Uraz Ciśnieniowy Płuc

Data: 2011-07-21 14:07:13
Autor: jacekplacek
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Proponuję zwrócić uwagę na przyczyny:
http://www.medycyna-nurkowa.pl/rozdzialy/05.pdf "Gdy różnica ciśnienia na zewnątrz i ciśnienia powietrza w płucach osiąga 60-
80 cm H2O, powietrze powoduje uszkodzenie miąższu płucnego, gdyż przekroczona
zostaje wytrzymałość ściany pęcherzyka płucnego. Może to już nastąpić
przy nagłym wyrzuceniu nurka na powierzchnię nawet z głębokości mniejszej
od 2 metrów."

Data: 2011-07-21 15:50:59
Autor: 666.
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Ale musiałby być wtedy na pełnym wdechu, czy nie?

Tak swoją drogą to mnie bardziej przejmuje, do jakiej głębokości można nurkować z okularkami pływackimi (bez wyrównania ciśnienia).
Strugalski uczył, że w skrajnym przypadku poniżej 2 m od powierzchni to już może być niebezpiecznie i ja mu wierzę.

-- -- -

Data: 2011-07-21 11:12:34
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
" 666." <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j09ht3$rag$1inews.gazeta.pl...
Ale musiałby być wtedy na pełnym wdechu, czy nie?

No inaczej nie miałoby to sensu, nie?

[...]

Niebezpiecznie w jakim sensie?

Data: 2011-07-21 18:59:56
Autor: jacekplacek
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
" 666." <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j09ht3$rag$1inews.gazeta.pl...
> Ale musiałby być wtedy na pełnym wdechu, czy nie?

No inaczej nie miałoby to sensu, nie?

Barotrauma dotyczy nie tylko pełnych płóc - sprawa może się rozegrać w niewielkim obrębie, odizolowanym wydzielającym się śluzem. Miejscowe pourazowe zwapnienia, też nie pomagają.

> [...]
> Strugalski uczył, że w skrajnym przypadku poniżej 2 m od powierzchni
> to już może być niebezpiecznie i ja mu wierzę.

A w jakim sensie może być niebezpieczne przykładanie baniek do oka?

Data: 2011-07-21 14:52:26
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
" jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j09svb$2rf$1inews.gazeta.pl...
Barotrauma dotyczy nie tylko pełnych płóc - sprawa może się rozegrać w
niewielkim obrębie, odizolowanym wydzielającym się śluzem. Miejscowe
pourazowe zwapnienia, też nie pomagają.

Zgadza się. O tym nie pomyślałem.

> [...]

Niebezpiecznie w jakim sensie?

A w jakim sensie może być niebezpieczne przykładanie baniek do oka?

Bańki to inna inszość. Przykładając bańki spalasz wewnątrz alkohol
i powodujesz że ogrzana bańka ochładzając się tworzy podciśnienie.
W okularach pływackich nie ma takich zjawisk.
Ciśnienie wody napiera na okulary a te napierają swą ramką na twarz.
Nie widzę powodu aby stanowiło to problem jeśli są dobrze dobrane
do twarzy - no chyba że są za małe i je opierasz na gałce ocznej :-)))

Data: 2011-07-21 20:01:32
Autor:
[...]

Jest znane rozwiązanie okularków z elastycznymi zbiornikami do wyrównania ciśnienia. Stosują je Ama. pozdrawiam rc

Data: 2011-07-22 11:15:57
Autor: qlphon
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Ciśnienie wody napiera na okulary a te napierają swą ramką na twarz.
Nie widzę powodu aby stanowiło to problem jeśli są dobrze dobrane
do twarzy - no chyba że są za małe i je opierasz na gałce ocznej :-)))

za przeproszeniem, nurkowałeś kiedyś?
sprawiasz wrażenie jakbyś tylko problem rozbierał teoretycznie...

no chyba że kwestia "wpłynięcia" gałki ocznej do okularków jest nieistotna i należy to zignorować
tip: oblicz "ciśnienie powietrza w okularkach" - "ciśnienie płynów ustrojowych na głębokości x"

Data: 2011-07-22 06:57:15
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"qlphon" <qlphon@poczta.fm> wrote in message news:j0bf4d$kun$1news2.ipartners.pl...
[...]

Na 2 metrach różnice nie są tak duże aby gałki oczne wpływały do okularów.

Data: 2011-07-22 14:13:45
Autor: Włodek
Uraz Ciśnieniowy Płuc

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j09en8.9eg.0@poczta.onet.pl...
" jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j09svb$2rf$1inews.gazeta.pl...
Barotrauma dotyczy nie tylko pełnych płóc - sprawa może się rozegrać w
CIACH
Bańki to inna inszość. Przykładając bańki spalasz wewnątrz alkohol
i powodujesz że ogrzana bańka ochładzając się tworzy podciśnienie.
W okularach pływackich nie ma takich zjawisk.

Kur.... Pszemol pomyśl trochę bo robisz z siebie ostatniego jełopa takimi bredniami. W PL leci taki film "Kiepscy" Nawet ich prześcigasz w idiotyzmach.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdrawiam Włodek

Data: 2011-07-22 10:15:34
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"Włodek" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:j0bphl$1eq$1news.onet.pl...
[...]

Włodku, zastanów się proszę - czy to co napisałeś to najbardziej
wartościowa wersja tego co mogłeś napisać? Co wniosłeś nowego
do dyskusji? Mówimy o 2 metrach głebokości. Jaką masz tam
w okularkach zmianę ciśnienia i jak wpływa ona na Twoje oczy?
Bez histerii panowie... bardzo proszę.

Sam qlphon który tak mnie tu krytykuje i szpanuje KF pisał Wam
wyrażnie w innym miejscu że pływał w okularkach na głębokości
dwa razy większej i nie było problemów a śmiejecie się ze mnie
(dlaczego?) że piszę o 2m że nie będzie żadnych złych zjawisk.

Data: 2011-07-22 20:32:03
Autor: Włodek
Uraz Ciśnieniowy Płuc
A odpiszę bo mam trochę luzu.
Co choć uważam Cię za kompletnego ignoranta z dostępem do klawiatury.
Pisałeś w tym fragmencie do którego się odniosłem o zasadzie a nie o konkretnym przypadku.
Zacytuję Ci abyś nie kręcił.
Pszemol wymamrotał

Bańki to inna inszość. Przykładając bańki spalasz wewnątrz alkohol
i powodujesz że ogrzana bańka ochładzając się tworzy podciśnienie.
W okularach pływackich nie ma takich zjawisk.

Co to jest podciśnienie?  Wszyscy nurkowie wiedzą co to jest i dlaczego tworzy się w przestrzeni zamkniętej u nurka tylko nie pszemol :-)
Kłania się bardzo prosta fizyka. Nie rozumiem co Ty robiłeś na AGH? A wykładałeś ................................................................
chyba glazurę w kiblach.

Pszemol wymamrotał
Jaką masz tam w okularkach zmianę ciśnienia i jak wpływa ona na Twoje oczy?

Tu też się popisałeś nie ma co! A może jako inż od glazury to szczyt Twojego intelektu?
W PL leci taki film "Kiepscy" Nawet ich prześcigasz w idiotyzmach. Oglądając ten film naprawdę się bawię i śmieję z tamtych dowcipów. Problem tylko polega na tym że tam ktoś się musiał wysilić aby z aktora zrobić idiotę. Tobie przychodzi to nad wyraz łatwo.

Zaskoczę Cię zapewne. W niektórych okularkach pływackich nie będziesz miał w nich zmiany ciśnienia albo będzie ono minimalne.
TERAZ BĘDZIE TRUDNE To ciśnienie na zewnątrz się zmienia podczas zanurzania. I to ciśnienie zewnętrzne wpływać może (no popisz się dlaczego może?) na twoje naczynka krwionośne właśnie w oczach doprowadzając do tzw UC Oka.
UC Oka realnie zagraża już od około 5 -7 m w masce nurkowej bez wyrównania w niej ciśnienia do ciśnienia otoczenia - realne dwa przykłady tego UC  które poznałem.
Piszę to ale i tak nie wierzę że cokolwiek zrozumiesz z tak prostych i oczywistych spraw z wiedzy nurkowej.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl
tel. 501 109 697
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-07-22 15:28:56
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"Włodek" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:j0cfms$kuc$1news.onet.pl...
[...]

No i po co to chamstwo?
Jeśli chodzi o samą idee to oczywiście na 20 metrów bym
w takich okularkach nie zszedł. Ale mówiliśmy o basenie i 2m.

[...]

Niepotrzebnie się wysilasz na chamstwa pod moim adresem.
Nie kwestionowałem niebezpieczeństwa nurkowania w takich
okularkach na dużych głębokościach - mówiliśmy o braku ryzyka
przy 2 metrach. Nawet qlphon pisał o braku problemów na 4m.

Data: 2011-07-22 21:33:06
Autor: jacekplacek
Uraz Ciśnieniowy Płuc
> [...]

okularkach na dużych głębokościach - mówiliśmy o braku ryzyka
przy 2 metrach. Nawet qlphon pisał o braku problemów na 4m.

Pewnie trudno mu uwierzyć, że wykładowca AGH!! nie rozumie, że chodzi o różnicę ciśnień: zarówno w bańkach, jak i okularkach. Ja tez Twoje teksty odebrałem jako bezczelne robienie nas w balona, byle przeciągnąć temat na kompletnie kretyńskie tory. A tu okazuje się, że niesłusznie, bo Ty najzwyczajniej tego nie ogarniasz. Przykre, szczególnie, że chodzi o zakres szkoły podstawowej.

Data: 2011-07-22 18:14:51
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
" jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j0cqai$4b8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak, tak - rozumiem od dawna przykład z bańkami. Z tym że wciąż
nie widzę żadnych problemów z nurkowaniem na 2 metry w okularach.

Data: 2011-07-23 10:41:29
Autor: Włodek
Uraz Ciśnieniowy Płuc

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0c5b0.2l0.0@poczta.onet.pl...
[...]

Fakt - przepraszam panów glazurników za porównanie ich do trola Pszemola.

Ależ to czysta prawda. Chamstwem było by gdybym się mylił co do Twojego intelektu. Nie uwierzę w to że masz wyższe wykształceniei że ktoś Cię zatrudnił jako wykładowca na AGH (kiedyś tak pisałeś tu na sekcie) Twoje popisy świadczą o co najwyżej podstawowym wykształceniu (bo jednak pisać jeszcze potrafisz) ale dawno zapomnianym (bo nie kumasz prostych spraw)
 Powiedz szczerze dużo zapłaciłeś za dyplom i maturę?

Piszę to ale i tak nie wierzę że cokolwiek zrozumiesz z tak prostych i oczywistych spraw z wiedzy nurkowej.

Niepotrzebnie się wysilasz na chamstwa pod moim adresem.

Głupiś i tyle bo to drwina z Ciebie i Twoich popisów braku jakiejkolwiek wiedzy w tematach tak prostych że ogarnia je uczeń szkoły podstawowej.

Data: 2011-07-22 18:55:47
Autor:
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Teraz na kursach początkowy nie uczy się wielu "pożytecznych rzeczy" uraz oka w masce spowodowany falą uderzeniową. Oko doznaje uderzenia od wnętrza na zewnątrz, bo prędkość fali uderzeniowej jest dużo wolniejsza w powietrzu w masce niż w wodzie.
Tekst dotyczy wiedzy nurkowej, wpisałem dla czystych jaj.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-22 15:29:55
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j0ch3j$425$1inews.gazeta.pl...
[...]

Falą uderzeniową??? Co to za bzdury?

Tekst dotyczy wiedzy nurkowej, wpisałem dla czystych jaj.

Chyba małośmieszne.

Data: 2011-07-22 21:28:11
Autor: jacekplacek
Uraz Ciśnieniowy Płuc
> [...]
> masce niż w wodzie.

Falą uderzeniową??? Co to za bzdury?

> Tekst dotyczy wiedzy nurkowej, wpisałem dla czystych jaj.

Kiedyś uczono tego na kursie podstawowym. Jaki w wodzie jest promień rażenia 1kg trotylu? :) Serio, miałem takie pytania na egzaminie :)

Data: 2011-07-23 08:05:51
Autor: Daniel Kowalski
Uraz Ciśnieniowy Płuc
W dniu 2011-07-22 23:28,  jacekplacek pisze:
[...]

Obstawiam 200m? Jak ktoś chce sprawdzić, to znam fajny kamieniołom, gdzie są 2 pociski moździerzowe; można w nie ponapierdalać kamieniem ;-D

Data: 2011-07-23 10:17:48
Autor: jacekplacek
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

Obstawiam 200m? Jak ktoś chce sprawdzić, to znam fajny kamieniołom, gdzie są 2 pociski moździerzowe; można w nie ponapierdalać kamieniem ;-D

:)))))) Kowi, doskonałe :))))

Data: 2011-07-23 08:10:04
Autor:
> [...]
> zewnątrz, bo prędkość fali uderzeniowej jest dużo wolniejsza w powietrzu w

A wypadki były, opracowano sposoby zaradzenia stosowane we Francuskiej MW.

> Tekst dotyczy wiedzy nurkowej, wpisałem dla czystych jaj.

Chyba małośmieszne.

Znowu pokazałeś że jesteś zielony i ograniczony, nie mogłeś sięgnąć do odpowiedniej literatury.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-23 10:50:42
Autor: Włodek
Uraz Ciśnieniowy Płuc

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0c5b1.2l0.0@poczta.onet.pl...
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j0ch3j$425$1inews.gazeta.pl...
ciach
[...]

Jak najbardziej prawda. Osoba nie mająca bladego pojęcia o najprostszej fizyce uzna to za bzdury. Tak jak Ty Pszemolku. Rysio podał dokładnie dlaczego akurat w oku tak się będzie działo. W ciele nurka fala uderzeniowa działa w sposób dość skomplikowany i jest to także zakres fizjopatologii nurkowania. Nie mam żalu że nie znasz tematu ale jak ktoś nie zna to pyta grzecznie DLACZEGO a nie próbuje podważać fakty określając je bzdurami.

Znowu się popisałeś swoją ignorancją posuniętą do granic absurdu zamiast trochę pomyśleć a jak nie chcesz pomyśleć to choćby zapytaj zamiast się ośmieszać. Chyba w tej Twoje Aameryce wyprano Ci mózg do czysta.

Problem z Tobą polega na tym że Ty nie pytasz o coś czego nie wiesz. Ty wydajesz osądy o sprawach które są dla Ciebie kosmosem mentalnym.

Data: 2011-07-23 09:24:06
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"Włodek" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:j0e20p$i5a$1news.onet.pl...
[...]

Dyskusja ta dla mnie jest bardzo owocna - zaczynam rozumieć dlaczego
tą grupę nazywają sektą :-) Wy podchodzicie do nurkowania z taką powagą
i namaszczeniem, bez poczucia humoru i z dużymi emocjami że nie różni
się to niczym od religii :-) A jeśli religia inna niż katolicyzm, to mamy sektę :-)

Znowu się popisałeś swoją ignorancją posuniętą do granic absurdu zamiast trochę pomyśleć a jak nie chcesz pomyśleć to choćby zapytaj zamiast się ośmieszać. Chyba w tej Twoje Aameryce wyprano Ci mózg do czysta.

Tak, tak... "Ignorancją posuniętą do granic absurdu" - biskup sekty: Włodek :-)

Problem z Tobą polega na tym że Ty nie pytasz o coś czego nie wiesz. Ty wydajesz osądy o sprawach które są dla Ciebie kosmosem mentalnym.

Problem ze mną polega na to, że ja to wszystko olewam sikiem prostym :-)
Jak chcecie podchodzić do tego nurkowania jak do jakiejś religii to proszę
bardzo - ja sobie w między czasie pooglądam rybki i koralowce...

Pozdrawiam,
Pszemol.

Data: 2011-07-23 14:40:01
Autor:
[...]

No widzisz "Przemolku" wszło z Ciebie chamidło, które nie odróżnia kulturwy od kultury.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-23 09:48:36
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j0emg1$58j$1inews.gazeta.pl...
[...]

A ja Ci życzę abyś kiedyś sprzedał parę patentów i wreszcie miał trochę
szmalu na to aby wyjechać gdzieś w fajne miejsce na nurkowanie...
Mówię o jakimś miejscu takim, w którym nie trzeba się haczyć nożem
o dno aby wejść do mulistej, nieprzeźroczystej wody. Wiesz, w miejscu
gdzie miałbyś frajdę z nurkowania, relaks i zabawę, odpoczynek...
Rozumiem Twoją frustrację skoro od 10 lat nie nurkujesz. To smutne.

Data: 2011-07-23 15:38:56
Autor:
[...]

Miejsce jest ciekawe nurkowo i historycznie. Fornt podczas I i II wojny światowej długo stał w tym miejscu. Znalazłem pozostałości z I wojny, pod koniec 2 w życiu nurkowania synka. Dla niego haczenie o dno to bardzo efektywna technika przemieszczania się pod prąd. Też kawałek poroża jelenia, ten fragment który ma umocowanie we łbie, miał dużo większą średnicę niż w innych porożach które widywałem. Był też szczupak kijaszkiem tykany.
Rozumiem Twoją frustrację skoro od 10 lat nie nurkujesz. To smutne.

Znowu coś sobie założyłeś, Paweł Poręba też uskutecznia taką metodę zakłada i w to wierzy. Sprawdź ostatnie wpisy "waterman".
Znowu wyszedłeś na nie mającego kontaktu z rzeczywistością, podobnie jak Paweł Poręba.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-23 10:54:10
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j0epug$edc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Fascynujące... :-)

Rozumiem Twoją frustrację skoro od 10 lat nie nurkujesz. To smutne.

Znowu coś sobie założyłeś, Paweł Poręba też uskutecznia taką
metodę zakłada i w to wierzy. Sprawdź ostatnie wpisy "waterman".

Jak i gdzie mam sobie sprawdzić "wpisy"?

Co do zakładania sobie czegoś - podaj mi informację z pierwszej
ręki na temat tego kiedy ostatnio byłeś z butlą nurkową w wodzie.
Nie będę musiał niczego wymyślać. No? Dawaj!

Data: 2011-07-23 16:01:59
Autor:
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Jak i gdzie mam sobie sprawdzić "wpisy"?

Dokładnie tak samo jak się sprawdza Twoją działalność.
Co do zakładania sobie czegoś - podaj mi informację z pierwszej
ręki na temat tego kiedy ostatnio byłeś z butlą nurkową w wodzie.
Nie będę musiał niczego wymyślać. No? Dawaj!

Później też.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-23 12:15:08
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j0er9n$hon$1inews.gazeta.pl...
Co do zakładania sobie czegoś - podaj mi informację z pierwszej
ręki na temat tego kiedy ostatnio byłeś z butlą nurkową w wodzie.
Nie będę musiał niczego wymyślać. No? Dawaj!

Później też.

Czyli dalej uchylasz się od odpowiedzi - dlaczego?
Masz coś do ukrycia? :-)

Data: 2011-07-23 17:51:50
Autor:
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> Później też.

Czyli dalej uchylasz się od odpowiedzi - dlaczego?
Masz coś do ukrycia? :-)

Ile jest warta dla Ciebie warta ta informacja ?
Dla mnie to czy nurkowałeś czy nie, jest informacją zbędną.
To że nadal nie wiesz wiele o UCP, czy skutkach fali uderzeniowej, jest informacją że bezpieczny nie jesteś.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-23 13:40:01
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j0f1nm$6v5$1inews.gazeta.pl...
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> Później też.

Czyli dalej uchylasz się od odpowiedzi - dlaczego?
Masz coś do ukrycia? :-)

Ile jest warta dla Ciebie warta ta informacja ?

Pieniężnej wartości nie ma żadnej.
Natomiast ciekawe jest to, że coś tu ukrywasz...

Dla mnie to czy nurkowałeś czy nie, jest informacją zbędną.

A dla mnie nie.

To że nadal nie wiesz wiele o UCP, czy skutkach fali uderzeniowej, jest
informacją że bezpieczny nie jesteś.

Dla mnie natomiast informacja o wpływie fali uderzeniowej
na gałki oczne nurka jest informacją całkowicie bezwartościową.

Widzisz jak to fajnie jest, że wszyscy jesteśmy inni?
Jak bardzo nudno byłoby na świecie gdyby same Rysie chodziły po Ziemii...

Data: 2011-07-23 19:49:05
Autor:
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> Ile jest warta dla Ciebie warta ta informacja ?

Pieniężnej wartości nie ma żadnej.
Natomiast ciekawe jest to, że coś tu ukrywasz...

Zwyczajna zabawa z "kurwa melduj się".

Widzisz jak to fajnie jest, że wszyscy jesteśmy inni?
Jak bardzo nudno byłoby na świecie gdyby same Rysie chodziły po Ziemii...

Dlatego naucz się podstaw fizjologii nurkowania, trwasz w głupocie z przed 2 lat.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-24 08:09:15
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j0f8jh$rru$1inews.gazeta.pl...
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> Ile jest warta dla Ciebie warta ta informacja ?

Pieniężnej wartości nie ma żadnej.
Natomiast ciekawe jest to, że coś tu ukrywasz...

Zwyczajna zabawa z "kurwa melduj się".

Bynajmniej. I nie wiem czemu tak to interpretujesz.
Nikt nie każe Ci się meldować - pytam z ciekawości kiedy nurkowałeś.

Widzisz jak to fajnie jest, że wszyscy jesteśmy inni?
Jak bardzo nudno byłoby na świecie gdyby same Rysie chodziły po Ziemii...

Dlatego naucz się podstaw fizjologii nurkowania,
trwasz w głupocie z przed 2 lat.

I zamierzam w niej trwać, bo mnie wpływ fali uderzeniowej
na nurka nie interesuje.

Data: 2011-07-24 18:32:32
Autor:
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Bynajmniej. I nie wiem czemu tak to interpretujesz.
Nikt nie każe Ci się meldować - pytam z ciekawości kiedy nurkowałeś.

Założyłeś Sobie coś i na podstawie błędnych własnych założeń wyciągałeś wnioski.

> Dlatego naucz się podstaw fizjologii nurkowania,
> trwasz w głupocie z przed 2 lat.

I zamierzam w niej trwać, bo mnie wpływ fali uderzeniowej
na nurka nie interesuje.

Właśnie dlatego jesteś synonimem idioty, trwasz w głupocie i ciemnocie.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-24 14:36:03
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j0hog0$o1k$1inews.gazeta.pl...
[...]

Obaliłbyś moje założenia odpowiadając na pytanie wprost :-)
Bez uników.

> [...]

na nurka nie interesuje.

Właśnie dlatego jesteś synonimem idioty, trwasz w głupocie i ciemnocie.

Każdy jeden człowiek w takiej głupocie trwa, bo wie tylko rzeczy
ze sfery która go interesuje a zostawia całą inną gamę innych
rzeczy poza sferą swoich zainteresowań których nie wie i się nimi
nie interesuje. Do takich nieinteresujących rzeczy ja zaliczam
wpływ fali uderzeniowej na zdrowie nurka :)

Data: 2011-07-25 19:32:05
Autor: Włodek
Uraz Ciśnieniowy Płuc

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0e3vm.10g.0@poczta.onet.pl...
[...]

Ależ tak nasz drogi głupi Jasiu sektowy :-)
Tylko proszę wytłumacz, dlaczego usiłujesz utożsamiać się ze mną podpisując moje zdanie tym co w twej chorej jaźni się uknuło?
Nie czas wziąć tabletki bo się nieco rozdwoiłeś? :-)

Problem z Tobą polega na tym że Ty nie pytasz o coś czego nie wiesz. Ty wydajesz osądy o sprawach które są dla Ciebie kosmosem mentalnym.

Problem ze mną polega na to, że ja to wszystko olewam sikiem prostym :-)

Normalna osoba nie uczestniczy w czymś co olewa prostym sikiem.

Jak chcecie podchodzić do tego nurkowania jak do jakiejś religii to proszę
bardzo - ja sobie w między czasie pooglądam rybki i koralowce...

Pozdrawiam,
Pszemol.

No i jak ostatni "dureń bez szkoły" nie będziesz umiał skalkulować zmiany balastu przy zmianie wody lub sprzętu, na 3 m też nie zrobisz sobie UCP i całe mnóstwo bzdur które mieliśmy okazję czytać w Twoich kabaretowych tekstach.
Pszemolku dokładnie każde twoje pytanie lub otwarcie paszczy w necie ujawnia pustkę mentalną jaką masz w swoim durnym łbie. Teraz też robisz z siebie ostatniego wała.
Jednak dziękuję Ci za wysoką ocenę mojej osoby. Nawet nie pomyślał bym aby tak wysoko zajść w hierarchii wartości.

Data: 2011-07-25 12:46:32
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"Włodek" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:j0k9a8$hth$1news.onet.pl...
[...]

Czyli nie tylko biskup ale i sektowy medyk?

[...]

Naprawdę się tym nie przejmuję.
Nurkowanie nie zastępuje mi religii, jak Wam.
Poza tym nie ma sensu obliczać zmiany balastu skoro i tak kawałki
ołowiu mają w bazie po 1kg. Co Ci z tego że wyliczysz sobie 0.65kg?

[...]

Wśród niewidomych jednooki będzie królem.
Zresztą dla mnie być biskupem to rodzaj wstydu a nie zaszczytu.

Data: 2011-07-25 20:20:37
Autor: Włodek
Uraz Ciśnieniowy Płuc

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0jokv.6dg.0@poczta.onet.pl...
[...]

Troskliwy jestem dla niepełnosprawnych umysłowo.

[...]

Sakramencki wale  już zapomniałeś jak tu płakałeś na sekcie z tego jak to nie potrafiłeś dobrać balastu w nowych warunkach. Głupiś jesteś i tyle. Nie widzisz związku między swoją głupotą a problemami które ona generuje.
Setnie się bawię z tego jakiego durnia z siebie lubisz robić.
Masochistą jesteś czy jak?

[...]

Tu nikogo nie interesuje co jest dla Ciebie wstydem a co zaszczytem. No bo skoro robienie z siebie wała jest dla Ciebie zaszczytem  to naprawdę masz nieźle naprykane w czaszce :-)
Sie ma świrku.
:-)

Data: 2011-07-25 13:43:03
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"Włodek" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:j0kc58$tps$1news.onet.pl...
[...]

Doceniam Twą troskę przyjacielu, ale radzę sobie świetnie bez niej.
Więc jeśli Cię to kosztuje jakiś wysiłek to daruj sobie :-)

Naprawdę się tym nie przejmuję.
Nurkowanie nie zastępuje mi religii, jak Wam.
Poza tym nie ma sensu obliczać zmiany balastu skoro i tak kawałki
ołowiu mają w bazie po 1kg. Co Ci z tego że wyliczysz sobie 0.65kg?

Sakramencki wale

Skąd tyle emocji u Ciebie, przyjacielu?
Może powinieneś sobie ponurkować trochę, dla relaksu? :-)))

już zapomniałeś jak tu płakałeś na sekcie z tego jak to nie potrafiłeś dobrać balastu w nowych warunkach.

I co z tego że nie potrafiłem? Już potrafię. I co?

Głupiś jesteś i tyle. Nie widzisz związku między swoją głupotą a problemami które ona generuje.
Setnie się bawię z tego jakiego durnia z siebie lubisz robić.
Masochistą jesteś czy jak?

Szkoda że brak Ci kultury aby widzieć jak po chamsku się zachowujesz.
Twoi rodzice wstydziliby się pewnie błędów wychowawczych gdyby
czytali Twoje prostackie i chamskie wypowiedzi jakie tu publicznie serwujesz.

[...]

A mnie nie interesuje to czy masz mnie za głupiego czy mądrego.
Nie jestem tu aby się dowartościowywać. Skończyłem dobrą szkołę,
mam dobry zawód, zarabiam dobre pieniądze, stać mnie parę razy
do roku na fajne nurkowego wakacje i zlewam sikiem prostym fakt
że dla kogoś jestem głupcem bo sobie ołowiu nie umiem obliczyć.
Masz prawo tak myśleć - ani mnie to grzeje ani ziębi - dajesz tylko
i wyłacznie tym świadectwo o swojej kulturze, a raczej jej braku.

Data: 2011-07-25 21:41:09
Autor: Włodek
Uraz Ciśnieniowy Płuc

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0js6n.65g.0@poczta.onet.pl...
[...]

No jak widać to nie radzisz sobie :-) Skreślenie kilku słów to naprawdę drobiazg. Cieszę się ze mogłem pomóc.
Bo co chwila się potykasz o coś prozaicznego czego nie rozumiesz. Co gorsze nie chcesz zrozumieć bo jesteś mądrala po dobrej szkole i  masz dobrą pracę za dobre pieniądze.
Wiesz za pieniądze nie wszystko da się kupić. To co przydało by Ci się za kasę nie kupisz. Albo to masz albo nie.

[...]

Być może. Ale powtarzasz się po mnie ze sposobem  argumentacji :-) Wymyśl coś nowego bo się nudzę :-)
 Ja z kolei przestałem przejmować się tym co piszesz. Pisz pan na Berdyczów:-). Natomiast w Twoim przypadku każde słowo ujawnia nieziemską Twą głupotę za którą nawet wstydzić się to za mało.
Nie twierdzę że to co piszę jest esencją kultury! Tyle że aby kulturalne słowa w dyskusji docierały do Ciebie musiał byś jej choć trochę załapać. Niestety nie udało Ci się to jak do tej pory. Życzę sukcesów,
 Ale akurat ja nie zasłużyłem sobie na miano trola Ty Pszemolku jak najbardziej tak.

[...]

HAHAHAHAHAHAHAHA  To jak najbardziej widać!

mam dobry zawód, zarabiam dobre pieniądze, stać mnie parę razy
do roku na fajne nurkowego wakacje i zlewam sikiem prostym fakt
że dla kogoś jestem głupcem bo sobie ołowiu nie umiem obliczyć.

Bo nie umiesz choć chwalisz się dobrą szkołą :-)
Gorzej Ty pytasz ale nie po to aby się nauczyć!
W ogóle nie wiem po co pytasz? Czy po to aby kogoś zaczepić?
To bardzo niegrzeczne zaczepiać obcych. Nie mówiła tego mamusia gdy jeszcze w gacie szczałeś?

Masz prawo tak myśleć - ani mnie to grzeje ani ziębi - dajesz tylko
i wyłacznie tym świadectwo o swojej kulturze, a raczej jej braku.

Pszemolku ty źródło wiedzy Po jej ujawnieniu zostaje Ci tylko epatowanie się kulturą której poiprostu nie posiadasz. Gdybyś choć trochę posiadał kultury (bo wykształcenia nie posiadasz co widać po prymitywnych poglądach) to byś się ze wstydu spalił Tak jak spalony jesteś w necie.
Sie ma Bałwanie :-)

Data: 2011-07-25 15:40:59
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"Włodek" <div100@poczta.onet.pl> wrote in message news:j0kgs8$g73$1news.onet.pl...
[...]

Chyba jednak źle widać, radzę sobie wyśmienicie.

Wiesz za pieniądze nie wszystko da się kupić. To co przydało by Ci się za kasę nie kupisz. Albo to masz albo nie.

Pozwól że to ja ocenię co by mi się przydało a co nie jest mi przydatne.

[...]

??? Nie jest moim celem zabawianie Ciebie tutaj.
Jak się nudzisz to idź ponurkować.

EOT.

Data: 2011-07-26 00:46:24
Autor: krokodyl73
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Dnia 25-07-2011 o 22:40:59 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

[...]

TY sie lepiej juz chlopie nie odzywaj.Wlodka to ja juz znam ladnych pare  lat,i jak nawet juz jemu wszedles na odcisk,to musi byc z ciebie niezly  oszolom.Idz se chlopie na jakas amerykanska(czytaj - amerykanska;))grupe,i  tam blyskaj tym swoim..."intelektem". Po co ty sie tu produkujesz?ZAL dupe  sciska,normalnie.F.. off.

Data: 2011-07-25 18:49:46
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message news:op.vy65jmdp8otvtabenq...
[...]

Następny frustrat dołączył do grona utyskujących?  :-))

Data: 2011-07-26 09:05:05
Autor: krokodyl73
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Dnia 26-07-2011 o 01:49:46 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

[...]

Cos mnie sie wydaje,ze ty po prostu lubisz,jak na ciebie leja..Takie  zboczonko male?:) Wystawiasz buzke pod strumien moczu?:) A skad ci sie to  wzielo, tatus ci to robil? Biedne dziecko..No dobrze,to juz nie bedziemy  ci dokuczac:) No..przynajmniej ja. Bye bye:)

Data: 2011-07-26 07:17:40
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message news:op.vy7smrqp8otvtabenq.airlive...
[...]

Ktoś na mnie leje?? Nie zauważyłem...

Takie zboczonko male?:) Wystawiasz buzke pod strumien moczu?:)
A skad ci sie to  wzielo, tatus ci to robil? Biedne dziecko..No dobrze,to juz nie bedziemy  ci dokuczac:) No..przynajmniej ja. Bye bye:)

Nikt mi tu nie dokucza. Bawi mnie trochę wasza nurkowa religijność :-)

Data: 2011-07-25 21:47:05
Autor: krokodyl73
Uraz Ciśnieniowy Płuc

No no..Jak nawet ty sie Wlodku dales sprowokowac..To niezly glab musi byc.  Olej go, powiedz lepiej co tam w sprawie sidemounta:)Wzialbys opatentowal,  czy tam zglosil, to i temu drugiemu zamknalbys gebe..:)Pzdr

Data: 2011-07-25 15:41:35
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message news:op.vy6w8rum8otvtabenq.airlive...
No no..Jak nawet ty sie Wlodku dales sprowokowac..To niezly glab musi byc. Olej go, powiedz lepiej co tam w sprawie sidemounta:)Wzialbys opatentowal, czy tam zglosil, to i temu drugiemu zamknalbys gebe..:)Pzdr

Słyszałeś co napisał - nudzi się biedak... zabawy szuka.

Data: 2011-07-26 05:21:10
Autor:
Uraz Ciśnieniowy Płuc
krokodyl73 <krokodyl73@wp.pl> napisał(a):
Wzialbys opatentowa=
l,  =

czy tam zglosil, to i temu drugiemu zamknalbys gebe..:)Pzdr

To tak dla czystych jaj tobie powiem, publikację jak zrobić zgłoszenie wysłałem Włodkowi jakiś czas temu. Jesteś nie zorientowany i masz bardzo niskie pobudki.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-26 09:00:46
Autor: krokodyl73
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Dnia 26-07-2011 o 07:21:10   <demolant@gazeta.skasuj-to.pl> napisał(a):

[...]

Uderz w stol, nozyce...itd. Nigdzie nie wspominalem o kim mowa.

Data: 2011-07-26 07:16:16
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message news:op.vy7sfkwf8otvtabenq.airlive...
Uderz w stol, nozyce...itd. Nigdzie nie wspominalem o kim mowa.

Każdy jednak domyślił się bez problemu kogo miałeś na myśli.

Data: 2011-07-26 17:48:47
Autor: krokodyl73
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Dnia 26-07-2011 o 14:16:16 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message  news:op.vy7sfkwf8otvtabenq.airlive...
Uderz w stol, nozyce...itd. Nigdzie nie wspominalem o kim mowa.

Każdy jednak domyślił się bez problemu kogo miałeś na myśli.

No ty na pewno nie,musiales kogos zapytac.Tego akurat jestem pewny.

Data: 2011-07-26 11:10:16
Autor: Pszemol
Uraz Ciśnieniowy Płuc
"krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> wrote in message news:op.vy8gvlz38otvtabenq.airlive...
[...]

Strasznie się silisz na złośliwości a przecież każdy widzi że mnie lubisz :-)
Nie udawaj! :-)))

Data: 2011-07-26 18:22:55
Autor: krokodyl73
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Dnia 26-07-2011 o 18:10:16 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

[...]

Rozszyfrowales mnie.

Data: 2011-07-26 12:41:33
Autor:
Uraz Ciśnieniowy Płuc

Uderz w stol, nozyce...itd. Nigdzie nie wspominalem o kim mowa.

Jest coś czego nie zrozumiesz, wcale mnie nie martwi działalność patenciarska innych osób i pomagam im. Co jako prymitywowi w głowie się Tobie nie mieści.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-26 17:49:51
Autor: krokodyl73
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Dnia 26-07-2011 o 14:41:33   <demolant@gazeta.skasuj-to.pl> napisał(a):

> [...]

innych osób i pomagam im. Co jako prymitywowi w głowie się Tobie nie  mieści.

:) A swistak siedzi...:) Wszystkiego dobrego.

Data: 2011-07-26 18:54:41
Autor:
Uraz Ciśnieniowy Płuc
krokodyl73 <krokodyl73@wp.pl> napisał(a):
:) A swistak siedzi...:) Wszystkiego dobrego.

Pierdzenie w towarzystwie wychodzi Tobie znakomicie, ale tak w ogóle to dupa jesteś.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-26 21:13:11
Autor: Włodek
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Tak potwierdzam dostałem od Rysia stosowny podręcznik do bycia patenciarzem :-)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdrawiam Włodek

Data: 2011-07-26 21:16:50
Autor: krokodyl73
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Dnia 26-07-2011 o 21:13:11 Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Tak potwierdzam dostałem od Rysia stosowny podręcznik do bycia  patenciarzem :-)

No to choc raz milo z Rysia strony. Pozdrawiam:)

Data: 2011-07-26 20:23:05
Autor:
Uraz Ciśnieniowy Płuc
krokodyl73 <krokodyl73@wp.pl> napisał(a):
No to choc raz milo z Rysia strony. Pozdrawiam:)

Dla mnie pozostałeś głupim qtasem.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-26 22:39:48
Autor: krokodyl73
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Dnia 26-07-2011 o 22:23:05   <demolant@gazeta.skasuj-to.pl> napisał(a):

krokodyl73 <krokodyl73@wp.pl> napisał(a):

No to choc raz milo z Rysia strony. Pozdrawiam:)

Dla mnie pozostałeś głupim qtasem.

pozdrawiam rc

Bosche..To straszne:) I co ja teraz poczne?:)

Data: 2011-07-26 21:19:47
Autor: Włodek
Uraz Ciśnieniowy Płuc

Użytkownik "krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.vy6w8rum8otvta@benq.airlive...
[...]

SM nie trzeba patentować bo to coś jak freware czy jakoś tak - taka otwarta licencja dla każdego.
Natomiast wczoraj dowiedziałem się że o moim SM gada się nawet w Niemczech i specjalnie Thomas został poproszony o to bym mu pokazał moją koncepcję tego klamota. Pogadaliśmy i o tym trochę - pomlaskał i przy okazji następnego odbioru balastów znajdzie czas na próby z tym.  Apropo miałeś pojawić się w okolicy i pobawić się klamotem SM?

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdrawiam Włodek

Data: 2011-07-26 22:41:30
Autor: krokodyl73
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Dnia 26-07-2011 o 21:19:47 Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

A propo to miedzyczasie bylem na Bornholmie,i takie tam,przy okazji znowu  robiac sobie bubu w kolano,ale jak zdrowie i urop pozwola,to sie zjawie w  II polowie sierpnia,albo wrzesnia:) To zart mial byc,ale niektorzy  strasznie lubia sie smiac z innych, niepotrafiac z samych siebie:) Pozdro,  Włodku.

Data: 2011-07-27 18:29:47
Autor: Włodek
Uraz Ciśnieniowy Płuc

Użytkownik "krokodyl73" <krokodyl73@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.vy8ufgdb8otvta@benq.airlive...
[...]

Nie śmiej się dziadku z czyjegoś przypadku :-)
Wprawdzie kolano mam ok ale stopa mi się zepsuła trochę :-((.
Myślę że jak przyjedziesz tu, to sobie razem pokuśtykamy pod wodą :-)
Bedzie się z czego pośmiać :-)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl
tel. 501 109 697
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- >

Data: 2011-07-23 10:20:05
Autor: jacekplacek
Uraz Ciśnieniowy Płuc
> [...]

Problem z Tobą polega na tym że Ty nie pytasz o coś czego nie wiesz. Ty wydajesz osądy o sprawach które są dla Ciebie kosmosem mentalnym.

Znajomość postaci rzeczy, mąci jasność poglądów :)

Data: 2011-07-22 12:36:22
Autor:
> [...]

Kur.... Pszemol pomyśl trochę bo robisz z siebie ostatniego jełopa takimi bredniami. W PL leci taki film "Kiepscy" Nawet ich prześcigasz w idiotyzmach.

Włodek nie masz kim się denerwować ?
To pomyśl o wyborach na które kurwy sprzedajne świnie czy kanalie zagłosujesz, to powód do zdenerwowania, "Przemol" nie jest takim powodem.
Poza tym Jacek Biernacki Ciebie opieprzy, mianował się cenzorem i stróżem etykiety dworskiej, wiesz jaki w gniewie jest straszny, aż wróble pękają ze śmiechu.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-22 16:44:08
Autor: qlphon
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Kur.... Pszemol pomyśl trochę bo robisz z siebie ostatniego jełopa takimi bredniami.

długo się wahałem, bo on nie jest taki dokładny trol
ale jednak dzisiaj go już umieściłem w KF...

na pewno zaoszczędzi mi to sporo nerwów...
zwłaszcza, że potykam się o niego na wielu innych grupach, gdzie poziom prezentuje zbliżony,
aczkolwiek częściej ma aspiracje do bycia tym odpowiadającym...

polecam KF!

(mojego maila, telefon masz - w każdej chwili możesz zasięgnąć pomocy, jakbyś potrzebował wskazówek ;-)

Data: 2011-07-21 17:58:56
Autor: Zboj
Uraz Ciśnieniowy Płuc

[...]

Tzn. jak - bezdechowo? Z automatem w paszczy, ale bez maski? W obu przypadkach to, co opowiadasz o okularkach, to jakiś prima aprilis. A mamy lipiec. ;-)

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2011-07-21 18:18:54
Autor: Daniel Kowalski
Uraz Ciśnieniowy Płuc
W dniu 2011-07-21 17:58, Zboj pisze:
[...]

No wcale nie taki znowu Prima Aprilis ;-) Nurkowanie w okularkach (które nie dają możliwości wyrównania ciśnienia) może spowodować uraz ciśnieniowy oka.
http://www.nurkomania.pl/medycyna_uraz_cisnieniowy_twarz.htm

BTW kiedyś był ciekawy artykuł na forum free odnośnie masek do nurkowania bezdechowego. Chodziło o głębokość, do której maska nie wymagała przedmuchiwania i ulegała odkształceniu. W rankingu przodowała Sphera. Chodzi oczywiście o to, że w głębokich zanurzeniach free liczy się każda ilość powietrza. Nas (scuba) to raczej nie dotyczy. Nie znalazłem tego artykułu, ale polecam inny związany z tematyką oka:
http://www.freediving.com.pl/forum.php?fk=690&id=9771062651

PS. W rewers- barotraumę ucha też kiedyś nie wierzyłem, dopóki jakoś w 2004 sam  takowej nie zaliczyłem ;-D Uchhhh nie chcę nawet wspominać!

Pozdrawiam KOWI.

Data: 2011-07-21 18:57:24
Autor: Zboj
Uraz Ciśnieniowy Płuc

No wcale nie taki znowu Prima Aprilis ;-) Nurkowanie w okularkach (które
nie dają możliwości wyrównania ciśnienia) może spowodować uraz ciśnieniowy oka.
http://www.nurkomania.pl/medycyna_uraz_cisnieniowy_twarz.htm

Na pewno? Przy 2 metrach w sztywnych okularkach pływackich? Takich małych? Bez jaj. ;-) Na stronie wskazanej przez Ciebie opis dot. maski i 16m.

Piotr

Data: 2011-07-21 20:50:04
Autor: Daniel Kowalski
Uraz Ciśnieniowy Płuc
W dniu 2011-07-21 18:57, Zboj pisze:
[...]

E tam, prosta sprawa! Na następnego nura bierzesz okularki i daajeszsz!
Jako jedna osoba nie będziesz znamienny statystycznie w testach ale od czegoś trzeba zacząć ;-) Pozdro

Data: 2011-07-21 18:57:02
Autor: jacekplacek
Uraz Ciśnieniowy Płuc
 666. <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
[...]

Nie wiem co mówi Strugalski, ja w okularach bez problemu bujam się na basenie na 3,5m. Na 2m jest lekki ucisk. Co nie znaczy, że w okularach można nurkować - asolutnie NIE. Podyskotekowe objawy obcej wsi, kolega zaliczył na około 5m, ale w scuba i testował, czy mu nic nie będzie, więc siedział dość chwilę. Podobnie może być dla okularków na 2m - kwestia czasu ekspozycji.
Natomiast to, że free używają okularów na dużych głębokościach? :) Są zalane wodą i służą do niezgubienia szkieł kontaktowych - nie ma różnicy ciśnień.

Data: 2011-07-22 11:04:25
Autor: qlphon
Uraz Ciśnieniowy Płuc
Tak swoją drogą to mnie bardziej przejmuje, do jakiej głębokości można
nurkować z okularkami pływackimi (bez wyrównania ciśnienia).

wielokrotnie robiłem to na 4m basenie - bez problemu

Uraz Ciśnieniowy Płuc