Upoważnienie szczególne elektroniczne

Data: 2015-11-15 10:50:31
Autor: Karol
Upoważnienie szczególne elektroniczne
Czytam na ePUAP:

Wydawanie odpisów z rejestru stanu cywilnego

Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o
wydanie odpisów i zaświadczeń z ksiąg stanu cywilnego.

Kogo dotyczy

Osoba, której akt dotyczy, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek lub
przedstawiciel ustawowy oraz każdy, kto wykaże w tym interes prawny. Odpisy
z aktów stanu cywilnego mogą zostać również wydane na wniosek osoby
trzeciej na podstawie udzielonego jej pełnomocnictwa szczególnego przez
osobę uprawnioną (pisemnego lub w formie dokumentu elektronicznego)

nie bardzo wiem, jak niby ma wyglądać upoważnienie w formie dokumentu
elektronicznego?
W jaki sposób USC zweryfikuje czy upoważnienie pochodzi od osoby
uprawnionej ?

Data: 2015-11-15 10:37:55
Autor: witek
UpowaĹźnienie szczegĂłlne elektroniczne
Karol wrote:
[...]

Nijak nie zweryfikuje bo nie ma takiej możliwości.
Papierowo pyta "kim jet dla pana ta osoba" i w szczególności jak nazwisko jest takie samo, to mozesz palnąć każdą głupotę.
Przy innych nazwiskach zwykle kończyło się na przyjęciu tego co mówiłem za prawdę.
Tylko raz pani stanęła okoniem i musiałem pokazać papierki.
Jak to robią w wersji elektronicznej pojęcia nie mam.
Pewnie złożysz elektroniczne oświadczenie.

Data: 2015-11-15 13:42:23
Autor: P03
[...]

https://obywatel.gov.pl/zgon/uzyskaj-odpis-aktu-stanu-cywilnego-urodzenia-malzenstwa-zgonu#scenariusz-przez-internet
w szczególności punkt :
Odpis aktu stanu cywilnego skrócony i zupełny możesz dostać w dwóch formach:
    papierowej,
    elektronicznej - czyli pliki elektroniczne, które są podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym, który potwierdza autentyczność dokumentu. Jeśli składasz wniosek o odpis w formie elektronicznej - otrzymasz odpis na swoją skrzynkę w ePUAP  (jeśli posiadasz profil zaufany ePUAP).

--
P03

Upoważnienie szczególne elektroniczne