Upgrade z Athlona - dylematy...

Data: 2010-06-24 16:41:54
Autor: maX
Upgrade z Athlona - dylematy...

U偶ytkownik ""Pawe艂 B."" <botul1979@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hvvk72$elt$1inews.gazeta.pl...
Witam grupowicz贸w,

powoli wisi nade mn膮 zmiana konfiguracji sprz臋tu, a niestety nie jestem ze wszystkim na bie偶膮co je艣li chodzi o sprz臋t.

Obecnie posiadam tak膮 konfiguracj臋:

CPU: AMD Athlon 3200+
MB: Asus M2N-E (AM2)
RAM: 2x512 + 2x1 GB Geil 800MHz (pomara艅czowe)
Grafika: GeForce 7600 GS 512 MB (Gigabyte)

Chcia艂bym zmieni膰 te bebechy, dyski mam SATA, na razie nie wymieniam.

Bud偶et bez sza艂u - na oko 1500 pln, powiedzmy, 偶e mo偶na ostatecznie poszerzy膰 o 2-3 st贸wki.

Przeznaczenie - obr贸bka zdj臋膰, korzystanie z internetu, multimedia (w tym HD - cho膰by i z Vimeo).

Dylematy:

Najta艅sza wersja to upgrade BIOS'u i wci艣ni臋cie nowego procka z AM2+ i dorzucenie pami臋ci. Na allegro zdarzaj膮 si臋 jeszcze np. Phenomy 9650.

Niekt贸re p艂yty AM2 wspieraj膮, po upgradzie biosu, procesory AM3.

Druga opcja to wymiana bebech贸w.

No i dwie opcje - pozostanie przy AMD (mimo wszystko ekonomiczniej), czy te偶 wymiana na Intela (ze wzgl臋d贸w finansowych raczej socket 775).

Je艣li Intel to jednak rozpatrz cho膰by najta艅szy CPU na 1156, niz stare 775.

No i grafika - zostawi膰 GF 7600GS, czy wzi膮膰 jak膮艣 zintegrowan膮 na p艂ycie?

Integry w rodzaju HD4200 po podkr臋ceniu z defaultowych 500MHz na 900MHz (nie trzeba wymieniac ch艂odzenia) b臋d膮 por贸wnywalne z 7600GS.

Upgrade z Athlona - dylematy...