Upomnienie ws. zwrotu

Data: 2016-06-14 11:11:49
Autor: Artur
Upomnienie ws. zwrotu
Czy, a jeśli tak, to jakie, przepisy regulują
okres czasu, po którym biblioteka lub inna
wypożyczalnia nie może upominać się na
podstawie posiadanego pokwitowania
o zwrot książki lub innej rzeczy?

Artur

Data: 2016-06-14 11:13:13
Autor: Liwiusz
Upomnienie ws. zwrotu
W dniu 2016-06-14 o 11:11, Artur pisze:
Czy, a jeśli tak, to jakie, przepisy regulują
okres czasu, po którym biblioteka lub inna
wypożyczalnia nie może upominać się na
podstawie posiadanego pokwitowania
o zwrot książki lub innej rzeczy?

Po upływie umówionego okresu wypożyczenia.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-14 12:12:05
Autor: Artur
Upomnienie ws. zwrotu

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:njohri$r4u$1node2.news.atman.pl...
[...]

To znaczy, jeśli pożyczyłem książkę na 30 dni,
to 31-szego dnia biblioteka już nie ma prawa
się o nią upomnieć ????

Artur

Data: 2016-06-14 12:16:06
Autor: Liwiusz
Upomnienie ws. zwrotu
W dniu 2016-06-14 o 12:12, Artur pisze:

[...]

Rzeczywiście pytasz o okres, po którym nie można się upominać. Zatem nie ma takiego okresu, upominać o zwrot można do śmierci.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-14 13:39:06
Autor: J.F.
Upomnienie ws. zwrotu
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:njolhg$v5h$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A nawet dluzej.

Tylko ... wedle KC to po 3 czy 10 latach roszczenie sie przedawnia.
Co nie znaczy, ze ksiazka przechodzi na wlasnosc wypozyczajacego :-)

Ale biblioteki moze maja jakis specjalny zapis ...

J.

Data: 2016-06-14 14:44:11
Autor: Artur
Upomnienie ws. zwrotu

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:575fecda$0$641$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Chodzi o sytuację gdzie książki nie mam i nie pamiętam żebym jej
nie oddał, przed około 30 laty. Nie pamiętam także czy biblioteka
oddawała pokwitowanie przy zwrocie książki, którego oczywiście
nie mam.

Artur

Data: 2016-06-14 15:02:06
Autor: Liwiusz
Upomnienie ws. zwrotu
W dniu 2016-06-14 o 14:44, Artur pisze:

[...]

Upominać się można.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-14 16:31:28
Autor: Krzysztof Jodłowski
Upomnienie ws. zwrotu
Chodzi o sytuację gdzie książki nie mam i nie pamiętam żebym jej
nie oddał, przed około 30 laty.

To już można wystąpić o zasiedzenie ruchomości :)

Data: 2016-06-14 17:50:24
Autor: Kviat
Upomnienie ws. zwrotu
W dniu 2016-06-14 o 16:31, Krzysztof Jodłowski pisze:
Chodzi o sytuację gdzie książki nie mam i nie pamiętam żebym jej
nie oddał, przed około 30 laty.

To już można wystąpić o zasiedzenie ruchomości :)

Ruchomości, której nie ma? Raczej nie :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-14 12:12:41
Autor: Michał Jankowski
Upomnienie ws. zwrotu
W dniu 14.06.2016 11:13, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-06-14 o 11:11, Artur pisze:
Czy, a jeśli tak, to jakie, przepisy regulują
okres czasu, po którym biblioteka lub inna
wypożyczalnia nie może upominać się na
                  ^^^^^^^^
podstawie posiadanego pokwitowania
o zwrot książki lub innej rzeczy?

Po upływie umówionego okresu wypożyczenia.

"NIE MOŻE"...

:)

   MJ

Data: 2016-06-15 00:59:54
Autor: Robert Tomasik
Upomnienie ws. zwrotu
W dniu 14-06-16 o 11:11, Artur pisze:
Czy, a jeśli tak, to jakie, przepisy regulują
okres czasu, po którym biblioteka lub inna
wypożyczalnia nie może upominać się na
podstawie posiadanego pokwitowania
o zwrot książki lub innej rzeczy?

Upominać zawsze się może. Osobną kwestie stanowi przedawnienie.
Czytelnik nie oddając książki przywłaszcza sobie ją. Jeśli jej wartość
nie przekracza 416 zł, to wykroczenie. Ścigać nie można po roku. Jeśli
więcej, to już przedawnienie wynosi 5 lat (chyba, bo nie chce mi się
patrzeć). Cywilnie skutecznie mogą działać przez 3 lata.

Data: 2016-06-15 06:18:16
Autor: Artur
Upomnienie ws. zwrotu

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:57608c6c$0$652$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bardzo dziękuję.
W sprawie owych 5 lat przedawnienia - gdzie powinienem zajrzeć
żeby mieć pewność?

Artur

Data: 2016-08-09 09:20:06
Autor: ąćęłńóśźż
Upomnienie ws. zwrotu
Ale czy jako czytelnik podpisując regulamin biblioteki nie zgadzasz się na inne warunki?

-- -- -