Uprawnienia "służb" energetycznych

Data: 2014-12-18 16:03:01
Autor: yabba
Uprawnienia "służb" energetycznych
Użytkownik "Pogromca żab" <jakominomator@gmail.com> napisał w wiadomości news:5491a319$0$2145$65785112news.neostrada.pl...
Jakie są uprawnienia przedstawicieli służb energetycznych?

Mieszkanie w bloku, licznik energii jest w mieszkaniu, nagle do drzwi puka 2 panów ubranych całkowicie po cywilnemu, z jakąś "legitymacją" wyglądającą jak obindowany wydruk z drukarki atramentowej i mówią że chcą skontrolować licznik.
Wpuszczam a panowie kontrolują pomieszczenia łazienkę kuchnię z jakimiś dziwnymi przyrządami telemetrycznymi jakby szukali ufoludków.

Generalnie imo robią rozeznanie po mieszkaniu, bardzo mi się to nie podoba i chyba oni nie mieli racji że mogą...

a mogÄ…?

konkretne przepisy?

acha i dzwoniłem do energetyki potwierdzili że chodzą i mogą...

Czy ubezpieczyłeś mieszkanie od kradzieży?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-12-18 17:58:26
Autor: Pogromca żab
Uprawnienia "służb" energetycznych

acha i dzwoniłem do energetyki potwierdzili że chodzą i mogą...

Czy ubezpieczyłeś mieszkanie od kradzieży?

no właśnie, pod tym kątem pytam

dowiedziałem się więcej o prawach i szczegółach kontroli od znajomego elektryka:

kontrola była u wszystkich w bloku których zastali, "kontrolują" masowo ile się da bo to firma "zewnętrzna" wynajęta przez elektrownię, firma zewnętrzna to taka że ktoś wczoraj grzebał w śmietnikach a dzisiaj udało mu się zatrudnić jako kontroler, nie wiadomo co będzie robił jutro, w skrócie często człowiek prosto z ulicy

kontrola ma na celu sprawdzenie licznika oraz czy nie ma gdzieś nielegalnego podłączenia czyli chodzą i sprawdzają po całym mieszkaniu czy mimo wyłączenia prądu nie znajduje się gdzieś ten prąd, np chodzą też po wsiach i potrafią przekopać pół piwnicy i strychu pod pretekstem domniemania kradzieży prądu

Uprawnienia "służb" energetycznych