Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Uprawnienia UAP a uprawnienia do prowadzenia korespondencji radiowej w ruchu lotniczym w języku polskim lub angielskim...

Data: 2010-12-23 14:09:25
Autor: M
Uprawnienia UAP a uprawnienia do prowadzenia korespondencji radiowej w ruchu lotniczym w języku polskim lub angielskim...
Witam

Mam takie pytanko - jak wiadomo do Świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego (UAP) można wpisać Uprawnienia do prowadzenia korespondencji radiowej w ruchu lotniczym w języku polskim lub angielskim. Kwestia wpisania korespondencji w języku angielskim - czy wiąże się to ze zdaniem egaminu z angielskiego na tzw Level 4 ICAO czy to jest zupełnie coś innego?

Pzdr

Data: 2010-12-23 23:58:48
Autor: PMG
  W dniu 2010-12-23 14:09, M pisze:

Kwestia wpisania korespondencji w języku angielskim - czy wiąże się to ze zdaniem egaminu z angielskiego na tzw Level 4 ICAO czy to jest zupełnie coś innego?

Jeżeli zamierzasz wykonywać loty w przestrzeni międzynarodowej to musisz zdać egzamin. Jest jedno ułatwienie: jeśli masz "gołe" świadectwo, nie zamierzasz latać w przestrzeni kontrolowanej i _nie_posiadasz_ uprawnień IFR to możesz wnioskować o egzamin z ograniczeniem tzw."VFR only". Niezależnie od zakresu egzaminu (zwykły lub ograniczony) w każdym przypadku musisz wykazać się znajomością języka na poziomie minimum operacyjnym czyli 4. Stopień znajomości języka będzie determinował okres ważności Twoich uprawnień.

Data: 2010-12-24 00:40:12
Autor: Krzysztof
On 23 Gru, 23:58, PMG <p...@pmg.pl> wrote:
  W dniu 2010-12-23 14:09, M pisze:

> Kwestia wpisania korespondencji w j zyku angielskim - czy wi e si to
> ze zdaniem egaminu z angielskiego na tzw Level 4 ICAO czy to jest
> zupe nie co innego?

Je eli zamierzasz wykonywa loty w przestrzeni mi dzynarodowej to musisz
zda egzamin. Jest jedno u atwienie: je li masz "go e" wiadectwo, nie
zamierzasz lata w przestrzeni kontrolowanej i _nie_posiadasz_ uprawnie
IFR to mo esz wnioskowa o egzamin z ograniczeniem tzw."VFR only".
Niezale nie od zakresu egzaminu (zwyk y lub ograniczony) w ka dym
przypadku musisz wykaza si znajomo ci j zyka na poziomie minimum
operacyjnym czyli 4. Stopie znajomo ci j zyka b dzie determinowa okres
wa no ci Twoich uprawnie

Nie posiadam UAP, ale jego czeski odpowiednik "Pilotni Prukaz". Stoi w
nim wyraźnie na drugiej stronie, że dokument ten nie jest zgodny z
ICAO (nie podlega regulacjom ICAO). Czy wobec tego mogą jego
posiadacza obowiązywać wymagania tej organizacji (w tym zdania
egzaminu z języka angielskiego)? Moim zdaniem raczej nie.

Oczywiście poza wszelką dyskusją znajduje się postulat korzystania z
rozumu i nie latanie tam, gdzie nie możemy się skutecznie porozumiewać
(w powszechnie przyjętym dla danych okoliczności języku).

Przy okazji, ultralajty nie są dopuszczone do lotów IFR - mogą
wykonywać wyłącznie loty VFR.