Urlop ojcowski

Data: 2013-06-04 19:46:32
Autor: Radek D
Urlop ojcowski
Będąc na wychowawczym żona rodzi drugie dziecko. Składa podanie o rezygnację z wychowawczego i przejście na urlop macierzyński.

Wiadomo - dwójka dzieci - przydała by się pomoc - więc od razu składam
podanie o urlop ojcowski.

Ale w spisie potrzebnych dokumentów jest pozycja "oświadczenie o nie pobraniu zasiłku macierzyńskiego za okres urlopu ojcowskiego".

Jak mam to rozumieć - przecież zasiłek macierzyński wypłaca ZUS i
w wypadku mojego zakładu pracy ojcowski wypłaca też ZUS.
Czy w miesiącu kiedy będę na ojcowskim - macierzyński zostanie pomniejszony o kwotę odpowiadającą zasiłkowi za te dwa tygodnie ojcowskiego ?

Urlop ojcowski