Data: 2010-12-23 14:09:25 | |
Autor: M | |
Uprawnienia UAP a uprawnienia do prowadzenia korespondencji radiowej w ruchu lotniczym w języku polskim lub angielskim... | |
Witam
Mam takie pytanko - jak wiadomo do Świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego (UAP) można wpisać Uprawnienia do prowadzenia korespondencji radiowej w ruchu lotniczym w języku polskim lub angielskim. Kwestia wpisania korespondencji w języku angielskim - czy wiąże się to ze zdaniem egaminu z angielskiego na tzw Level 4 ICAO czy to jest zupełnie coś innego? Pzdr M |
|
Data: 2010-12-23 23:58:48 | |
Autor: PMG | |
Uprawnienia UAP a uprawnienia do prowadzenia korespondencji radiowej w ruchu lotniczym w języku polskim lub angielskim... | |
W dniu 2010-12-23 14:09, M pisze:
Kwestia wpisania korespondencji w języku angielskim - czy wiąże się to ze zdaniem egaminu z angielskiego na tzw Level 4 ICAO czy to jest zupełnie coś innego? Jeżeli zamierzasz wykonywać loty w przestrzeni międzynarodowej to musisz zdać egzamin. Jest jedno ułatwienie: jeśli masz "gołe" świadectwo, nie zamierzasz latać w przestrzeni kontrolowanej i _nie_posiadasz_ uprawnień IFR to możesz wnioskować o egzamin z ograniczeniem tzw."VFR only". Niezależnie od zakresu egzaminu (zwykły lub ograniczony) w każdym przypadku musisz wykazać się znajomością języka na poziomie minimum operacyjnym czyli 4. Stopień znajomości języka będzie determinował okres ważności Twoich uprawnień. |
|
Data: 2010-12-24 00:40:12 | |
Autor: Krzysztof | |
Uprawnienia UAP a uprawnienia do prowadzenia korespondencji radiowej w ruchu lotniczym w języku polskim lub angielskim... | |
On 23 Gru, 23:58, PMG <p...@pmg.pl> wrote:
W dniu 2010-12-23 14:09, M pisze: Nie posiadam UAP, ale jego czeski odpowiednik "Pilotni Prukaz". Stoi w nim wyraźnie na drugiej stronie, że dokument ten nie jest zgodny z ICAO (nie podlega regulacjom ICAO). Czy wobec tego mogą jego posiadacza obowiązywać wymagania tej organizacji (w tym zdania egzaminu z języka angielskiego)? Moim zdaniem raczej nie. Oczywiście poza wszelką dyskusją znajduje się postulat korzystania z rozumu i nie latanie tam, gdzie nie możemy się skutecznie porozumiewać (w powszechnie przyjętym dla danych okoliczności języku). Przy okazji, ultralajty nie są dopuszczone do lotów IFR - mogą wykonywać wyłącznie loty VFR. |
|