Urlop macierzyński

Data: 2012-11-29 05:59:45
Autor: radob
Urlop macierzyński
Witajcie.
Mam następujący dylemat, problem. Otóż moja małżonka jest zarejestrowana w PUP jako osoba bezrobotna, bez prawa do zasiłku w tej chwili. Na początku listopada urodziła dziecko. W PUP mi powiedzieli, że coś takiego jak urlop macierzyński nie przysługuje jej. No oki. Załóżmy, że tak jest. Co się stanie, jeśli np. teraz podjęłaby pracę? Czy w momencie podpisania umowy o pracę, zaczyna przysługiwać jej urlop macierzyński, czy też nie? Jak to jest z tym urlopem macierzyńskim??

--
Pozdrowienia
Radek D.

Data: 2012-11-29 08:52:01
Autor: witek
Urlop macierzyński
radob@wipos.p.lodz.pl wrote:
  Czy w momencie podpisania umowy o pracę, zaczyna przysługiwać jej urlop macierzyński, czy też nie? Jak to jest z tym urlopem macierzyńskim??

Nie.
A na pewno nie dostanie zasiłku a pewnie o to ci chodzi.

Było myśleć miesiąc wczesniej, wziac jakąkolwiek umowe zlecenie i zapisac sie na chorobowe. Wowczas by dostała.

Data: 2012-11-30 08:45:24
Autor: Danusia
Urlop macierzyński

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:k97sqh$ch1$3dont-email.me...
radob@wipos.p.lodz.pl wrote:
[...]

Dokładnie tak.
Albo jeszcze lepiej otworzyć działalność gospodarczą na jeden miesiąc (przed porodem). W składce na ZUS chorobowe opłacić na najwyższej dopuszczalnej składce i wtedy miałaby urlop macierzyński płatny po 5500 zł miesięcznie netto (wszystko zgodnie z obowiązującymi jeszcze przepisami).
Tak to jest gdy występuje pojęcie -> nieznajomość prawa.

pozdr

Data: 2012-11-29 15:12:49
Autor: m
[OT]Re: Urlop macierzyński
W dniu 29.11.2012 14:59, radob@wipos.p.lodz.pl pisze:
[...]

Dlaczego "załóżmy że tak jest"?

Jaki sens miałby mieć urlop na bezrobociu?

p. m.

Data: 2012-11-29 06:20:56
Autor: radob
[OT]Re: Urlop macierzyński
W dniu czwartek, 29 listopada 2012 15:12:49 UTC+1 użytkownik m napisał:
> [...]

Dlaczego "załóżmy że tak jest"?

Jaki sens miałby mieć urlop na bezrobociu?

No niby żaden, ale okres bezskładkowy do stażu pracy. Ale to jest nieistotne w tej chwili. Mnie chodzi o drugą część wypowiedzi.

--
Pozdrowienia
Radek D.

Data: 2012-11-29 15:39:46
Autor: m
[OT]Re: Urlop macierzyński
W dniu 29.11.2012 15:20, radob@wipos.p.lodz.pl pisze:
[...]

No wiem że miałby jakieś znaczenie dla urlopobiorcy, ale gdzie tu sens i gdzie logika. Urlop, jest przerwą w pracy w pracy. Jeżeli nie masz pracy, to raczej nie ma sensu w ogóle mówić o urlopach, zwolnieniach z pracy, wypowiedzeniu pracy, dyscyplinarce itd.... są to IMHO pojęcia zarezerwowane dla sytuacji kiedy jest praca.

Ale to jest nieistotne w tej chwili. Mnie chodzi o drugą część wypowiedzi.

Na temat 2 części nie mam nic do powiedzenia, dlatego rozpocząłem offtopiczną gałąź wątku, bo naprawdę żywo mnie interesuje dlaczego ktoś pisze "załóżmy że tak jest (w domyśle: że nie można wziąć urlopu kiedy się nie pracuje)", dlaczego nie jest to oczywiste i trzeba robić hipotetyczne założenia że tak jest.

p. m.

Data: 2012-11-29 15:34:18
Autor: t-1
Urlop macierzyński