Urlop okolicznościowy

Data: 2009-08-18 08:21:17
Autor: Piotr
Urlop okolicznościowy
Witam
Czy z "okazji" śmierci i pogrzebu rodzeństwa należy się dzień wolny? Jakoś z szefostwem nie mogę się doporozumieć...

Data: 2009-08-18 09:35:00
Autor: pwz
Urlop okolicznościowy
Piotr pisze:
Witam
Czy z "okazji" śmierci i pogrzebu rodzeństwa należy się dzień wolny? Jakoś z szefostwem nie mogę się doporozumieć...

Kodeks pracy, art. 298 (2) -- > Rozporządzenie MPiPS z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U. 1996 nr 60 poz. 281 z późn. zm.), paragraf 15, pkt 2.
pwz

Data: 2009-08-18 09:35:44
Autor: pwz
Urlop okolicznościowy
Piotr pisze:
Witam
Czy z "okazji" śmierci i pogrzebu rodzeństwa należy się dzień wolny? Jakoś z szefostwem nie mogę się doporozumieć...

.... i jeszcze: http://www.idn.org.pl/sonnszz/okol_urlopy.htm
pwz

Data: 2009-08-18 09:36:17
Autor: pit
Urlop okolicznościowy
Piotr pisze:
Witam
Czy z "okazji" śmierci i pogrzebu rodzeństwa należy się dzień wolny? Jakoś z szefostwem nie mogę się doporozumieć...

Ilość dni urlopu okolicznościowego zależy od ważności zdarzenia i pokrewieństwa z pracownikiem. Rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U. nr 60, poz. 281) wymienia okoliczności, kiedy pracodawca musi udzielić pracownikowi przerwy w pracy:

     * dwa dni urlopu okolicznościowego w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki, ojczyma lub macochy,
     * jeden dzień urlopu okolicznościowego w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.

Data: 2009-08-18 09:40:45
Autor: strach
Urlop okolicznościowy
"Piotr" <piotrb@kki.net.pl> wrote in message news:h6dhrq$24i$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam
Czy z "okazji" śmierci i pogrzebu rodzeństwa należy się dzień wolny?
Jakoś z  szefostwem nie mogę się doporozumieć...

Tak, zobacz par. 15:
http://e-prawnik.pl/kodeksy/ustawy/rozporzadzenie-w-sprawie-sposobu-usprawiedliwiania-nieobecnosci-w-pracy-oraz-udzielania/sp=2
Musisz go jednak wykorzystać bez zbędnej zwłoki, inaczej przepadnie.

Urlop okolicznościowy