Upgrade z Athlona - dylematy...

Data: 2010-06-24 15:33:14
Autor: =Marcos=
Upgrade z Athlona - dylematy...
Przeznaczenie - obróbka zdjęć, korzystanie z internetu, multimedia (w tym HD - choćby i z Vimeo).

Ja bym jeszcze starał się doprecyzować jak poważna jest ta obróbka zdjęć i w jakiej rozdzielczości, to samo z wideo. 720 czy 1080? Bo 1080 to zapotrzebowanie na moc o ponad 120% większe.

No i jeszcze oprogramowanie. Jeśli do zdjęć np. Photoshop CS5 jest niesamowicie zasobożerny. Przy zdjęciach w dużej rozdzielczości wypada mieć 8-12GB RAM. No chyba, że operujesz na zdjęciach w niezbyt dużej rozdzielczości, powiedzmy do 12 megapikseli, wtedy mniej da radę. Bo jeśli np. 21mpix, to każde zdjęcie w pamięci zajmuje około 63MB, więc siłą rzeczy każdy krok "undo" też tyle zajmuje. Przy 4GB RAM Photoshop do dyspozycji miałby jakieś 3GB, czyli gdybyś akurat operował na 3 zdjęciach równocześnie, przeprowadzając jakieś 15 operacji na każym, pamięć byłaby zupełnie zapchana.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-06-24 16:17:36
Autor: Paweł B.
Upgrade z Athlona - dylematy...
W dniu 2010-06-24 15:33, =Marcos= pisze:
[...]

Obróbka RAW - tutaj oprogramowanie free typu RAWTherapee lub komercyjny Lightroom, plus obróbka jpg 12-15MP (Gimp, Photoshop).

Obróbka wideo sporadyczna i raczej w 720p. Powiedzmy, że bardziej chodzi mi o samo płynne odtwarzanie. W tej chwili bywa z tym różnie - mam na myśli chociażby filmy z vimeo lub youtube.

Do tego dochodzi wirtualizacja, może nie na poważnie, ale testowo, z racji tego, że chciałbym wypróbować czasem różne aplikacje serwerowe (Linux, Win 2003/2008 srv).

Data: 2010-06-24 22:42:17
Autor: maX
Upgrade z Athlona - dylematy...

Użytkownik ""Paweł B."" <botul1979@wp.pl> napisał w wiadomości news:hvvpdt$45m$1inews.gazeta.pl...

Obróbka wideo sporadyczna i raczej w 720p. Powiedzmy, że bardziej chodzi mi o samo płynne odtwarzanie. W tej chwili bywa z tym różnie - mam na myśli chociażby filmy z vimeo lub youtube.

Jest już flash 10.1, a on wspiera harwarowe dekodowanie filmów Youtube. 7600 nie obsługuje, ale możesz wymienić grafę na coś nowszego. Albo podkręcić CPU.

Do tego dochodzi wirtualizacja, może nie na poważnie, ale testowo, z racji tego, że chciałbym wypróbować czasem różne aplikacje serwerowe (Linux, Win 2003/2008 srv).

A3200+ jak pamiętam wspierał już sprzetową virtualizację.

Data: 2010-06-25 01:32:22
Autor: Animka
Upgrade z Athlona - dylematy...
W dniu 2010-06-24 22:42, maX pisze:

U¿ytkownik ""Pawe³ B.""<botul1979@wp.pl>  napisa³ w wiadomo¶ci

Obróbka wideo sporadyczna i raczej w 720p. Powiedzmy, ¿e bardziej chodzi
mi o samo p³ynne odtwarzanie. W tej chwili bywa z tym ró¿nie - mam na
my¶li chocia¿by filmy z vimeo lub youtube.

Jest ju¿ flash 10.1, a on wspiera harwarowe dekodowanie filmów Youtube. 7600
nie obs³uguje, ale mo¿esz wymieniæ grafê na co¶ nowszego. Albo podkrêciæ
CPU.

Do tego dochodzi wirtualizacja, mo¿e nie na powa¿nie, ale testowo, z racji
tego, ¿e chcia³bym wypróbowaæ czasem ró¿ne aplikacje serwerowe (Linux, Win
2003/2008 srv).

A3200+ jak pamiêtam wspiera³ ju¿ sprzetow± virtualizacjê.

Nagrywa super i to i tamto. Bez rejestracji te¿ nagra. Zgrywa do folderu osobistego.
http://www.recordstreamingvideo.net/

--
animka

Upgrade z Athlona - dylematy...