Urlop a zaświadczenie

Data: 2015-10-31 15:54:32
Autor: Kazio
Urlop a zaświadczenie
Witam

W mojej firmie do 15 października trzeba było planować urlop wypoczynkowy na rok 2016. Część urlopu zaplanowałem w okresie 1-14 lipca z powodu trwającej w żłobku przerwy wakacyjnej. Mój plan urlopu nie został uwzględniony i dostałem od 1 do 12 sierpnia. Nie zgodziłem się z tym i planu urlopu nie podpisałem. Nadmieniam, że w roku 2014 i 2015 nie planowałem urlopu wypoczynkowego w lipcu i sierpniu, i całe wakacje pracowałem.

Po kilku dniach otrzymałem telefon od osoby układającej plan z żądaniem dostarczenia zaświadczenia ze żłobka o mającej nastąpić w lipcu 2016 przerwie wakacyjnej.

Stąd pytania:

1. Czy pracodawca ma prawo wymagać i żądać ode mnie takiego zaświadczenia ?
2. Urlop mam zaplanowany 1-12 sierpnia. Czy nie powinno to być nieprzerwanie 14 dni a nie 12, pomimo tego że 14 sierpnia wypada w niedziele ? Pracuje w systemie równoważnych norm czasu pracy, więc również w soboty, niedziele i święta, inaczej w tzw. ruchu ciągłym.

POZDRAWIAM

Kazio

Data: 2015-10-31 11:29:12
Autor: witek
Urlop a zaświadczenie
Kazio wrote:
[...]

Nie. Ale urlopu tez ci dac nie musi w lipcu.
Ktoś ci chce iść na rękę, ale jakoś musi sobie radzić z osobami, ktore mają tysiąć powodów dla ktorych muszą mieć urlop w lipcu.

[...]

A gdzie jest napisane, ze to właśnie ta część musi byc 14 dniowa?

Data: 2015-11-01 08:54:54
Autor: Kazio
Urlop a zaświadczenie

Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n12q4j$r3h$3@dont-email.me...

Kazio wrote:
[...]

Urlop mam podzielony na 3 części, i żadna z nich nie trwa nieprzerwanie 14
dni. Pozostałe 2 części poza sierpniem trwają po 7-8 dni. Natomiast kodeks
pracy mówi:

Art. 162.
Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim jednak
przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej niż 14
kolejnych dni kalendarzowych.

POZDRAWIAM

Kazio

Data: 2015-11-01 03:14:22
Autor: Kris
Urlop a zaświadczenie
W dniu niedziela, 1 listopada 2015 08:51:34 UTC+1 użytkownik Kazio napisał:

[...]
Skoro zaplanowali Tobie urlop od 1 do 12 sierpnia a 13 i 14 to dni wolne od pracy wiec wypoczynek będzie trwał 14 dni. Jest więc prawidłowo

Data: 2015-11-01 03:16:12
Autor: Kris
Urlop a zaświadczenie
W dniu niedziela, 1 listopada 2015 12:14:26 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
Skoro zaplanowali Tobie urlop od 1 do 12 sierpnia a 13 i 14 to dni wolne od pracy wiec wypoczynek będzie trwał 14 dni. Jest więc prawidłowo
15to też dzień wolny więc masz nawet 15 dniowy wypoczynek.

Data: 2015-11-01 08:54:40
Autor: Liwiusz
Urlop a zaświadczenie
W dniu 2015-11-01 o 08:54, Kazio pisze:
Urlop mam podzielony na 3 części, i żadna z nich nie trwa nieprzerwanie 14
dni.

To jest zupełnie inny problem. Po prostu możesz domagać się urlopu
14-dniowego, ale nie wynika z tego, że ma być w lipcu.

Naucz się cytować!

--
Liwiusz

Data: 2015-10-31 16:03:18
Autor: Kazio
Urlop a zaświadczenie
Pragnę jeszcze dodać, że składając wniosek o urlop napisałem o przerwie w żłobku w ramach informacji dla osoby układającej plan urlopu.

POZDRAWIAM

Kazio

Data: 2015-10-31 16:06:14
Autor: Liwiusz
Urlop a zaświadczenie
W dniu 2015-10-31 o 15:54, Kazio pisze:
[...]

Ma prawo żądać, nie musisz dać, o terminach urlopu decyduje pracodawca.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-31 16:42:29
Autor: Jan Niezbędnik
Urlop a zaświadczenie

Stąd pytania:

1. Czy pracodawca ma prawo wymagać i żądać ode mnie takiego zaświadczenia ?

co to za czasy, ja jeszcze pracuje w dobrej firmie, jak przełożony ma wątpliwości czy dać mi urlop to ja rozwiewam je znikając na L4 :)

Data: 2015-10-31 11:30:47
Autor: witek
Urlop a zaświadczenie
Jan Niezbędnik wrote:

[...]

Fatalnie masz.
Ja po powrocie z urlopu wpisuję ilę dni na nim byłem.  :)

Data: 2015-10-31 17:32:00
Autor: Liwiusz
Urlop a zaświadczenie
W dniu 2015-10-31 o 17:30, witek pisze:
Jan Niezbędnik wrote:

[...]

Fatalnie, czyli marnujesz urlop na urlop ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-10-31 17:52:37
Autor: Jan Niezbędnik
Urlop a zaświadczenie

co to za czasy, ja jeszcze pracuje w dobrej firmie, jak przełożony ma
wątpliwości czy dać mi urlop to ja rozwiewam je znikając na L4 :)

a tak na poważnie to patrząc na niektórych młodych pracujących po 12h dziennie to mam wrażenie że oni nie wiedzą że można inaczej

trza brać przykład z grecji...

Data: 2015-10-31 20:17:51
Autor: LeonKame
Urlop a zaświadczenie
To sa przyglu[y wioskowe ktore pomylily karola maya z karolem marksem.

Data: 2015-10-31 20:48:58
Autor: Robert Tomasik
Urlop a zaświadczenie
W dniu 31-10-15 o 15:54, Kazio pisze:

Odpisz pracodawcy, ze oczywiście wyrażasz zgodę na urlop w sierpniu, tylko niech w lipcu zaplanuje za Ciebie zastępstwo, bo Ty planujesz, ze dziecko będzie wówczas chore, a żłobek zamknął. Może zrozumieją aluzję.

Jestem gorącym zwolennikiem sensownych układów w pracy. Zamiast wymieniać się na zaświadczenia, może po prostu iść i pogadać z osobą decyzyjną? Na co się przepychać? oni Ci i tak muszą ten urlop kiedyś dać. Pierwsza połowa sierpnia nie wydaje się jakoś szczególnie mniej atrakcyjna, niż pierwsza połowa lipca. Może da się z kimś ten urlop zamienić po prostu.

Urlop a zaświadczenie