Urban legends - kontrola trzeźwości

Data: 2010-07-07 09:57:06
Autor: kamil d
Urban legends - kontrola trzeźwości
Witam.

Kupowałem pączka z advocatem i dowiedziałem się od pani sprzedawczyni, że pomiędzy pierwszą a drugą kontrolą, prawo nakazuje policji podanie mi szklanki wody do przepłukania ust ;) Po takim pączku rzeczywiście może coś tam wyjść ale z tą ustawową szklanką to chyba bujda?

--
kamil d

Data: 2010-07-07 08:21:35
Autor: to
kamil d wrote:

Kupowałem pączka z advocatem i dowiedziałem się od pani sprzedawczyni,
że pomiędzy pierwszą a drugą kontrolą, prawo nakazuje policji podanie mi
szklanki wody do przepłukania ust ;)

Gustujesz w mięsnych pączkach?

Data: 2010-07-07 10:04:43
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik kamil d napisał:

[...]

Eeee tam nie pij wody jak zwierzeta, tylko walnij karniaka i nie trzeba bedzie dmuchac :-)
sory ale nie moglem sie powstrzymac
A tak serio to kolega z pracy mial problemy przez zjedzenie "pawelka", ale trafil na normalnych miskow i zbadali po 5 i 15 minutach i bylo OK jesli chodzi o stan alkoholu - szklanki wody nie dostal :-)

                Oskar Wilde

Data: 2010-07-07 10:05:34
Autor: krzysiek82
Urban legends - kontrola trzeźwości
a słyszeliście o czym takim, że facet mył szyby od wewnątrz potem się nawdychał i go złapali? Też mi się wydaje, że to jakaś bujda.

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 10:08:41
Autor: Robert Wicik
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:4c343573$0$17091$65785112news.neostrada.pl...
a słyszeliście o czym takim, że facet mył szyby od wewnątrz potem się nawdychał i go złapali? Też mi się wydaje, że to jakaś bujda.

Używał odmrażacza wewnątrz.
Na pierwszym badaniu wyszły promile.
Na drugim, po 15 minutach już nie.
Ale sprawa i tak trafiła do sądu.

Data: 2010-07-07 10:14:09
Autor: Mikolaj Rydzewski
On 07/07/2010 10:05 AM, krzysiek82 wrote:
a słyszeliście o czym takim, że facet mył szyby od wewnątrz potem się
nawdychał i go złapali? Też mi się wydaje, że to jakaś bujda.

Nie mogę znaleźć teraz żadnej podkładki, ale jakiś czas temu czytałem, że złapali kierowcę z promilami. Sprawa znalazła finał w sądzie - okazało się, że facet był na ostrej diecie oraz brał jakieś leki. Połączenie tego sprawiło, że alkomat oszalał.
Tzn. facet sobie wino w żołądku zrobił :-)

Data: 2010-07-07 11:32:11
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 07 Jul 2010 10:14:09 +0200, Mikolaj Rydzewski napisał(a):

okazało się, że facet był na ostrej diecie oraz brał jakieś leki. Połączenie tego sprawiło, że alkomat oszalał.
Tzn. facet sobie wino w żołądku zrobił :-)

 AFAIR to sobie wyprodukował aceton przez tę dietę, a przenośne alkomaty
wykrywają to i to. Dziwne, że na badanie krwi nie pojechali.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-08 00:36:33
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Wed, 07 Jul 2010 11:32:11 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 AFAIR to sobie wyprodukował aceton przez tę dietę,
To nie dieta, tyko objaw cukrzycy i metabolizmu tluszczowego nia wywolanego.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-07-12 22:13:10
Autor: ToMasz
Jaroslaw Berezowski pisze:
Dnia Wed, 07 Jul 2010 11:32:11 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 AFAIR to sobie wyprodukował aceton przez tę dietę,
To nie dieta, tyko objaw cukrzycy i metabolizmu tluszczowego nia wywolanego.

zwykłe odwodnienie (zwykłe - nieśmiertelene) powoduje ze w wydychanym
powietrzu "czuć" aceton. Zawsze mozna poprośić o badanie krwi, i ono
zawsze jest rozstrzygające. tyle ze małowygodne

ToMasz

PS normalny (żeby nie uzyć słowa "zdrowy") cukrzyk, wyrównany (znaczy
prawidłowo leczony), nie wydycha acetonu.

Data: 2010-07-07 10:29:23
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
krzysiek82 pisze:
a słyszeliście o czym takim, że facet mył szyby od wewnątrz potem się nawdychał i go złapali? Też mi się wydaje, że to jakaś bujda.

Pamiętam chyba z TVN materiał o panu, który użył odmrażacza do szyb. Alkomat pokazał alkohol w wydychanym powietrzu. Dziennikarze zrobili test. Który pokazał, że pan mówił prawdę, po życiu odmrażacza alkomat pokazywał promile. Skończyło sie w sądzie.

A wczoraj, chyba także w TVN mówiono o panu po wypłukaniu paszczy płynem do ust. Pierwszy pomiar dał promile, po 15 min było zero. Ale tym razem   szybciej poszła cała procedura.

Więc wygląda na to, że nie takie urban legends.

Seco

Data: 2010-07-07 11:35:47
Autor: Grejon
W dniu 2010-07-07 10:29, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

A wczoraj, chyba także w TVN mówiono o panu po wypłukaniu paszczy płynem
do ust. Pierwszy pomiar dał promile, po 15 min było zero. Ale tym razem
szybciej poszła cała procedura.

Tak. Odzyskał PJ po "zaledwie" 2 tygodniach :)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-07 19:28:40
Autor: Big Jack
Urban legends - kontrola trzeźwości
W wiadomości
*Bartosz 'Seco' Suchecki* napisał(-a):

A wczoraj, chyba także w TVN mówiono o panu po wypłukaniu paszczy płynem
do ust. Pierwszy pomiar dał promile, po 15 min było zero. Ale tym razem
 szybciej poszła cała procedura.

Oglądałem. Autorzy programu nawet podpierali się zarządzeniem Komendanta Głównego Policji, w którym to rzekomo ma być napisane o przepłukaniu ust wodą. Albo ja oślepłem albo o tej wodzie nic nie ma: http://www.nettax.pl/dzienniki/dukgp/2004/9/poz.40.htm

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-07-09 19:01:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Urban legends - kontrola trzeźwości
Hello Big,

Wednesday, July 7, 2010, 7:28:40 PM, you wrote:

[...]

No to ja chyba głuchy jestem, bo w programie usłyszałem jedynie o 15
minutowej przerwie międze pomiarem a spożyciem alkoholu lub spaleniem
papierosa.

--
Best regards,

Data: 2010-07-10 20:06:18
Autor: Verox
On Wed, 07 Jul 2010 10:05:34 +0200, krzysiek82 napisał:
a słyszeliście o czym takim, że facet mył szyby od wewnątrz potem się nawdychał i go złapali? Też mi się wydaje, że to jakaś bujda.

U mnie było tak, wczesna wiosna, resztki zimowego płytu. Przed kontrolą psiknąłem na szyby; pierwsza kontrola - takie dmuchadło bezdotykowe - wynik pozytywny.
Poprosili mnie o wyjście z auta, dostałem ustnik i dmuchałem - 0.0; pojechałem dalej.

--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Data: 2010-07-07 10:22:51
Autor: Tomasz Pyra
kamil d pisze:
[...]

Szklanki wody na pewno podawać nie muszą, zresztą to pewnie nic nie da.
Natomiast w instrukcji do każdego alkomatu jest napisane że pomiar należy robić najwcześniej 15 minut po piciu alkoholu czy jedzeniu podobnych specjałów.
Właśnie dlatego że alkomat wyskalowany jest do pomiaru powietrza z alkoholem który dostał się do niego w wyniku wymiany gazowej w płucach, a nie "chuchu" bezpośrednio alkoholem z przełyku.

Zresztą taki dmuch bezpośrednio znad kieliszka potrafi nieźle zasyfić alkomat - tak że przez pewien czas później jak dmuchają w niego trzeźwi, to on nadal pokazuje promile.

IMO stąd się biorą te wszystkie opowieści o tym że po cukierku czy jabłku ktoś miał pół promila - pewnie właśnie dmuchane zaraz po przełknięciu.

Data: 2010-07-07 10:32:18
Autor: J.F.
Urban legends - kontrola trzeźwości
Użytkownik "kamil d" <kamil_deSpamunielubiE@tlen.pl>
[...]

Ustawa nie, ale w stosownym rozporzadzeniu lub instrukcji obslugi - kto wie.

A alkomaty wykrywaja jakies ulamki miligrama, wiec nie dziwne ze wystarczy osad z advocata na zebach.

J.

Data: 2010-07-07 15:21:23
Autor: Jacek
Urban legends - kontrola trzeźwości
Co do pączków to raczej bujda, bo pączki są pieczone/smażone w tłuszczu o temperaturze prawie 200 stopni, więc nawet, jak ten adwokat zawierał alkohol, to cały się ulotnił w pieczeniu.
Natomiast, co do słynnych pawełków albo kukułek czy tez co do płynu do spryskiwaczy to powiem tyle, że tu jest możliwe wskazanie promili.
Miałem kiedyś alkotest - taki za 60 zł bez legalizacji i po kukułkach pokazywał dobrze ponad 1 promil, tak więc płukanie ust ma tu duże znaczenie. Płyn do spryskiwaczy też zawiera alkohole i spokojnie może zafałszować pomiar.
Jacek

Data: 2010-07-07 15:22:48
Autor: krzysiek82
Jacek pisze:
Co do pączków to raczej bujda, bo pączki są pieczone/smażone w tłuszczu o temperaturze prawie 200 stopni, więc nawet, jak ten adwokat zawierał alkohol, to cały się ulotnił w pieczeniu.

zapomniałeś o czymś, adwkotak lub inne nadzienie jest dodawane już po procesie pieczenia. Nie oglądałeś chyba "jak to jest zrobione" na discovery :)

--
krzysiek82

Data: 2010-07-07 15:31:59
Autor: Yakhub
Dnia Wed, 7 Jul 2010 15:21:23 +0200, Jacek napisał(a):

Co do pączków to raczej bujda, bo pączki są pieczone/smażone w tłuszczu o temperaturze prawie 200 stopni, więc nawet, jak ten adwokat zawierał alkohol, to cały się ulotnił w pieczeniu.

Niestety, czasy, gdy pączki były nadziewane przed pieczeniem odeszły już w
niepamięć. Dzisiaj po upieczeniu są nabijane na szprycę, po której zostaje
wielka dziura, przez którą podczas jedzenia wypływa całe nadzienie...

--
Yakhub

Data: 2010-07-07 21:24:13
Autor: Jacek
Urban legends - kontrola trzeźwości
No tak.... świat schodzi na psy ;-)
Jacek

Data: 2010-07-07 22:44:41
Autor: Tomasz Pyra
Urban legends - kontrola trzeźwości
Jacek pisze:
No tak.... świat schodzi na psy ;-)

Za to dzisiejszymi pączkami można się urżnąć ;>

Data: 2010-07-08 15:05:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
Urban legends - kontrola trzeźwości
Hello Jacek,

Wednesday, July 7, 2010, 3:21:23 PM, you wrote:

Co do pączków to raczej bujda, bo pączki są pieczone/smażone w tłuszczu o temperaturze prawie 200 stopni, więc nawet, jak ten adwokat zawierał alkohol, to cały się ulotnił w pieczeniu.

Doprawdy? Wszystkie desery Alaska powinny się ze wstydu roztopić - one
nie wiedzą, że skoro były w piekarniku, to nie mają prawa być w środku
zamrożone...

Krótko: to, że coś jest w oleju w temperaturze 200 stopni (tak
naprawdę, to pączki smaży się w niższej temperaturze) nie oznacza, że
wewnątrz pączka jest również 200 stopni.

[...]

--
Best regards,

Data: 2010-07-08 19:33:44
Autor: Seba
Dnia Thu, 8 Jul 2010 15:05:07 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Krótko: to, że coś jest w oleju w temperaturze 200 stopni (tak
naprawdę, to pączki smaży się w niższej temperaturze) nie oznacza, że
wewnątrz pączka jest również 200 stopni.

RoMan - jak dobrze, że na naszym pms`ie mamy Ciebie - nawet nam pączki
jakby co usmażysz ;-)

Ps. To 'pamiętne' pożegnanie z grupą to Ci coś słabo wychodzi... ;)
 --
Pozdrawiam, do miłego
Sebastian S.

Data: 2010-07-12 17:47:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Urban legends - kontrola trzeźwości
Hello Seba,

[...]

Jasne, że usmażę - potrafię. A Ty?

Ps. To 'pamiętne' pożegnanie z grupą to Ci coś słabo wychodzi... ;)
 Czasem sobie czytam. Z kilkudniowym opóźnieniem...

--
Best regards,

Data: 2010-07-12 19:09:47
Autor: Seba
Dnia Mon, 12 Jul 2010 17:47:17 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Jasne, że usmażę - potrafię. A Ty?

I za to lubię usnet. Tu się walczy do upadłego :)

Ps. To 'pamiętne' pożegnanie z grupą to Ci coś słabo wychodzi... ;)
 Czasem sobie czytam. Z kilkudniowym opóźnieniem...

Rozumiem. I powstrzymam się od ironii. PS. Umiem. Chrust też daję radę upiec ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-07-08 17:36:57
Autor: Bydlę
kamil d wrote:
> Witam.
>
> Kupowałem pączka z advocatem i dowiedziałem się od pani sprzedawczyni,
> że pomiędzy pierwszą a drugą kontrolą, prawo nakazuje policji podanie mi
> szklanki wody do przepłukania ust ;)

To teraz idź do magla.

--
Bydlę