Upomnienie ws. zwrotu

Data: 2016-06-14 11:13:13
Autor: Liwiusz
Upomnienie ws. zwrotu
W dniu 2016-06-14 o 11:11, Artur pisze:
Czy, a jeśli tak, to jakie, przepisy regulują
okres czasu, po którym biblioteka lub inna
wypożyczalnia nie może upominać się na
podstawie posiadanego pokwitowania
o zwrot książki lub innej rzeczy?

Po upływie umówionego okresu wypożyczenia.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-14 12:12:05
Autor: Artur
Upomnienie ws. zwrotu

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:njohri$r4u$1node2.news.atman.pl...
[...]

To znaczy, jeśli pożyczyłem książkę na 30 dni,
to 31-szego dnia biblioteka już nie ma prawa
się o nią upomnieć ????

Artur

Data: 2016-06-14 12:16:06
Autor: Liwiusz
Upomnienie ws. zwrotu
W dniu 2016-06-14 o 12:12, Artur pisze:

[...]

Rzeczywiście pytasz o okres, po którym nie można się upominać. Zatem nie ma takiego okresu, upominać o zwrot można do śmierci.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-14 13:39:06
Autor: J.F.
Upomnienie ws. zwrotu
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:njolhg$v5h$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A nawet dluzej.

Tylko ... wedle KC to po 3 czy 10 latach roszczenie sie przedawnia.
Co nie znaczy, ze ksiazka przechodzi na wlasnosc wypozyczajacego :-)

Ale biblioteki moze maja jakis specjalny zapis ...

J.

Data: 2016-06-14 14:44:11
Autor: Artur
Upomnienie ws. zwrotu

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:575fecda$0$641$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Chodzi o sytuację gdzie książki nie mam i nie pamiętam żebym jej
nie oddał, przed około 30 laty. Nie pamiętam także czy biblioteka
oddawała pokwitowanie przy zwrocie książki, którego oczywiście
nie mam.

Artur

Data: 2016-06-14 15:02:06
Autor: Liwiusz
Upomnienie ws. zwrotu
W dniu 2016-06-14 o 14:44, Artur pisze:

[...]

Upominać się można.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-14 16:31:28
Autor: Krzysztof Jodłowski
Upomnienie ws. zwrotu
Chodzi o sytuację gdzie książki nie mam i nie pamiętam żebym jej
nie oddał, przed około 30 laty.

To już można wystąpić o zasiedzenie ruchomości :)

Data: 2016-06-14 17:50:24
Autor: Kviat
Upomnienie ws. zwrotu
W dniu 2016-06-14 o 16:31, Krzysztof Jodłowski pisze:
Chodzi o sytuację gdzie książki nie mam i nie pamiętam żebym jej
nie oddał, przed około 30 laty.

To już można wystąpić o zasiedzenie ruchomości :)

Ruchomości, której nie ma? Raczej nie :)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-14 12:12:41
Autor: Michał Jankowski
Upomnienie ws. zwrotu
W dniu 14.06.2016 11:13, Liwiusz pisze:
W dniu 2016-06-14 o 11:11, Artur pisze:
Czy, a jeśli tak, to jakie, przepisy regulują
okres czasu, po którym biblioteka lub inna
wypożyczalnia nie może upominać się na
                  ^^^^^^^^
podstawie posiadanego pokwitowania
o zwrot książki lub innej rzeczy?

Po upływie umówionego okresu wypożyczenia.

"NIE MOŻE"...

:)

   MJ

Upomnienie ws. zwrotu