Uprawnienia Straży Granicznej

Data: 2009-08-14 18:14:01
Autor: >p
Uprawnienia Straży Granicznej
Witajcie!

Dziś wracając z pracy do domu samochodem, zatrzymał mnie patrol Straży Granicznej (stali na poboczu drogi).
Powodem zatrzymania było to, że jechałem na tzw. światłach do jazdy dziennej. Funkcjonariusz zaczął mnie wypytywać o jakieś koncesje i homologacje na to oświetlenie zamontowane w moim aucie. Sprawdzał poprawność działania tych świateł. Obeszło się bez mandatu i przetrzepał dokumeny osobiste i dokumenty samochodu (dowód rejestracyjny, ubezpieczenie, prawo jazdy i dowód osobisty).
Powiedzcie mi proszę, jakie są kompetencje i uprawnienia funkcjonariuszy Straży Granicznej, gdyż wg. mnie (tak mi się wydaje) facet przekroczył swoje uprawnienia.

pozdrawiam
pk

Data: 2009-08-14 17:20:49
Autor: Jacek_P
">pk<" napisal:
Dziś wracając z pracy do domu samochodem, zatrzymał mnie patrol Straży Granicznej (stali na poboczu drogi).

To patrol wracal do domu, czy stal na poboczu? ;)

Powiedzcie mi proszę, jakie są kompetencje i uprawnienia funkcjonariuszy Straży Granicznej, gdyż wg. mnie (tak mi się wydaje) facet przekroczył swoje uprawnienia.

IMHO przekroczyl. Nie maja uprawnien do tego typu kontroli.
Natomiast, o ile sie nie myle, ostatnio poszerzono uprawnienia ITD
(krokodyli) na kontrole stanu technicznego samochodow osobowych.
Prawda to?
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-08-15 08:33:50
Autor: >p

Faktycznie... dość nieprecyzyjnie napisałem. :-) Powinno być: "... gdy wracałem z pracy...". :-)

IMHO przekroczyl. Nie maja uprawnien do tego typu kontroli.

IMHO? A w jakich przepisach tego szukać? Gdzie mogę znaleźć zakres uprawnień Straży Granicznej?

Natomiast, o ile sie nie myle, ostatnio poszerzono uprawnienia ITD
(krokodyli) na kontrole stanu technicznego samochodow osobowych.
Prawda to?

Nie wiem :-)

pozdro
pk

Data: 2009-08-15 12:00:32
Autor: gazebo
Użytkownik >pk< napisał:

IMHO przekroczyl. Nie maja uprawnien do tego typu kontroli.

IMHO? A w jakich przepisach tego szukać? Gdzie mogę znaleźć zakres uprawnień Straży Granicznej?

http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial5.html

Art. 129. 4a. Kontrolę ruchu drogowego mogą przeprowadzać także funkcjonariusze Straży Granicznej lub organów celnych, którym przysługują uprawnienia, o których mowa w ust. 2 pkt 1-5 i 7-12 oraz w art. 130a ust. 4 pkt 1.

--
bla

Data: 2009-08-15 12:15:52
Autor: >p
gazebo pisze:

[...]

Czyli jednak mogą. Funkcjonariusz nie przekroczył swoich uprawnień.

Dziękuję.

pozdro
pk

Data: 2009-08-16 09:56:52
Autor: MarcinJM
Uprawnienia Straży Granicznej
>pk< pisze:
Straży Granicznej, gdyż wg. mnie (tak mi się wydaje) facet przekroczył swoje uprawnienia.

Z mundurowki jedynie listonosze JESZCZE nie moga kontrolowac kierowcow.

MarcinJM

Data: 2009-08-16 22:39:41
Autor: >p
MarcinJM pisze:

Z mundurowki jedynie listonosze JESZCZE nie moga kontrolowac kierowcow.

No to mamy państwo policyjne... :-/
pozdro
pk

Data: 2009-09-08 21:23:15
Autor: cranky
Dnia Sun, 16 Aug 2009 09:56:52 +0200, MarcinJM napisał(a):

 >pk< pisze:
Straży Granicznej, gdyż wg. mnie (tak mi się wydaje) facet przekroczył swoje uprawnienia.

Z mundurowki jedynie listonosze JESZCZE nie moga kontrolowac kierowcow.

Wg. Kodeksu kierowca jest obowiązany do stosowania się do nakazów
wydawanych przez osoby kierujące ruchem. Jeśli na skrzyżowaniu stoi pijany
listonosz to masz obowiazek go słuchać!
Straż graniczna nie ma prawa wystawić mandatu za nieprawidłowe światła.
Może poddawać w wątpliwość, jek się zgadzasz przyjmujesz mandat. Ale w
razie czego wzywają chyba drogówkę do ustalenia.

Data: 2009-09-09 17:51:07
Autor: SQLwysyn
Użytkownik "cranky" <doormat@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:116vb0zqegipf$.vajab1llf3bl.dlg40tude.net...

Wg. Kodeksu kierowca jest obowiązany do stosowania się do nakazów
wydawanych przez osoby kierujące ruchem. Jeśli na skrzyżowaniu stoi pijany
listonosz to masz obowiazek go słuchać!

Bredzisz.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-09-10 14:31:40
Autor: neelix

Użytkownik ">pk<" <nie@podam.pl> napisał w wiadomości news:4a858d4a$1news.home.net.pl...
[...]

Funkcjonariusze SG są uprawnieni do kontroli RD w stosunku do poj. przekraczających granicę RP i w strefie nadgranicznej.

neelix

Uprawnienia Straży Granicznej