Upgrade procka

Data: 2012-01-29 10:12:18
Autor: Ricardo
Upgrade procka
Witam,
Chcialbym wzmocnic procek i moze dodac troche pamieci. Bawie sie
czasem softwarem szachowym (analiza pozycji bywa dosc zasobozerna), a
ponadto chcialbym poeksperymentowac z maszynami wirtualnymi, budowa
wirtualnych sieci, itp.
Jaki procek moglibyscie mi polecic i za jaka cene mniej wiecej. Dawno
nie interesowalem sie tematem ale slyszalem, ze "pod strzechy"
zawitaly juz proce 8-rdzeniowe. Ile pamieci proponujecie (w tej chwili
mam 4 sloty po 1 GB), no i za ile rzecz jasna. Ach, i najwazniejsze -
czy po wymianie proca bede musial reinstalowac system? To mogloby
bolec...
Dzieki z gory za pomoc! Ponizej moja konfiguracja.
Pozdrowka,
Ricardo
-- -
Motherboard - Intel DQ965GF
Processor - Intel Core2 Duo (6420 @ 2.13 GHz)
Graphics - GeForce 7600 GT (GV-NX76T256D-RH)
Memory - Kingston 4 x 1 GB
System - Windows XP Pro 2002 SP3 PL (32-bit)

Data: 2012-01-29 19:18:31
Autor: qwerty
Upgrade procka
UĹĽytkownik "Ricardo"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:d26ca2ae-1ec9-4bca-bd44-d4b0ed489267@s9g2000vbc.googlegroups.com...
Bawie sie
czasem softwarem szachowym (analiza pozycji bywa dosc zasobozerna), a

Obsługuje wielowątkowość?

ponadto chcialbym poeksperymentowac z maszynami wirtualnymi, budowa
wirtualnych sieci, itp.

Do wirtualnych maszyn wystarczy mieć sprzętową wirtualizację. Inaczej to jest mordęga.

Jaki procek moglibyscie mi polecic i za jaka cene mniej wiecej. Dawno
nie interesowalem sie tematem ale slyszalem, ze "pod strzechy"
zawitaly juz proce 8-rdzeniowe.

Są, ale osobiście na razie mi wystarcza 4 rdzeniowy, 8 wątkowy. Chodź czasami przydałoby się większej mocy obliczeniowej. :(

Ile pamieci proponujecie (w tej chwili
mam 4 sloty po 1 GB), no i za ile rzecz jasna.

Jak bawisz się w wirtualizację to jak najwięcej ramu. Sam czekam na dodatkowy moduł, bo przy 4 GiB to jest mordęga.

Ach, i najwazniejsze -
czy po wymianie proca bede musial reinstalowac system?

Jak zmieniasz kartę muzyczną to też reinstalujesz? Reinstalację robi się tylko przy wymianie płyty głównej.

Data: 2012-01-29 10:32:48
Autor: Ricardo
Upgrade procka
On 29 Sty, 19:18, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Użytkownik "Ricardo"  napisał w wiadomo¶ci grup

> Bawie sie
> czasem softwarem szachowym (analiza pozycji bywa dosc zasobozerna), a

Obsługuje wielow±tkowo¶ć?
Tak - ostatnio korzystam z Deep Fritz 11 lub Deep Rybka 4 (jesli
engine szachowy ma w nazwie "Deep" to znaczy, ze sa wielowatkowe).

> ponadto chcialbym poeksperymentowac z maszynami wirtualnymi, budowa
> wirtualnych sieci, itp.

Do wirtualnych maszyn wystarczy mieć sprzętow± wirtualizację. Inaczej to jest
mordęga.
Zaraz, to chyba oczywiste, ze maszyna wirtualna typu VMware
wirtualizuje sprzet, czy czegos nie lapie...?

> Jaki procek moglibyscie mi polecic i za jaka cene mniej wiecej. Dawno
> nie interesowalem sie tematem ale slyszalem, ze "pod strzechy"
> zawitaly juz proce 8-rdzeniowe.

S±, ale osobi¶cie na razie mi wystarcza 4 rdzeniowy, 8 w±tkowy. ChodĽ czasami
przydałoby się większej mocy obliczeniowej. :(
No tak...

> Ile pamieci proponujecie (w tej chwili
> mam 4 sloty po 1 GB), no i za ile rzecz jasna.

Jak bawisz się w wirtualizację to jak najwięcej ramu. Sam czekam na dodatkowy
moduł, bo przy 4 GiB to jest mordęga.
Rozumiem, czyli wazniejsza jest dla mnie raczej pamiec niz procesor.

> Ach, i najwazniejsze -
> czy po wymianie proca bede musial reinstalowac system?

Jak zmieniasz kartę muzyczn± to też reinstalujesz? Reinstalację robi się tylko
przy wymianie płyty głównej.
Tak myslalem ale wolalem sie upewnic.
Bardzo serdecznie dziekuje za tak szybka odpowiedz i poswiecony
czas!!!
Wszystkiego dobrego.
Ricardo

Data: 2012-01-29 18:47:55
Autor: DooMiniK
Upgrade procka
On 29/01/2012 18:32, Ricardo wrote:
On 29 Sty, 19:18, "qwerty"<qwert...@poczta.fm>  wrote:
Użytkownik "Ricardo"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

- RAMu mało - do tej płyty możesz włożyć maks. 8GB DDR2 (ale 800stki
   nie zadziałaj±). Ram jest dla Ciebie najważniejszy.
- cudów już nie będzie, to stara MB, szkoda inwestować
    (chyba maks. Intel D 960, ale to nadal będzie wolniejszy niż mój
    netbook).
- wymiana systemu operacyjnego (już teraz nie wykorzystujesz tych 4GB),

Przy wirtualizacji:
- podsystem dyskowy, to jest ogromny wzrost wydajno¶ci! Ja pod maszyny
   wirtualne dodałem dwa szybkie dyski w RAID0

Co do samej wirtualizacji: procesor Intel powinien obsługiwać
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_VT#Intel_Virtualization_Technology_for_x86_.28Intel_VT-x.29

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-01-29 20:13:42
Autor: qwerty
Upgrade procka
UĹĽytkownik "Ricardo"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:69a9f072-51b2-483a-bf14-6ca856f641d0@hb4g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Chodzi o sprzętowe rozwiązanie, coś jak Intel® Virtualization Technology, czy AMD Virtualization. Gdy tego nie ma na pokładzie to można się zamęczyć. Obecnie (prawie?) każdy nowy procesor to ma.

Rozumiem, czyli wazniejsza jest dla mnie raczej pamiec niz procesor.

To zależy co będziesz robić na tych wirtualnych komputerach. Jeżeli proste zadania to lepiej mieć więcej ramu (zawsze wychodzę z założenia, że nigdy za dużo ramu). Jeżeli masz bawić się programami szachowymi to "pierwsze skrzypce" gra procesor. Zastanawia mnie jak wsadziłeś Core2Duo, skoro go nie ma w wykazie: http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/dq965gf/sb/CS-025970.htm?wapkw=%28Intel+DQ965GF%29

Data: 2012-01-29 19:30:39
Autor: DooMiniK
Upgrade procka
On 29/01/2012 19:13, qwerty wrote:
Użytkownik "Ricardo" napisał w wiadomości grup
[...]

Intel chyba coś nieczytelnie podaje, też się złapałem:
The Intel® Desktop Board DQ965GF supports one Intel® processor in an LGA775 socket. See the link and the tables below for a complete list of supported processors.
Go to the Compatibility Tool for processor compatibility information for these processors:

     Intel® Core™2 Quad Processor
     Intel® Core™2 Duo Processor
     Intel® Pentium® Dual-Core Desktop Processor
     Intel® Celeron® processor 400 Sequence

MoĹĽe jednak coĹ› Ĺ‚apie.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-01-30 16:34:50
Autor: T.F.
Upgrade procka (OT)
Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomo¶ci news:4f259f3a$1news.home.net.pl...

Zastanawia mnie jak wsadziłe¶
Core2Duo, skoro go nie ma w wykazie:

Intel chyba co¶ nieczytelnie podaje, też się złapałem:

Oj, Panowie. Wystarczylo kliknac!
http://processormatch.intel.com/COMPDB/SearchResult.aspx?Boardname=dq965gf

Z grubsza:
DQ965GF lyknie kazdego 775 w technologii 65nm.

--
T.F.

Data: 2012-02-01 02:25:13
Autor: Ricardo
Upgrade procka (OT)
On 30 Sty, 16:34, "T.F." <tom_...@usunto.wp.pl> wrote:
> [...]

Z grubsza:
DQ965GF lyknie kazdego 775 w technologii 65nm.

Potwierdzam. Dziekuje :)

Data: 2012-02-01 02:23:32
Autor: Ricardo
Upgrade procka

> Zaraz, to chyba oczywiste, ze maszyna wirtualna typu VMware
> wirtualizuje sprzet, czy czegos nie lapie...?

Chodzi o sprzętowe rozwi±zanie, co¶ jak Intel(R) Virtualization Technology, czy
> [...]

dużo ramu). Jeżeli masz bawić się programami szachowymi to "pierwsze skrzypce"
Rozumiem. Dzieki wielkie.

gra procesor. Zastanawia mnie jak wsadziłe¶ Core2Duo, skoro go nie ma w wykazie:http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/dq965gf/sb/CS-02597...

Sprawdzilem na 150% mam procek taki jak podalem:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6420 @ 2.13GHz

Data: 2012-01-29 19:35:44
Autor: marfi
Upgrade procka
Uzytkownik "Ricardo" <lricardo1978@gmail.com> napisal w wiadomosci news:d26ca2ae-1ec9-4bca-bd44-d4b0ed489267s9g2000vbc.googlegroups.com...

System - Windows XP Pro 2002 SP3 PL (32-bit)

 Jezeli zamierzasz uzywac kilku maszyn wirtualnych to:
   Po pierwsze primo wymien system operacyjny na 64-bitowy
   Po drugie primo dodaj wiecej pamieci.
   Czy wymieniac procesor ocenisz po w/w zmianach.

--
marfi

Data: 2012-01-30 03:37:12
Autor: Ricardo
Upgrade procka
On 29 Sty, 19:35, "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote:
Uzytkownik "Ricardo" <lricardo1...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:d26ca2ae-1ec9-4bca-bd44-d4b0ed489267s9g2000vbc.googlegroups.com...

 Jezeli zamierzasz uzywac kilku maszyn wirtualnych to:
   Po pierwsze primo wymien system operacyjny na 64-bitowy
   Po drugie primo dodaj wiecej pamieci.
   Czy wymieniac procesor ocenisz po w/w zmianach.

Dzieki serdeczne za komentarz!
Pozdrowka,
Ricardo

Data: 2012-01-30 16:46:55
Autor: T.F.
Upgrade procka
Uzytkownik "Ricardo" ...

ponadto chcialbym poeksperymentowac z maszynami wirtualnymi

Tez eksperymentowalem:
na takiej samej plycie, z takim samym ramem, z lepszym prockiem.

Odpusc.

Aktualnie na:
-C2D E6850,
-8GB DDR3,
-4x HDD 7200 na sprzetowym(!) RAID'zie 5
-Win 7 64-bit...

.... dziala to (2-3 VM) jako-tako.

--
T.F.

Data: 2012-02-01 02:26:14
Autor: Ricardo
Upgrade procka
On 30 Sty, 16:46, "T.F." <tom_...@usunto.wp.pl> wrote:
Uzytkownik "Ricardo" ...

> [...]

-C2D E6850,
-8GB DDR3,
-4x HDD 7200 na sprzetowym(!) RAID'zie 5

Wow, dzieki za ten komentarz. Wiem przynajmniej na czym stoje, a
raczej leze :)
Pozdrowka,
Ricardo!

Upgrade procka