Urlop wychowawczy, zasi艂ek rodzinny itp.

Data: 2011-03-28 10:47:51
Autor: RadekD
Urlop wychowawczy, zasi艂ek rodzinny itp.
Zonie sko艅czy艂 si臋 urlop macierzy艅ski, wybra艂a zaleg艂y urlop i
ma teraz do wyboru albo i艣膰 na wychowawczy albo do pracy.

Ale ostatnio obi艂o mi si臋 o uszy, 偶e mog艂a by i艣膰 na wychowawczy i
jednocze艣nie do pracy w zmniejszonym wymiarze godzin (w tym wypadku 1/2 etatu). W tym czasie ma艂y by艂by w domu pod opiek膮 moj膮 i dziadk贸w.
Co daje taka forma zatrudnienia ? Jedyny pow贸d jakiego
si臋 doszuka艂em to to, 偶e nie mo偶e zosta膰 zwolniona b臋d膮c na wychowawczym. Czy jest jeszcze jaki艣 inny pow贸d ?

Teraz druga sprawa - z tego co wiem to przy dochodach ni偶szych ni偶
504z艂 na osob臋 nale偶y nam si臋 zasi艂ek rodzinny 68z艂 wyp艂acany przez MOPS i dodatek do tego zasi艂ku je艣li 偶ona pozostaje na wychowawczym 400z艂. Jako to, 偶e mam minimum (i to jedyny doch贸d rodzinki 2+1) to wychodzi co艣 ko艂o 350 z艂 na g艂ow臋 - czyli mo偶emy si臋 stara膰 o ten zasi艂ek i dodatek w MOPSie pod kt贸ry podlegamy ?

Ale jak 偶ona p贸jdzie na te 1/2 etatu (te偶 na minimum) to musi dosta膰 co艣 ponad 500 z艂 i razem z moja pensj膮 przekroczy to pu艂ap 504z艂 na osob臋 by dosta膰 ten zasi艂ek wychowawczy. Czy da si臋 to jako艣 obej艣膰 tak by mog艂a pracowa膰 i jednocze艣nie dosta膰 zasi艂ek z dodatkiem ?

Czy dobrze rozumuj臋 ?

Urlop wychowawczy, zasi艂ek rodzinny itp.