Uprząż - jaka?

Data: 2011-11-12 18:52:30
Autor: sp5it
Uprząż - jaka?
Witam. Potrzebuje kupić uprząż do wspinania się i pracy na masztach antenowych. Ma to być wygodne, umożliwiać pracę w podparciu i nie wpijać się w tyłek. Wykorzystywane to bedzie kilka razy do roku. Możecie polecić coś, co mnie nie zrujnuje a zapewnie bezpieczeństwo i wygodę? Pozdrawiam, Michał

Data: 2011-11-12 22:54:04
Autor: Jarek K.
Uprząż - jaka?
W dniu 12 lis 2011, o godzinie 19:52, sp5it napisał(a):

[...]
Wymogi te spełni każda uprząż z atestem, którą oferuje najbliższy Tobie
sklep, a w której czujesz się wygodnie. W tyłek nie wpijają się te, które
mają szerokie taśmy przzewidziane na podparcie ud.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2011-11-13 09:52:31
Autor: krzysztof dąbrowski
Uprząż - jaka?
Zdecydowanie petzl nawaho bod fast lub pokrewna (koniecznie z górą).
problem tylko z ceną, nie są tanie, ale warte tej kasy.
Od wielu lat używam tylko navaho, innej bym nie kupił.
pozdrawiam, k.

Data: 2011-11-13 10:31:44
Autor: szufla
Uprząż - jaka?
Zdecydowanie petzl nawaho bod fast lub pokrewna

I wspinasz sie w niej ?:)

sz.

Data: 2011-11-13 19:56:32
Autor: krzysztof dąbrowski
Uprząż - jaka?
założyłem, że kolega sp5it pisząc o wspinaniu miał na myśli wchodzenie na wspomniane maszty.
ale powiem Ci, że nie zdziwiłbym się widząc kogoś w ścianie w takiej uprzęży. Zwłaszcza na początku kariery.
Sam zaczynałem w uprzęży własnej roboty  (kopia uprzęży speleo assecuro).
btw w ubiegłym roku na stoku narciarskim widziałem gościa w kpl motocyklowym marki modeka.
ludziom nie przeszkadzają takie drobiazgi.

Data: 2011-11-13 22:04:07
Autor: sp5it
Uprząż - jaka?
założyłem, że kolega sp5it pisząc o wspinaniu miał na myśli wchodzenie
na wspomniane maszty.

Ano właśnie. Potrzebuje zabezpiecznie przy wciąganiu anten na maszt i pracach konserwacyjnych. Na skałki wspinał się nie bedę.
Michał

Data: 2011-11-13 23:51:41
Autor: krzysztof dąbrowski
Uprząż - jaka?
Przemyśl tego petzla, zapewniam Cię, jeśli masz takie środki nie zawiedziesz się. Planując taki wydatek weź pod uwagę, że uprząż to nie wszystko.
będziesz potrzebował jeszcze lonże i kilka karabinków, a to kolejne parę złotych.
Gdybyś potrzebował pomocy w doborze reszty sprzętu  osobistego pisz. Od 15 lat pracuje na wysokości wiec coś tam wiem w tym temacie.
pozdrawiam,
k.

Data: 2011-11-14 15:18:50
Autor: szufla
Uprząż - jaka?
ale powiem Ci, że nie zdziwiłbym się widząc kogoś w ścianie w takiej uprzęży. Zwłaszcza na początku kariery.

No ja bym sie zdziwil, nieznane sa mi takie przypadki :)

Sam zaczynałem w uprzęży własnej roboty  (kopia uprzęży speleo assecuro).

Wtedy z ich warsztatu w Al.Niepodleglosci ich wyroby byly troche niedopracowane, a zeby samemu cos uszyc to nawet tasmy i nici odpowiednich nie bylo w detalu. Ja korzystalem na uprzezach spadochronowych z demobilu i wypruwalem z nich tasme :) Choc moze to bylo troche wczesniej niz 15 lat wstecz.

ludziom nie przeszkadzają takie drobiazgi.

Waga sprzetu to dosc istotny "drobiazg".

sz.

Data: 2011-11-14 18:04:57
Autor: Aleksander Boberski
Uprząż - jaka?
Użytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisał w wiadomości news:j9r7rt$q9$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja korzystałem z pasów bezpieczeństwa, takich najprostszych. Oczywiście jako surowca, nie uprzęży :-)

Aleksander Boberski

Data: 2011-11-15 14:55:47
Autor: Stefan
Uprząż - jaka?

Użytkownik "Aleksander Boberski" <alek@hot.pl> napisał w wiadomości news:4ec14a84$1news.home.net.pl...
[...]

....siąt lat temu nazad, jak robiliśmy konserwację  masztu krakowskiego radia (tego pod Kopcem Kościuszki) to były w użyciu dwie pętelki - z jednej "majtki" z drugiej "szelki", kawałek dupowsporka i szło jakoś....
pozdr
Stefan

Data: 2011-11-15 15:33:00
Autor: Krzysztof Kucharski
Uprząż - jaka?
Dzień dobry

Użytkownik "Stefan" <stoszkra@o2.pl> napisał w wiadomości news:j9tr15$ae6$1inews.gazeta.pl...

[...]
[...]

Teraz też tak dałoby się. Podobnie, jak i używać w roli przyrządu zjazdowego zwyczajny karabinek ;-) Ale to tylko i wyłącznie na własnym terenie, na prywatnym maszcie antenowym. Robienie czegoś takiego w ramach tzw. "działalności gospodarczej", na obcym terenie nieuchronnie prowadzi do nieziemskiej zadymy. Zwłaszcza po tegorocznym wypadku w okolicy Bydgoszczy. PIP czuwa! ;-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Data: 2011-11-15 15:46:50
Autor: szufla
Uprząż - jaka?
Teraz też tak dałoby się. Podobnie, jak i używać w roli przyrządu zjazdowego zwyczajny karabinek ;-)

Nie daloby sie bo to jest niewygodne, teraz to ma to sens jedynie przy jakims wycofie.

 Zwłaszcza po tegorocznym wypadku w
okolicy Bydgoszczy. PIP czuwa! ;-)

Ale ten z Trzeciewca to mial podobno sprzet w porzadku,  co innego zawiodlo - wiadomo co (wiem z pierwszej reki).

sz.

Data: 2011-11-14 12:35:01
Autor: Krzysztof Kucharski
Uprząż - jaka?
Dzień dobry

Użytkownik "sp5it" <via@qrz.com> napisał w wiadomości news:Xns9F9BCA26AEDB3sp5it127.0.0.1...
Witam. Potrzebuje kupić uprząż do wspinania się i pracy na masztach
antenowych.
[...]

PETZL jest drogi. Tańsze są wyroby czeskiej firmy SINGING ROCK, OPERATOR lub RL PROFI. Najtańsze są wyroby polskiej firmy PROTEKT.
W sumie wybór należy i tak do Ciebie. Najważniejsze, aby przed zakupem upewnić się, że wybrana uprząż spełnia wymagania norm: EN361 - szelki, EN813 - pas, EN358 - ustalenie pozycji podczas pracy. Tyle podstaw w największym skrócie.
A teraz kilka moich osobistych uwag. Jestem posiadaczem i użytkownikiem uprzęży zarówno z firmy P., jak i z SR. Dla _mnie_ różnice w konstrukcji są bez znaczenia.
Dystrybutorem sprzętu SR jest firma ROCK MASTER z Krakowa. Mam bardzo miłe opinie na ich temat.
Łódzkiego PROTEKTU też nie powinieneś z góry skreślać. I tak kupisz od nich karabinki czy linki asekuracyjne.
ROCK MASTER: www.rockmaster.com.pl
PROTEKT: www.protekt.com.pl

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Data: 2011-11-14 15:25:29
Autor: szufla
Uprząż - jaka?
Tez bym kupil SR zamiast Petzla, tylko zamiast z rock mastera skorzystalbym z tego sklepu:
http://sport.popina.pl/sprzet-przemyslowy-uprzeze-przemyslowe-c-122_131.html
oferuja tez znizki.

sz.

Data: 2011-11-14 17:42:33
Autor: krzysiek-d
Uprząż - jaka?
To chyba żaden z Was nie próbował ubrać uprzęży SR w zimie, a co gorsza zdjąć jej z siebie w miarę szybko. Choć to ubieranie jest jednak istotniejsze.
rada dla kolegi kupującego.
zanim zapłacisz postaraj się ubrać w te szelki, albo przynajmniej wyobraź sobie takie ubieranie i dociąganie wszystkich taśm.
moim zdaniem SR to dramat, nieudolna kopia petzla.
Co więcej zawieżenie systemom typu fast (wersja droższa) czy jak je tam zwał w pasie to jakieś nieporozumienie (w pracy bym się na to nie zdecydował, co innego sport).
Oczywiście szanuje Wasze zdanie i wiem że ludzie pracują nawet w uprzężach do wspinaczki skałkowej, wychwalając np ich lekkość i cenę. pytanie tylko co znaczy pracować na wysokości? Jeżeli ktoś wisi w ławeczce i do asekuracji ma uprzaż wspinaczkową to ok, ale to wszystko.
pozdrawiam,
k.

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5832 (20110130) __________

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5832 (20110130) __________

Data: 2011-11-15 10:20:26
Autor: Lech R
Uprząż - jaka?
Mam pełną uprząż SR, i potwierdzam - ubieranie i regulacja to dramat zwłaszcza zimą.
Teraz kupiłbym Petzla w dwóch wersjach - pełną i dolną.

Data: 2011-11-15 10:39:26
Autor: szufla
Uprząż - jaka?
Mam pełną uprząż SR, i potwierdzam - ubieranie i regulacja to dramat zwłaszcza zimą.
Teraz kupiłbym Petzla w dwóch wersjach - pełną i dolną.

A w czym tkwi problem, bo nie posiadam roboczej, ani jednej, ani drugiej, a cena to przepasc :)?

sz.

Data: 2011-11-15 11:13:24
Autor: Krzysztof Kucharski
Uprząż - jaka?
Dzień dobry

Użytkownik "szufla" <brak@emaila.pl> napisał w wiadomości news:j9tbrq$q8r$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ano w tym, że czeska uprząż jest nieco upierdliwa. Zwłaszcza, gdy po skończonej pracy włoży się ją do worka byle jak ;-) Dla mnie nie ma to większego znaczenia - przywykłem. Fakt - NAWAHO to komfortowy sprzęt, niewrażliwy na sposób przechowywania czy zanieczyszczenie. Za komfort trzeba niestety zapłacić. Pozostaje kwestia rozważenia, co jest bardziej istotne. Wszystkie trzy uprzęże: NAWAHO PETZLA, RL PROFI SR czy P70 PROTEKTA zapewniają ten sam poziom bezpieczeństwa podczas pracy. Głowne róznice to komfort i... cena ;-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

Data: 2011-11-15 11:17:42
Autor: Lech R
Uprząż - jaka?
Przy ubieraniu po prostu się plącze, niby wszystko jest jak ma być, ale
jakoś do mnie nie przemawia ten system klamerek na udach i latające wszędzie
taśmy.
Poza tym część barkowa reguluje się dziwnie.
Kupiłem to przez net, ale gdybym przymierzył w sklepie to dałbym sobie z tym
spokój.
Być może to jest dla mnie sprzęt na wyrost, ja nie pracuję na wysokościach
full time a jedynie okazjonalnie używam sprzętu w czasie wizji lokalnych,
ekspertyz na masztach czy kiedy sprawdzam złącza w konstrukcjach metalowych.
Zakładam to góra na godzinę w miesiącu. Częściej używam starej Lhotse niż
tego kombajnu.
Ale chcę się przymiezyć do kompletu Petzla, za komfort warto zapłacić.

Uprząż - jaka?