Upgrade biosu radeona 4850

Data: 2010-01-24 14:15:02
Autor: Grzegorz Prędki
Upgrade biosu radeona 4850
zly pisze:
Jest jakiś sposób by sflashować tę kartę pod win7 64bit? Winflash nie
działa, w trybie xp też.  Wolałbym się nie bawić w dosa i bootowania z
pendrive etc. I przy okazji. Czy da się/ jest sens do radeona 4850
powercolor wgrywać bios od 4870?

Flashowanie z dosa jest najpewniejszym wyjsciem. 4850 i 4870 to rozne karty wiec nie sadze zeby taka operacja sie udala.

Data: 2010-01-26 13:42:57
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 24 Sty, 14:15, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]
transkomp.com> wrote:

Flashowanie z dosa jest najpewniejszym wyjsciem.

No i dobra :) Zadziałałem zgodnie z instrukcjami stąd:
http://forum.pclab.pl/lofiversion/index.php?t430452.html

Eleganckie podsumowanie zmiana biosu z wersji
011.003.000.000.029117 na
011.010.000.002.029910

Aby dokończyć zresetuj kompa. No i zresetowałem :) Karta nie wstaje :/
Wiatraki się kręcą, ale monitor pali diodę na czerwono...
Na szczęście została mi druga karta.
No i dwa pytania.
1. Co mogło pójść nie tak?
2. Jest szansa wrócić stary bios korzystając z drugiej karty, czy
trzeba kombinować jakiś szrot na PCI?

marcin

Data: 2010-01-26 14:21:11
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 26 Sty, 22:42, zly <tkdp...@gmail.com> wrote:
1. Co mogło pójść nie tak?

Dobra, doczytałem, że nie należało używać guziczka reset :/

2. Jest szansa wrócić stary bios korzystając z drugiej karty, czy
trzeba kombinować jakiś szrot na PCI?

Zostaje to. Da w ogóle radę coś zrobić, czy karta na złom?

marcin

Data: 2010-01-27 00:56:32
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
zly napisał (a):

Zostaje to. Da w ogóle radę coś zrobić, czy karta na złom?

marcin

Spokojnie - bez żadnego problemu wgraj jeszcze raz bios i wszystko powinno być OK. Jedyny problem to znaleźć kartę na PCI i w biosie ustawić startowanie właśnie z tej karty. Czyli najpierw wyciągasz Ati, montujesz jakąś na PCI, uruchamiasz kompka i zmieniasz ustawienie w biosie płyty co do pierwszeństwa uruchamianej grafiki, zapis biosu wyłączasz kompka, montujesz ATI, wgrywasz jeszcze raz bios i wszystko powinno być OK.
Nie martw się - nie ty pierwszy i nie ostatni. Już nawet nie zliczę ile razy musiałem to robić jak kombinowałem z biosami :)

Powodzenia i pozdrawiam
--
<<< djs >>>
AMD Phenom II X2 550BE @ x4, Asus M4A77D,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+

Data: 2010-01-26 22:35:39
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 27 Sty, 00:56, djs <d...@poczta.onet.pl> wrote:

Nie martw się - nie ty pierwszy i nie ostatni. Już nawet nie zliczę ile
razy musiałem to robić jak kombinowałem z biosami :)

Wziąłem kartę do pracy, tu grafiki mają zintegrowane więc zaraz
popróbuję :)

marcin

Data: 2010-01-27 14:16:37
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
Dnia Tue, 26 Jan 2010 22:35:39 -0800 (PST), zly napisał(a):

Wziąłem kartę do pracy, tu grafiki mają zintegrowane więc zaraz
popróbuję :)

Po wgraniu biosu jeszcze raz cisza :/ Wgrałem stary i rusza, aczkolwiek
przy veryfing dmi pool data napisy robią się żółte i staje. Ale
przynajmniej coś się pokazuje, może w domu ruszy.
Wynika więc z tego, że to kwestia biosu. Sęk w tym, że był podany jako
działający :/
Szukać z innego miejsca, czy po prostu inną wersję?

--
marcin

Data: 2010-01-27 15:25:11
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
zly napisał (a):
> [...]
działający :/
Szukać z innego miejsca, czy po prostu inną wersję?

Trochę niepokoi mnie to, że po powrocie do poprzedniego biosu dalej są jakieś problemy. Napisz proszę co to za karta tzn. producent i oznaczenie.

Dariusz Jakubowski

Data: 2010-01-27 08:27:47
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 27 Sty, 15:25, djs <d...@poczta.onet.pl> wrote:
Trochę niepokoi mnie to, że po powrocie do poprzedniego biosu dalej są
jakieś problemy. Napisz proszę co to za karta tzn. producent i oznaczenie.

http://www.powercolor.com/global/products_features.asp?ProductID=5198

Wgrałem jeszcze raz nowy, nawet coś się pokazało ale było mnóstwo
artefaktów i system  nie wstał.
Wróciłem do domu i wgrałem stary i na kompie domowym zadziałał, jest
jak był (widać firmowy zasilacz nie dawał rady.
Czy mógłby ktoś mi teraz wskazać bios który zadziała? :)

pozdr
marcin

Data: 2010-01-27 18:00:50
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
zly napisał (a):

http://www.powercolor.com/global/products_features.asp?ProductID=5198

Czyli referent :)

Wróciłem do domu i wgrałem stary i na kompie domowym zadziałał, ...

Od razu ulga - prawda? :)

Czy mógłby ktoś mi teraz wskazać bios który zadziała? :)

Pasował będzie niemal każdy bios od modeli referencyjnych.

pozdr
marcin

Data: 2010-01-27 09:14:18
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 27 Sty, 18:00, djs <d...@WYCIACH.poczta.onet.pl> wrote:

> Wróciłem do domu i wgrałem stary i na kompie domowym zadziałał, ...
Od razu ulga - prawda? :)

ano :)

> Czy mógłby ktoś mi teraz wskazać bios który zadziała? :)
Pasował będzie niemal każdy bios od modeli referencyjnych.

No ten też miał pasować ;) Na coś konkretnego zwracać uwagę? Któraś
firma robi 'lepsze'? Szukać asusa, cz np shapphire? Wolałbym nie
eksperymentować za bardzo, bo przekładanie tej karty męczące nieco
jest :)

pozdr
marcin

Data: 2010-01-27 18:46:11
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
zly napisał (a):

[...]

Ciężko coś poradzić - po prostu metoda prób i błędów. A jaki masz powód do zmiany biosu? Jeżeli karta działa dobrze to nie ma sensu zmieniać.
Jeżeli chcesz mieć niskie takty w 2D to możesz spróbować bios od Asusa - ten który podałem w tym temacie.

Data: 2010-01-27 10:40:03
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 27 Sty, 18:46, djs <d...@WYCIACH.poczta.onet.pl> wrote:

Ciężko coś poradzić - po prostu metoda prób i błędów. A jaki masz powód
do zmiany biosu? Jeżeli karta działa dobrze to nie ma sensu zmieniać.

O powodach już pisałem. Po wgraniu najnowszych catalystów, wydajność
była jak w cf, ale catalysty widziały tylo jedną kartę, oraz
sporadyczne bsod (chociaż tu biorę pod uwagę też zasiłkę).

Jeżeli chcesz mieć niskie takty w 2D to możesz spróbować bios od Asusa -
ten który podałem w tym temacie.

No wgrałem i hula, teraz mam asusa ;). Pytanko techniczne. Co było w
nich zmieniane? Bo catalysty pokazują, że są identyczne i mają
normalne taktowanie, ale everest już pokazuje na pierwszej 625/993,
ale na drugiej 160/250. Rozumiem, że w 3d wszystko wróci do normy? :)

Data: 2010-01-27 21:10:15
Autor: djs
Upgrade biosu radeona 4850
zly napisał (a):

[...]

Nic nie zmieniałem :) Taki bios oryginalnie przygotował Asus do swoich kart.
W 3D masz tak jak napisałeś czyli 625/993 natomiast po przejściu w tryb 2D karta przechodzi w taktowania 160/250. Co to daje nie trzeba chyba pisać (mniej prądu, mniej ciepła itd).
Min support Asusa przekonał mnie do kupna ich płyty głównej i też się nie zawiodłem. Jak na razie polecam sprzęt Asusa - dobra jakość świetny support.

Data: 2010-01-27 12:30:01
Autor: zly
Upgrade biosu radeona 4850
On 27 Sty, 21:10, djs <d...@WYCIACH.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Hmm, ale tu mam na jednej karcie tak, a na drugiej tak :) Co do ciepła
też jest ciekawie. Wcześniej miałem 50C na jednej ze zmienionym
chłodzeniem, a 80, na drugiej z defaultowym, a teraz na obu poniżej 50
(na tej drugiej pewnie przez to taktowanie)
Tak czy siak działa i dzięki za pomoc

pozdr
marcin

Data: 2010-01-26 22:51:48
Autor: Michał
Upgrade biosu radeona 4850
Wiatraki się kręcą, ale monitor pali diodę na czerwono...

Wiesz... dużo osób przechodzi ten etap w życiu ;)

Upgrade biosu radeona 4850