Uregulowanie długów wobec ZUS/US

Data: 2011-05-12 12:58:52
Autor: Slawek Kotynski
Uregulowanie długów wobec ZUS/US
Radek wrote:

Witam! Sprawa wygląda tak, że na dzień dzisiejszy zalegam:

1. 840 zł w ZUS z tytułu prowadzonej jednoosobowej działalności gosp.
2. 800 zł w US z tytułu działalności
3. i jeszcze 900 zł w US z tytułu rozliczenia corocznego

Problem w tym, że mam w tej chwili 1000 zł, a reszta mi wpłynie dopiero za miesiąc/dwa, więc muszę rozplanować kolejność spłacania tych należności. Chciałbym się Was poradzić jako bardziej doświadczonych osób - w jakiej kolejności to spłacać, aby narazić się na jak najmniejsze konsekwencje?

Jak nie przegniesz sprawy, całe konsekwencje = koszy upomnień plus
odsetki. No i ewentualnie "zaświadczenie o niezaleganiu" czasem
jest potrzebne.

W ostatniej kolejnośći płać ZUS - zgłaszają się zwykle po wielu
miesiącach lub nawet latach. Ale jest jakaś zagwozdka proceduralna
- jak czegoś tam nie zapłacę w terminie, to moja księgowa wysyła
im jakiś druczek (bo jeśli dobrze rozumiem, grozi coś w rodzaju:
brakło wpłaty -> umowa nieważna -> brak ewentualnych świadczeń w przyszłości).

Bieżący podatek dochodowy to możesz spokojnie zapłacić 30 kwietnia
roku przyszłego. Z VATem tak dobrze nie jest - mój US potrafi
się upominać już po dwóch tygodniach, a ignorowanie grozi
w pierwszej kolejności albo blokadą konta, albo kontaktem
z windykatorem (do tej pory nie wiem, od czego to zależy
- mam wrażenie że losowo). Windykacja US jest chyba
najskuteczniejszą windykacją w tym kraju - prędzej się
z sądowym komornikiem dogadasz :)

--
mjk
Nie pisz na smieciarz@askar.com.pl - to pułapka

Data: 2011-05-12 15:30:24
Autor: SDD
Uregulowanie długów wobec ZUS/US

Użytkownik "Slawek Kotynski" <smieciarz@askar.com.pl> napisał w wiadomości news:c4rs98-cdh.ln1tower.askar.com.pl...

Z VATem tak dobrze nie jest ...

Coz - to jest glowne "papu" dla dziurawego budzetu. Nie ma, ze boli.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-05-12 18:35:18
Autor: tomek
Uregulowanie długów wobec ZUS/US
Dnia 2011-05-12, o godz. 12:58:52
Slawek Kotynski <smieciarz@askar.com.pl> napisał(a):

Windykacja US jest chyba
najskuteczniejszą windykacją w tym kraju - prędzej się
z sądowym komornikiem dogadasz :)

To chyba nie "najskuteczniejsza" tylko "najbezwzględniejsza"
- to może być zasadnicza różnica.

Tomek

Data: 2011-05-14 10:39:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 12 May 2011, Slawek Kotynski wrote:

[...]

  Chodzi pewnie o ubezpieczenie chorobowe, bo dlatego że dobrowolne,
niezapłacenie powoduje "wylot".
  A ZUS z tego korzysta, jeśli ubezpieczony przyjdzie po pieniadze :)

pzdr, Gotfryd

Uregulowanie długów wobec ZUS/US