaje :/
Wiatraki się kręcą, ale monitor pali diodę na czerwono...
Na szczęście została mi druga karta.
No i dwa pytania.
1. Co mogło pójść nie tak?
2. Jest szansa wrócić stary bios korzystając z drugiej karty, czy
trzeba kombinować jakiś szrot na PCI?

marcin

Data: 2010-01-26 14:21:11
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 26 Sty, 22:42, zly <tkdp...@gmail.com> wrote:
1. Co mogło pójść nie tak?

Dobra, doczytałem, że nie należało używać guziczka reset :/

2. Jest szansa wrócić stary bios korzystając z drugiej karty, czy
trzeba kombinować jakiś szrot na PCI?

Zostaje to. Da w ogóle radę coś zrobić, czy karta na złom?

marcin

Data: 2010-01-27 00:56:32
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
zly napisał (a):

Zostaje to. Da w ogóle radę coś zrobić, czy karta na złom?

marcin

Spokojnie - bez żadnego problemu wgraj jeszcze raz bios i wszystko powinno być OK. Jedyny problem to znaleźć kartę na PCI i w biosie ustawić startowanie właśnie z tej karty. Czyli najpierw wyciągasz Ati, montujesz jakąś na PCI, uruchamiasz kompka i zmieniasz ustawienie w biosie płyty co do pierwszeństwa uruchamianej grafiki, zapis biosu wyłączasz kompka, montujesz ATI, wgrywasz jeszcze raz bios i wszystko powinno być OK.
Nie martw się - nie ty pierwszy i nie ostatni. Już nawet nie zliczę ile razy musiałem to robić jak kombinowałem z biosami :)

Powodzenia i pozdrawiam
--
<<< djs >>>
AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+

Data: 2010-01-26 22:35:39
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 27 Sty, 00:56, djs <d...@poczta.onet.pl> wrote:

Nie martw się - nie ty pierwszy i nie ostatni. Już nawet nie zliczę ile
razy musiałem to robić jak kombinowałem z biosami :)

Wziąłem kartę do pracy, tu grafiki mają zintegrowane więc zaraz
popróbuję :)

marcin

Data: 2010-01-27 14:16:37
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
Dnia Tue, 26 Jan 2010 22:35:39 -0800 (PST), zly napisał(a):

Wziąłem kartę do pracy, tu grafiki mają zintegrowane więc zaraz
popróbuję :)

Po wgraniu biosu jeszcze raz cisza :/ Wgrałem stary i rusza, aczkolwiek
przy veryfing dmi pool data napisy robią się żółte i staje. Ale
przynajmniej coś się pokazuje, może w domu ruszy.
Wynika więc z tego, że to kwestia biosu. Sęk w tym, że był podany jako
działający :/
Szukać z innego miejsca, czy po prostu inną wersję?

--
marcin

Data: 2010-01-27 15:25:11
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
zly napisał (a):
> [...]
działający :/
Szukać z innego miejsca, czy po prostu inną wersję?

Trochę niepokoi mnie to, że po powrocie do poprzedniego biosu dalej są jakieś problemy. Napisz proszę co to za karta tzn. producent i oznaczenie.

Dariusz Jakubowski

Data: 2010-01-27 08:27:47
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 27 Sty, 15:25, djs <d...@poczta.onet.pl> wrote:
Trochę niepokoi mnie to, że po powrocie do poprzedniego biosu dalej są
jakieś problemy. Napisz proszę co to za karta tzn. producent i oznaczenie.

http://www.powercolor.com/global/products_features.asp?ProductID=5198

Wgrałem jeszcze raz nowy, nawet coś się pokazało ale było mnóstwo
artefaktów i system  nie wstał.
Wróciłem do domu i wgrałem stary i na kompie domowym zadziałał, jest
jak był (widać firmowy zasilacz nie dawał rady.
Czy mógłby ktoś mi teraz wskazać bios który zadziała? :)

pozdr
marcin

Data: 2010-01-27 18:00:50
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
zly napisał (a):

http://www.powercolor.com/global/products_features.asp?ProductID=5198

Czyli referent :)

Wróciłem do domu i wgrałem stary i na kompie domowym zadziałał, ...

Od razu ulga - prawda? :)

Czy mógłby ktoś mi teraz wskazać bios który zadziała? :)

Pasował będzie niemal każdy bios od modeli referencyjnych.

pozdr
marcin

Data: 2010-01-27 09:14:18
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 27 Sty, 18:00, djs <d...@WYCIACH.poczta.onet.pl> wrote:

> Wróciłem do domu i wgrałem stary i na kompie domowym zadziałał, ...
Od razu ulga - prawda? :)

ano :)

> Czy mógłby ktoś mi teraz wskazać bios który zadziała? :)
Pasował będzie niemal każdy bios od modeli referencyjnych.

No ten też miał pasować ;) Na coś konkretnego zwracać uwagę? Któraś
firma robi 'lepsze'? Szukać asusa, cz np shapphire? Wolałbym nie
eksperymentować za bardzo, bo przekładanie tej karty męczące nieco
jest :)

pozdr
marcin

Data: 2010-01-27 18:46:11
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
zly napisał (a):

[...]

Ciężko coś poradzić - po prostu metoda prób i błędów. A jaki masz powód do zmiany biosu? Jeżeli karta działa dobrze to nie ma sensu zmieniać.
Jeżeli chcesz mieć niskie takty w 2D to możesz spróbować bios od Asusa - ten który podałem w tym temacie.

Data: 2010-01-27 10:40:03
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 27 Sty, 18:46, djs <d...@WYCIACH.poczta.onet.pl> wrote:

Ciężko coś poradzić - po prostu metoda prób i błędów. A jaki masz powód
do zmiany biosu? Jeżeli karta działa dobrze to nie ma sensu zmieniać.

O powodach już pisałem. Po wgraniu najnowszych catalystów, wydajność
była jak w cf, ale catalysty widziały tylo jedną kartę, oraz
sporadyczne bsod (chociaż tu biorę pod uwagę też zasiłkę).

Jeżeli chcesz mieć niskie takty w 2D to możesz spróbować bios od Asusa -
ten który podałem w tym temacie.

No wgrałem i hula, teraz mam asusa ;). Pytanko techniczne. Co było w
nich zmieniane? Bo catalysty pokazują, że są identyczne i mają
normalne taktowanie, ale everest już pokazuje na pierwszej 625/993,
ale na drugiej 160/250. Rozumiem, że w 3d wszystko wróci do normy? :)

Data: 2010-01-27 21:10:15
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
zly napisał (a):

[...]

Nic nie zmieniałem :) Taki bios oryginalnie przygotował Asus do swoich kart.
W 3D masz tak jak napisałeś czyli 625/993 natomiast po przejściu w tryb 2D karta przechodzi w taktowania 160/250. Co to daje nie trzeba chyba pisać (mniej prądu, mniej ciepła itd).
Min support Asusa przekonał mnie do kupna ich płyty głównej i też się nie zawiodłem. Jak na razie polecam sprzęt Asusa - dobra jakość świetny support.

Data: 2010-01-27 12:30:01
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 27 Sty, 21:10, djs <d...@WYCIACH.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Hmm, ale tu mam na jednej karcie tak, a na drugiej tak :) Co do ciepła
też jest ciekawie. Wcześniej miałem 50C na jednej ze zmienionym
chłodzeniem, a 80, na drugiej z defaultowym, a teraz na obu poniżej 50
(na tej drugiej pewnie przez to taktowanie)
Tak czy siak działa i dzięki za pomoc

pozdr
marcin

Data: 2010-01-26 22:51:48
Autor: Michał
Upgrade biosu radeona 4850
Wiatraki się kręcą, ale monitor pali diodę na czerwono...

Wiesz... dużo osób przechodzi ten etap w życiu ;)

Data: 2010-01-24 15:06:04
Autor: Michał Bień
Upgrade biosu radeona 4850
W dniu 2010-01-24 13:51, zly pisze:

Jest jakiś sposób by sflashować tę kartę pod win7 64bit? Winflash nie
działa, w trybie xp też.

Zdecydowanie zły pomysł. Znałem kilka osób będących zwolennikami flashowania biosu nawet płyty głównej spod windows i prędzej czy później się z tego wyleczyły - przy większych lub mniejszych stratach w nerwach czy uszkodzonych przez niepoprawne flashowanie płytach.

Wolałbym się nie bawić w dosa i bootowania z pendrive etc.

To albo nie rób przeprogramowania (po co?) albo zrób bootowalny pendrive z emulacją FDD lub samą flopetkę jeśli jeszcze masz.

I przy okazji. Czy da się/ jest sens do radeona 4850 powercolor wgrywać
> bios od 4870?

Jak wylutujesz z karty pamięć GDDR3 i wlutujesz DDR5 to może zadziała :> Te karty, pomimo zbliżonego chipu, mają zupełnie różne pamięci. Na 99% zostaniesz w najlepszym razie z kartą robiącą kaszkę na ekranie i koniecznością jej awaryjnego flashowania posiłkując się kartą na PCI 2.x, o ile taką masz.

Skąd pomysł flashowania karty i utraty gwarancji (najstarszym Radeonom 4850 tanich prodcentów z 2-letnią gwarancją wymuszoną przez ochronę ustawową o tym samym okresie zostało jeszcze dobre pół roku)? Pomijam już karkołomny pomysł flashowania biosem od R4870 (z dawnych czasów R9550 pamiętam dwa powody do takiego flashowania - jeden to podniesienie sobie ego, bo mitycznego problemu z zablokowanymi zegarami nie uświadczyłem, druga to masowe, sprzedawanie na Allegro R9550 jako R9600 (PRO) z zaniżonym taktowaniem pamięci, ale tam przynajmniej pamięć DDR byłą tego samego typu (DDR1), a czy w TSOP czy BGA to dla biosu jeż prawie żadna różnica, pod warunkiem prawidłowego (zaniżonego!) ustawienia taktowania pamięci.

Serio pytam jako posiadacz co prawda EAH4850 kupowanego wczesną jesienią 2008 r. - z biosem z lipca albo sierpnia 2008 r.
W opisie zmian nie znalazłem nic, co by maiło mnie przekonac do flashowania - rozwiązane w międzyczasie problemy mnie nie dotyczą, a to co by mnie najbardziej interesowało, czyli poprawione PowerPlay do poziomu oszczędności prądowej R4830 w 2D do tej pory nie doczekało się poprawy, przynajmniej w interesujących mnie biosach wypuszczanych przez Asusa do swoich kart. Robię to ręcznie przez ATT - równie dobrze metoda programowa się sprawdza i można zjechać do 125-150 MHz dla rdzenia
(poniżej już Aero w Win7 laguje) i 500 MHz (1 GHz DDR) dla pamięci.
Flashowania nie robi się dla sportu.

BTW:
Co jest z HybridCrossfire? AFAIK MS miał tak potężne problemy z poprawnym zaimplementowaniem tej technologii w Windows7, że na życzenie
MS ATI wycofało się z rozwiązania i ostatnią kartą wspierającą HybridCrossfire jest R3450 i to tylko pod Vistą, pod Win7 nie - nowszych, w szczególności $4850, R5xxx nie ma i nigdy nie będzie.
Szkoda tych GWh i ton CO2 wymitowanych przez karty - dla hobbystów i graczy karta dysketna jest jednak potrzebna, nawet dość udane R4200
z ATI785G mają słabiutką wydajność, ale w 2D bez obciążenia domyślnie taktowany system z R4850 ma około 2 razy większy pobór prądu niż ten sam z włożonym Matroxem G450DH, a te karty wbudowane w chipset ze względu na technologię bramek i integrację mają pewnie jeszcze mniejszy pobór prądu niż taki G450.

P.S.
Flashery windowsowe często mają zaszłości z pozostałościami kodu 16-bitowego jeszcze z czasów flasherów DOSowych. Kodu 16bitowego nie przeskoczysz pod OSem 64bit. AFAIK nie da się i już. Jak ktoś zna na to rozwiązanie, to chętnie wysłucham, bo kosztujący dobre parę tys. zł. program mam zabezpieczony archaicznym CopyControl z driverami 16-bitowymi i przez to z systemu 64-bit nici, bo nie odetnę się od jednego z bardziej istotnych programów.

/Michał Bień

Data: 2010-01-24 08:29:39
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 24 Sty, 15:06, Michał Bień <mb...@invalid.pl> wrote:

        Zdecydowanie zły pomysł. Znałem kilka osób będących zwolennikami
flashowania biosu nawet płyty głównej spod windows

No ja kiedyś raz dawno temu grafikę z pod dosa ruszałem, a tak poza
tym to kilkanaście razy właśnie mobo na windowsie :) bez problemów

        To albo nie rób przeprogramowania (po co?) albo zrób bootowalny
pendrive z emulacją FDD lub samą flopetkę jeśli jeszcze masz.

Gdzieś się wala, ale dyskietek już nie mam :) Są gdzieś jakieś gotowe
obrazy na taki pendrive?

[...]

Mam dwie, kupione używane i chyba nawet już nie mam papierów gdzie
były kupwane, tego czynnika akurat nie biorę pod uwagę.
Obie karty mam w crossfire, karty różnią się biosami. Więc
postanowiłem to ujednolicić, a że okazało się, że jest nowszy dla  obu
to bym załatwił od razu.
Tematem zainteresowałem się, bo na nowych sterownikach mimo włączonego
cf, catalysty widzą mi tylko jedną kartę  (everest widzi dwie, 3d mark
daje wyniki jak przy dwóch) A gdzieś się doczytałem, że kiedyś ludzie
mieli problem na nowych ówcześnie sterownikach właśnie z cf.

już karkołomny pomysł flashowania biosem od R4870

To tylko tak przy okazji sobie pomyślałem, bo pamiętam, że na
starszych kartach były takie cuda możliwe

Serio pytam jako posiadacz co prawda EAH4850 kupowanego wczesną jesienią
2008 r. - z biosem z lipca albo sierpnia 2008 r.

Jw, chciałem mieć dwie *identyczne* karty. Poza tym łudzę, się że ta
rozbieżność, a nie zasilacz mogą być powodem sporadycznych bsod :)

marcin

Data: 2010-01-25 00:44:49
Autor: Michał Bień
Upgrade biosu radeona 4850
W dniu 2010-01-24 17:29, zly pisze:

[...]

Nie chcę źle wróżyć, w sumie mnóstwo osób robi flash nawet mobo spod windows, ale ci którzy się sparzyli, też przez dłuższy czas nie mieli problemów. O ile jeszcze flashowanie napędu optycznego, karty grafiki itp. ujdzie (przy odrobinie pracy można odratować) to już flashowanie mobo spod windows bym był bardzo ostrożny. To jednak strasznie duża "czapa" i zbyt wiele może pójść nie tak - poza OSem są jeszcze programy i usługi działające w tle, antywirusy antymalware itp.

Gdzieś się wala, ale dyskietek już nie mam :) Są gdzieś jakieś gotowe
obrazy na taki pendrive?

Wrzuć do google i sporo tego będzie, z
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm na czele. Tam masz nawet specjalnie przygotowane obrazy pod flashowanie biosów. Ja poradziłem sobie inaczej, zwłaszcza do płyt bez kontrolera FDD (nowe fizycznie nie mają już portu FDD na PCB) - dawno zrobiłem jedną dyskietkę pod jeszcze XP do którego mam uprawnienia*, dograłem sterowniki do RAID i na niskim poziomie przeprogramowałem mikrokontroler na pendrivie, tak że ma dwie "partycje" - jedna to ta niekasowlana, mała z emulacją FDD bootowalnego,
druga to normalny pendrive R/W do pełnej pojemności. Działa OK i ratuje czasami tyłek.

*
IMHO te obrazy nie mogą być rozpowszechniane zgodnie z prawem. To takie samo oprogramowanie własnościowe, zazwyczaj MS, jak inne. MS patrzy na to przez palce, bo to na dobrą sprawę support jego OSów, ale nigdy nie ma gwarancji że ktoś tam nie wstanie lewą nogą i nie zacznie tego ścigać - wystarczy spojrzeć co się teraz odwraca o 180 z licencjami OEM, mimo że od września 2005 stanowisko było odmienne, nagle wyciąga rękę z tytułu udostępniania komputerów z zaisntalowanym MS windows w bibliotekach czy kafejkach itp.

[...]

A to masz powód do flashowania. Rzeczywiście BIOSY R4850 do przełomu 2008/2009 r. miewały problemy z obsługą i poprawnym wykrywaniem trybu CF.

już karkołomny pomysł flashowania biosem od R4870
To tylko tak przy okazji sobie pomyślałem, bo pamiętam, że na
starszych kartach były takie cuda możliwe

Dlaczego to jest niebezpieczne, nic się nie uzyska ekstra już pisaliśmy. To możesz sobie odpuścić, a przy flashowaniu oficjalnym biosem producenta nawet nie poinineś naruszyć gwarancji.

[...]

2x R4850 w CF trochę prądu ciągnie, nie wiem co to za zasilacz, ale rzeczywiście możesz zaczynać od metody zerokosztowej. Nie chciałbym Cie martwić, ale też psioczyłem na sporadyczne BSODy na R4850, podjerzewałem zailacz (podmieniony na nowiutkiego 650W Tagana), pamięci testowane w każdą stronę, dyski - dosłownie wszystko i było OK. Powodem była niestety padająca powoli (po ~3 latach) płyta główna. A zaczęło się właśnie od sporadycznych BSODów po zmianie na R4850.

/Michał Bień

Data: 2010-01-25 08:47:42
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
Dnia Mon, 25 Jan 2010 00:44:49 +0100, Michał Bień napisał(a):

Wrzuć do google i sporo tego będzie, z
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm na czele. T

O to chyba mi chodziło, poszukam sobie :)

Ja poradziłem sobie inaczej, <cut>

Właśnie takiego kombinowania wolałbym uniknać :)

[...]

Jeśli coś innego to raczej zasilacz :) Cała reszta jest nowa, właśnie
złożyłem platformę na ddr3 :) Na bsodach, albo nic czytelnego dla mnie nie
ma, albo jest odniesienie do sterownika ati. Bsody są nie tylko pod
obciążeniem, ale czasami w idlu się zdarzyły. Nie ma ich za dużo (można
sobie spokojnie pograć :)), ale są. Natomiast zasilacz to bequiet 450W :)
Tak, wiem, że mało i że działa na granicy (aczkolwiek na poprzednim
bardziej prądożernym procesorze i ramie działało afair bez większych
problemów). Niemniej jednak przymierzam się do wymiany.

--
marcin

Data: 2010-01-24 15:27:12
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
Michał Bień napisał (a):

[...]

Dokładnie - nie ma możliwości, aby biosy od 4870 pasowały do 4850 (przynajmniej przy zachowaniu standardów narzuconych przez ATI co do rodzaju pamięci w tych kartach), czyli na pewno uwalisz kartę.

[...]

Też mam asusa EAH4850 i tutaj muszę zaprotestować - pierwsze biosy od asusa miały min takty rdzenia 500 i ramu chyba 750. Po zmianie biosu karty mam teraz 160/250 i  działa to bardzo dobrze. Też wcześniej walczyłem z ATT i obniżaniem taktów ale raz to działało a raz nie a tu wszystko jest zaszyte w biosie i działa prawidłowo.

/Michał Bień

Data: 2010-01-24 16:06:32
Autor: Grzegorz Prędki
Upgrade biosu radeona 4850

[...]

Hmm, mozesz mi powiedziec od ktorej wersji biosu to poprawili? Nie ma problemow ze sterowaniem predkoscia wentylatora? (skladalem juz komputery w ktorych te asusy poteznie szumialy gdyz mialy ustawione za duze obroty a SmartDoctor dzialal tylko z jakas stara wersja sterownikow)

Pozdrawiam

Data: 2010-01-24 20:01:13
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
Grzegorz Prędki napisał (a):
> [...]
problemow ze sterowaniem predkoscia wentylatora? (skladalem juz komputery w ktorych te asusy poteznie szumialy gdyz mialy ustawione za duze obroty a SmartDoctor dzialal tylko z jakas stara wersja sterownikow)

Bios podałem w poście poniżej w odpowiedzi do postu który napisał Michał Bień. Umieściłem też link do tego biosu który posiadam - sprawdź proszę. Co do obrotów went. to nie wiem, gdyż mam zmienione chłodzenie na Accelero S1 Rev.2.

Pozdrawiam

pozdr

Data: 2010-01-24 22:30:53
Autor: Grzegorz Prędki
Upgrade biosu radeona 4850
djs pisze:
Grzegorz Prędki napisał (a):
> [...]

Bios podałem w poście poniżej w odpowiedzi do postu który napisał Michał Bień. Umieściłem też link do tego biosu który posiadam - sprawdź proszę. Co do obrotów went. to nie wiem, gdyż mam zmienione chłodzenie na Accelero S1 Rev.2.

No i mam problem. Popatrzylem na strone Asusa i nie ma biosu dla mojej wersji (nie zgadza sie part number). Sciagnalem na probe i wywala mi blad, ze nie ma odpowiedniego adaptera. Teraz sie zastanawiam czy wgrywac na sile ten Twoj bios. Te takty w 2D sa bardzo interesujace.

Data: 2010-01-25 11:18:01
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
Grzegorz Prędki napisał (a):

[...]

Co ci mogę poradzić? Jeżeli zdecydujesz się na wypróbowanie biosu ode mnie to najpierw dla bezpieczeństwa postaraj sie o jakąkolwiek kartę na PCI. Przyda się w przypadku nieudanego flashowania. Ja sam mam stareńkiego S3Trio 2MB :)
Następnie zrób kopię biosu karty graficznej i wtedy wypróbuj bios ten ode mnie.
Co do problemów z wgraniem biosu to może wynikać z tego, że asus daje biosy z rozszerzeniem .rom a ja swój zgrałem z rozszerzeniem .bin.

Uaktualniłem archiwum z biosem i jak chcesz bios z rozszerzeniem .rom to ściągnij jeszcze raz paczkę z biosem - http://42.pl/u/253K.

Data: 2010-01-24 16:41:29
Autor: Michał Bień
Upgrade biosu radeona 4850
W dniu 2010-01-24 15:27, djs pisze:

[...]

Skoro to z sukcesem przeszedłeś mógłbyś napisać która to dokładnie wersja BIOS w notacji asusowej typu
Wersja 9442.11.10.0.2.AS01
Opis VGA BIOS update for EAH4850/HTDI/512M(P/N: *-C3CGG0-*) & EAH4850 TOP/HTDI/512M/A(P/N: *-C3CGK0-*)

Pod http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=pl-pl
Asus nie zająknął się o tych zmianach. Najśmieszniejsze jest to, że mając EAH4850 512M (wersja z glaciatorem) z P/N 90-C1CL50-*
(HTDI/512M) - teoretycznie nie pasuje żadna z podanych wyżej. Na "zdrowy chłopski rozum" nie ma co się przejmować za bardzo P/N, mimo że bardzej odpowiada ten z wersji 1G, tylko aplikować z wersji 512 MB (zgodnie z jej rzeczywistą ilością). I bądź tu mądry ;)

AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+
HDD Barracuda 500GB, Radeon HD4850 512MB, SB. Audigy 4, SAMSUNG 2032BW

Widzę, że mamy teraz bardzo podobny konfig po uzgodnieniach z innego wątku dotyczącego płyty. A więc uzgodnienia tym bardziej cenne, bo też mam PII 550 BE, Asusa M4A77TD PRO, 4 GB RAM Asusa EAH4850 512 MB RAM i Audigy1394 (SB0090) - konfiguracje niemal bliźniacze (nawet mostki nb
i sb takie same), różnica tylko w rodzaju pamięci (u mnie DDR3 Qimondia) i wlutowanych w płytę bankach, bo w końcu te Phenomy II mają w sobie podwójny kontroler DDR2/DDR3. Niestety ja nie mogłem przebierać w CPU i skończyło się na zwykłym PII BE @x2 bez dodatkowego bonusu, do tego za 355 zł. Nie każdy niestety ma dobre dojście do sklepu, a szkoda :(

/Michał Bień

Data: 2010-01-24 20:01:12
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
Michał Bień napisał (a):

[...]

Kurcze nie wymagaj tego ode mnie :) Podaję sam numer biosu bez dalszego opisu: VER011.010.000.02.029910
Tutaj jest kopia mojego biosu http://42.pl/u/253K - sprawdź jak działa.

Próbowałem podkręcać kartę na tym biosie i po pencilmodzie rdzeń doszedł do 820 MHz, więc do OC jest niezły.

Co do karty to posiadam Asus EAH4850/HTDI/512M/A i co najfajniejsze nie znajdziesz tej karty na stronie asusa :) Jest to jedna z pierwszych 4850-tek wypuszczona jeszcze z referencyjnym chłodzeniem.
Na dzień dzisiejszy mam założóne Accelero S1 Rev. 2, radiatorki na pamięci i sekcję zasilania, a to wszystko chłodzą wolnoobrotowe 2 wentylki akasa puszczone na 5V. Jest upragniona cisza, w spoczynku mam temperatury pokojowe a w stresie max 62-65 st C (furmark ze zmienioną nazwą i czas 1h).

[...]

Ja już dawno przestałem patrzeć na zdjęcia kart (mojej nie ma jak już pisałem) i pamiętam, że wgrałem jakiś z podobnym opisem do mojej karty i działa :)

[...]

Dokładnie, i to między innymi dzięki tobie zdecydowałem się na asusa. W tej chwili jestem jak najbardziej zadowolony - super płyta z jeszcze lepszym biosem. No i ma LPT dzięki czemu nie musiałem kupować przelotki na usb.

.... niestety ja nie mogłem przebierać w CPU i
skończyło się na zwykłym PII BE @x2 bez dodatkowego bonusu, do tego za 355 zł. Nie każdy niestety ma dobre dojście do sklepu, a szkoda :(

To muszę ci powiedzieć, że rzeczywiście dzięki znajomości sprzedawcy zyskałem na cenie, ale co do procka to był to pierwszy który sprawdzałem i od razu się ładnie odblokował - miałem szczęście.

/Michał Bień

Data: 2010-01-25 01:07:06
Autor: Michał Bień
Upgrade biosu radeona 4850
W dniu 2010-01-24 20:01, djs pisze:

Kurcze nie wymagaj tego ode mnie :) Podaję sam numer biosu bez dalszego
opisu: VER011.010.000.02.029910

O to mi przede wszystkim chodziło :)

Tutaj jest kopia mojego biosu http://42.pl/u/253K - sprawdź jak działa.

Dziękuję. Sprawdzę w wolnej chwili.

Próbowałem podkręcać kartę na tym biosie i po pencilmodzie rdzeń doszedł
do 820 MHz, więc do OC jest niezły.

Ale nie robiłeś modyfikacji w samym biosie tweakerami do biosów ATI? Pytam z ostrożności, bo wolałbym wgrywać stockowy firmware - ze względu na gwarancję. Ten mój R4850 na Glaciatorze (i M4A77TD PRO) nie mają radiatorów na sekcji zasilania - w sumie działają absolutnie stabilnie bez problemów nawet pod długotrwałym obciążeniem, ale jak dla mnie trochę dziwne. Z mobo dardzo podobna M4A785TD-EVO ma już radiatory na mosfetach, tak samo referencyjne R4850 czy nawet najtańsze Hisy R4850
(z orbem, nie ICEQ) mają radiator na sekcji zasilania. W sumie Asus mocno przeprojektowałtą sekcję w swoim R4850 więc nie chcę ruszać.
Ma działać, od tego jest 3 lata gwarancji. Jak się zepsuje to problem producenta (dlatego nie chcę niczego modyfikować póki jest na gwarancji, a dłużej niż 3 lata grafika czy mobo u mnie nie będą).

Co do karty to posiadam Asus EAH4850/HTDI/512M/A i co najfajniejsze nie
znajdziesz tej karty na stronie asusa :)
> Jest to jedna z pierwszych 4850-tek wypuszczona jeszcze z
> referencyjnym chłodzeniem.

No patrz - u mnie EAH4850/HTDI/512M/A, ale part 90-C1CL50- i też Asus o nim zapomniał. Bałagan mają straszny.

> Na dzień dzisiejszy mam założóne Accelero S1 Rev. 2, radiatorki na
pamięci i sekcję zasilania, a to wszystko chłodzą wolnoobrotowe 2
wentylki akasa puszczone na 5V.

Dlaczego nie chcę modyfikować pisałem wyżej. A wybierałem wersję z glaciatorem, bo spisuje się on naprawdę nieźle jak na firmowe chłodzenie bez DHES.

Jest upragniona cisza, w spoczynku mam temperatury pokojowe a w stresie
> max 62-65 st C (furmark ze zmienioną nazwą i czas 1h).

Jak chcesz naprawdę wygrzać kartę, to policz trochę kluczy na RC5-72 pod klientem Stream:
http://http.distributed.net/pub/dcti/prerelease/rc/dnetc516b-win32-x86-stream.zip

http://http.distributed.net/pub/dcti/prerelease/rc/dnetc516b-linux-x86-stream.tar.gz

....i obserwuj jak rosną temperatury w poszczególnych sekcjach. Chyba nic tak nie wygrzewa karty.

Ja już dawno przestałem patrzeć na zdjęcia kart (mojej nie ma jak już
pisałem) i pamiętam, że wgrałem jakiś z podobnym opisem do mojej karty i
działa :)

Zazwyczaj tak jest. Ale IMHO producent powinien tu być bardziej staranny.

[...]

Też jestem zadowolony. Bardzo dobra jakość wykonania, użyteczne dla mnie ekspress gate itp. Dość długo zastanawiałem się pomiędzy M4A78TD-PRO i M4A785TD V-EVO (jest lepiej wyposażona, w tym firewire
i radiatory na mosfetach), ale LPT i COM trzebaby już ciągnąć na kablach. Wbudowanej grafiki zasadniczo nie potrzebuję, pojawiają się opinię o lekko gorszym OC i ACC na płytach ze zintegrowaną grafiką, ale średnio mi się chce w to wierzyć. Co by nie mówić - Asus na M4A77TD-PRO
i bliźniaczym M4A77D bardzo fajnie zrobił ACC - z relacji wynika że działa nie tylko w teorii, ale i w praktyce. Jak widać niestety nie zawsze.

To muszę ci powiedzieć, że rzeczywiście dzięki znajomości sprzedawcy
zyskałem na cenie, ale co do procka to był to pierwszy który sprawdzałem
i od razu się ładnie odblokował - miałem szczęście.

A możesz napisać jakak dokłądnie seria - cała druga linia oznaczenia CPU? Pisałem już, że ten mój CACYC AC 0941 BPMW jest wyjątkowo oporny. No i na jakim napięciu vcore i zasilaczu robisz ACC? PII X4 965 ciągnie jednak te 140W ma, więc ma spory apetyt na prąd z zasilacza, zwłaszcza jeśli reszta sprzętu też swoje odpowiednio ciągnie.

/Michał Bień

Data: 2010-01-25 10:45:21
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
Michał Bień napisał (a):

    Ale nie robiłeś modyfikacji w samym biosie tweakerami do biosów ATI?

Nie - to oryginalny bios od Asusa. Przy wszystkich modyfikowanych karta fiksowała przy taktach 160/250. Przy oryginalnym jest wszystko OK.

Co do chłodzenia to tak jak pisałem - w tamtym czasie kiedy kupowałem kartę nie było innego wyboru :)

  >     A możesz napisać jakak dokłądnie seria - cała druga linia oznaczenia
CPU? Pisałem już, że ten mój CACYC AC 0941 BPMW jest wyjątkowo oporny.

Seria to CACYC AC 0951 APMW.

No i na jakim napięciu vcore i zasilaczu robisz ACC? PII X4 965 ciągnie jednak te 140W ma, więc ma spory apetyt na prąd z zasilacza, zwłaszcza jeśli reszta sprzętu też swoje odpowiednio ciągnie.

Zasilacz to Chieftec model GPS-450AA-101A napięcie defalt. Na takim napięciu procesor uruchamia się na 3500 MHz.

/Michał Bień

Data: 2010-02-01 11:57:53
Autor: Grzegorz Prędki
Upgrade biosu radeona 4850

[...]

Dla zainteresowanych - rzeczywiscie takty w 2d sie obnizaja. Niestety po zrobieniu OC, domyslne takty w 2d powracaja do poziomu 500/750

Upgrade biosu radeona 4850