Uprawnienia do korzystania z lokalu

Data: 2009-03-14 06:17:20
Autor: pronigo
Uprawnienia do korzystania z lokalu
Witam,

jestem w trakcie zakładania firmy i w poniedziałek wybieram się do US
z aktualizacją NIP'u na firmowy i mam teraz pytanie, jest tam pod
koniec formularza lista dokumentów które należy dostarczyć. Między
innymi "dokument potwierdzający uprawienia do korzystania z lokalu lub
nieruchomości". Pytanie moje jest takie, jeżeli ja mieszkam z
rodzicami to w jaki sposób mam wykazać, że jest uprawniony do
korzystania z lokalu?

Data: 2009-03-14 14:22:28
Autor: HANA

Użytkownik <pronigo@gmail.com> napisał w wiadomości news:201ad06d-b4c9-46bf-a7ed-c9a2a10933dde38g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

W takim wypadku wystarczy dowod osobisty (jesli jestes tam zameldowany)
jesli nie to umowa z rodzicem ktory jest wlascicielem lokalu.

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-03-14 14:04:51
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Uprawnienia do korzystania z lokalu
Dnia 14.03.2009 HANA <hana33@poczta.onet.pl> napisał/a:
jestem w trakcie zak?adania firmy i w poniedzia?ek wybieram si? do US
z aktualizacj? NIP'u na firmowy i mam teraz pytanie, jest tam pod
koniec formularza lista dokumentów które nale?y dostarczy?. Mi?dzy
innymi "dokument potwierdzaj?cy uprawienia do korzystania z lokalu lub
nieruchomo?ci". Pytanie moje jest takie, je?eli ja mieszkam z
rodzicami to w jaki sposób mam wykaza?, ?e jest uprawniony do
korzystania z lokalu?

W takim wypadku wystarczy dowod osobisty (jesli jestes tam zameldowany)
jesli nie to umowa z rodzicem ktory jest wlascicielem lokalu.
hm... jestem zameldowany w mieszkaniu gdzie założyłem firme, mam w
dowodzie osobistym ten adres a mimo to w US przy zakładaniu firmy
prosili mnie o ksero(!) aktu notarialnego poswiadczajacego uprawnienia
do lokalu (i oryginał do wglądu). Poznań Jeżyce.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator

Data: 2009-03-14 07:56:26
Autor: pronigo
Uprawnienia do korzystania z lokalu
On 14 Mar, 15:04, Andrzej 'The Undefined' Dopierała <undef...@pld-
linux.org> wrote:
Dnia 14.03.2009 HANA <han...@poczta.onet.pl> napisał/a:> jestem w trakcie zak?adania firmy i w poniedzia?ek wybieram si? do US
> [...]

PLD Linux Developer      HomePage:http://andrzej.dopierala.name/
Reprezentuję siebie i wyrażam tylko moje zdanie!

A czy może być umowa użyczenia? Jeśli tak to czy musi ona być
podpisana przy notariuszu?

Data: 2009-03-14 10:04:38
Autor: witek
pronigo@gmail.com wrote:

A czy może być umowa użyczenia? Jeśli tak to czy musi ona być
podpisana przy notariuszu?

moze byc
nie musi

Data: 2009-03-14 17:01:28
Autor: boropi
Uprawnienia do korzystania z lokalu
A czy może być umowa użyczenia? Jeśli tak to czy musi ona być
podpisana przy notariuszu?

moze byc
nie musi

I raczej dobrze by było aby zawierała klauzule, że nieodpłatne użyczenie.

Data: 2009-03-14 11:59:06
Autor: witek
boropi wrote:
[...]

a użyczenie może być odpłatne? :)

Data: 2009-03-14 19:01:23
Autor: boropi
Uprawnienia do korzystania z lokalu
I raczej dobrze by było aby zawierała klauzule, że nieodpłatne użyczenie.

a użyczenie może być odpłatne? :)

Wychodzi na to że nie, ale ja musiałem w skarbówce tak napisać zeby nie było żadnych wątpliwości.

Data: 2009-03-14 13:16:51
Autor: witek
boropi wrote:
I raczej dobrze by było aby zawierała klauzule, że nieodpłatne użyczenie.

a użyczenie może być odpłatne? :)

Wychodzi na to że nie, ale ja musiałem w skarbówce tak napisać zeby nie było żadnych wątpliwości.

to że młode w US są niedouczone i wiedzą wszystko odwrotnie to wiadomo od dawna.

Data: 2009-03-15 14:24:12
Autor: Kotlet mielony
Uprawnienia do korzystania z lokalu

W takim wypadku wystarczy dowod osobisty (jesli jestes tam zameldowany)
jesli nie to umowa z rodzicem ktory jest wlascicielem lokalu.

czasem tak czasem nie czasem pisemna zgoda, czasem umowa uzyczenia, niech sie zapyta w jego US

Data: 2009-03-14 18:05:23
Autor: gargamel
Użytkownik <pronigo> napisał:
[...]

po pierwsze  to czy ty zamierzasz w tym mieszkaniu rodziców prowadzić DG czy tylko tam mieszkać?
bo wiedz że prowadząc DG nie masz obowiązku posadania lokalu/siedziby GD,
znając życie US chce ci e wrobić w jakieś sprawy podatkowe, bo jesli podasz miejsce zamieszkania jako siedzibę firmy to i pewnie jakeis podatki z tego tytułu będziesz musiał comiesięcznie odprowadzać, nie brnij w to bagno, nie daj się zrobic w bambuko:O)

Uprawnienia do korzystania z lokalu