Upgrade procesora w laptopie

Data: 2019-04-13 23:10:35
Autor: Marek
Upgrade procesora w laptopie

Mam bardzo stary już laptop Asus X51R, 2 GB RAM, w którym zmieniłem HDD na SSD,
i Windows 7 na nim śmiga całkiem nieźle, ale pomyślałem, że może by tak jeszcze
upgrade'ować mu procka Intel Pentium Dual-Core T2130.

Pytania: jaki lepszy procek można by wstawić zamiast tego?
Jest jakaś strona, na której jest zestawienie procków i ich lepszych
następników?

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-04-13 23:35:25
Autor: Krystek
W dniu 2019-04-13 23:10, Marek pisze:
Mam bardzo stary już laptop Asus X51R, 2 GB RAM, w którym zmieniłem HDD
na SSD, i Windows 7 na nim śmiga całkiem nieźle, ale pomyślałem, że może by tak
jeszcze upgrade'ować mu procka Intel Pentium Dual-Core T2130.

Najpierw sprawdź:
a) czy da się w ogóle zmienić proc w Twoim kompie;
b) w instrukcji obsługi tego modelu powinno być info jaki maksymalny procek możesz mu zapodać;

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2019-04-14 10:00:59
Autor: Marek
W dniu 13.04.2019 o 23:35, Krystek pisze:
[...]

Da się.

b) w instrukcji obsługi tego modelu powinno być info jaki maksymalny procek możesz mu zapodać;

Nie ma takiej informacji.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-04-14 08:07:29
Autor: ń
Upgrade procesora w laptopie
Bez sensu.
Dołóż RAM.

-- -- -

Data: 2019-04-14 10:21:35
Autor: Marek
Upgrade procesora w laptopie
W dniu 14.04.2019 o 08:07, ń pisze:
Bez sensu.
Dołóż RAM.

RAM-u ma dość. Chodzi o to, że podczas przeglądania stron internetowych trochę
przymula, mimo tego, że RAM jest zajęty przez system na poziomie 65%, więc dołożenie
RAM-u niczego nie zmieni, a mocniejszy procek na pewno przyspieszy przetwarzanie
stron, bo podczas ładowania strony jest wykorzystywany w 100%, więc daje z siebie
wszystko. Tak samo na YouTube trochę przymula odtwarzanie filmów, bo procek cały
czas śmiga na 100%.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-04-14 11:43:50
Autor: Trybun
W dniu 14.04.2019 o 10:21, Marek pisze:
[...]

No no - dwurdzeniowy Intel który nie daje rady obsłużyć przeglądarki czy płynnie odtworzyć filmiku.. Masz po prostu słabe łącze z netem, i to jest problemem.

Data: 2019-04-14 12:19:55
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 11:43:50 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cb300d5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
od Trybun <MxIlCh@jachu.ru>  :
[...]

Tu jest fil dla ciebie, "Nie wiem, ale się wypowiem":

https://www.youtube.com/watch?v=Oc12HjsdCSQ

Data: 2019-04-14 12:35:42
Autor: Trybun
W dniu 14.04.2019 o 12:19, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Niby po co mi film? Mam w domu kilka komputerów z różnymi procesorami, ale na moim ulubieńcu z dwurdzeniowym Pentium robię praktycznie wszystko, oczywiście bez zadyszki obsługuje przeglądarki www, z filmami z netu jest już trochę gorzej - ani chybi z racji tego co napisałem powyżej bo wideo z innych nośników niż net obsługuje bez żadnych zastrzeżeń.

Data: 2019-04-14 13:14:21
Autor: ToMasz
[...]

nie krytykuję, podaję tylko jako informacje
https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Pentium+T2130+%40+1.86GHz&id=587
ten procesor "wyciąga" 710 punktów w pewnym teście. obecnie za 200zł chcę, bezskutecznie sprzedać komputer z prockem który ma 3.7 tyś punktów.
ToMasz

Data: 2019-04-14 17:11:19
Autor: Trybun
W dniu 14.04.2019 o 13:14, ToMasz pisze:
[...]

Trochę dziwna sprawa z tymi procesorami, o ile kiedyś przechodząc z Celerona na Pentium 4 zyskalem gigantyczny wręcz przyrost mocy, np. instalacja Linuksa pod Celeronem trwała ponad godzinę to pod Pentium tylko do 15 minut. Dzisiaj nie sposób dostrzec jakichś znaczących różnic miedzy i5 a Pentium. Ani nowsza pamięć  ani droższy procek dzisiaj nie jest gwarantem zauważalnego zwiększenia wydajności,.

Data: 2019-04-14 19:08:34
Autor: Adam
W dniu 2019-04-14 o 17:11, Trybun pisze:
W dniu 14.04.2019 o 13:14, ToMasz pisze:
(...)
[...]

Ale który i5?
Może być i5-750, może być i5 470UM, może być i5-3xxx, 4xxx itd aż do i5-9xxx. A każda generacja to czasami znaczące różnice względem poprzedniej. Natomiast w ramach jednej generacji masz jeszcze sporo rodzin.

Przykładowo, dobrze zestrojony laptop z Core 2 Duo T9550 bije na głowę sporo współczesnych marketowych i3 i i5.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-14 19:32:00
Autor: ToMasz
W dniu 14.04.2019 o 19:08, Adam pisze:
[...]

passmark:

Intel Core2 Duo T9550 @ 2.66GHz - 1805
Intel Core i3-370M @ 2.40GHz - 2014
Intel Core i5-430M @ 2.27GHz, którego posiadam w laptopie - 2097

Tak więc zgadzam sie z Tobą, mniej więcej, ale ten "mój laptop", to sprzęt dla 7 letniego dziecka do oglądania YT. (za 300zł!!!) żeby nie być źle zrozumianym: nie twierdzę ze wolniejsze komputery nie nadaja sie do niczego. Ale jeśli się taki "staruszek" nadaje - to się nadaje. jeśli jest za wolny, to trudno. tak ma zostać, bo wszelkie "upgrady" niczego nie poprawią. my tu gadamy że stare sprzęty dają radę, ale nasze "stare sprzęty" są około 3 razy szybsze niż przedmiotowy pentiumek

ToMasz

Data: 2019-04-15 11:10:09
Autor: Trybun
[...]

Wszystko jedno.  Odnośnik mamy taki że użytkownikowi na pewno nie rzuca się w oczy ta jego papierowa przewaga nad innymi, starszymi, słabszymi procesorami. Czy to w trakcie ładowania systemu, serfowania po necie czy podczas wyświetlania wideo.

I tu jest chyba pies pogrzebany - odpowiednie zestrojenie. Bo dlaczego mój ulubiony komp mimo mizerniutkiej specyfikacji jak na dzisiejsze czasy tak ciężko wprowadzić stan pracy na maksa, czyli zajętość procka i RAMu na 100%. W praktyce musiałem na którejś grupie zadać pytanie - "jak wprowadzić procesor w 100% zajętości?".

Data: 2019-04-18 13:42:41
Autor: 1634Racine
Upgrade procesora w laptopie
Adam w news:q8vpej$qal$1$Adamnews.chmurka.net
[.........]
Przykładowo, dobrze zestrojony laptop z Core 2 Duo T9550 bije na głowę
sporo współczesnych marketowych i3 i i5.

w jakim sensie -> "dobrze zestrojony" (zakladam: fabrycznie i wlasne
przerobki)?

Data: 2019-04-18 16:56:05
Autor: Trybun
W dniu 18.04.2019 o 13:42, 1634Racine pisze:
[...]

Źle zestrojony to w takim sensie że proces/procesy ślimaczą się a wskaźnik zajętości procesora i RAMu daleko ma do maksimum wydajności.

Data: 2019-04-19 07:47:57
Autor: ń
Upgrade procesora w laptopie
Dać dużo RAM (4 GB dla XP 32 bit, więcej dla XP 64 bit) i wyłączyć plik wymiany, dać SSD, dać grafikę z dużą ilością własnej pamięci i ze sprzętową obróbką grafiki, w tym wideo (grafa w lapku to raczej w chwili zakupu, choć często są wymienne), dać.

-- -- -

Data: 2019-04-19 12:10:26
Autor: Adam
W dniu 2019-04-18 o 13:42, 1634Racine pisze:
[...]

Chociażby dobranie pamięci pod względem zegara, interleave i CL.
Przykładowo: Płyta główna obsługuje 1200MHz. Pamięć natomiast może pracować 1600 lub 800. Tak więc w tym przypadku pamięć nie będzie pracować ani na 1600 (bo płyta nie da tyle), ani na 1200 (bo pamięć tak "nie umie"), ale dopiero na 800MHz.

Później: kwestia dobrania dysku - zwłaszcza problem z dyskami 4k, gdzie partycje nie zamykają się na sektorach, co powoduje radykalne zwolnienie systemu.
Dawniej jeszcze występował problem łączenie na jednej magistrali PIO i DMA - czyli napęd CD/DVD zwalniał pracę HDD.

Takich niuansów może być sporo, a w sumie mogą spowodować, że jakieś barachło kupione w sklepie Media-CośTam czy podobnym, pomimo, że posiada procesor VI generacji, to chodzi wyraźnie wolniej od Core2Duo.

Niestety, dotyczy to także serwerów.
Jeśli ktoś buduje albo sprzedaje serwer bez wymaganej wiedzy, to później okazuje się przykładowo, że dyski SAS 15k RPM siedzą np. na PERC-H310 i osiągają 10% swoich możliwości, a klient dziwi się, że na jakieś zestawienie z bazy SQL czeka 20 minut.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-17 12:44:27
Autor: robot
W dniu 2019-04-14 o 12:19, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Wyręczyłeś mnie.

W zamian daje cytat:

Każdy może popełnić błąd.
Głupiec będzie twierdził, że to nie błąd.

Marcus Tullius Cicero

Data: 2019-04-14 23:58:53
Autor: Marek

Chciałbyś mieć tak szybkie łącze: http://www.tygrys.net/oferta/internet-stacjonarny ;-)

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-04-15 11:11:01
Autor: Trybun
W dniu 14.04.2019 o 23:58, Marek pisze:
[...]

Pewnie że chciałbym, ale w sumie na papierze to ja też mam znośne na tyle aby bez zacięć oglądać filmy w najwyższej dostępnej obecnie rozdzielczości. W praktyce nie ma szans obym osiągnął prędkość choćby 1/4 tej deklarowanej. Tak - nasi dostawcy netu nigdy nie zadeklarują minimalnej prędkości poniżej której prędkość nie może spaść tylko stwarzają miraż prędkości maksymalnej.

Data: 2019-04-15 12:00:52
Autor: Stregor
[...]

A w jaki sposób dostawca netu miałby zagwarantować prędkość minimalną?

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2019-04-15 13:51:13
Autor: Trybun
W dniu 15.04.2019 o 12:00, Stregor pisze:
[...]

Ale mnie jako klienta interesują takie parametry i tylko takie parametry a nie jakieś mgliste fantazje na temat potencjalnych możliwości.

Data: 2019-04-15 20:39:56
Autor: Roman Tyczka
On Mon, 15 Apr 2019 12:00:52 +0200, Stregor wrote:

[...]

Bardzo prosto. Nie dzieląc łącza 1Tb na 100 odbiorców, każdemu obiecując
100 Mb - innymi słowy, wystarczy nie dymać klienta.
I niektórzy dostawcy mają takie oferty.

Roman Tyczka

Data: 2019-04-16 08:40:24
Autor: Stregor
Upgrade procesora w laptopie
Bardzo prosto. Nie dzieląc łącza 1Tb na 100 odbiorców, każdemu obiecując
100 Mb - innymi słowy, wystarczy nie dymać klienta.
I niektórzy dostawcy mają takie oferty.

Całkowita racja. I to jest wszystko, co dostawca neta może zrobić. Natomiast mam niejasne wrażenie, że Trybun oczekuje, że dostawca neta mu zagwarantuje minimalny transfer z YouTube

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2019-04-16 07:25:41
Autor: Mateusz Viste
On Tue, 16 Apr 2019 08:40:24 +0200, Stregor wrote:
[...]

To też się da zrobić - wystarczy by ISP spotkał się w PLIXie z AS15169 i zawarł stosowną umowę peeringową. Ale to może kosztować...

Oferta rynkowa jest jaka jest dlatego, że ludzie chcą mieć internet pół darmo.

Mateusz

Data: 2019-04-16 11:20:42
Autor: Adam
[...]

Ale jednak wielu dostawców ma w ofercie CIR, wbrew temu, co wcześniej napisał Stregor.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-16 09:13:11
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 16 Apr 2019 08:40:24 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cb578d9$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>  od Stregor <stregor@wytnij.to.gmail.com>  :
[...]

Rozmowy z Trybunem można sobie darować, on jest z gatunku "nie wiem, ale się wypowiem".
Skierowany jakimiś linkami do miejsc, w których może się czegoś dowiedzieć stwierdza, że
z linkami nie będzie rozmawiał.
Amen.

Data: 2019-04-17 14:22:18
Autor: Trybun
W dniu 16.04.2019 o 08:40, Stregor pisze:
[...]

Trybun ma skromne wymagania - po prostu dostawca z krainy fantazji niech zejdzie na ziemię. Oczekuję tylko że jego łącze ma wystarczającą prędkość do przeglądania stron, tylko tyle i aż tyle. Tymczasem traktuje mnie jak jak jakiegoś debila kłamliwie fantazjując na temat jego możliwości, a o tym że np WP otwiera mi się 5 minut to już ani wzmianki. O normalnym działaniu skype itp serwisów lepiej zapomnieć.

Data: 2019-04-17 16:25:11
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Apr 2019 14:22:18 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cb71a78$0$540$65785112@news.neostrada.pl>  od Trybun <MxIlCh@jachu.ru>  :
[...]

Takie coś nie jest możliwe(5 minut WP?).
To by chyba na SDI szybciej by poszło.
Co to za łącze? Może jakiś stary, zapomniany GSM, który został na lejku?

Data: 2019-04-17 18:06:42
Autor: Trybun
W dniu 17.04.2019 o 16:25, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Nie próbuj wyszukiwać dziury w całym. Sprawa jest jasna - dostawca obiecał mi złota górę, w rzeczywistości rzuca gramową sztabkę, a Ty jako argumentu używasz faktu że to jednak nie gram a półtora. Tak, mam łącze z prędkością "DO" 300MB, tymczasem nie sposób uzyskać nawet dwudziestokrotnie mniejszych wartości.

Data: 2019-04-17 18:11:04
Autor: Trybun
W dniu 17.04.2019 o 18:06, Trybun pisze:
[...]

Oczywiście chodzi o wartości wyrażane w Mb a nie MB.

Data: 2019-04-17 19:53:19
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Apr 2019 18:11:04 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cb75018$0$523$65785112@news.neostrada.pl>  od Trybun <MxIlCh@jachu.ru>  :

[...]

Jakiej dziury, piszesz z IP Virgin Mobile, chcesz powiedzieć, że sprzedali kartę sim z
informacją, że uzyskasz do 300Mbit/s?
Ze specjalnym, bardzo drogim routerem i blisko stacji bazowej w trybie LTE może tak, ale
to w porywach.
Natomiast  z badziewnym routerem i daleko od stacji faktycznie możesz mieć słabiutkie
transfery.
To radio, więc im dalej od stacji, tym większa bryndza.
Trzeba było zawczasu dowiedzieć się, gdzie ta stacja jest i jaki sprzęt kupić, z
zewnętrzną anteną czy bez, na przykład tu można ładnie wszystko zobaczyć:
http://beta.btsearch.pl/

Data: 2019-04-18 09:16:29
Autor: Trybun
W dniu 17.04.2019 o 19:53, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Mam g*no jedno/półtoragramowe czy złotą górę?  Chcę tylko powiedzieć że jak debila kuszą mnie mirażem 300MB, tymczasem oferują prędkość która z trudem otwiera WP.

O, to coś nowego - będę miał słabiutkie osiągi, dlaczego do kuźwy nędzy wcześniej o tym nie pisałeś, a był tylko słychać z Twojej strony zachwyty nad nowymi technologiami?

Data: 2019-04-18 10:15:27
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 18 Apr 2019 09:16:29 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cb8244d$0$492$65785112@news.neostrada.pl>  od Trybun <MxIlCh@jachu.ru>  :
[...]

Oni oferują stację bazową(prawdopodobnie z max przepustowością 300Mbit), a co doleci do
ciebie w postaci fal EM, to sprawa odległości od stacji.
300Mbit to raczej nie osiągniesz(potrzebny odpowiedni router i antena MIMO4x4). Amen.

O, to coś nowego - będę miał słabiutkie osiągi, dlaczego do kuźwy nędzy wcześniej o tym nie pisałeś, a był tylko słychać z Twojej strony zachwyty nad nowymi technologiami?

Technologia technologią, ale prawa fizyki mówią, że natężenie fali EM maleje odwrotnie
proporcjonalnie do kwadratu odległości od źródła.

Antena LTE powinna widzieć bezpośrednio antenę stacji bazowej, zwykłe drzewo, które
zasłoni widok może spowodować, że szybkość transmisji spadnie dwa-trzy razy.
Jeśli tą stację masz daleko, to możesz potrzebować anteny na słupie czy na dachu, i to
dobrej anteny.
Na przykład takiej(jeśli router ma wejścia antenowe):
https://www.cybertech.com.pl/p115,antena-dualna-lte-4g-15dbi-mimo.html
https://www.cybertech.com.pl/p31,antena-wielozakresowa-dualna-mimo-do-lte-hspa-gsm.html

Data: 2019-04-18 11:28:35
Autor: Trybun
W dniu 18.04.2019 o 10:15, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Mnie, ich klienta nic to nie obchodzi, obiecują 300Mb to niech się wywiązują z obietnic.
Dlaczego Ty dopiero wobec mojego powołania faktów na wokandę zaczynasz o nich pisać? wcześniej były tylko ochy i achy, nad tym jakich to dobrodziejstw (300Mb!!)doświadczają użytkownicy od mobilnych dostawców netu.

[...]

Więc na przyszłość lepiej pomyśl zanim zajmiesz zdanie w jakiejkolwiek kwestii. Jednym słowem oczekuję powołanie się na prawa fizyki, następnie krytyki reklamy próbującej z ludzi robić idiotów, a nie niezadowolonego klienta który twierdzi że został oszukany. Że o sensie reklamy powołującej się na prędkości "DO" już z litości się nie będę rozpisywał.

O antenach nie musisz mi pisać - u mnie bez anteny zewnętrznej można zapomnieć o jakimkolwiek necie. I jednoczenie w całokształcie nie chodzi o to że tylko na krawędzi zasięgu net jest tak niewydolny, - byłem i sprawdzałem prędkość pod samymi przekaźnikami - uzyskiwane prędkości oscylowały co najwyższy wokół 1/10, zadeklarowanej reklamą przez dostawcę, prędkości.

Data: 2019-04-18 10:47:01
Autor: radekp@konto.pl
Upgrade procesora w laptopie
Wed, 17 Apr 2019 18:06:42 +0200, w <5cb74f13$0$523$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <MxIlCh@jachu.ru> napisał(-a):

> [...]

Nie próbuj wyszukiwać dziury w całym. Sprawa jest jasna - dostawca obiecał mi złota górę, w rzeczywistości rzuca gramową sztabkę, a Ty jako argumentu używasz faktu że to jednak nie gram a półtora. Tak, mam łącze z prędkością "DO" 300MB, tymczasem nie sposób uzyskać nawet dwudziestokrotnie mniejszych wartości.

To może napiszesz coś konkretnego, jakiś zrzut ze speedtesta?
Na razie tylko się pienisz i tyle.

Data: 2019-04-18 11:26:29
Autor: Trybun
W dniu 18.04.2019 o 10:47, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Zwykłem pisać tylko o konkretach. Na tą chwilę na łączu "DO 300Mb" nie jestem w stanie wywołać okna Speedtest.

Oczywiście dla takich jak Ty zły jest ten co oczekuje realizacji obietnic z głupkowatych reklam, a nie operatorzy obiecujący złote góry.

Data: 2019-04-18 11:49:16
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 18 Apr 2019 11:26:29 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cb842c3$0$530$65785112@news.neostrada.pl>  od Trybun <MxIlCh@jachu.ru>  :
[...]

Już tłumaczyłem, ono jest pewnie "do 300Mbit", ale w określonych warunkach(drogi sprzęt,
antena MIMO4x4).
Praw fizyki nie przekroczysz, sygnał z odległością spada, poza tym stacja bazowa też ma
określoną sumaryczną przepustowość(nie wiem jakie mają łącze, ale z pewnością nie mają
nieskończonej przepustowości).
Testowałeś blosko stacji? Czym? Może to coś ma mierne fabryczne parametry? Może jest
stare i zepsute? Źle ustawione? Sprawdzałeś w dokumentacji, ile z tego czegoś możesz
wyciągnąć?
Może masz słabą antenę, zawilgocone kable, kiepski router? Może stacja bazowa jest
przeciążona userami?

Oczywiście dla takich jak Ty zły jest ten co oczekuje realizacji obietnic z głupkowatych reklam, a nie operatorzy obiecujący złote góry.

Jak ci to obiecali, to siadłeś w google i sprawdziłeś ile w tych obietnicach jest prawdy,
czy w ciemno brałeś co ci wciskają? No to masz nauczkę na przyszłość, będziesz jednak
musiał od czasu do czasu "pogadać z linkami", inaczej zawsze wylądujesz ze złomem w
rękach.

Data: 2019-04-18 13:40:37
Autor: Trybun
W dniu 18.04.2019 o 11:49, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

A więc nich ci zakłamani naciągacze milczą w sprawach kosmicznej prędkości i tym bardziej nie opierają na tym reklamy, albo chociaż ty im przynajmniej nie bij brawa jacy to oni są wspaniali, tylko że ten świat jeszcze do nich nie dorasta.
Przestań wymyślać i generować potencjalne przeszkody - to ta reklamowana technologia jest do bani jawnie i świadomie naciągaja rzeczywistość. Daję Ci gwarancję że żaden użytkownik nigdy nie uzyskał nawet w porywie połowy deklarowanej prędkości.
Nadal nie dopuszczasz do siebie że jest to tylko pusty chwyt reklamowy..

[...]

Jak obiecali a okazało się że tylko jawnie i świadomie oszukali to posłałem im odpowiednią wiązkę życzeń.

Naprawdę kabaret - Ty jeszcze mnie pouczasz. Przecie to Tobie by sprzedali fałszywą Kolumnę Zygmunta a i tak byś ich wychwalał. "Przecie jest taka podobna, a ile sam transport z Warszawy by musiał kosztować"..

Data: 2019-04-18 12:23:58
Autor: Roman Tyczka
On Thu, 18 Apr 2019 11:26:29 +0200, Trybun wrote:

[...]

Jak kupisz Ferrari, które wyciska 300km/h, a będziesz mieszkał w Pipidowie
Dolnym, gdzie asfalt kładli za Gierka, a dziś widać go tylko jak popada
deszcz i da się po nim jechać max. 60km/h, to kto będzie idiotą? Ferrari? Ogarnij się człowieku.

Roman Tyczka

Data: 2019-04-18 11:44:50
Autor: Mateusz Viste
On Thu, 18 Apr 2019 12:23:58 +0200, Roman Tyczka wrote:
[...]

Jeśli już iść w motoryzacyjne analogie, to być może trafniej byłoby wskazać, że opłata za autostradę w żaden sposób nie gwarantuje maksymalnej szybkości przelotowej.

Mateusz

Data: 2019-04-18 13:37:29
Autor: Trybun
W dniu 18.04.2019 o 12:23, Roman Tyczka pisze:
[...]

Kto tu się powinien ogarnąć?

Data: 2019-04-18 13:37:34
Autor: radekp@konto.pl
Upgrade procesora w laptopie
Thu, 18 Apr 2019 11:26:29 +0200, w <5cb842c3$0$530$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Jeżeli masz aż takie problemy, to na 99% przyczyną nie jest dostawca internetu.
A speedtest chyba masz też w GP, więc możesz go łatwo wywołać po zainstalowaniu
:)

Data: 2019-04-18 16:55:10
Autor: Trybun
W dniu 18.04.2019 o 13:37, radekp@konto.pl pisze:
[...]

A czyja? Pewnie moja i wszystkich tych co ją "przeciążają" i po prostu nas jest za dużo że robi się niewydolna...

Data: 2019-04-19 00:53:34
Autor: radekp@konto.pl
Upgrade procesora w laptopie
Thu, 18 Apr 2019 16:55:10 +0200, w <5cb88fcc$0$516$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

A czyja? Pewnie moja i wszystkich tych co ją "przeciążają" i po prostu nas jest za dużo że robi się niewydolna...

Zupełnie niekoniecznie jest to stricte wina operatora.
Ale żeby to stwierdzić przydałby się drugi roter i test siły sygnału.

Data: 2019-04-19 12:11:11
Autor: Trybun
W dniu 19.04.2019 o 00:53, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Tylko i wyłącznie - klient był/jest zapewniany i podpisywał/je umowę w dobrej wierze, w rzeczywistości dostaje zupełnie co innego. Tak że jak dla mnie wina jest oczywista. Wszystko to oczywiście w ramach nieformalnej uczciwości kupieckiej a nie stanu prawnego, bo oszust tylko słownie zapewnia o tej kosmicznej prędkości. Pytanie o poczytalność tylko wobec niektórych userów na tej grupie którzy to mnie krytykują za to że oczekuję wywiązania się z obietnic  dawanych przez operatora.

Data: 2019-04-19 12:42:05
Autor: Filip454
W dniu 2019-04-19 o 12:11, Trybun pisze:
[...]

Jedyne czego mi brak w tej całej dyskusji to tak naprawdę zrzutu ekranu ze Speedtest.net.

Czasami jeśli dysk twardy jest w jakiś sposób skopany to prędkość dostępu do internetu też potrafi spaść.

--
Filip454
[filip454.newsgroups@gmail.com]

Data: 2019-04-19 17:07:36
Autor: Trybun

[...]

Nic Ci to nie da, bez żadnych wątpliwości  jakość łącza jest fatalna. Oczywiście o tyle o ile równamy do sloganów reklamowych operatora, a właściwie - operatorów bo testowałem już chyba wszystkie dostępne na rynku oferty.

Data: 2019-04-19 21:52:08
Autor: Filip454
W dniu 2019-04-19 o 17:07, Trybun pisze:
[...]

Co masz na myśli mówiąc "jakość łącza"? Jaki masz teraz transfer i pingi do Warszawy?

Data: 2019-04-22 13:27:51
Autor: Trybun
W dniu 19.04.2019 o 21:52, Filip454 pisze:
[...]

To że w jednej chwili Speedtest może pokazywać ping 25 ms, i prędkość 10Mb/s, w następnej te wartości są kilkukrotnie niższe. Ogólnie sprawdzam poprzez najbliższy, czyli poznański serwis. Teraz mam net zupełnie niezły, - całe 8Mb/s. Sam widzisz że i teraz  bez euforii gdy porównamy z obietnicami operatora. Ale i za takie coś byleby stabilne dałbym sobie głowę ogolić.

Data: 2019-04-16 20:42:37
Autor: Marek
W dniu 15.04.2019 o 11:11, Trybun pisze:
[...]

Wynik testu mojego łącza internetowego: http://www.speedtest.pl/test/207481408

Dlaczego tylko niecałe 100 Mbps? Bo mam taką maksymalną przepustowość 10 letniego
już routera, ale póki co tyle mi wystarcza.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-04-17 14:23:12
Autor: Trybun
W dniu 16.04.2019 o 20:42, Marek pisze:
[...]

Mimo wszystko problemów upatrywałbym w czymś innym niż procesor.

Data: 2019-04-14 12:08:14
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 10:21:35 +0200  doszła do mnie wiadomość  <q8uqie$51i$1@node1.news.atman.pl>  od Marek <trele@fele.pl>  :
[...]

Nie, ramu nie jest dość, nawet 4 GiB to zbyt mało(odpal sobie
ProcessExplorer czy monitor zasobów, a zobaczysz ciekawe rzeczy),
procek jest nisko taktowany i stary, tu nawet zmiana na 2.5 GHz
niezbyt wiele da.
Obstawiam, że Windows swapuje na potęgę, a słaby proc załatwia resztę.
U mnie na laptopie teraz mam uruchomionego Firefoksa, Thunderbirda i
Agenta, commit charge (processexplorer) dobiło prawie do 3 GiB, gdybym
miał 2 GiB, to prawie 1 GiB poszedłby do swapa i miałbym kosmiczne
lagi.

Data: 2019-04-14 12:40:04
Autor: Jacek Maciejewski
Upgrade procesora w laptopie
Dnia Sun, 14 Apr 2019 12:08:14 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
napisał(a):

[...]

No to głos przeciwny: Mint, uruchomione: Opera z kilkoma zakładkami,
Skype, pod wine - 40Tude Dialog i Opera Mail, kilka drobnych programów w
rodzaju gkrellm, minidlna czy kalendarz. Czyli funkcjonalnie mniej
więcej tyle co ty. Zajętość pamięci to jakieś 1,3 GB i nigdy nie
obserwuję zajętości większej niż 2 GB.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-14 17:43:50
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 12:40:04 +0200  doszła do mnie wiadomość <qwxg9n5a2d1x$.1boz4q6xcnvbv.dlg@40tude.net>
 od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
napisał(a):

[...]

Mint 18.3 Mate 64Bit, ten sam laptop(E4300,CPU P9400, 8GiB), odpalony
FF52ESR(natywny), Thunderbird(natywny) i Agent na WINE, zajętość ram
ustaliła się na ca 2.2 GiB, cache 3.7 GiB, dla 2 GiB RAM miałbym takie
same lagi, jak pod Win7.
Dla przykładu ekstremalny test, komp na 5775c(nieco podkręcony), 32GiB
RAM, Win7 Prof, odpaliłem tylko FF 64 ESR, otworzyłem i odświerzyłem
490 kart, nic się nie wywaliło, lagi praktycznie nie występują, commit
charge na poziomie 26 GiB(swapfile wyłączony).
Nie ma co gadać, dzisiaj proc z ilością rdzeni<4 i taktowaniem <3.5
GHz oraz ramem <8 GiB  to prawie trup, a jeszcze 2-3 lata i będzie to
kompletny trup.

Data: 2019-04-14 18:31:23
Autor: Jacek Maciejewski
Upgrade procesora w laptopie
Dnia Sun, 14 Apr 2019 17:43:50 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
napisał(a):

Mint 18.3 Mate 64Bit, ten sam laptop(E4300,CPU P9400, 8GiB), odpalony
FF52ESR(natywny), Thunderbird(natywny) i Agent na WINE, zajętość ram
ustaliła się na ca 2.2 GiB,
Bardzo dziwne.

490 kart,
Po co komu 490 otwartych zakładek?

Nie ma co gadać, dzisiaj proc z ilością rdzeni<4 i taktowaniem <3.5
GHz oraz ramem <8 GiB  to prawie trup
Chyba lekka przesada. Są wciąż ludzie używajcy jednordzeniowców i nawet
im go głowy nie przyjdzie że coś trzeba zmieniać. Jak zwykle, zanim coś
zaopiniujemy, powinniśmy zapytać o zakres stosowania :)

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-14 19:46:57
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 18:31:23 +0200  doszła do mnie wiadomość <9roxn5wspbec.1y09wgvp7baa0$.dlg@40tude.net>
napisał(a):

Mint 18.3 Mate 64Bit, ten sam laptop(E4300,CPU P9400, 8GiB), odpalony
FF52ESR(natywny), Thunderbird(natywny) i Agent na WINE, zajętość ram
ustaliła się na ca 2.2 GiB,
Bardzo dziwne.

Czemu dziwne? Tyle zjada, może da się trochę zredukować(system nie był
optymalizowany), ale sensu to nie ma przy 8GiB RAM, poza tym FF może
brać więcej RAM niż Opera.

490 kart,
Po co komu 490 otwartych zakładek?

Test ekstremalny, mimo tylu kart nie laguje, dzisiaj mi si ę nie chce,
ale postaram się odpalić 1300 kart, oczywiście z plikiem wymiany, bo
bez niego system padnie.

[...]

No tak, 8 lat temu to nawet na Alixie 3C dało się zainstalować XP i
przeglądać WWW na Firefox 7, ale świat idzie do przodu, nikt się nie
przejmuje, że na starych komputerach to można w zasadzie tylko w
pasjansa grać albo w inne stare gry(sam uwielbiam stare komputery typu
XT 8MHz czy pentium 66 z kartą VooDoo), ale do internetów to na nich
nie wchodzę(na tym drugim się da, ale na wyselekcjonowane strony bez
syfilisu z Javascriptu).
Jeśli komuś nie przeszkadzają minutowe lagi, czkające video i bsody,
to niech tak ma.

Data: 2019-04-14 19:58:31
Autor: Jacek Maciejewski
Upgrade procesora w laptopie
Dnia Sun, 14 Apr 2019 19:46:57 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
napisał(a):

[...]

No dziwne, bo mi więcej aplikacji zajmuje 1,3 GB a tobie mniej aplikacji
2,2, prawie drugie tyle. No chyba że ten Agent (co to takiego?) ma
jakieś superwielkie potrzeby. Może mógłbyś jakoś przypisać  ilość zajętej pamięci do poszczególnych
aplikacji?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-14 20:26:13
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 19:58:31 +0200  doszła do mnie wiadomość  <1a3sytmjqh5ui.166vv8zp054xk$.dlg@40tude.net>  od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
napisał(a):

[...]

Nie ma, ale odpalony jest pod Wine.
Za to FF ma otwartych kilkanaście kart, w tym YT.

Może mógłbyś jakoś przypisać  ilość zajętej pamięci do poszczególnych
aplikacji?

Tak jak wspomniałem, nie wyłączałem nic w systemie, jest jak z pudełka:

KiB RAM :  8120032 razem,  2033564 wolne,  2198972 u\u017cyte,  3887496 buf/cache
KiB Swap:  2093052 razem,  2093052 wolne,        0 u\u017cyte.  5407328 dost. RAM   PID U\u017bYTK.   PR  NI    WIRT    REZ    WSP S  %CPU %PAM     CZAS+ KOMENDA                                                                                    1970 xxxx    20   0 9475836 739964 167260 S   8,3  9,1  53:41.92 firefox-esr                                                                                2518 xxxx     20   0 2674072  45364  17100 S   3,3  0,6  16:52.98 agent.exe                                                                                  2020 xxxx     20   0 3237724 0,987g 122932 S   2,3 12,7  45:26.69 Web Content                                                                                2486 xxxx     20   0   45632  10760   3008 S   2,0  0,1  10:26.55 wineserver                                                                                  655 xxxx     20   0   43164   4012   3312 R   1,0  0,0   0:00.22 top                                                                                        1047 root      20   0  429556  91576  78076 S   0,7  1,1   9:43.01 Xorg                                                                                       1497 xxxx     20   0  582148  55992  51940 S   0,7  0,7   2:02.24 mate-multiload-                --

Data: 2019-04-14 21:17:03
Autor: Jacek Maciejewski
Upgrade procesora w laptopie
Dnia Sun, 14 Apr 2019 20:26:13 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen
napisał(a):

%PAM     CZAS+ KOMENDA                                                                                     9,1 53:41.92 firefox-esr                                                                                                                                                               12,7 45:26.69 Web Content

Te dwie rzeczy ci zjadają niepokojąco dużo pamięci (u mnie odpowiednio 6
i 3 % dwa razy mniejszej pamięci) i na tym chyba polega różnica między
zajętością u mnie i u ciebie. Reszta wartości i u mnie i u ciebie mniej
więcej taka sama. Czemu twój FF tyle potrzebuje tego nie wiem, ale bym
się przyjrzał sprawie na twoim miejscu. No i jeśli wiesz co to ten Web
Content to mi powiedz. FF nie używam tylko Operę a tam czegoś takiego
nie ma.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-14 21:39:03
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Apr 2019 21:17:03 +0200  doszła do mnie wiadomość  <n2ddwi1cyk1i$.1cmitdrf4m7k9$.dlg@40tude.net>  od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
napisał(a):

[...]

https://wiki.mozilla.org/Electrolysis
Jakoś mi to specjalnie nie przeszkadza, ramu mam dość jak na WWW.

Data: 2019-04-15 14:59:59
Autor: Budzik
Upgrade procesora w laptopie
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

Zajętość pamięci to jakieś 1,3 GB i nigdy nie
obserwuję zajętości większej niż 2 GB.

A ile w pliku wymiany?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

Data: 2019-04-15 17:47:12
Autor: Jacek Maciejewski
Upgrade procesora w laptopie
Dnia 15 Apr 2019 14:59:59 GMT, Budzik napisał(a):

A ile w pliku wymiany?

Zero
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-15 07:38:16
Autor: ń
Upgrade procesora w laptopie
Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz.
Za odtwarzanie filmów odpowiedzialny bywa GPU.

-- -- -

Data: 2019-04-15 08:48:33
Autor: Marek
W dniu 15.04.2019 o 07:38, ń pisze:
Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz.

Dziwię się, że są jeszcze "eksperci" od PC-tów, którzy uważają, że dodanie
RAM-u rozwiąże wszystkie problemy z wydajnością komputera.

Za odtwarzanie filmów odpowiedzialny bywa GPU.

No tu się z Tobą zgodzę, że grafika też się przyczynia do zamulania video.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-04-15 09:32:08
Autor: ń
Upgrade procesora w laptopie
Dziwię się, że są jeszcze "eksperci" od PC-tów, którzy uważają, że

....że wymiana procesora nie pociąga za sobą wymiany radiatora, co akurat w laptopach bywa problematyczne (no chyba, że ktoś lubi dremelować w wolnym czasie)

Data: 2019-04-16 20:58:55
Autor: Marek
W dniu 15.04.2019 o 09:32, ń pisze:
[...]

Przecież wiem o tym, ale akurat w przypadku wymiany procka z obecnego T2130 na T2450 nie ma potrzeby
wstawienia większego radiatora lub wentylatora, bo oba procki mają taką samą moc emitowaną = 31 W.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-04-14 10:39:00
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 13 Apr 2019 23:10:35 +0200, Marek napisał(a):

ale pomyślałem, że może by tak jeszcze
upgrade'ować mu procka Intel Pentium Dual-Core T2130.

Na przykład T2350:
https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/compare.html?productIds=30769,29751
A najlepiej to napisz do Asusa.

i Windows 7 na nim śmiga
Mint będzie śmigał lepiej :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-14 13:11:33
Autor: Adam
[...]

Mint będzie o wiele za ciężki dla tego procesorka.
To już raczej jakiś Ubuntu z LXDE albo XFCE.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-14 13:36:55
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 14 Apr 2019 13:11:33 +0200, Adam napisał(a):

[...]

MInt Mate. Instaluję czasem na gorszych lapkach niż dwuprocesorowe i się
sprawdza.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-14 15:44:37
Autor: Marcin Debowski
On 2019-04-14, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
[...]

A xfce/lxde przerabiałeś? Jeśli nie, to spróbój bo różnica (do mate) jest spora nawet na lepszych maszynach.

--
Marcin

Data: 2019-04-14 18:39:42
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 14 Apr 2019 15:44:37 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

On 2019-04-14, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
[...]

Taak, kiedyś miałem takie zboczenie że na każdym linuksie jaki miałem
musiałem od razu wypróbować wszystkie dostępne managery. Czasem z
miejsca się to wszystko wykrzaczało :) Od paru lat mi przeszło. Praktyka
wykazuje że Mate jest rozwiązaniem optymalnym, dobrym kompromisem między
konfigurowalnością a lekkością przy  dobrej czytelności i dobrej
stabilności. No i przyzwyczaiłem się :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-14 18:47:43
Autor: Adam
[...]

Czyli Gnome.
Lxde albo xfce powinny być jeszcze lżejsze.
A że to linux, to można postawić wszystkie i wybierać przy logowaniu, i w ten sposób dobrać najoptymalniejsze środowisko. A później resztę usunąć.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-14 19:09:03
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 14 Apr 2019 18:47:43 +0200, Adam napisał(a):

A że to linux, to można postawić wszystkie i wybierać przy logowaniu

Szczerze mówiąc, nigdy to dobrze nie działało :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-14 19:22:02
Autor: Adam
Upgrade procesora w laptopie
Dnia Sun, 14 Apr 2019 18:47:43 +0200, Adam napisał(a):

A że to linux, to można postawić wszystkie i wybierać przy logowaniu

Szczerze mówiąc, nigdy to dobrze nie działało :)

Tego nie zauważyłem. Bez względu, czy doinstalowywałem przez apt install [srodowisko], gdzie [srodowisko] to np. xfce4, lxde czy KDE, czy też z GUI, np. przez Synaptic.
Ale też dużo tych środowisk nie instalowałem. Najczęściej w dystrybucjach Red Hat/Fedora i Debian/Ubuntu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-14 19:39:51
Autor: Sebastian Biały

http://www.cpu-upgrade.com/CPUs/Intel/Pentium_Dual-Core_Mobile/T2130.html

Data: 2019-04-14 19:21:20
Autor: pueblo
Upgrade procesora w laptopie
Witaj Sebastian Biały, 14 kwi 2019 w
news:q8vr99$46g$1node1.news.atman.pl napisałeś/aś:
On 13/04/2019 23:10, Marek wrote:
Pytania: jaki lepszy procek można by wstawić zamiast tego?

http://www.cpu-upgrade.com/CPUs/Intel/Pentium_Dual-Core_Mobile/T2130.
html

to niekoniecznie musi być pełen zestaw. Na przykładzie. Kiedyś zmieniałem t5800 na P8700, a na tej stronie po wyszukaniu T5800 nie ma takiej propozycji.

Data: 2019-04-15 00:16:10
Autor: Marek
W dniu 14.04.2019 o 19:39, Sebastian Biały pisze:
On 13/04/2019 23:10, Marek wrote:
Pytania: jaki lepszy procek można by wstawić zamiast tego?

http://www.cpu-upgrade.com/CPUs/Intel/Pentium_Dual-Core_Mobile/T2130.html

Czyli najlepszy z tych na FSB 533 MHz to będzie Core Duo T2450,
bo Core Duo T2700 na FSB 667 MHz to chyba się nie nadaje, bo nie mam jak
podkręcić magistrali w BIOS-ie laptopa, czy sama się przestawi?

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-04-15 16:27:29
Autor: ToMasz
W dniu 15.04.2019 o 00:16, Marek pisze:
[...]

820punktów. upgrade po zbuju....

ToMasz

Data: 2019-04-15 19:11:40
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Upgrade procesora w laptopie
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 15 Apr 2019 16:27:29 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5cb494d1$0$500$65785112@news.neostrada.pl>  od ToMasz <Nieczytam@orange.pl>  :
[...]

W dodatku ten laptop może mieć max 2GiB RAM, moim zdaniem nadaje się tylko do windows XP.

ToMasz

Data: 2019-04-16 21:05:46
Autor: Marek
W dniu 15.04.2019 o 16:27, ToMasz pisze:
[...]

Racja, niewiele szybszy, ale procek mogę kupić za 30 zł, a satysfakcja
że się upgrade'owało kompa po tylu latach też ma znaczenie..symboliczne ;-)

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-04-16 05:35:22
Autor: pueblo
Upgrade procesora w laptopie
Witaj Marek, 15 kwi 2019 w news:q90bf8$jtg$1node1.news.atman.pl
napisałeś/aś:
[...]

Wydaje mi się, że "sama się przestawi" Ale ważniejsze - popatrz co w ogóle można kupić - i tak byś nie znalazł takiego 2700

Data: 2019-04-18 07:51:52
Autor: Sebastian Biały
On 15/04/2019 00:16, Marek wrote:
Czyli najlepszy z tych na FSB 533 MHz to będzie Core Duo T2450,
bo Core Duo T2700 na FSB 667 MHz to chyba się nie nadaje, bo nie mam jak
podkręcić magistrali w BIOS-ie laptopa, czy sama się przestawi?

Najlepszy będzi etaki z większym cache. Żyjemy w czasach kiedy programiści allegro nie potrafią wydajnie wyświetlić obrazka w przeglądarce bez 16GB cache i biliarda instrukcji JavaScriptu. Różnica między 1MB a 2MB cache jest powalająca pod względem codziennego używania.

Data: 2019-04-18 12:19:22
Autor: Adam
[...]

Bo się na Ciebie wścieknę ;)

Nie obrażaj programistów porównując ich do matołków programujących Allegro.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-04-15 00:09:20
Autor: Marek
Upgrade procesora w laptopie
Dnia Sat, 13 Apr 2019 23:10:35 +0200, Marek napisał(a):

ale pomyślałem, że może by tak jeszcze
upgrade'ować mu procka Intel Pentium Dual-Core T2130.

To już lepiej T2350:
https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/compare.html?productIds=30769,29751

A ten https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/products/27257/intel-core-2-duo-processor-t7600-4m-cache-2-33-ghz-667-mhz-fsb.html ?

Tylko że on działa na magistrali 667 MHz i jest 64 bitowy, więc pewnie się nie nadaje jako lepszy zamiennik.

--
Pzdr.
Marek

Data: 2019-04-15 11:58:56
Autor: zhbick
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q8tj8b$urn$1@node1.news.atman.pl...

Jest jakaś strona, na której jest zestawienie procków i ich lepszych
następników?

https://www.asus.com/Laptops/X51R/HelpDesk_Manual/

po lewej stronie masz sekcję Need Help? Mail Us.
Spróbuj zasięgnąć informacji u źródła.

Druga sprawa: Windows 7 i 2GB RAM w 2019 roku (czyli ze wszystkimi aktualizacjami) to nie jest dobre połączenie, bez względu na to, jaki % zajętości RAM pokazuje taskmanager. Zdecydowanie namawiam do rozszerzenia pamięci do 4GB - różnica w responsywności będzie bardzo odczuwalna.

Upgrade procesora w laptopie