Urlop w Gorcach

Data: 2011-06-13 11:19:46
Autor: dydiowaWYTNIJTO
Urlop w Gorcach
> Szukam aktualnie miejsca na spędzenie urlopu, pomyślałem o Gorcach, jako > że nigdy tam nie byłem. W zawiązku z powyższym proszę o garść porad:
> - czy jest tam gdzie pochodzić przez tydzień - 10 dni? Wydaje mi się że jest
> - możecie polecić jakiś konkretny przewodnik po tym rejonie?

Co do noclegów się nie wypowiadam, ale w Koninkach i okolicach trochę tego jest.
Mają nawet stronę www.koninki.pl. Co do pozostałych pytań:
1) jeżeli chodzi o możliwości wycieczkowe to trochę zależy, jak z kondycją i czy
macie samochód (zakładam, ze tak). Jeżeli nie jesteście specjalnie nastawieni na
wielogodzinne łojenie, to będzie tam co robić przez jakieś 7 - 8 dni, zwlaszcza
jezeli nie wykluczasz zagladania w sasiednie rejony (Pieniny, Spisz - jezeli
bedziesz na poludniu, czy Beskid Wyspowy - jezeli na polnocy). Z podjezdzaniem
samochodem mozna sobie wyobrazic np. wycieczki w rejon: 1) Turbacza, 2)
Kudlonia, 3) Gorca, 4) Starych Wierchow, 5) Lubania, 6) Lubonia, 7) Mogielicy.
Gdybyscie byli w Lopusznej, to raczej odpada Wam Kudłon, Loboń i Mogielica, ale
za o dochodzi K3, jakiś Spisz, moze Małe Pieniny, moze jakies zawłóczenie sie
koło Targu lub coś z bliskiego Sądeckiego. Natomiast jezeli jesteście raczej
makserami i chcecie się ograniczyć do samych Gorców, to właściwie
nierozdrabniając się możne je objeść w 3 - 4 dni. Przewodniki - w ostatnim okresie ukazały się dwa, które można polecić = "Gorce"
St. Figla wydane przez Wydawnictwo PTTK "Kraj" (tyle, że ostatnie wydanie chyba
2002 r.), oraz "Gorce" wydawnictwa Rewasz (jest to praca zbiorowa, w dużej
częsci osób związanych z GPNem), ta ostatnia też wydana była chyba w 2004 r.,
ale dzisiaj widziałem ją jeszcze w empiku. Pozdrawiam, Grzegorz

Data: 2011-06-13 22:38:14
Autor: Amig0
Urlop w Gorcach
Raczej nastawiam się na spokojne zwiedzanie, auto jest więc pewnie obskoczę dookoła, ale zawsze szukam czegoś blisko węzła szlaków żeby nie być ciągle uwiązany koniecznością powrotu na konkretny parking. Pieniny i tak pewnie zahaczę na 4-5 dni, zawsze się staram jak jestem tym rejonie :-)
Dziękuję i pozdrawiam

--
Pozdrawiam, A.C.

Urlop w Gorcach